سه شنبه , 29 اسفند 1402
پاپ سوکت گوشی

پاپ سوکت گوشی چیست؟ + بررسی مزایا و نحوه نصب پاپ سوکت روی گوشی و قاب

احتمالا شما هم این دیسک‌های دایره‌ای عجیب و غریب را پشت گوشی‌ بعضی دوستان‌تان دیده‌اید. به احتمال زیاد این دیسک یک پاپ سوکت است. جزو لوازم جانبی گوشی است که این روزها بین مردم بسیار محبوب شده‌اند. مخصوصا بین جوان‌ها و افرادی که دنبال یک چیز خاص و متفاوت هستند. اما پاپ سوکت گوشی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و چگونه می‌توان از پاپ سوکت استفاده کرد؟نکته اینکه هنوز ترجمه‌ی درست و درمانی برای PopSocket به فارسی وجود ندارد. دیسک چسبان یا سوکت چسبان یا سوکت فشاری کم کم بین مردم رایج می‌شود اما همچنان پاپ سوکت بیشتر استفاده می‌شود. حالا ببینیم پاپ سوکت چیست و چه کاربردهایی دارد و چطور می‌توانیم آن را نصب کنیم؟


فهرست مطالب


پاپ سوکت گوشی چیست؟

PopSocket یک دیسک دایره‌ای عمدتا پلاستیکی است که به سطح صاف می‌چسبد. پاپ سوکت مخصوص سطح پشتی گوشی یا قاب است.(احتمالا چنین چیزی را روی وسائلی که به یخچال می‌چسبانند دیده باشید.) حالت چسبان دارد و چون فشاری است نیازی به چسب هم ندارد (برخی مدل‌ها چسب دارند.) و تنها به خاطر خلأ به وجود آمده زیر سطح به گوشی می‌چسبد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین پاوربانک را بخوانید.

پاپ سوکت گوشی بعد از نصب امکان بالا و پایین رفتن هم دارد و مثل یک آکاردئون کوچک می‌توانید برای حرکت انگشتان‌تان آن را باز و بسته کنید. با این پاپ سوکت خیلی راحت می‌توانید از گوشی‌تان استفاده کنید و نگران افتادن گوشی و یا آسیب دیدن آن نخواهید بود. در حال حاضر قاب پاپ سوکت دار هم جزو قاب‌های محبوب و پرطرفدار است. چون رنگ و طرح قاب و پاپ سوکت هم یکسان است استایل خاص و جذابی هم به گوشی می‌دهد.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra - با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

مزایای استفاده از پاپ سوکت گوشی چیست؟

احتمالا به این فکر می‌کنید که این پاپ سوکت کوچک چه کاربردهایی دارد؟ اصلا به درد می‌خورد یا نه؟ پاپ‌سوکت کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه می‌بینید.

1- راحت‌تر گوشی را نگه می‌دارید.

پاپ سوکت کار شما را برای سلفی گرفتن راحت‌تر می‌کند. چون شما می‌توانید بدون نگرانی گوشی‌تان را با یک دست کنترل کنید و انگشت شست شما هم آزاد می‌ماند و می‌توانید با آن دکمه گرفتن عکس را بزنید. در ضمن می‌توانید گوشی را در هر زاویه‌ای ثابت نگه دارید و سلفی‌های جذاب‌تری بگیرید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله میکروفن رود وایرلس رابخوانید.شاید بتوان پاپ سوکت را هم به عنوان یکی از تجهیزات فیلمبرداری با موبایل در نظر گرفت.

راحت‌تر گوشی را نگه می‌دارید.

2- خیلی راحت‌تر سلفی می‌گیرید.

پاپ سوکت کار شما را برای سلفی گرفتن راحت‌تر می‌کند. چون شما می‌توانید بدون نگرانی گوشی‌تان را با یک دست کنترل کنید و انگشت شست شما هم آزاد می‌ماند و می‌توانید با آن دکمه گرفتن عکس را بزنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله expanscape aurora7 رابخوانید.در ضمن می‌توانید گوشی را در هر زاویه‌ای ثابت نگه دارید و سلفی‌های جذاب‌تری بگیرید. شاید بتوان پاپ سوکت را هم به عنوان یکی از تجهیزات فیلمبرداری با موبایل در نظر گرفت.

3- به عنوان یک استند از آن استفاده می‌کنید.

اگر می‌خواهید گوشی‌تان را برای تماشای فیلم یا بازی کردن با گیم پد (گیم پد موبایل چیست؟) و تماس تصویری ثابت نگه دارید می‌توانید به سادگی یک سوکت فشاری به آن وصل کنید تا زاویه دلخواه‌تان را تنظیم کنید. با تغییر نقطه قرار گرفتن پاپ سوکت زاویه موردنظرتان را تنظیم می‌کنید و گوشی را کاملا ثابت روی میز یا هر سطح دیگری قرار می‌دهید. حتی برای تبلت‌ که سایز بزرگتری دارد هم می‌توانید با چسباندن دو پاپ سوکت زاویه دلخواه‌تان را تنظیم کنید. دقیقا مشابه کاری که استند و هولدر موبایل انجام می‌دهد. (کاربرد استند گوشی موبایل را بخوانید.)

در ضمن می‌توانید با یک هولدر ترکیبی آن را به ماشین‌تان هم وصل کنید.

مطالعه بیشتر
راهنما خرید تصفیه کننده هوا شیائومی - Xiaomi Air Purifier

4- هندزفری سیمی‌تان را دور آن می‌پیچید.

اگر هندزفری سیمی دارید به سادگی می‌توانید آن را دور پاپ سوکت بپیچید تا گره نخورد و یا آسیب نبیند. احتمال اینکه هندزفری‌تان را جا بگذارید و یا گم کنید هم کمتر می‌شود. فضایی برای پیچیدن کامل ایربادهای سیمی وجود دارد و می‌توانید سری‌ها را هم در راستایی قرار دهید که هیچ فشاری روی آن‌ها نباشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۴ را بخوانید.

هندزفری سیمی‌تان را دور آن می‌پیچید.

5- طرح و رنگ دلخواه‌تان را روی آن پیاده می‌کنید.

پاپ سوکت می‌تواند حکم یک پیکسل را هم داشته باشد. در قسمت پشتی آن می‌توانید هر طرح و رنگی که دوست دارید را روی آن چاپ کنید. یا اینکه از همان ابتدا طرح دلخواه‌تان را خریداری کنید. به طور مثال این قاب پاپ سوکت دار آیفون 11 مدل آبرنگ را نگاه کنید. طراحی هیجان‌انگیز و جذابی دارد. فانتزی و خاص است و چون طرح پاپ سوکت با طرح قاب یکسان است جذابیت آن را دو چندان کرده است.شما هم می‌توانید طرح‌های فانتزی که دوست دارید را روی پاپ سوکت درج کنید و مثل یک پیکسل باکیفیت روی گوشی‌تان داشته باشید.

آیا پاپ سوکت جدا می‌شود؟

اینکه همیشه یک دیسک دایره‌ای مثل یک مهره روی گوشی‌تان داشته باشید آزار دهنده‌ست. هیچکس این وضعیت را دوست ندارد. اما نگران نباشید. پاپ سوکت به راحتی از گوشی جدا می‌شود. نحوه نصب پاپ سوکت و جدا کردن آن بسیار ساده است و کمتر از 3 ثانیه می‌توانید آن را دوباره نصب کنید. یا اینکه جای آن را عوض کنید.

مطالعه بیشتر
استریم چیست؟ - راهنمای جامع خرید ابزار لازم برای استریم

پاپ سوکت دو قسمت دارد:

  • قسمت پایه یا بیس که حالت چسبندگی به دلیل خلأ دارد یا اینکه چسب سیلیکونی با قابلیت استفاده مجدد برای چسبندگی موقت به کار رفته است.
  • قسمت PopTop یا بالایی که عمدتا پلاستیک سخت است و برای طراحی و رنگ‌دهی و جذابیت بیشتر روی پاپ‌سوکت تعبیه شده است.
  • در برخی پاپ‌سوکت‌ها فقط قسمت بالایی جدا می‌شود و قسمت پایه همچنان به گوشی وصل می‌ماند که می‌توان گفت همچنان آزاردهنده است. اما پاپ‌سوکت‌های جدید چنین مشکلی ندارند و می‌توانید خیلی ساده و تنها با یک حرکت ساده آن را جدا کنید.

نحوه نصب پاپ سوکت چگونه است؟

برای وصل کردن پاپ سوکت کافیست این مراحل را انجام دهید:

نحوه نصب پاپ سوکت چگونه است؟
  • سطحی که می‌خواهید پاپ سوکت را روی آن بچسبانید کاملا تمیز کنید و بعد خشک کنید.
  • سطح پاپ سوکت را روی سطح گوشی یا قاب مسطح‌تان قرار دهید و کمی فشار دهید تا کامل صاف شود و مطمئن شوید که سطح قاب شما هیچ برآمدگی یا برجستگی خاصی ندارد و پاپ سوکت به آن می‌چسبد.
  • اگر زیر قسمت پاپ سوکت کاور محافطی وجود دارد آن را جدا کنید.
  • حالا روی هر قسمتی که دوست دارید این دیسک فشاری را بچسبانید و روی آن را فشار دهید تا مطمئن شوید کاملا چسبیده است.
  • مراحل کامل با توضیحات بیشتر را در این ویدیو یوتیوب ببینید.
  • این روش نصب کردن پاپ سوکت است. اگر پاپ سوکت حالت چسبی هم دارد بهتر است آن را در یک حالت بچسبانید و زیاد آن را نکان ندهید تا کاملا ثابت بماند.

جمع بندی

پاپ سوکت یک ابزار کوچک و کاربردی است که کارهای ساده و روتین و روزمره‌ای که با گوشی‌تان انجام می‌دهید را برای شما ساده‌تر می‌کند. راحت‌تر سلفی می‌گیرید. گوشی‌تان را ثابت نگه می‌دارید. می‌توانید با آن فیلم ببینید و تماس تصویری داشته باشید و مهم‌تر اینکه می‌توانید آن را متناسب با استایل خودتان شخصی‌سازی کنید و هر طرح و رنگی که دوست دارید را روی آن پیاده کنید.

مطالعه بیشتر
بررسی بهترین قابلیت هایی که می‌توانید روی اپل واچ سری ۷ تجربه کنید

سخن پایانی

شما دراین مقاله با پاپ سوکت آشنا شدید.همچنین از مشخصات و مزایا و نحوه ی نصب آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

پاپ سوکت دقیقا چه کاربردی دارد؟

یک جسم پلاستیکی که به گوشی چسبیده می‌شود و علاوه بر اینکه ظاهر گوشی شما را جذاب‌تر می‌کند کار کردن با گوشی را هم برای شما راحت‌تر می‌کند. می‌توانید راحت‌تر سلفی بگیرید یا با بالا و پایین کردن پاپ سوکت زاویه گوشی را هم برای تماشای فیلم و … تنظیم کنید.

پاپ سوکت برای استفاده در چه قابی مناسب است؟

به طور کلی هیچ استاندارد مشخصی برای اتصال پاپ سوکت وجود ندارد و شما می توانید آن را به تمامی قاب های موجود در بازار بچسبانید. حتی اگر از قاب یا کاور برای گوشی خود استفاده نمی کنید، چسبیدن پاپ سوکت به خود گوشی نیز امکان پذیر خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید