شنبه , 8 اردیبهشت 1403
گوشی شیائومی 11i

نقد و بررسی گوشی شیائومی 11i، یک ترکیب قدرتمند با قابلیت‌های منحصر به فرد

از جمله مهمترین گوشی‌های میان رده‌ای که وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده‌اند می‌توان به گوشی شیائومی 11i اشاره کرد که با عرضه شدن خود بازار گوشی‌های هوشمند را داغ کرده است. بر همین اساس بر آن شدیم تا در مقاله‌ای که پیش روی شما هست موارد مختلف مربوط به گوشی شیائومی می ۱۱ آی را مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب می‌خواهیم موارد مختلف مربوط به موبایل Xiaomi Mi 11i را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

مدت‌هاست که گوشی‌های شیائومی با آمدن خود به بازار گوشی‌های هوشمند گوی رقابت را از بسیاری از گوشی‌های هوشمند هم رده ربوده‌اند. این امر را هم می‌توان در لابه‌لای گوشی‌های هوشمند میان رده و هم در لابه‌لای گوشی‌های هوشمند رده پایین و همچنین رده بالای این شرکت موفق در زمینه تولید گوشی‌های همراه مشاهده کرد. از مهمترین گوشی‌های هوشمند شرکت Xiaomi در زمان‌های اخیر می‌توان به گوشی شیائومی 11i اشاره کرد که از همه نظر یک گوشی هوشمند همه فن حریف و همه جانبه محسوب می‌شود. از ویژگی‌های مختلف گوشی شیائومی می ۱۱ آی می‌توان به موارد مختلفی همچون استفاده از تکنولوژی‌های به روز دنیا همانند GSM، HSPA، LTE و 5G و همچنین به کارگیری صفحه نمایش AMOLED با کیفیت 120 هرتز اشاره کرد. بر همین اساس بر آن شدیم تا در مقاله‌ای که پیش روی شما هست ویژگی‌ها و موارد مختلف مربوط به موبایل Xiaomi Mi 11i را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما بمانید.


فهرست مطالب

مطالعه بیشتر
آموزش غیرفعال کردن اینترنت 5G گوشی های آیفون، سامسونگ و شیائومی

 نقد و بررسی مشخصات و ویژگی‌های گوشی شیائومی 11i

همانطور که اشاره کردیم در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد آن را داریم که به معرفی گوشی شیائومی 11i بپردازیم. هنگامی که به بررسی موبایل Xiaomi Mi 11i می‌پردازیم به موارد مختلفی برمی‌خوریم که تمامی آن‌ها حائز اهمیت هستند.

گوشی شیائومی 11i

از جمله این موارد مختلف علاوه بر صفحه نمایش و قابلیت‌های شبکه‌ای این گوشی هوشمند می‌توان به مواردی همانند دوربین این گوشی هوشمند نیز اشاره کرد که دارای خصیصه‌های بسیار ویژه‌ای است. بر همین اساس شاید پربیراه نباشد که بگوییم هنگامی که مشخصات گوشی شیائومی می ۱۱ آی را بررسی می‌کنیم دوربین موبایل Xiaomi Mi 11i از همه منظر حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

دوربین گوشی شیائومی می ۱۱ آی

از منظر دوربین آن به شیوه‌ای انجام گرفته است که برای استفاده‌های گوناگون توسط افراد مختلف شدیدا مناسب باشد. دوربین موبایل Xiaomi Mi 11i در دو بخش مختلف طبقه بندی می‌شود که به ترتیب شامل دوربین اصلی و دوربین سلفی می‌شود. دوربین اصلی گوشی Xiaomi Mi 11i دارای سه لنز مختلف است که هر کدام از این لنزها به ترتیب دارای کیفیت 108 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و دو مگاپیکسل هستند. در سوی دیگر ماجرا دوربین سلفی این گوشی هوشمند دارای کیفیت 16 مگاپیکسل است که برای یک دوربین سلفی بسیار خوب و ویژه است.

در این میان هنگامی که به مشخصات گوشی شیائومی 11i می‌پردازیم جا دارد به کیفیت فیلمبرداری دوربین‌های این گوشی هوشمند نیز اشاره بکنیم. دوربین اصلی گوشی هوشمند Xiaomi Mi 11i قادر است با کیفیت‌های 4K و 30 فریم ریت بر ثانیه، 1080P و کیفیت 120 فریم ریت بر ثانیه و 720P و کیفیت 960 فریم ریت بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین دوربین سلفی این گوشی هوشمند قادر است با کیفیت 1080P و 30 فریم ریت بر ثانیه فیلمبرداری کند. شاید بد نباشد کمی هم به سخت افزار گوشی شیائومی می ۱۱ آی بپردازیم.

مطالعه بیشتر
بررسی بهترین گوشی های موبایل اچ تی سی + تاریخچه و مشخصات آن ها

حافظه داخلی گوشی شیائومی 11i

از منظر حافظه داخلی گوشی شیائومی 11i از یک حافظه microSDXC استفاده می‌کند که از طریق آن می‌توانید حداکثر به 256 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت رم دسترسی داشته باشید که در نوع خود میزان قابل توجهی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ماجرا اسپیکرهای گوشی شیائومی می ۱۱ آی اسپیکرهای استریویی هستند که با کیفیت 192 هرتزی خود قادر هستند که بسیاری از نیازهای شما را به موسیقی برطرف کنند.

قابلیت‌های وای فای موبایل Xiaomi Mi 11i

از منظر قابلیت‌های وای فای موبایل Xiaomi Mi 11i دارای یک وای فای 802.11 است که به شکل Dual-band در اختیار علاقمندان قرار داده شده است و از جمله دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت‌هایی همانند Wi-Fi Direct و هات اسپات اشاره کرد. در زمینه بلوتوث گوشی شیائومی می ۱۱ آی دارای یک درگاه بلوتوث ورژن 5.2 به شیوه A2DP است که نیازمندی‌های شما را در این زمینه از هر جهت برطرف خواهد کرد. در زمینه GPS نیز گوشی شیائومی 11i از فناوری A-GPS بهره می‌برد. علاوه بر آن جا دارد اشاره کنیم که این گوشی هوشمند از قابلیت مادون قرمز و USB نیز بهره برده است که در قالب USB Type-C 2.0 و همچنین USB On-The-Go در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

پردازنده Xiaomi Mi 11i

در سوی دیگر ماجرا شاید همچنین جا داشته باشد که به پردازنده گوشی شیائومی می ۱۱ آی بپردازیم. پردازنده این گوشی همراه یک پردازنده هشت هسته‌ای است که شرکت MediaTek وظیفه ساخت آن را برعهده داشته است و در حالت کلی آن این پردازنده MediaTek Dimensity 920 نام گرفته است.

گوشی شیائومی 11i

همین امر سبب می‌شود که این گوشی هوشمند از همه جهت برنامه‌های مورد علاقه شما را نه تنها به بهترین شکل ممکن اجرا کند بلکه از طریق آن بتوانید تعدادی از به روز ترین و بهترین بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار گیمینگ را نیز امتحان و تجربه کنید.

مطالعه بیشتر
محبوب ترین لپ تاپ های بازار ایران کدام اند؟

تاریخ عرضه گوشی شیائومی می ۱۱ آی

تاریخ عرضه گوشی شیائومی می ۱۱ آی 6 ژانویه 2022 محسوب می‌شود و این گوشی هوشمند در تاریخ 12 ژانویه 2022 در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. قیمت گوشی شیائومی 11i در بازار ایران در حالت کنونی حدود 13 میلیون تومان محسوب می‌شود و قیمت آن در بازار خارجی گوشی‌های هوشمند در زمان عرضه حدود 650 یورو محسوب می‌شد. شاید بد نباشد در این میان به طراحی گوشی شیائومی می ۱۱ آی و جنبه‌های بصری آن نیز اشاره کمی داشته باشیم.

رنگ بندی گوشی شیائومی 11i

گوشی شیائومی 11i در سه رنگ بندی مختلف آبی، سفید و سیاه عرضه شده است و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. همچنین بر اساس بازخوردهای اکثر افرادی که از این گوشی هوشمند بهره برده‌اند به نظر می‌رسد گوشی شیائومی می ۱۱ آی علاوه بر آن که از جنس بسیار مرغوبی برخوردار است خوش دست نیز هست و همین امر سبب می‌شود هنگامی که شما به عنوان یک کاربر این گوشی را به دست می‌گیرید احساس راحتی کنید.

در ادامه مقاله‌مان با عنوان بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ آی به ویژگی‌های دیگر این گوشی هوشمند می‌پردازیم که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به باتری این تلفن همراه اشاره کرد. باتری موبایل Xiaomi Mi 11i یک باتری از نوع Li-Po پنج هزار آمپری است که نمی‌توان آن را جدا کرد. از منظر شارژ شدن نیز باتری گوشی شیائومی 11i قادر است به شکل سریع و در عرض 13 دقیقه 50 درصد از شارژ مورد نیاز نرم افزاری این گوشی را پر کند. بر همین اساس پربیراه نیست که بگوییم شما با خرید گوشی شیائومی 11i از منظر شارژ بودن گوشی همراه خود مطمئن خواهید بود.

اما شاید آنطور که باید به قابلیت‌های نرم افزاری موبایل Xiaomi Mi 11i نپرداختیم. بر اساس آنچه ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی هوشمند به ما نشان می‌دهد گوشی شیائومی می ۱۱ آی از یک سیستم عامل اندروید 11 بهره می‌برد که شما به عنوان کاربر آن قادر خواهید بود این سیستم عامل را به اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13 ارتقا دهید. همانطور که در اوایل مقاله‌مان نیز به آن اشاره کردیم چیپست موجود در گوشی شیائومی 11i یک چیپست MediaTek Dimensity 920 است که در نوع خود یک چیپست بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. اما فارغ از قابلیت‌های پردازنده این گوشی هوشمند جا دارد به این موضوع نیز اشاره‌ای داشته باشیم که پردازنده گرافیکی موبایل Xiaomi Mi 11i یک پردازنده Mali-G68 MC4 است که در زمینه‌های مختلف بسیاری از نیازهای شما را به یک گوشی هوشمند بدون شک برطرف خواهد کرد.

مطالعه بیشتر
بررسی و معرفی مانیتورهای شیائومی پرطرفدار و پرچمدار سال 2023

سخن پایانی

در مقاله‌ امروزمان به مشخصات گوشی شیائومی 11i پرداختیم و امیدواریم با خواندن مقاله‌مان اطلاعات کافی را در رابطه با این گوشی هوشمند به دست آورده باشید. حقیقت امر آن است که گوشی شیائومی می ۱۱ آی از همه منظر چه از منظر سخت افزاری و چه از منظر نرم افزاری حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد که در مقابل قیمتی که برای آن می‌پردازید بدون شک این موارد ارزش آن را خواهند داشت که شما از این گوشی هوشمند در جهت اهداف و مقاصد خود استفاده کنید. بر همین اساس اگر به یک گوشی هوشمند میان رده با قابلیت‌های متنوع احتیاج داشته باشید موبایل Xiaomi Mi 11i بدون شک نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

فروش ویژه انواع جی پی اس خودرو و ردیاب خوردو پیام جی پی اس

به احتمال بسیار زیاد افرادی را دیده‌اید که به کمک گوشی تلفن همراه به راحتی …

دیدگاهتان را بنویسید