شنبه , 8 اردیبهشت 1403
اسپیکر هوشمند آمازون

بررسی اسپیکر هوشمند آمازون: اکو دات (نسل سوم)

در طی چند سال اخیر آمازون همواره تلاش می‌کند که قابلیت‌های اسپیکرهای هوشمند خود را بالا ببرد و از فناروی‌های مختلفی در این زمینه استفاده کرده است. در اینجا به نقد و بررسی اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot می‌پردازیم تا با مزایا و معایت این اسپیکر نیز آشنا شویم.آمازون اکو دات (نسل سوم) یک محصول حیرت انگیز می‌باشد. کوچک است، اما دروازه‌ای به سمت دنیای خانه هوشمند و گیرنده‌های صوتی پیشرفته در مقابل مدل‌های نسل قبلی و البته گوگل هوم مینی (Google Home Mini) باز می‌کند.

درباره ی اسپیکر هوشمند آمازون:

این اسپیکر کوچک حیرت انگیز قادر است به تمام نقاط کشوری که در آن زندگی می‌کنید تماس بگیرد، فقط با چند دستور به شما قابلیت کنترل خانه هوشمندتان را می‌دهد و از خدمات موسیقی برجسته در سرتاسر دنیا، موسیقی اجرا می‌کند. پس باید گفت که با اینکه بسیار کوچک است، اما کارایی و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین پاوربانک وایرلس را بخوانید.

اما با وجود همه این قابلیت‌ها، اکو دات هنوز کمبودهایی دارد. کمبود بارز آن سیم کمکی 3.5 میلی متری است. اکنون نسخه آخر خانواده اکو، آمازون اکو اینپوت (Amazon Echo Input) گزینه‌های ساده‌تر و پیشرفته‌تری از اکو دات ارائه می‌دهد.

طراحی آمازون اکو دات

نسل سوم اسپیکر آمازون اکو دات از دو نسل قبلی آمازون اکو دات بهتر است. ظاهری گرد دارد که به کاربر این حس را می‌دهد که از توپ حاکی استفاده می‌کند. البته هم‌زمان بافت مشبک اطراف لبه بیرونی این حس را به کاربر می‌دهد که از یک وسیله بسیار مدرن و درجه یک استفاده می‌کند. طراحی بافت توری مشبک به آمازون کمک می‌کند تا به راحتی با بقیه گروه آمازون اکو در یک ردیف قرار بگیرد که همگی با بروز رسانی سال گذشته از یک بافت مشبک استفاده می‌کنند.

طراحی اسپیکر آمازون اکو دات

برای فعال کردن الکسا می‌توانید از دکمه بالا استفاده کنید و یا اینکه نام او را صدا بزنید. با صدا کردن نام او می‌توانید تلنگری به چراغ‌هایی بزنید که بر روی دستگاه‌های الکسا قرار دارد و آن را فعال کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین مانیتور های خمیده برای گیم  را بخوانید.

مطالعه بیشتر
کول پد چیست؟ + تاثیر کولپد برای لپ تاپ گیمینگ

نحوه نصب و کارایی الکسا دراسپیکرآمازون اکو دات

اگر تا به حال یکی از دستگاه‌های الکسا را در خانه خود نصب کرده باشید، رفتن به قسمت نصب اسپیکر آسان است. برای نصب تنها کاری که باید بکنید این است که به برنامه الکسا آمازون بروید و آیکون پلاس را در بخش دستگاه‌ها بزنید – برنامه خیلی سریع یک اسکن بر روی دستگاه‌های هوشمند نزدیک انجام می‌دهد (قبل از اینکه بفهمید اسپیکر هوشمند جدید شما نصب شده و کار می‌کند).

عملکرد اسپیکرآمازون اکو دات

در حقیقت صدای این دستگاه از مدل قبلی سال 2017 بهتر است، این همان دستگاهی می‌باشد که وقتی روشن است دوست دارید به تمام آلبوم موسیقی گوش دهید.بنابراین، بله باید گفت که بعضی از موسیقی‌ها در اکو نسبت به بقیه اجرای بهتری دارند (موسیقی راک پراگ دوست اکو دات نیست، اما با موسیقی رپ خوب کنار می‌آید). البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین هدفون های گیمینگ 2022 را بخوانید.البته وقتی زمان این می‌رسد که می‌خواهید با صدای بلندتر به موسیقی گوش دهید، شاید بخواهید اکو دات را به یک اسپیکر دیگر وصل کنید.

نکات جالب است که درباره ی اسپیکر هوشمند آمازون:

  • جالب است بدانید که آمازون جنبه عملکرد صوتی اسپیکر در زمان تماس و استفاده از میکروفون را ارتقاء داده است.
  • ما با افرادی که از آمازون اکو دات استفاده کرده‌اند صحبت کرده‌ایم و همه ادعا می‌کنند که کیفیت صدای این اسپیکر عالی است و باید گفت که از کیفیت صدای گوشی‌هایشان بهتر می‌باشد. این موضوع برای میکروفون آمازون اکو دات نیز صدق می‌کند.
  • گزینه زنگ زدن، در کنار سایر مشخصه‌های کنترل هوشمند دستگاه یکی از بهترین مشخصه‌های آمازون اکو دات است که کارایی بسیار بالایی دارد.
  • اگر به دنبال دستگاهی می‌گردید که به هر یک از اعضای خانواده خود که به شما زنگ نمی‌زند بدهید، آمازون اکو دات همان دستگاه است. آمازون اکو دات توانایی مداخله را دارد که درخواست تماس با هر فردی در کشور را بدهد.
  • در کنار موسیقی، اکو دات دقیقا به اندازه یک اکوی بزرگ هوشمند است.
  • اگر یک سری برنامه ‌ریزی روزانه دارید، الکسا می‌تواند چندین دستور را با هم مرتب و برنامه ریزی کند. برای مثال می‌توانید در یک زمان چراغ‌ها، اجاق گاز و تلویزیون خود را روشن کنید. این گزینه وقتی از چند دستگاه هوشمند استفاده می‌کنید بسیار کارآمد و مناسب است.
  • اخیرا چندین مدل صدا برای الکسا دیده‌ایم.
  • همه این مشخصه‌ها عالی هستند و خانواده آمازون اکو را با وجود رقابت شدید با منشی گوگل، سر دسته و رهبر همه می‌کند.
عملکرد اسپیکرآمازون اکو دات

پاسخ سوالات پرسیده شده از اسپیکرآمازون یا اکو دات:

کاربرد آمازون اکو دات چیست؟

مطالعه بیشتر
بررسی بهترین قابلیت هایی که می‌توانید روی اپل واچ سری ۷ تجربه کنید

از این دستگاه برای کنترل کردن بقیه دستگاه هوشمند خانه خود نیز می‌توانید استفاده کنید. حتی می‌توانید از آن برای بیدار شدن در صبح استفاده کنید و یا به هر کسی که می‌خواهید زنگ بزنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین صندلی های گیمینگ را بخوانید.

آیا باید ماهیانه برای اکو دات پول پرداخت شود؟

نه، فقط باید اکو دات را بخرید و اکانت آمازون داشته باشید. باید برنامه آمازون اکو را بگیرید که رایگان است.

آیا اکو دات یا اسپیکر هوشمند ارزش صرف هزینه را دارد؟

بله، دات مشخصه‌های زیادی را در یک دستگاه کوچک گردهم آورده است که بسیار کاربردی هستند.

آیا اکو دات به الکسا نیاز دارد؟

بله، الکسا همان چیزی است که دات شما را هوشمند می‌کند. به او به عنوان منشی هوشمند خودتان و مغز این سخت افزار فکر کنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله میکروفن رود وایرلس را بخوانید.از الکسا می‌توانید بخواهید کارهایی برای شما از «الکسا آب هوای امروز چطور است؟» گرفته تا «الکسا چراغ‌ها را روشن کن لطفا» انجام دهد.

رای آخر درباره اسپیکر هوشمند یا Amazon Echo Dot:

اگر برای یک اسپیکر ارزان قیمت بی‌سیمی به بازار رفته‌اید که قابلیت تماس گرفتن، کنترل خانه هوشمند شما و اجرای موسیقی را داشته باشد، آمازون اکو دات یکی از بهترین اسپیکرهای هوشمند در بازار برای شما است. این دستگاه از لحاظ کیفیت تماس و بازپخش موسیقی حتی بهتر از گوگل هوم مینی می‌باشد.

 Amazon Echo Dot

اگر تصمیم دارید که مدت زمان زیادی را با صدای بلند به موسیقی گوش بدهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اسپیکر جانبی استفاده کنید یا اینکه از یکی از اسپیکرهای آمازون مانند آمازون اکو (نسل دوم) یا آمازون اکو پلاس استفاده کنید. در این زمان موسیقی نیز از شما بخاطر این کیفیت عالی صدا تشکر می‌کند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید پاوربانک + معرفی بهترین پاوربانک های بازار

سخن پایانی

شما در این مقاله با اسپیکر هوشمند آمازون آشنا شدید.همچنین از طراحی و مشخصات آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

گوشی شیائومی 11i

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11i، یک ترکیب قدرتمند با قابلیت‌های منحصر به فرد

از جمله مهمترین گوشی‌های میان رده‌ای که وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده‌اند می‌توان به گوشی …

دیدگاهتان را بنویسید