شنبه , 15 اردیبهشت 1403
با اقامت در ۵ بوم‌گردی رشت، فرهنگ گیلان را از نزدیک لمس کنید
با اقامت در ۵ بوم‌گردی رشت، فرهنگ گیلان را از نزدیک لمس کنید

با اقامت در ۵ بوم‌گردی رشت، فرهنگ گیلان را از نزدیک لمس کنید

رشت از لحاظ فرهنگی یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود و به همین خاطر بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا در سفر به این شهر، به‌جای رزرو هتل های رشت و اقامت در ساختمان‌هایی مدرن، یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی را رزرو کنند. این اقامتگاه‌ها معمولا طبق معماری تاریخی گیلانی ساخته شده‌اند و به‌خوبی فرهنگ و حس‌وحال یک زندگی اصیل را به مهمانان منتقل می‌کنند. اگر شما نیز به چنین محیط‌هایی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که برای سفرتان یک اقامتگاه بوم‌گردی را رزرو نمایید.

با اقامت در ۵ بوم‌گردی رشت، فرهنگ گیلان را از نزدیک لمس کنید
با اقامت در ۵ بوم‌گردی رشت، فرهنگ گیلان را از نزدیک لمس کنید

تفاوت اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هتل ها از لحاظ امکانات

معمولا اولین سوالی که در ذهن گردشگران ایجاد می‌شود، این است که اقامتگاه‌های بوم‌گردی از لحاظ امکانات و میزان خدمات‌رسانی چه تفاوتی با هتل ها دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم مانند هتل ها، تمامی امکانات اولیه برای داشتن اقامتی آسوده را فراهم کرده‌اند اما طبیعی است که میزان این امکانات و خدمات، به اندازه هتل ها نباشد؛ چرا که هدف اصلی آن‌ها فراهم کردن محیطی است که گردشگران بتوانند با فرهنگ، مردمان، سبک زندگی، تاریخ و… منطقه‌ای که به آن سفر کرده‌اند آشنا شوند؛ نه این که سفری لوکس را تجربه کنند.

نکته دیگری که در رابطه با اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارد این است که این اقامتگاه‌ها در دسته هتل ها قرار نمی‌گیرند و به همین خاطر، هیچ ستاره‌ای نیز به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت. هتل ها معمولا بسته به میزان خدماتی که ارائه می‌کنند، تعدادی ستاره دریافت می‌نمایند اما در رابطه با اقامتگاه‌های بوم‌گردی این‌چنین نبوده و اگر می‌خواهید که از کیفیت یک اقامتگاه مطلع شوید، تنها راه ممکن بررسی نظرات افرادی است که قبلا در آن اقامتگاه سکونت داشته‌اند.

مطالعه بیشتر
معرفی ویژگی های ویندوز ۱۱ که در ویندوزهای قبلی نمیبینید

بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی رشت

با توجه به این که اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید بازتابی از فرهنگ مردمان آن منطقه باشند، اغلب اقامتگاه‌های بوم‌گردی رشت در حاشیه شهر واقع شده‌اند؛ چرا که می‌بایست محیطی روستایی و طبیعتی زیبا را فراهم می‌کرده‌اند و برای این کار، روستاهای اطراف رشت بهترین انتخاب برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی بوده‌اند. بهترین اقامتگاه‌هایی که می‌توانید نسبت به رزرو آن‌ها اقدام نمایید عبارت‌اند از:

اقامتگاه بوم‌گردی بام گلسرک

این اقامتگاه در ۲۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده و در انتهای جاده‌ای قرار دارد که حدود ۶۰۰ متر از آن خاکی است. بام گلسرک چشم‌اندازی فوق‌العاده به سمت جنگل‌های سرسبز گیلان دارد که قطعا هر فرد از تماشای آن لذت خواهد برد. ساختمان این اقامتگاه در واقع یک سازه چوبی سنتی است که ۷ اتاق در آن قرار دارند و برای هر یک از این اتاق‌ها، یک اسم به‌خصوص در نظر گرفته شده است. اقامتگاه بام گلسرک از پارکینگ و نگهبان اختصاصی نیز بهره می‌برد و از لحاظ امنیتی، در سطح خوبی قرار دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی بهشت

اگر می‌خواهید تا مهمان مکانی تاریخی باشید، اقامتگاه بوم‌گردی بهشت بهترین گزینه ممکن است. این اقامتگاه حدود ۶۰ سال قدمت داشته و در نزدیکی روستایی ۳۰۰ ساله به نام موشنگاه قرار دارد. تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز فراهم شده‌اند و علاوه بر این، وعده صبحانه را نیز می‌توانید در همین اقامتگاه میل کنید. به‌غیر از سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس بهداشتی فرنگی نیز برای مهمانان در نظر گرفته شده است و اگر فرد سالمندی همراه خود دارید، نیازی به نگرانی نیست.

اقامتگاه بوم‌گردی توکا

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی رشت، اقامتگاه توکا است. توکا در ۳۰ کیلومتری رشت واقع شده و در میان محیطی روستایی قرار دارد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این اقامتگاه، آشپزهای محلی آن هستند. این امکان وجود دارد که سفارش هرگونه غذای روستایی را به آن‌ها بسپارید تا برای‌تان آماده کنند. از دیگر نقاط مثبت اقامتگاه توکا، امنیت آن است؛ یک نگهبان به‌صورت ۲۴ ساعته در محیط اطراف گشت می‌زند تا هیچ‌گونه مشکلی برای مهمانان ایجاد نشود.

مطالعه بیشتر
با شیر گازی آذر، زیبایی و امنیت را به خانه خود هدیه دهید

اقامتگاه بوم‌گردی تی‌تی ناز

اگر قصد رزرو هتل رشت را دارید اما می‌خواهید به‌جای اقامت در محیط پر از هیاهوی شهری، محیطی آرام و روستایی را تجربه کنید، اقامتگاه بوم‌گردی تی‌تی ناز بهترین گزینه است. این اقامتگاه در محیطی بسیار آرامش‌بخش واقع شده و امکانات و خدمات آن نیز به‌نحوی هستند که اغلب مهمانان از سکونت در آن رضایت داشته‌اند. انواع غذاهای محلی گیلانی در این اقامتگاه سرو می‌شوند و می‌توانید هرگاه که احساس گرسنگی کردید، در سریع‌ترین زمان ممکن وعده غذایی خود را دریافت نمایید.

اقامتگاه بوم‌گردی می‌جان

اقامتگاه بوم‌گردی می‌جان از معدود اقامتگاه‌های بوم‌گردی رشت است که فاصله چندانی با شهر ندارد؛ این اقامتگاه در ۷ کیلومتری رشت واقع شده و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز شهر برسید. از دیگر نکاتی که در مورد اقامتگاه بوم‌گردی می‌جان وجود دارد، سطح بالای خدمات آن است. اینترنت پرسرعت، حمام مستر، لوازم خواب استاندارد و…، تنها گوشه‌ای از امکانات و خدماتی هستند که توسط این اقامتگاه به مهمانان ارائه می‌شوند. نکته دیگری که در رابطه با اقامتگاه بوم‌گردی می‌جان وجود دارد، این است که پذیرش حیوانات خانگی کوچک نیز در این مجموعه مجاز بوده و اگر حیوان خانگی دارید، می‌توانید آن را نیز همراه با خود به مسافرت بیاورید.

بهترین روش برای رزرو هتل یا اقامتگاه بوم‌گردی در رشت

رشت یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور بوده و روزانه از گردشگران بسیار زیادی میزبانی می‌کند. این امر سبب می‌شود تا بسیاری از گردشگران با مشکل پر بودن ظرفیت اقامتگاه‌ها و هتل ها مواجه شوند؛ به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از آغاز سفر، نسبت به رزرو هتل رشت یا یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر اقدام نمایید تا با چنین مسائلی روبه‌رو نشوید. برای این کار، مراجعه به وبسایت فلای تودی بهترین گزینه ممکن است.

مطالعه بیشتر
خرید فنس، پایه فنس، سیم آرماتوربندی و مفتول گالوانیزه در شهر مفتول

فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین و پرامکانات‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده که امکان رزرو اقامتگاه در تمامی نقاط ایران را فراهم کرده است. نکته قابل توجهی که در مورد فلای تودی وجود دارد، این است که قابلیت‌های آن به رزرو هتل یا اقامتگاه محدود نشده و امروزه می‌توانید بلیط اغلب ایرلاین‌های داخلی و خارجی یا بلیط تمامی خطوط ریلی کشور را نیز از طریق همین وبسایت تهیه نمایید. علاوه بر این، امکان شرکت در تورهای مختلف این مجموعه نیز وجود دارد و اگر می‌خواهید تا سفری آسوده را برای خود رقم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم که در یکی از تورهای فلای تودی شرکت کنید.

پیشنهاد ما به شما

برای ترید ارز دیجیتال از چه مدل گوشی‌هایی استفاده کنیم؟

برای ترید ارز دیجیتال از چه مدل گوشی‌هایی استفاده کنیم؟

برای ترید در بازارهای ارزهای دیجیتال علاوه‌بر داشتن علم و دانش، باید تجهیزات مناسب نیز …

دیدگاهتان را بنویسید