یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403
قیمت شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی لئوتک
قیمت شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی لئوتک

معرفی شبیه ساز های واقعیت مجازی:از رانندگی تا ترن هوایی!

در این وبلاگ، شما را به سفری هیجان‌انگیز در دنیای VR می‌بریم و انواع شبیه‌سازهای این فناوری را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با این دنیای بی‌نظیر و کاربردهای شگفت‌انگیز آن آشنا شوید. در یک دهه اخیر شرکت لئوتک توانسته به تکیه بر توان طراحان و تخصصین خود، انواع  شبیه ساز های واقعیت مجازی را با کیفیتی جهانی در داخل ایران تولید کند. دراین مقاله به معرفی تعدادی از این دستگاه های شهربازی میپردازیم.

VR چیست؟

VR یا واقعیت مجازی، فناوری نوینی است که با استفاده از هدست‌های مخصوص و سایر تجهیزات، شما را به درون دنیای مجازی پرتاب می‌کند. در این دنیای شبیه‌سازی‌شده، می‌توانید با محیط اطراف خود تعامل داشته باشید، به گشت و گذار در مکان‌های مختلف بپردازید و تجربیات جدیدی را کسب کنید.

انواع شبیه ساز واقعیت مجازی

شبیه ساز های واقعیت مجازی در سال های اخیر با بوجود آمدن تکنولوژی وی آر طراحی  و تولید شده اند. این دستگاه ها کاربرد های گوناگون و مفید بسیاری دارند. شاید این تجهیزات را در مراکز تجاری، تفریحی و حتی اموزشی شهر خود دیده باشید. با گذشت چند سال سیمولاتور های vr توانستند جای خود را در وسایل شهربازی باز کنند و مورد استقبال عموم قرار بگیرند. حرکات هماهنگ با بازی ها در کنار القا تصویری واقعیت توسط هدست های واقعیت مجازی، حس متفاوت و هیجان انگیزی را برای بازیکنان به ارمغان می آورد. در ادامه این مقاله به معرفی کامل انواع شبیه ساز واقعیت مجازی میپردازیم.

شبیه ساز جت جنگی واقعیت مجازی

شبیه‌سازهای جت جنگی واقعیت مجازی (VR) فراتر از یک بازی ساده هستند. این شبیه‌سازها دروازه‌ای به سوی دنیای خلبانی جنگنده‌ها می‌باشند و به شما امکان می‌دهند تا پرواز در آسمان، انجام مانورهای نفس‌گیر و نبرد با دشمن را به گونه‌ای واقعی تجربه کنید.

مطالعه بیشتر
معرفی و بررسی بهترین مانیتور های خمیده برای گیم با تسلط به بازی از تمامی زوایا

تجربه‌ای فراتر از واقعیت

با قرارگیری هدست VR بر روی سر، کابین خلبان یک جت جنگی واقعی در مقابل چشمان شما جان می‌گیرد. گرافیک‌های باورنکردنی و جلوه‌های صوتی فراگیر، حس حضور کامل در دنیای مجازی را به شما القا می‌کنند. حرکات سر شما، جهت حرکت هواپیما را تعیین می‌کند و با استفاده از کنترلرها می‌توانید هواپیما را کنترل کنید، سلاح‌ها را شلیک کنید و با محیط اطراف خود تعامل داشته باشید.

کابین شبیه‌ساز  پرواز

برخی از شبیه‌سازهای VR برای افزایش حس واقعی بودن، از کابین‌های شبیه‌سازی‌شده استفاده می‌کنند. این کابین‌ها که شامل صندلی‌های حرکتی، پنل‌های کنترل و حتی دریچه‌هایی که می‌توانید آنها را باز و بسته کنید، تجربه‌ای فراتر از یک بازی را برای شما رقم می‌زنند.

کاربردهای فراتر از سرگرمی

شبیه‌سازهای جت جنگی VR کاربردهای فراتر از سرگرمی دارند. از این شبیه‌سازها می‌توان برای آموزش خلبانان و دیگر پرسنل نظامی استفاده کرد. خلبانان می‌توانند در محیطی امن و بدون خطر، مانورهای مختلف و شرایط جنگی را تمرین کنند.

قیمت شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی لئوتک
قیمت شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی لئوتک

شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی: رانندگی در دنیای مجازی

شبیه سازهای رانندگی واقعیت مجازی (VR) تجربه رانندگی را به سطحی فراتر از یک بازی ساده ارتقا می‌دهند. با استفاده از این شبیه‌سازها، شما می‌توانید در دنیایی مجازی رانندگی کنید، در جاده‌های مختلف بچرخید، از مناظر لذت ببرید و حتی در مسابقات شرکت کنید. شما میتوانید قیمت شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی را از لئوتک استعلام بگیرید.

هیجان باورنکردی یک مسابقه خیابانی رالی

هدست VR شما را به درون اتاق یک خودرو واقعی یا فرضی می‌برد. گرافیک‌های باورنکردنی و جلوه‌های صوتی فراگیر، حس حضور کامل در دنیای مجازی را به شما القا می‌کنند. حرکات و دستورات شما به سرعت صدم ثانیه ای جهت خودرو را مشخص میکند. با استفاده از فرمان و پدال‌ها می‌توانید خودرو را کنترل کنید.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین گجت های مخصوص دانشجویان برای تحصیل

برخی از شبیه‌سازهای رانندگی VR برای افزایش حس واقعی بودن، از کابین‌های شبیه‌سازی‌شده استفاده می‌کنند. این کابین‌ها که شامل صندلی‌های حرکتی، فرمان، پدال‌ها و حتی آینه‌ها هستند، تجربه‌ای کاملاً واقعی از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

کاربردهای اموزشی

دستگاه شبیه ساز رانندگی کاربرد آموزشی نیز دارد. از این شبیه‌سازها می‌توان برای آموزش رانندگی، به ویژه به افراد کم‌توان یا کسانی که رانندگی در شرایط خاص مانند رانندگی در شب یا رانندگی در شرایط جوی نامساعد را تمرین می‌کنند، استفاده کرد. همچنین از این شبیه‌سازها می‌توان برای توانبخشی افراد آسیب‌دیده در تصادفات رانندگی استفاده کرد.

شبیه‌ساز موتورسواری واقعیت مجازی: سفری به دنیای سرعت و هیجان

تصور کنید که سوار بر موتورسیکلت مورد علاقه خود هستید، باد در موهایتان می‌وزد و مناظر زیبای جاده در مقابل چشمانتان نقش می‌بندد. با استفاده از شبیه‌سازهای موتورسواری واقعیت مجازی (VR) این تصور به حقیقت می‌پیوندد.

این شبیه‌سازها با استفاده از فناوری پیشرفته، شما را به درون دنیای مجازی پرتاب می‌کنند و تجربه‌ای بی‌نظیر از موتورسواری را به شما ارائه می‌دهند. شرکت لئوتک به توانسته با تکیه بر توان داخلی اولین شبیه ساز موتورسواری را در ایران تولید کند.

گرافیک و صدای واضح

گرافیک‌های باورنکردنی و جلوه‌های صوتی فراگیر، حس حضور کامل در دنیای مجازی را به شما القا می‌کنند. گویی که واقعاً در حال رانندگی در جاده‌ای واقعی هستید و موتورسیکلت زیر پایتان غرش می‌کند.

حرکات شبیه‌ساز

حرکات سر و بدن شما به طور دقیق در دنیای مجازی بازسازی می‌شود. با چرخاندن سر خود، می‌توانید جهت حرکت موتورسیکلت را تغییر دهید و با خم کردن بدن خود، می‌توانید در پیچ‌ها مانور دهید.

مطالعه بیشتر
بررسی اسپیکر هوشمند آمازون: اکو دات (نسل سوم)
معرفی انواع شبیه ساز های واقعیت مجازی
معرفی انواع شبیه ساز های واقعیت مجازی

شبیه‌ساز ترن هوایی واقعیت مجازی: سفری به دنیای هیجان و وحشت

تصور کنید که سوار بر ترن هوایی هستید، در حالی که در آسمان معلق هستید و ناگهان با سرعت باورنکردنی سقوط می‌کنید. قلبتان به شدت می‌تپد، آدرنالین در رگ‌هایتان جریان می‌یابد و جیغ وحشتناکی سر می‌دهید. با استفاده از شبیه‌سازهای ترن هوایی واقعیت مجازی (VR) این تصور به حقیقت می‌پیوندد.

این شبیه‌سازها با استفاده از فناوری پیشرفته، شما را به درون دنیای مجازی پرتاب می‌کنند و تجربه‌ای بی‌نظیر از سوار شدن بر ترن هوایی را به شما ارائه می‌دهند. گویی که واقعاً سوار بر ترن هوایی هستید و باد در موهایتان می‌وزد، صدای جیغ و فریاد دیگر مسافران را می‌شنوید و لرزش و تکان‌های شدید ترن هوایی را در تمام وجودتان احساس می‌کنید.

گرافیک و صدای قوی

گرافیک‌های باورنکردنی و جلوه‌های صوتی فراگیر، حس حضور کامل در دنیای مجازی را به شما القا می‌کنند. تصاویر سه‌بعدی با جزئیات دقیق، مناظر و محیط‌های مختلف شهربازی را به طور واقعی به نمایش می‌گذارند. صدای جیغ و فریاد دیگر مسافران، صدای ریل‌ها و چرخ‌ها و موسیقی هیجان‌انگیز، حس واقعی سوار شدن بر ترن هوایی را چندین برابر می‌کنند.

حرکات مکانیکی پر سرعت

حرکات صندلی شما به طور دقیق با حرکات ترن هوایی در دنیای مجازی هماهنگ می‌شود. با بالا و پایین رفتن، چرخش و تکان خوردن صندلی، حس واقعی سوار شدن بر ترن هوایی را تجربه خواهید کرد. گویی که در حال سقوط آزاد هستید، در پیچ‌ها با سرعت می‌پیچید و از تپه‌های بلند عبور می‌کنید. این دستگاه نیز مانند بقیه شبیه ساز های لئوتک حرکات با کسری از ثانیه مشابه واقعیت اجرا میکند.

مطالعه بیشتر
استریم چیست؟ - راهنمای جامع خرید ابزار لازم برای استریم

شبیه ساز پاراگلایدر تجربه‌ای نفس‌گیر از چتربازی بدون هیچ خطری!

تا به حال آرزو کرده‌اید که از ارتفاعی بلند به پایین بپرید و هیجان سقوط آزاد را تجربه کنید؟ با شبیه‌سازهای چتربازی واقعیت مجازی (VR) این آرزو به حقیقت می‌پیوندد. این شبیه‌سازها با استفاده از فناوری پیشرفته، شما را به درون دنیای مجازی پرتاب می‌کنند و تجربه‌ای بی‌نظیر از چتربازی را به شما ارائه می‌دهند.

با استفاده از این شبیه‌سازها، گویی که واقعاً از هواپیما به پایین می‌پرید، در آسمان معلق می‌مانید و با چتر نجات خود فرود می‌آیید. حس باد در موهایتان، مناظر نفس‌گیر زیر پایتان و هیجان سقوط آزاد، احساسات واقعی را در شما برمی‌انگیزند.

گرافیک و صدای شبیه سازی شده

گرافیک‌های باورنکردنی و جلوه‌های صوتی فراگیر، حس حضور کامل در دنیای مجازی را به شما القا می‌کنند. تصاویر سه‌بعدی با جزئیات دقیق، مناظر و ابرها را به طور واقعی به نمایش می‌گذارند. صدای باد، جیغ پرندگان و زمزمه موتور هواپیما، حس واقعی چتربازی را چندین برابر می‌کنند. این دستگاه نیز مانند بقیه وسایل تولیدی توسط لئوتک، دارای سیستم صوتی پر قدرت و با کیفیت میباشد.

حرکات مشابه واقعیت

حرکات شما در دنیای مجازی بازسازی می‌شود. با حرکات سر و بدن خود می‌توانید جهت حرکت خود را در آسمان کنترل کنید و با باز و بسته کردن بازوهایتان، چتر نجات خود را هدایت کنید.

سینما واقعیت مجازی لئوتک
سینما واقعیت مجازی لئوتک

سینما واقعیت مجازی: سفری به دنیای فیلم و سرگرمی در دنیای مجازی

سینما واقعیت مجازی (VR Cinema) نوعی تجربه سینمایی است که با استفاده از هدست‌های VR، شما را به درون فیلم می‌برد و حس حضور کامل در دنیای فیلم را به شما القا می‌کند. گویی که واقعاً یکی از شخصیت‌های فیلم هستید و در کنار کاراکترها در صحنه‌های مختلف حضور دارید.

مطالعه بیشتر
معرفی ویژگی های ویندوز ۱۱ که در ویندوزهای قبلی نمیبینید

سینما واقعیت مجازی: کسب و کاری پول ساز

برخلاف سینمای سنتی که در آن به طور ثابت به پرده سینما نگاه می‌کنید، در سینمای VR شما می‌توانید با حرکات سر خود به اطراف نگاه کنید و محیط فیلم را به طور 360 درجه مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با حرکات بدن خود با عناصر موجود در فیلم تعامل داشته باشید و حس واقعی‌تری از حضور در دنیای فیلم را تجربه کنید.

 

 

پیشنهاد ما به شما

برای ترید ارز دیجیتال از چه مدل گوشی‌هایی استفاده کنیم؟

برای ترید ارز دیجیتال از چه مدل گوشی‌هایی استفاده کنیم؟

برای ترید در بازارهای ارزهای دیجیتال علاوه‌بر داشتن علم و دانش، باید تجهیزات مناسب نیز …

دیدگاهتان را بنویسید