سه شنبه , 29 اسفند 1402
پاور بانک

راهنمای خرید پاوربانک + معرفی بهترین پاوربانک های بازار

تا چند سال پیش معضل تمام شدن شارژ و خاموش شدن گوشی وجود داشت، در خارج از خانه و دور بودن از برق نمی توانستیم گوشی را شارژ کنیم و مجبور می شدیم از تلفن عمومی یا تلفن مغازه ها برای برقراری ارتباط استفاده کنیم. در سال های اخیر با گجت های هوشمند و پاوربانک‌های مختلف با قابلیت های جذاب و متفاوت وارد بازار شده اند و به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته اند، به صورتی که پاوربانک به یکی از کلیدی‌ترین لوازم‌ جانبی بازار که باید هر کاربری یکی از آن ها را داشته باشد تبدیل شده است. اگر قصد خرید پاوربانک برای گوشی یا حتی لپ‌تاپ را دارید اما نمی دانید چه پاوربانکی برای شما مناسب است، این راهنمای خرید پاور بانک را مطالعه کنید.


فهرست مطالب


پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟

پاوربانک‌ها در حقیقت یک باتری قابل حمل هستند که می‌توانید به کمک آن گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و هدفون را شارژ کنید. این باتری در ظرفیت‌های مختلف وارد بازار می‌شود که نسبت به نیازتان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین سه پایه های دوربین  را بخوانید. پاوربانک‌ها خودشان قابل شارژ شدن هستند و برق را در خود ذخیره می‌کنند تا زمانی که گوشی یا وسایل دیگر را به آن وصل کنید و نیرو را به آن انتقال دهند.

پاوربانک چیست

پاوربانک‌ها فقط برای شارژ کردن نیستند، از پاوربانک می‌توان به عنوان برق همراه استفاده کرد. مثلا اگر می‌خواهید یک لامپ با رابط USB را روشن کنید می‌توانید با پاوربانک این کار را انجام دهید، یا مثلا اگر می‌خواهید یخچال مسافرتی را روشن کنید، سشوار مسافرتی را روشن کنید، اسپیکر به آن متصل کنید و حتی لپ‌تاپ را به کمک آن روشن کنید. البته روشن کردن لپ‌تاپ به کمک پاوربانک کار هر پاوربانکب نیست و باید پاوربانک با ولتاژ بالا تهیه کنید.

بررسی انواع پاور بانک ها

پاوربانک ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به نیازتان و بودجه ای که دارید می توانید آن ها را خریداری کنید، برای مثال شاید یک کاربر پاوربانک با ظرفیت بالا نیاز داشته باشد، شاید برخی پاوربانک کوچک می خواهند تا بتوانند به راحتی آن را حمل کنند و برخی دیگر سایز آن برایشان مهم نیست و فقط می خواهند پاوربانکی باشد که به گوشی شان صدمه نزند. انواع پاوربانک را در قسمت زیر معرفی می کنیم:

پاور بانک مخصوص گوشی

گوشی ها به دلیل داشتن ظرفیت باتری کمتر نسبت به لپ تاپ و تبلت ها، نیاز به پاور بانک های با ظرفیت زیاد ندارند، اما پاور بانک با ظرفیت بالا می تواند تعداد دفعات بیشتری گوشی ها را شارژ کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله استریم چیست را بخوانید.

پاور بانک مخصوص گوشی

پاور بانک مخصوص گوشی می تواند گوشی را با سرعت زیاد، کند و در نوع های مختلف شارژ کند و شدت جریان و ولتاژ آن ها مطابق با گوشی های هوشمند ساخته شده اند تا آسیبی به گوشی وارد نشود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ایرتگ اپل چیست را بخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی نکات مهم در خرید کارت گرافیک + معرفی بهترین کارت گرافیک گیمینگ (در سال 1402، 2023)

پاور بانک مخصوص تبلت

باتری تبلت ها و گوشی ها فرق زیادی با هم ندارند، فقط اکثر تبلت ها باتری قدرتمندتری نسبت به گوشی های هوشمند دارند، برای مثال یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت نمی تواند یک بار هم تبلت با باتری ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. پس اگر تبلت شما باتری قدرتمندی دارد باید پاور بانک با ظرفیت بالای ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت برای آن تهیه کنید.

پاوربانک مخصوص لپ تاپ

لپ تاپ ها باتری های قدرتمند تری دارند که روشن شدنشان هم نیاز به ولتاژ بالا دارد، پس یک پاوربانک معمولی که برای گوشی است نمی تواند لپ تاپ را شارژ کند، زیرا ولتاژ باتری گوشی ۵ ولت است و لپ تاپ ها بسته به نوع سیستم از ۱۶ تا ۲۰ ولت ولتاژ دارند. پس پاور بانک مخصوص لپ تاپ پاوربانکی است که ولتاژ و شدت جریان بیشتری نسبت به پاور بانک گوشی داشته باشد.البت برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین هدست های گیمینگ 2022را بخوانید.

پاوربانک هوشمند

پاوربانک ها نقش مهمی در سلامت باتری ها دارند، امروزه اکثر دارندگان گوشی های همراه از پاوربانک استفاده می کنند، اما هر پاوربانکی استاندارد های لازم را ندارد و باید از پاوربانکی استفاده کنید که ویژگی های هوشمند داشته باشد و به باتری گوشی شما آسیب نزند.

پاوربانک هوشمند

ویژگی هایی مانند شارژ امن، شارژ سریع و کنترل کننده شدت جریان باعث می شوند تا یک پاور بانک مورد اعتماد واقع شود و بتوانید از آن ها برای گوشی های گران قیمت هم استفاده کنید.

پاور بانک خورشیدی

امروزه پاوربانک سولار یا پاوربانک خورشیدی مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند زیرا به دلیل سیستم جذب انرژی ای که دارند، به طبیعت و محیط زیست آسیب نمی رسانند. پاور بانک خورشیدی توسط نور آفتاب شارژ می شود و مخصوص گردشگران است. معمولا کسانی که گردشگری می کنند از خانه دور هستند و به برق دسترسی ندارند، به همین دلیل نیاز به پاوربانکی دارند که نیاز به برق برای شارژ شدن نداشته باشند. کافیست این پاوربانک ها را زیر نور آفتاب قرار دهید تا شارژ شوند.

پاوربانک بی سیم

پاوربانک هایی وجود دارند که برای شارژ کردن گوشی ها دیگر نیازی به سیم و کابل برای اتصال ندارند. برای اتصال فقط کافیست گوشی یا لپ تاپ شما قابلیت شارژ شدن بی سیم را داشته باشند. به این نوع پاوربانک ها، پاوربانک وایرلس یا پاوربانک بی سیم گفته می شود. گوشی هوشومند هم باید از قابلیت شارژ وایرلس یا شارژ بی سیم پشتیبانی کند، در این صورت می توانید بدون نیاز به کابل و فقط با نزدیک قرار دادن گوشی و پاوربانک به یکدیگر، گوشی را شارژ کنید.

مطالعه بیشتر
راهنمای انتخاب و بررسی نکات مهم قبل از خرید دسته بازی موبایل + معرفی بهترین دسته بازی موبایل از نگاه گیمرها

پاور بانک مخصوص ماشین

برخی پاوربانک ها هستند که انقدر ظرفیت شان بالا است و ولتاژ و شدت جریان بالایی دارند که مخصوص استارت زدن باتری ماشین را بر عهده دارند. این پاوربانک ها زمانی به کار می آیند که باتری ماشین یا موتورتان خوابیده باشد و نیاز به شوک داشته باشد. این پاوربانک ها برای گوشی توصیه نمی شوند و فقط برای دستگاه های ولتاژ بالا مناسب اند.

پاور بانک ضد ضربه و آب

شاید دلتان بخواهد با پاوربانک تان درون آب بروید، بله افرادی هستند که کارشان گردشگری است و در مسیر ممکن است از آب رد شوند، پاور بانک ضد آب و ضد ضربه مخصوص این افراد ساخته شده تا هیچ آسیبی به این دستگاه در هیچ شرایطی نه سرما نه گرما نه آب و غیره نرسد.

ضد ضربه و آب

این پاوربانک ها معمولا قیمت بالایی دارند مانند پاور بانک بی سیم.

چند بار می توانم گوشی را با پاوربانک شارژ کنم؟

هر پاور بانک میزان ظرفیت متفاوتی دارد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، هرچقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، دفعات بیشتری گوشی شما را شارژ می کند، مثلا اگر گوشی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارید یک پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۱ بار آن را شارژ می کند نه ۲ بار؛ دلیل این هم بر میگردد به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک ها و البته فرمول محاسبه دفعات شارژ رکدن گوشی توسط پاوربانک. اما در جلوتر در مورد ظرفیت اسمی پاوربانک و ظرفیت واقعی پاوربانک ها توضیح می دهیم.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک چیست؟

تمام پاور بانک ها دو ظرفیت دارند، یکی ظرفیت اسمی و دیگری ظرفیت واقعی؛ ظرفیت اسمی آن عددی است که از ظرفیت پاوربانک روی جعبه یا بدنه پاوربانک درج می شود، مثلا زمان خرید در توضیحات پاوربانک نوشته شده که ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و ظرفیت باتری گوشی شما ۵ هزار میلی آمپر است، پس انتظار دارید ۲ بار گوشی شما را صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند، اما اینطور نیست و فقط یکبار می تواند از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند و شاید هم بعد از آن یکبار گوشی را تا ۴۰ درصد شارژ کند.

در حقیقت ظرفیت واقعی آن پاوربانک ۸۰۰۰ میلی آمپر است، زیرا ۱۰ تا ۲۰ درصد انرژی پاور بانک حدر می رود؛ زمانی که گوشی را به شارژ متصل می کنید گوشی داغ می کند، پس مقداری از انرژی تبدیل به گرما می شود و موارد دیگر که مربوط به برق است و تخصصی محسوب می شود.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی

البته تعداد دفعاتی که پاوربانک گوشی شما را شارژ می کند بستگی به باتری گوشی شما هم دارد، اگر سلامت باتری گوشی یا راندمان باتری گوشی شما کم شده باشد، پاوربانک بیشتر می تواند گوشی شما را شارز کند، ولی باتری ای که سلامتش کم شده باشد طبیعتا زودتر شارژش تمام می شود، برای مثال باتری با سلامت ۱۰۰ درصد بیشتر شارژ نگه می دارد تا زمانی که سلامت یا راندمان باتری ۸۰ درصد است.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین گجت های مخصوص دانشجویان برای تحصیل

ظرفیت پاور بانک چیست؟

پاور بانک ها یک مقدار معین انرژی درون خود ذخیره می کنند، یعنی هر پاوربانک یک مقدار معینی ظرفیت ذخیره نیرو دارد که به این مقدار ظرفیت پاوربانک می گویند و به میلی آمپر ساعت محاسبه می شود. ظرفیت پاوربانک همانطور که در تیتر بالایی گفتیم به دو قسمت تقسیم می شود، ظرفیت اسمی پاوربانک و ظرفیت واقعی پاوربانک، ظرفیت اسمی مقداری است که هنگام خرید درج می شود و ظرفیت واقعی ۱۰ تا ۲۰ درصد از آن کمتر است. ظرفیت پاوربانک هرچقدر بیشتر باشد، بیشتر می توانید گوشی خود را شارژ کنید و در عوض شارژ شدن خود پاوربانک هم بیشتر طول می کشد.

سایر مشخصه‌ و قابلیت‌های پاور بانک‌ها چیست؟

شدت جریان

علاوه بر محاسبه‌ی ظرفیت مورد نیاز، باید شدت جریان خروجی پاوربانک را نیز مورد توجه قرار دهید. برخی پاوربانک‌های دارای پورت‌های متعددی هستند و از هر پورت می‌توانید خروجی با شدت‌جریان متفاوت بگیرید.

شدت جریان پاور بانک

مثلا ممکن است شما برای شارژ کردن دستگاه خود نیاز به پاوربانکی با خروجی USB و دو شدت جریان مختلف مثلا یک آمپر و ۲.۱ آمپر نیاز داشته باشید.

اتصالات

یکی دیگر از موضوعات مهم در حین خرید پاوربانک، اتصالات آن است. اکثر این دستگاه‌ها دارای پورت USB هستند که برای شارژ کردن گوشی هوشمند و تبلت به‌کار برده می‌شود. با این وجود، ممکن است شما به بیش از یک درگاه خروجی نیاز داشته باشید و بخواهید هم‌زمان چند دستگاه را شارژ کنید. یا ممکن است نیاز به پورت USB-C داشته باشید. براساس تعداد پورت‌های مورد نیاز خود و نوع پورت، پاوربانک مورد نظرتان را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید پاوربانک‌ها درکنار درگاه‌های خروجی، به یک پورت معمولا میکرو USB یا USB‌ نوع C برای شارژ باتری خود مجهز هستند و شارژ گوشی‌های هوشمند از این پورت ممکن نخواهد بود.

سرعت شارژ باتری دستگاه توسط پاور بانک

وقتی از پاوربانک استفاده می‌کنید، بی‌شک دوست دارید باتری دستگاه شما هرچه سریع‌تر شارژ شود. سرعت شارژ پاوربانک، به‌شدت جریان خروجی آن بستگی دارد. برخی مدل‌های معمولی پاوربانک تنها خروجی با شدت جریان یک آمپر را دراختیار شما قرار می‌دهند، ولی پاوربانک‌های پیشرفته‌تر، می‌توانند شدت جریان ۲ آمپر یا بیشتر را هم در خروجی خود دراختیار کاربر قرار دهند.

سرعت شارژ باتری دستگاه توسط پاور بانک

وقتی شدت جریان بیشتری در خروجی پورت‌های پاوربانک دراختیار کاربر قرار داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ شدن تأثیر می‌گذارد.

مطالعه بیشتر
بررسی تخصصی بهترین هدست های گیمینگ + معرفی بهترین هدست های گیمینگ 2023

مدت زمان شارژ شدن پاوربانک

بسیاری از پاوربانک‌ها با کابل USB به‌راحتی شارژ می‌شوند. ولی برخی پاوربانک‌های بازار هم هستند که باید ساعت‌ها زیر شارژ بمانند تا کاملا باتری آن‌ها شارژ شود. این وضعیت قطعا خوشایند بسیاری از کاربارن نخواهد بود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی پاوربانک‌ها خیلی کند شارژ بشوند، ولتاژ ورودی ۵ ولتی آن‌ها است.

ایمنی پاوربانک

ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید، آیا ممکن است پاور بانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ آیا در تولید پاوربانک‌ها اصول ایمنی در نظر گرفته می‌شود؟ در برخی پاوربانک‌ها به صراحت مشخص شده است که اصول ایمنی را رعایت شده است. در کل پاوربانک باید بتواند در مقابل ولتاژ، بیش از حد شارژ شدن، جریان، گرما و اتصال کوتاه ایمن باشد. این موارد در پاوربانک‌ها به‌صورت زیر ذکر می‌شوند:

  • ولتاژ بیش از حد نرمال (Over Voltage Protection)
  • بیش از حد شارژ شدن (Over Charge Protections)
  • شدت جریان بیش از حد (Over Current Protections)
  • گرما (Over Heat Protections)
  • اتصال کوتاه (Short-Circuit)

شدت جریان هوشمند

باتوجه‌به تنوع گسترده‌ی گجت‌های هوشمند و تجهیز آن‌ها به باتری‌‌های مختلف، وجود پاوربانکی هوشمند با قابلیت تأمین شدت جریان متناسب با هر دستگاه، حس می‌شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گجت های دانشجویی را بخوانید. در همین راستا شرکت‌های تولید‌کننده‌ی این دستگاه، به توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تنظیم شدت جریان خروجی باتوجه‌به نیاز پرداخته‌اند. این فناوری‌ها با نام‌های مختلفی اعم از Fit Charge یا AI Power‌ باتوجه‌به برند سازنده، شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌شود هنگام خرید، بهره‌مندی پاوربانک از این قابلیت را در اولویت‌های اصلی خرید خود قرار دهید.

شارژ بی‌سیم

برخی پاوربانک‌های موجود، به فناوری‌های انتقال بی‌سیم توان اعم از Qi مجهز شده‌اند تا نیازی به اتصال با سیم به گوشی نباشد. پیش از خرید این دستگاه‌ها باید از پشتیبانی گوشی هوشمند خود از فناوری شارژ بی‌‌سیم اطمینان حاصل کنید.

شارژ بی‌سیم

البته امکان شارژ گجت‌ها ازطریق سیم با پاوربانک‌های بی‌سیم نیز وجود دارد. اما به دلیل قیمت بیشتر آن‌ها، تنها در صورت استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم، خرید این نوع خاص از پاوربانک‌ها پیشنهاد می‌شود.

مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات

برخی پاوربانک‌ها برای شرایط آب‌وهوایی گوناگون و مقاومت در برابر ضربات و نفوذ مایعات طراحی‌شده‌اند.

مقاومت در برابر ضربه و نفوذ مایعات

این محصولات برای کاربران همیشه در سفر گزینه‌ای ایده‌آلی به شمار می‌آید.

ابعاد پاور بانک

بی‌شک ابعاد پاوربانک هم یکی از موضوعات مهمی است که حین خرید باید بدان توجه داشته باشید. بالطبع اگر پاوربانکی با ظرفیت بالا و تعداد پورت‌های بیشتر نیاز داشته باشید یا اقدام به خرید نمونه‌های خورشیدی کنید، ابعاد شارژر همراه شما بزرگ‌تر خواهد بود. پاوربانک‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و در کلاس‌های وزنی متفاوت به‌فروش می‌رسند. می‌توانید پاوربانک کمتر ۱۰۰ گرم تا بالای ۴۰۰ گرم در بازار پیدا کنید. پاوربانک‌های بیش از ۴۰۰ گرم در کلاس وزنی سنگین طبقه‌بندی می‌شوند. پاوربانک‌های معمولی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم وزن دارند.

مطالعه بیشتر
راهنما خرید تصفیه کننده هوا شیائومی - Xiaomi Air Purifier

البته در بازار پاوربانک‌هایی در ابعاد کارت ویزیت هم دیده می‌شوند که آنقدر باریک طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانید در کیف پول خودتان قرار دهید و به‌راحتی هر کجا خواستید پاوربانک همراهتان خواهد بود. البته نباید توقع ظرفیت بالایی از این دستگاه‌ها داشته باشید.

جنس باتری

اگر می‌خواهید خریدی دقیق داشته باشید، به جنس باتری مورد استفاده در پاوربانک نیز توجه کنید. اگر باتری مورد استفاده در پاوربانک از برندهای متفرقه و البته نامرغوب باشد، عملا مدت زمان زیادی نمی‌توانید از پاوربانک استفاده کنید. باتری‌های از جمله قطعاتی هستند که به مرور زمان مستهلک شده و درکنار کاهش ظرفیت، امکان خرابی و در شرایط حادتر نشتی و انفجار را خواهند داشت. اگر جزو افرادی هستید که از پاوربانک زیاد استفاده می‌کنید، حتما باید حین خرید از کیفیت باتری و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید.

طول عمر

باتری‌های به کار رفته در پاوربانک‌ها، مشابه نمونه‌های گوشی‌های هوشمند است. درنتیجه باتری‌های لیتیوم‌یون یا لیتیوم‌پلیمر این دستگاه‌ها نیز طول عمر مفیدی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ بار می‌توانند شارژ و دشارژ دارند. در نظر داشته باشید که پاوربانک‌ها به ضربه بسیار حساس هستند و در صورت سقوط از ارتفاع زیاد امکان نشتی مواد شیمیایی یا حتی بروز حادثه را دارد.

نشانگرهای LED

بسیاری از پاوربانک‌های بازار، مجهز به نشانگرهای LED هستند که شرایط باتری دستگاه را به کاربر اعلام می‌کنند. میزان شارژ باقی‌مانده، اتمام شارژ یا عملیات شارژ شدن پاوربانک توسط این LEDها اعلام می‌شوند.

نشانگرهای LED

البته برخی دیگر از پاوربانک‌ها از نمایشگر کوچکی بهره می‌برند تا اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه دراختیار کاربران قرار گیرد.

چراغ قوه

برخی پاوربانک‌ها به چراغ قوه مجهز شده‌اند. با اینکه پاوربانک‌ها کاربرد متفاوتی دارند، اما تجهیز آن‌ها به چراغ قوه، شاید در شرایط خاصی بسیار کاربردی باشد.

معرفی بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار ایران

ما در این مطلب بهترین پاور بانک های بازار از برندهای مطرح راوپاور، شیائومی، انرجایز، انکر و تسکو را با برچسب‌های قیمتی مختلف به شما معرفی می‌کنیم:

1- پاور بانک شیائومی می پاوربانک 2 – پنج هزار میلی‌آمپرساعت

شارژر همراه می پاوربانک 2 شرکت شیائومی یکی از بهترین پاوربانک های ظرفیت پایین بازار است. این پاوربانک با 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت برای یک بار شارژ کامل بیش از 90 درصد گوشی‌های بازار مناسب است، این پاوربانک بدنه‌ای فلزی و مستحکم دارد و در آن، به جای باتری‌ لیتیومی از باتری پلیمری استفاه شده که اتلاف انرژی کمتر و پایداری بسیار بیشتری دارد.

پاور بانک شیائومی می پاوربانک 2

ویژگی‌های پاوربانک شیائومی می پاوربانک 2:

  • بدنه فلزی مقاوم
  • باتری پلیمری
  • نشانگر ال‌ای‌دی
  • ظرفیت کم
مطالعه بیشتر
راهنمای انتخاب و بررسی نکات مهم قبل از خرید دسته بازی موبایل + معرفی بهترین دسته بازی موبایل از نگاه گیمرها

2- پاوربانک راو پاور RP-PB044 – ده‌هزار میلی‌آمپرساعت

راو پاور یکی از بهترین برندهای تولید کننده پاوربانک در سراسر جهان است. از این رو اگر به دنبال خرید یک پاوربانک با کیفیت و قابل اطمینان هستید، بهتر است به سراغ محصولات راوپاور بروید. پاوربانک‌های راوپاور علاوه بر کیفیت بالا، قیمت بسیار خوبی دارند و اعتبار این برند باعث نشده تا قیمت محصولاتش افزایش پیدا کند.

 پاوربانک راو پاور RP-PB044

ویژگی‌های راو پاور RP-PB044:

  • بدنه ضد آب و ضد ضربه
  • باتری پلیمری
  • نشانگر ال‌ای‌دی
  • دارای چراغ قوه
  • پشتیبانی از شارژ سریع

3- پاور بانک ریمکس RPP 139 – ده هزار میلی‌آمپرساعت

پاوربانک ریمکس RPP 139 یکی از ارزان‌ترین پاوربانک‎ های 10‌ هزار میلی‌آمپرساعتی بازار است. این پاوربانک زیبا بدنه‌ای پلاستیکی از نوع پلی‌کربنات دارد که بسیار مقاوم است. در این پاوربانک نیز از باتری لیتیوم پلیمری استفاده شده که بهتر از باتری‌های لیتیوم یونی هستند و پایداری بیشتری دارند. با وجود سه درگاه USB-2، میکرو USB و USB-C، پورت‌های لازم برای اتصال انواع تلفن‌های همراه به این پاوربانک فراهم شده که ارزش خرید آن‌ را افزایش می‌دهد.

پاور بانک ریمکس RPP 139

ویژگی‌های پاوربانک ریمکس:

  • بدنه مقاوم
  • باتری پلیمری
  • نشانگر ال‌ای‌دی
  • درگاه‌های متنوع
  • زمان طولانی شارژ پاوربانک

4- پاوربانک شیائومی ردمی – ده هزار میلی‌آمپرساعت

اگر به دنبال یک پاوربانک قابل اطمینان و باکیفیت هستید، پاوربانک شیائومی ردمی با ظرفیت 10 هزار میلی‌آمپرساعت، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این پاوربانک با وجود درگاه‌های مختلف برای شارژ انواع تلفن همراه و تبلت کارایی دارد، همچنین می‌توان به طور همزمان دو گوشی را با آن شارژ کرد که البته با اینکار سرعت شارژ آن کاهش پیدا می‌کند.

شیائومی ردمی

ویژگی‌های پاور بانک شیائومی ردمی:

  • بدنه مقاوم و ضدضربه
  • شارژ سریع
  • نشانگر ال‌ای‌دی
  • شارژ همزمان دو دستگاه
  • باتری لیتیوم‌یونی

سخن پایانی

شما دراین مقاله با راهنمای خرید پاوربانک آشنا شدید.همچنین از بهترین پاوربانک های بازار آگاه شدید.اگر سوال یا نظربی دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا پاوربانک ها قابلیت فست شارژ را دارند؟

برخی از پاور بانک‌ها امکان شارژ سریع را دارند. شارژ سریع استانداردهای متنوعی دارد و برای افزایش سرعت شارژ، باید هم پاوربانک و هم دستگاه شارژ شونده از آن پشتیبانی کنند.

با پاوربانک چند بار می‌توانید دستگاه خود را شارژ کنید؟

شما باید دقیقا بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. مثلا ممکن است شما باتوجه به موقعیت کاری خود نیاز به پاوربانکی داشته باشید که طی روز حداقل دو بار بتوانید گوشی هوشمند را شارژ کنید؛ درحالی‌که فرد دیگری تنها نیاز به پاوربانکی داشته باشد که بتواند تا ۵۰ درصد باتری گوشی هوشمند خود را با آن شارژ کند.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید