جمعه , 7 اردیبهشت 1403
تلویزیون شیائومی

راهنمای خرید تلویزیون شیائومی + آشنایی با ویژگیهای تلویزیون اولد شفاف شیائومی از نگاه نزدیک‌تر

امروزه یک مجموعه جذاب از تلویزیون های شیائومی با کیفیت بالا از HD تا 4K HDR در فروشگاه ها وجود دارد که ابعاد آن ها از صفحه نمایش بزرگ 65 اینچی تا تلویزیون های کوچک 32 اینچی است. ما در این مقاله از تفاوت بین وضوح HD و 4K ، اصول اولیه ویژگی های تلویزیون هوشمند ، اینکه چرا HDR می خواهید و تفاوت بین LED و LCD چیست!از این راهنمای خرید تلویزیون شیائومی استفاده کنید تا تلویزیون مناسب انتظارات و بودجه خود را انتخاب کنید. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا نیاز شما به مشاوره را برای خرید تلویزیون شیائومی برطرف کنیم پس با ما همراه باشید.


فهرست مطالب


راهنمای خرید تلویزیون شیائومی

طراحی تلویزیون Xiaomi

تلویزیون های شیائومی در مدل های مختلف و با سایز بندی و کیفیت تصویرهای متفاوتی تولید می شود تا دست مخاطبان را در انتخاب و خرید تلویزیون باز بگذارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  راهنمای خرید تلویزیون را بخوانید.

تلویزیون شیائومی

شیائومی در ساخت تلویزیون های خود به بخش طراحی توجه ویژه ای داشته چرا که بر این مسئله واقف است که طراحی زیبای یک محصول تا چه میزانی می تواند بر انتخاب کاربر اثر گذار باشد که از همین رو شیائومی توانسته به این معیار بسیار مهم حاشیه‌ای توجه داشته باشد و تلویزیون های خود را در فریم های زیبا و بسیار ظریف طراحی کند.

کیفیت تلویزیون Xiaomi

شیائومی در بخش کیفیت تصویر تلویزیون های خود آنچنان که انتظار می رفت، قدرتمند ظاهر نشده است چرا که در بخش کیفیت تصویر شاهد هستیم که شیائومی از فناوری های قدرتمندی بهره نگرفته و همین امر خود سبب شده تا تلویزیون های شیائومی آنطور که انتظار می رفت در بخش کیفیت تصویر قدرتمند ظاهر نشوند.

البته که باید عنوان کرد شیائومی هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد و با گذشت زمان قطعا می تواند در ادامه کار خود حرف های بسیاری برای رقابت با رقبای اصلی این زمینه داشته باشد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  راهنما خرید ماشین ظرفشویی را بخوانید.

مطالعه بیشتر
ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

 اندازه صفحه و ارتباط آن با کیفیت تصویر

خواه به دنبال یک تلویزیون متوسط یا تلویزیون با کارایی بالا باشید ، بزرگترین عامل در تصمیم شما احتمالاً اندازه صفحه نمایش خواهد بود. در نظر بگیرید که به طور معمول چند نفر از اعضای خانواده شما بطور هم زمان تلویزیون تماشا می کنند و قرار است تلویزیون تان را در کدام قسمت خانه قرار دهید. سپس بزرگترین اندازه صفحه را انتخاب کنید که به راحتی در آن فضا – و بودجه شما متناسب باشد.

اندازه صفحه نیز به میزان نزدیک بودن شما به تلویزیون بستگی دارد.. یک قانون خوب این است که باید در فاصله ای از تلویزیون بنشینید که سه برابر بیشتر از ارتفاع صفحه نمایش برای HD و فقط 1.5 برابر ارتفاع صفحه برای 4K باشد. هر چقدر اندازه صفحه تلویزیون بزرگتر باشد کیفیت بهتری را نشان می دهد و این یک اصل غیر قابل انکار در همه تلویزیون ها است. 

وضوح صفحه نمایش: 4K یا HD؟

وضوح ، تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر روی صفحه نمایش را توصیف می کند ، که بر اساس ردیف های افقی و ستون های عمودی توصیف شده است. پیکسل های بیشتر به تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تر تبدیل می شوند ، بنابراین وضوح بالاتر (تقریباً همیشه) بهتر است.

تلویزیون شیائومی

سالهاست که رزولوشن   1080 * 1920  ، که Full HD نیز نامیده می شود ، استاندارد بوده و همچنان رایج ترین رزولوشن در تلویزیون های سراسر جهان است. با این حال ، تولیدکنندگان تلویزیون به سرعت در حال تغییر به سمت مجموعه های Ultra HD هستند (4K نیز نامیده می شوند). تعداد این پیکسل ها چهار برابر صفحه های فعلی HDTV است.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید گوشت کوب برقی + نکات قابل توجه در حین خرید گوشت کوب برقی چیست؟

بزرگترین مزیت تلویزیونهای 4K این است که اشیا  کوچک روی صفحه دارای جزئیات بیشتری از جمله متن واضح تر هستند. به طور کلی ، تصاویر غنی تر و طبیعی نسبت به تلویزیونهای HD به نظر می رسند.. تصویر واضح تر این مزیت را نیز دارد که به شما امکان می دهد از فاصله کمتری به راحتی صفحه را مشاهده کنید و باعث می شود تلویزیون های بزرگتر در یک خانه با اندازه معمولی راحت تر مشاهده شوند.

سیستم عامل تلویزیون Xiaomi

علاوه براین تلویزیون شیائومی دارای بسیاری از برنامه ها و سرگرمی های مختلفی است که شما با توجه به در اختیار داشتن حافظه داخلی ۸ گیگابایت می توانید سرگرمی های مورد علاقه خود را بر روی تلویزیون نصب کنید و اوقات فراغت خود را با شیوه ای متفاوت سپری کنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون اولد ال جی را بخوانید.

شیائومی برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربران خود و دسترسی آسان تر مخاطبان به محتوای مورد نظر خود، از سیستم عامل محبوب اندروید بهره گرفته است. سیستم عامل اندروید محبوب ترین سیستم عامل حال حاضر دنیای ارتباطات به حساب می آید که می تواند رابط کاربری ساده و در عین حال حرفه ای بین کاربر و تلویزیون باشد.

پردازنده تلویزیون Xiaomi

پردازش تصاویر تلویزیون نیاز به یک پردازشگر قدرتمند دارد تا تصاویر را بدون نویز و با جزئیات کامل به نمایش مخاطب درآورد که از این رو شیائومی از پردازنده قدرتمند Cortex A57 چهار هسته ای ۶۴ بیت برای پردازش تصاویر، در تلویزیون های خود استفاده کرده است .

از طرفی برای بهبود سطح تماشای بیننده، از پردازنده گرافیکی Mali نیز بهره می گیرد که فعالیت این دو پردازنده مرکزی و گرافیکی در تلویزیون های شیائومی در کنار هم سبب می شود تا تصاویر با وضوح و جزئیات بالاتری به نمایش مخاطب درآیند و لذت تماشا را برای مخاطب به ارمغان آورند.

مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی + معرفی انواع برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

نرخ بروزرسانی تلویزیون شیائومی

یکی از معایب چشمگیری که در مدل تلویزیون های شیائومی متوجه آن شدیم، نرخ بروزرسانی صفحه نمایشگر بود. بارها برای شما نیز اتفاق افتاده است که در هنگام تماشای فیلم های اکشن یا خود اجرای بازی های سریع، نمایشگر شما با تاخیر در بروزرسانی تصویر روبرو شده باشد و از شما در مسابقات بازی یک بازنده ساخته باشد.

تلویزیون شیائومی

متاسفانه شیائومی در نرخ بروزرسانی تصاویر آنطور که باید و شاید حرفه ای عمل نکرده است و نرخ بروزرسانی صفحه در آنها برابر با ۶۰ هرتز می باشد که عملا برای گیمرها نمی تواند خبر خوشایندی باشد.

کیفیت صوتی تلویزیون شیائومی

کیفیت صوتی از مهم ترین بخش های تلویزیون به شمار می آید که می تواند لذت و هیجانات تماشای فیلم ها و اجرای بازی ها را دو چندان کند. خوشبختانه در تلویزیون های شیائومی شاهد این موضوع بودیم که به بخش صوتی توجه ویژه ای شده و از فناوری های قدرتمند صوتی همچون Dolby Audio , Dolby Atmos و DTS بهره گرفته شده است.به جرات می توان گفت که یکی از درخشان ترین بخش های تلویزیون های شیائومی، کیفیت صوتی است که می تواند در کنار کیفیت تصویر تلویزیون تجربه ای سینمایی را برای شما به ارمغان آورد.

کنترل تلویزیون شیائومی

یکی از مهمترین نکات قابل توجه در تلویزیون شیائومی این است که با کنترل جادویی خود به شما امکان می دهد همه کانالهای محتوا اعم از اپ ها یا شبکه های دیگر را از دورترین فاصله و یا حتی بدون قرار گیری در مسیر مستقیم کانال ها و برنامه ها را تغییر دهید.

از مهمترین ویژگی های کنترل تلویزیون شیائومی قدرت فوق العاده آن است که حتی با وجود موانع کاربردش را از دست نمی دهد.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی ویژگی های روشنایی ( پاشنه آشیل) تلویزیون اولد ال جی + معرفی و مقایسه سه مدل تلویزیون اولد ال جی GX، CX و BX

 دستیار صوتی گوگل یا همان Google Assistant

دستیار صوتی گوگل یا همان Google Assistant به تازگی بر لوازم هوشمند اعم از گوشی و تلویزیون کاربرد دارد و می تواند به راحتی شبکه، برنامه و تنظیمات مورد نظر را تنها با دستور صدای شما در کمترین زمان بر صفحه نمایشگر تلویزیون نشان دهد.در  تلویزیون شیائومی 65 اینچی مدل 4X نیز ریموت کنترل با دستیار گوگل وجود دارد. نحوه عملکرد این ویژگی بر تلویزیون شیائومی به شرح زیر است:

  • دکمه google assistant را در ریموت کنترل فشار داده و نگه دارید.  میکروفون باز می شود و شما می توانید درخواست خود را بگویید.
  • به Google Assistant اجازه دهید برنامه های شما را جستجو کند.
  • از قبل به تنظیمات تلویزیون شیائومی خود بروید و شبکه ها و برنامه هایی که می خواهید با صدا جستجو کنید را انتخاب کنید.

ویژگی های تلویزیون اولد شفاف شیائومی از نگاه نزدیک‌تر

تلویزیون اولد شفاف شیائومی ۵۵ اینچی موسوم به Mi TV LUX OLED Transparent Edition از پنل اولد شفافی استفاده می‌کند که موجب می‌شود حین خاموش بودن تلویزیون، تنها یک قاب شیشه‌ای شفاف ببینیم و در حین روشن بودن نیز تصاویر را به صورت معلق در فضا احساس کنیم.

تلویزیون شیائومی

پنل این تلویزیون طبق ادعای شیائومی (Xiaomi) نسبت کنتراست استاتیک ۱۵۰۰۰۰:۱ و عمق رنگ ۱۰ بیتی دارد و ۹۳ درصد از رنگ‌های طیف DCI-P3 را پوشش می‌دهد. زمان پاسخگویی تحسین‌برانگیز یک میلی‌ثانیه‌ای در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بهره‌مندی از فناوری ۱۲۰ هرتزی MEMC (به منظور تولید فریم‌های میانی برای نمایش روان‌تر تصاویر کمتر از ۱۲۰ فریم در ثانیه) از دیگر ویژگی‌های مهم این پنل است.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی ماشین ظرفشویی سامسونگ + نحوه ی کاربرد مواد شوینده و امکانات ماشین ظرفشویی سامسونگ

Mi TV LUX از یک چیپست سفارشی مدیاتک ۹۶۵۰ به همراه موتور هوشمند پردازش تصویر شیائومی موسوم به AI Master Smart Engine بهره می‌برد که برای ارائه‌ی ۲۰ الگوریتم بهینه‌سازی در پنج حالت مختلف برنامه‌ریزی شده است.

1- سیستم صوتی تلویزیون شیائومی

این تلویزیون همچنین در بخش صوتی نیز علاوه بر پشتیبانی از استاندارد دالبی اتموس (Dolby Atmos) از یک واحد هوشمند بهره‌مند است که تنظیمات صدا را برحسب نوع محتوای درحال پخش، تغییر می‌دهد.

طراحی این تلویزیون عجیب، بسیار مینیمالیستی و ساده است و می‌تواند ظاهر خاصی به فضا ببخشد. به نحوی که تنها از قابی نازک با ضخامت ۵٫۷ میلیمتری و پایه‌ای استوانه‌ای شکل به همراه نوار پایینی که در تصویر قابل مشاهده است، تشکیل می‌شود. البته این دستگاه کاملاً به پایه استوانه‌ای وابسته است و به طور مثال نمی‌توان آن را روی دیوار نصب کرد.

Mi TV LUX OLED Transparent Edition از رابط کاربری تلویزیونیِ MIUI شیائومی استفاده می‌کند که البته برای جلوه‌ی بهتر روی این پنل شفاف، بهینه‌سازی شده است. همچنین قابلیت صفحه نمایش همواره روشن نیز به منظور نمایش تصویر یا متن دلخواه کاربر حین عدم استفاده از تلویزیون در دسترس است.البته اقدام شیائومی برای ارائه تلویزیونی با پنل شفاف، یک اختراع نیست. چرا که این فناوری تا پیش از این نیز در پنل‌های LED و حتی LCD وجود داشته و در مصارف خاصی استفاده شده است.

اما در حالی ‌که شرکت کره‌ای LG سال گذشته اعلام کرده بود تولید انبوه چنین تلویزیونی را برای آینده در سر دارد، شیائومی زودتر پا به میدان گذاشت تا به اولین شرکتی تبدیل شود که از پنل شفاف در مقیاس انبوه و به منظور فروش به کاربران عادی استفاده می‌کند.

مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت برند قابلمه لایف اسمایل + آشنایی با تاریخچه آن

2- کیفیت تصویر پنل اولد شفاف

این پنل شفاف در Mi TV LUX هرچند از نظر فنی تفاوت قابل توجهی با یک پنل OLED معمولی ندارد، اما باید اشاره کرد چنین تلویزیونی بیشتر برای جذابیت، زیبایی و نوآوری‌اش شناخته می‌شود و علی‌رغم ویژگی‌های فنی خارق‌العاده، چندان برای کاربرانی که کیفیت تصویر را مهمترین اولویت‌شان می‌دانند، ساخته نشده است.

تلویزیون شیائومی

چرا که در اتاق‌های خیلی روشن یا با قرارگیری تلویزیون مقابل یک منبع نور، طبیعی است که عملکرد آن از حیث کیفیت رنگ و نوردهی دستخوش تغییر شود و در تجربه بصری کاربر، خلل ایجاد کند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید تلویزیون شیائومی آشنا شدید.همچنین از ویژگیهای تلویزیون اولد شفاف شیائومی آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا با تلویزیون xiaomi می توان بازی کرد؟

رفرش ریت بیشتر مدل های شیائومی 60 هرتز است که عملکرد بازی قابل قبولی دارند اما برای تجربه بهترین عملکرد بازی تلویزیون های 120 هرتز شیائومی پیشنهاد می شوند.

در بررسی تلویزیون شیائومی به چه مواردی پرداخته شده است؟

بررسی کیفیت تصویر، طراحی، امکانات هوشمند و همچنین ارزش خرید این محصولات هستند.

پیشنهاد ما به شما

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

تلویزیون شیائومی 4X اندروید 65 اینچ مدل Mi TV 4X 65 تلویزیون شیائومی MI 4X …

دیدگاهتان را بنویسید