سه شنبه , 29 اسفند 1402
هدست گیمینگ

بررسی تخصصی بهترین هدست های گیمینگ + معرفی بهترین هدست های گیمینگ 2023

مسلماً انتخاب یک هدست گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای به اندازه انتخاب کارت گرافیک ، کیبورد و یا گجت های دیگر اهمیت دارد تا بتوانند بهترین تجربه را برای خود رقم بزنند. اما این کار قطعاً ساده نخواهد بود.بخشی از سختی این کار به دلیل وجود مدل‌های زیاد و متنوع در بازار است که با محبوبیت روز افزون بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های الکترونیک چندان دور از انتظار نیست. در کنار کیفیت صدا و راحتی استفاده، ممکن است که امکانات نرم‌افزاری و یا حتی تزئینات نوری RGB برای برخی‌ها مهم باشد اما همچنان فاکتورهایی وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را با جستجوهای ساده در فروشگاه‌های آنلاین بیابید. در این مقاله به معرفی و بررسی کوتاه برترین هدست‌های گیمینگ می‌پردازیم.


فهرست مطالب


هنگام خرید هدست گیمینگ باید به چه مشخصاتی توجه کنیم؟

طراحی و کیفیت ساخت هدست

اولین چیزی که نظر ما را به محصولی مانند هدست گیمینگ جلب می‌کند، شکل ظاهری آن و زیبایی‌اش است. جدا از نکاتی مانند کیفیت بدنه و صدا، طراحی ظاهر هم نقش مهمی در انتخاب هدست دارد.هدست‌های گیمینگ در انواع و اقسام مختلفی مثل پشت بسته، پشت باز، روی گوش و دور گوشی طراحی می‌شوند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین صندلی های گیمینگ را بخوانید.
اگر از هدست گیمینگ خود برای استریم یا تولید محتوا استفاده می‌کنید، زیبایی آن را یکی از ملاک‌هایتان قرار دهید. اما اگر استفاده شما از هدست کاملا شخصی است، تمرکزتان را روی کیفیت خروجی و جنس و راحتی بدنه معطوف کنید، حتی اگر ظاهر هدفون کاملا ساده و بی‌آلایش باشد، کیفیت و راحتی آن تجربه گیمینگ‌تان را می‌سازد، نه ظاهر هدست!

راحتی حین استفاده از هدست گیمینگ: جنس، وزن و طراحی

شاید مهم‌ترین عاملی که در خرید هدست گیمینگ باید مد نظر قرار داد، بحث راحتی حین استفاده است. اگر شما هم جزو گیمرهایی باشید که ساعت‌ها مشغول انجام بازی می‌شوید، مهم‌ترین فاکتور خرید هدست گیمینگ برای شما ایجاد حس راحتی و عدم خستگی بعد از چند ساعت بازی است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین هدست های گیمینگ 2023 را بخوانید.

راحتی هدست گیمنگ

بسیاری از هدست‌های گیمینگ شاید در نگاه اول بزرگ، زیبا و جذاب باشند، اما در هنگام استفاده متوجه می‌شوید که گوش‌هایتان عرق می‌کند، به سرتان فشار می‌آورد و در کل تجربه آرامش‌بخشی با آنها ندارید.
در بین گزینه‌های خرید هدست گیمینگ، به دنبال محصولی باشید که به گردش هوا و به نوعی، تنفس گوش اهمیت بیشتری می‌دهد. البته که گوش تنفس نمی‌کند، اما عدم وجود جریان هوا باعث عرق کردن آن و حتی ایجاد بیماری‌های گوش در طولانی مدت می‌شود. همینطور، گزینه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم اندازه خوبی داشته باشد و بتوان این کار را به راحتی و بدون هیچ فشاری انجام داد.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین گجت های مخصوص دانشجویان برای تحصیل

جنس هدست

جنس هدست‌ها معمولا از چرم مصنوعی، پلاستیک یا پارچه است. در هدست گیمینگ ارزان معمولا از ایرپدهای پلاستیکی یا چرم مصنوعی با کیفیت متوسط یا حتی پایین استفاده می‌شود، اما با این حال می‌توان گزینه‌های خوبی که ایرپدهای باکیفیت دارند پیدا کرد. حتما مد نظر داشته باشید که جنس ایرپدها با گوش‌هایتان اصطکاک پیدا نکند یا جنس آن برای پوست‌تان حساسیت‌زا نباشد.

وزن هدست

هم یکی از عوامل مهم در هنگام خرید هدست گیمینگ است. حتی صد گرم اختلاف وزن، می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد یا برهم‌زدن آرامش و راحتی شما در استفاده‌های طولانی داشته باشد.

شاید حالا بپرسید که «چطور متوجه راحتی در هنگام خرید هدست شویم، در حالی که به تجربه طولانی‌تر نیاز است؟». خب، خوشبختانه تنها با تایپ نام هدفون و درج عبارت Review یا Test در یوتیوب، می‌توانید ویدیوهای مختلفی از تست هدفون مورد نظرتان را تماشا کنید و نظرات مختلف را جویا شوید. این کار یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای کسب اطمینان خاطر از انتخا‌ب‌تان است.

حذف نویز فعال و غیر فعال در هدست گیمینگ

بحث ایزوله‌سازی صدا در هدست‌های گیمینگ بسیار مهم است. ایزوله‌سازی به این معنی است که ایرکاپ‌ها توانایی مسدود کردن صدا و نویزهای اطراف را داشته باشند و تنها صدای خروجی هدست به گوش کاربر برسد. اینکه تا چه حد هدست بتواند عملیات ایزوله‌سازی را خوب انجام دهد، تاثیر مستقیمی در تجربه همه جانبه گیمر خواهد گذاشت.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین دسته بازی موبایل  رابخوانید.

حذف نویز فعال و غیر فعال در هدست گیمینگ

ایزوله‌سازی می‌تواند دقت شما را در بازی بیشتر کند و شما را قادر سازد تا جهت‌ها را هم با صدا تشخیص بدهید. مهم‌ترین اتفاقی که با یک ایزوله‌سازی اصولی رخ می‌دهد، حفظ سلامتی شنوایی است. هر چه ایزوله‌سازی بهتر باشد، شما می‌توانید حتی با میزان حجم صدای پایین‌تری به انجام بازی مشغول شوید و برای حذف صدای بیرون، نیاز به بلندتر کردن صدا نداشته باشید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید قلم نوری و معرفی بهترین قلم های نوری 2023

در هنگام خرید هدست گیمینگ احتمالا به گزینه‌هایی برخورد می‌کنید که از قابلیت حذف نویز فعال بهره می‌برند. هدست با استفاده از این قابلیت، صدای محیطی را در لحظه ضبط و سیگنال‌های ضد نویز را به هدف حذف آن تولید می‌کند. قطعا ترکیب قابلیت‌های فیزیکی ایزوله‌سازی و حذف نویز فعال، تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم می‌زند.

پاسخ فرکانسی‌ در هدست گیمینگ

اسخ فرکانسی (Frequency Response) هدست به نحوه تولید صدا در فرکانس قابل شنیدن اشاره می‌کند. گوش انسان می‌تواند از ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز را بشنود.

پاسخ فرکانسی‌

بنابراین مهم است که یک هدست چه عملکردی در این محدوده فرکانسی دارد و چه تجربه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مفهوم «صدای فراگیر» در هدست گیمینگ

هدست‌های گیمینگ به لطف درایورهای چپ و راست خود، به طور طبیعی با صدای استریو (دارای کانال‌ چپ و راست) سازگار هستند. با این حال طی سال‌های اخیر، قابلیت و مفهومی به نام «صدای فراگیر» به عنوان یکی از مزیت‌های رقابتی و بازاریابی برند‌ها، در هنگام خرید هدست جلوی چشمانمان بوده است.

صدای فراگیر واقعی، به معنای قراردادن بلندگوها در اطراف شنونده و ارسال صدای چند کاناله است. به عنوان مثال، صدای فراگیر ۵.۱ شامل مرکز، چپ، راست، فراگیر (عقب) چپ، فراگیر (عقب) راست و یک کانال فرکانس پایین/ساب‌ووفر است. فرمت‌های صدای فراگیر دیگری حتی با تعداد کانال بیشتر مانند ۷.۱، ۱۰.۲، ۱۱.۱ و ۲۲.۱ هم در بین برندهای مختلف هدست دیده می‌شود.

اما نگاهی به انواع مختلف استانداردها در بازار داشته باشیم که عمدتا توسط برندها برای جذب مخاطب به کار می‌رود:

  • دالبی اتموس:

قابلیت دالبی اتموس، این امکان را می‌دهد که صدا به حالت سه بعدی و کاملا ۳۶۰ درجه به سمت مخاطب برود. صدا در سیستم‌ها و هدست‌های دالبی اتموس بسیار غنی، پویا و با عمق زیاد و جزئیات فراوان به تمام جهات حرکت می‌کند.

شما با خرید هدست گیمینگ مجهز به این قابلیت حین گوش دادن به صدا خود را کاملا در مرکز حس می‌کنید. دالبی اتموس یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌هایی است که می‌تواند تجربه گیمینگ خوبی را برای مخاطب به ارمغان بیاورد، چرا که برای مثال در بازی‌های شوتر یا رقابت‌های چند نفره، گیمر می‌تواند صدای پاها را از هر جهتی به راحتی بشنوند و به طور دقیق تشخیص دهد.

  • استاندارد DTS:X هدفون:

استاندارد DTS چیزی شبیه به همان دالبی اتموس است، اما بیشتر با تمرکز روی هدست‌های گیمینگ توسعه یافته. استاندارد DTS صدا را در فضایی سه بعدی شبیه‌سازی می‌کند و حس غوطه‌وری در بین صدای فیلم یا بازی به کاربر دست می‌دهد. اگر هدست گیمینگی داشته باشید که از این قابلیت پشتیبانی کند و از طرف دیگر، بازی که انجام می‌دهید، از چنین استانداردی برای صدای خود بهره می‌گیرد، قطعا تجربه بی‌نظیری را با استفاده از فناوری DTS خواهید داشت.

مطالعه بیشتر
بهترین دوربین مداربسته شیائومی

وجود قابلیت‌ها و استانداردهای مختلف صدای فراگیر، یک مزیت رقابتی برای گیمرها محسوب می‌شود. در هنگام خرید هدست گیمینگ حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که هدست مورد نظرتان از چه استانداردهای صدای فراگیری پشتیبانی می‌کند و از سوی دیگر، بازی‌هایی که قصد انجام‌شان را دارید چگونه از این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کنند.

میکروفون در هدست‌های گیمینگ

در خرید هدست گیمینگ می‌روید، یکی از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کنید کیفیت میکروفون است. البته، قبل از هر چیزی باید این قضیه را برای خود روشن کنید که آیا شما از میکروفون استفاده می‌کنید یا خیر.

میکروفون در هدست‌های گیمینگ

اگر با تفاوت هدست با هدفون آشنا نیستید باید بدانید کارایی این دو تا حد زیادی یکسان است. تفاوت اصلی آنها در این است که هدست به میکروفون برای صحبت مجهز است اما هدفون‌ها فاقد میکروفون بوده و با تمرکز بر گوش دادن طراحی شده‌اند.

چقدر بودجه برای خرید هدست کنار گذاشته‌اید؟

اولین قدم برای اینکه سراغ خرید هدست گیمینگ (یا کلا هر چیزی) بروید، مشخص کردن بودجه است. اینکه شما چقدر توانایی هزینه برای خرید هدست گیمینگ دارید می‌تواند شما را چند مرحله به جلو ببرد و انتخاب‌های‌تان را کاملا مشخص کند.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید به مقدار بودجه‌ای که در دست دارید بسنده کنید و خودتان را متقاعد کنید که برای مثال، یک میلیون تومان برای خرید هدست گیمینگ بودجه در اختیار دارید، پس انتظارتان باید از محصولی که خریداری می‌کنید به قدر همان یک میلیون تومان باشد و نه بیشتر.

آیا هدست گیمینگ بخریم سیمی یا بی‌سیم؟

یکی از بزرگترین سوالاتی که در هنگام خرید هدست گیمینگ پیش می‌آید این است که حالا هدستی با اتصال سیمی بخریم یا هدست بی‌سیم؟ یا شاید ترکیب هر دو!

معمولا اتصال با هدست‌های بی‌سیم به مراتب راحت‌تر است و دست و پا گیر نیستند. در سمت دیگر، هدست‌های گیمینگ سیمی به خاطر استفاده از سیم، بیشتر در معرض خطر پارگی یا قطعی قرار دارند.با این حال در هنگام خرید هدست، گزینه‌هایی را هم می‌بینید که به هر دو شکل قابل استفاده هستند. یعنی هم از کابل‌های ۳.۵ میلی‌متری یا بیشتر پشتیبانی می‌کنند و هم به صورت بی‌سیم با استفاده از بلوتوث یا دیگر قابلیت‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته قیمت بالاتری هم دارند!

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید مونوپاد + بررسی انواع و ویژگی های یک مونوپاد خوب

بهترین برند هدست گیمینگ کدام است؟

در بازار جهانی شرکت‌های بسیاری سرگرم عرضه هدست گیمینگ هستند. در این بین بهترین برندهای هدست گیمینگ در دنیا شامل استیل سریز (SteelSeries)، ریزر (Razer)، لاجیتک (Logitech) ، هایپرایکس (HyperX )، کورسیر (Corsair) و سونی هستند.در ایران بسیاری از کاربران دنبال خرید هدست گیمینگ ارزان هستند و به همین خاطر سراغ محصولاتی مثل هدست گیمینگ تسکو، شیائومی، رپو و ریزر می‌روند که در عین کیفیت مناسب، قیمت مقرون به صرفه‌ای هم دارند.

قابلیت‌های جانبی از جایگزینی قطعات تا استند هدست چیست؟

برخی هدست‌های گیمینگ و به ویژه مدل‌های بالارده و گران‌قیمت قابلیت تعویض بعضی قطعات را دارند. برای مثال ایرپد‌ها در بعضی از هدست‌های بالارده قابل تعویض هستند که البته باید آنها را به صورت جداگانه خریداری کرد.

قابلیت‌های جانبی

تعدادی از هدست‌های گیمینگ نیز به همراه استند به فروش می‌رسند. این استندها گاه نقش شارژر هدست گیمینگ بی‌سیم را دارند و گاهی با داشتن آنتن، به تقویت سیگنال اتصال کمک می‌کنند. با این حال داشتن یک استند حتی اگر آن را جداگانه خریداری کنید، برای حفظ سلامت هدست و زیبایی میز یا محیط بازی انتخابی هوشمندانه و جالب است.

معرفی بهترین هدست های گیمینگ 2023

1- هدست گیمینگ Rapoo VH510

محصولی از برند رپو و یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها در بین هدست‌هایی با صدای ۷.۱ کاناله مجازی. هدست Rapoo VH510 رپو در اکثر بررسی‌هایی که از آن موجود است، به‌سبب ارائه صدایی با‌کیفیت و همین‌طور داشتن میکروفونی با قابلیت نویز کنسلینگ، مورد تحسین قرار گرفته است و به این‌ها، باید نورپردازی خاصِ پشت گوشی‌های هدست و همین‌طور امکان استفاده از آن روی پلتفرم‌های مختلف را هم اضافه کنیم.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سامسونگ گلکسی واچ ۴ را بخوانید. درواقع Rapoo VH510 به‌جای داشتن جک‌های ۳.۵ میلی‌متری رایج، از کابل USB برای اتصال استفاده می‌کند و خیلی راحت می‌توانید آن را به کامپیوتر یا کنسول بازی خودتان وصل کنید و از تجربه بازی‌ها با این هدست لذت ببرید.

 هدست گیمینگ  Rapoo VH510

مزایا:

  • کیفیتِ بالای صدا در بازی
  • قابل استفاده با پی‌سی و کنسول از طریق USB

معایب:

  • نورپردازی دائمیِ نامتعارف و عدم تعبیه کلید روشن و خاموش برای آن
  • دشواری در استفاده و جای نامناسبِ کلید قطع صدای میکروفون
مطالعه بیشتر
گجت چیست؟ گجت ها و تاثیرآن ها روری زندگی های مدرن امروزی چگونه است؟

2- هدست گیمینگ Asus TUF Gaming H3

در بین بهترین هدست های گیمینگ، هدست ارزان قیمت، اما خوش صدای ایسوس از نظر راندمان صدا در رده‌ی محصولات گران‌قیمت‌تر، اما از نظر کیفیت ساخت در رده‌ی محصولات متفرقه و با کیفیت معمولی قرار می‌گیرد. درایورهای ۵۰ میلی‌متری، جک ۳.۵ میلی‌متری و وزن ۲۹۴ گرمی از مشخصات این مدل هستند. این هدست به راحتی می‌تواند بخش قابل توجهی از گیمرها را در انواع بازی‌ها راضی کند، اما تنها نقطه ضعف آن، کیفیت ساخت و نحوه‌ی اتصال قطعات مختلفش به یکدیگر است که به آن عدمِ استفاده از کابل مستحکم با روکشِ بافته شده را هم باید اضافه کرد.

Asus TUF Gaming H3

مزایا:

  • بهترین کیفیتِ صدا در بین هدست‌های ارزان‌قیمت
  • قابل استفاده با پی‌سی و کنسول از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری
  • راحتی فوق‌العاده هنگام استفاده

معایب:

  • کیفیت ساخت پایین

3- هدست Logitech G332 Gaming

در بین هدفون های مخصوص بازی لاجیتک، G332 هدست رده پایینی است که برای گیمرهای کم بودجه ساخته شده، ولی در عین حال صدای خوبی نیز عرضه می‌‌کند و برای طیف بیشتری از کاربران قابل تهیه است. بدنه‌ی پلاستیک این هدست ممکن است کم‌کیفیت جلوه کند، اما دوام مناسبی دارد و برای کاهش قیمت هم خبری از امکانات مدل‌های گران‌قیمت و پر زرق و برق در آن نیست.

مزیت دیگر این هدست سازگاری با پی‌سی و انواع کنسول‌های نسل قبلی است و تنها یک جک صدای ۳.۵ میلی‌تری دارد. استفاده از درایورهای ۵۰ میلی‌متری باعث شده که بر خلاف ظاهرش صدای نسبتا خوبی تولید کند. فرکانس‌های رده میانی در این مدل بازتولیدِ خوبی دارند و شفاف پخش می‌شوند، اما افکت‌های صوتی، ضربِ انفجاری مورد انتظار را ندارند و فرکانس‌های بالا هم کم اثر و گم هستند. در مجموع عملکرد آن در بازی‌های شوتر و اکشن قابل قبول است. در عین حال این هدست نشتی صدا ندارد و صداهای محیطی را هم به شکل مناسبی از گوشِ کاربر دور نگه می‌دارد.

هدست Logitech G332 Gaming

مزایا:

  • درایورهای ۵۰ میلی‌متریِ با کیفیت
  • چرخش ۹۰ درجه‌ای کاپ‌ها
  • وزن کم

معایب:

  • عدم راحتی استفاده در طولانی مدت

4- هدست Asus TUF Gaming H5

ایسوس برندی مشهور در زمینه محصولات گیمینگ از ماوس و کیبورد گرفته تا هدست گیمینگ و تجهیزات دیگر است که لوازم رده‌ی TUF آن، قیمت و کیفیتی مناسب را هدف قرار داده‌اند. درست است که ایسوس هدست‌های گران‌تری چون Strix هم دارد، ولی هدست Gaming H5 این شرکت هم تا حد خیلی زیادی نیاز‌های شما را در بین بهترین هدست های گیمینگ برآورده خواهد کرد.

مطالعه بیشتر
پاپ سوکت گوشی چیست؟ + بررسی مزایا و نحوه نصب پاپ سوکت روی گوشی و قاب

در عین این‌ که این هدست فاقد ویژگی‌هایی چون نورپردازی است، ولی وقتی از جنبه‌هایی مثل کیفیت ساخت و کیفیت صدا به آن نگاه کنیم همه‌چیز شرایط خوبی دارد. بیس در این هدست شاید اندکی پایین باشد، اما صداهای زیر کاملا شفاف هستند. گوشی‌های این هدفون گیمینگ با دارا بودنِ درایورهای ۵۰ میلی‌متری نئودیوم، کاملا گوش را پوشش می‌دهند و هرچند شاید کمی در طولانی‌مدت گوش‌هایتان عرق کند، ولی به‌لطف وزن سبک هدست و جنس نرم بالشتک‌های آن، احساس خستگی نخواهید داشت. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مدل های اپل واچ را بخوانید.

هدست Asus TUF Gaming H5

مزایا:

  • صدای مجازی ۷.۱ محیطی در پی‌سی
  • قابل استفاده با پی‌سی و کنسول از طریق جک ۳.۵ یا پورت USB
  • هدبند استیل و با دوام
  • راحتی هنگام استفاده

معایب:

  • کابل کوتاه
  • میکروفون نه‌چندان عالی

5- هدست Razer BlackShark V2 X

در بین هدفون های مخصوص بازی ریزر، هدست V2 X با برادر بزرگترش یعنی V2 در پشتیبانی از کارت صدای با کیفیت USB و پشتیبانی از THX Audio تفاوت دارد، ولی در کیفیت صدای تولیدی از طریق درایورها، برخورداری از یک میکروفون عالی و وزن نسبتا سبک با آن برابری می‌کند. پشتیبانی از صدای محیطی ۷.۱ در این مدل بر خلاف بسیاری از مدل‌های گرانتر هم به خوبی تعبیه شده و در بیشتر بازی‌ها و ویدیوهای دارای صدای چند کاناله، قابل قبول عمل می‌کند. تشخیص موقعیت دشمنان در بازی‌های شوتر به کمک این قابلیت اضافه شده، امکانی است که معمولا در مدل‌های گران‌قیمت‌تر کارکرد دقیقی دارد.

Razer BlackShark V2 X

مزایا:

  • صدای با کیفیت بالا
  • راحتی در استفاده طولانی مدت
  • درایورهای ۵۰ میلی‌متری تایتانیوم

معایب:

  • کیفیت ساخت نه‌چندان بالا

سخن پایانی

شما دراین مقاله با بررسی تخصصی بهترین هدست های گیمینگ آشنا شدید.همچنین از بهترین هدست های گیمینگ آگاه شددی.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جاب داده شود.

سوالات متداول

تفاوت هدست و هدفون گیمینگ در چیست؟

هدفون و هدست در حقیقت یک چیز هستند. اما در اصطلاح گیمری هدست به مدلی از هدفون گفته می‌شود که میکروفن هم دارد. اما در حال حاضر اکثر گیمرها هم هدفون و هدست را یک مدل می‌دانند.

بهترین هدست گیمینگ کدام است؟

هدست گیمینگ ریزر Kraken Ultimate Surround Sound در حال حاضر یکی از بهترین هدفون های موجود در بازار است.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید