جمعه , 31 فروردین 1403
هاست فروشگاهی

هاست فروشگاهی چیست؟ + معرفی هاستینگ‌های برتر ایرانی در سال ۱۴۰۲

وب سایت های فروشگاهی برای مدیران کسب و کار ها بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت اجرای درست می توان موفقیت را برای آنها به همراه بیاورد. اما در این بین به دلیل نحوه عملکردی که دارد بایست هاست مناسب برای آن خریداری نمود. زمانی که هاست فروشگاهی مناسب تهیه می کنید شما خواهید توانست وب سایت خود را به نحوی کارآمد مدیریت نمایید. در نتیجه خدمات و محصولات را به شیوه موثری کاربران خود ارائه می دهید. به همین اساس بدیهی است که رقابت بالای را در این حیطه شاهد هستیم. هر آنلاین شاپی تلاش می کند با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند محصولات خود را به فروش رسانده و رتبه بالای کسب نمایند و به تبع با افزایش بازدیدکنندگان و فروش بیشتر سود نمایند. با تهیه هاست فروشگاهی شما می توانید در رسیدن به این گام قدم بردارید. چرا که چنین هاستی متناسب با نیاز وب سایت فروشگاهی تعریف شده است و تمامی پیکربندی های آن بر این حسب اجرا شده است. اگر به دنبال هاست فروشگاهی هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که در ادامه ما در این مقاله تمایل داریم تا در رابطه با بهترین هاست فروشگاهی گفتگو نماییم.


فهرست مطالب


هاست فروشگاهی چیست؟

هاستی که شما برای فروشگاه اینترنتی تهیه می کنید بر روی هدایت اطلاعات و همچنین خدمات تأثیر می گذارد. هنگامی که از منابع سخت افزاری بالای برخوردار باشد بدان معنا است که سرعت و حجم بالای در اختیار خواهید داشت.  در نتیجه این امکان برای شما فراهم خواهد شد که  هر تعداد محصولی که  می توانید در وب سایت قرار دهید و نگرانی از بابت بازدیدکنندگان نخواهید داشت. در تعریف هاست فروشگاهی می توان چنین بیان نمود که  همانند یک سیستم همیشه روشن می باشد که شما می توانید محصولات خود را بر روی آن تعریف نموده و در نتیجه با این کار خدمات شما به آن ها نشان داده می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله چگونه لپ تاپ خود را ارتقا دهیم را بخوانید.

در نتیجه سه مولفه مهم یعنی امنیت، سرعت و کیفیت اهمیت بالای دارد. برای داشتن یک انتخاب درست بایست در کنار توجه به این موارد با هدف وب سایت خود آشنا شوید. با این تفاسیر می توان به این نتیجه دست یافت هاستی که انتخاب می کنید بایست ویژگی های همچون امنیت بالا و پشتیبانی، امکان ارتقاء در بازده های پر ترافیک، مجهز به گواهی نامه SSL، امکان استفاده از درگاه پرداخت های متعدد، متناسب با افزونه ووکامرس را در خود جای داده باشد. شک نکنید اگر وب سایت فروشگاهی شما به چنین هاستی مجهز شده باشد از رقبای خود پیش گرفته اید و ترافیک بسیاری به سمت وب سایت شما روانه خواهد شد.

معرفی انواع هاست

در حالت کلی سه نوع هاست وجود دارد که هر یک قابلیت و امکانات متعددی را پوشش می دهند. در ادامه به صورت مختصر در این خصوص گفتگو خواهیم نمود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله چگونه آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنیم را بخوانید.

هاست اشتراکی

از این نوع هاست به صورت همزمان تعدادی سایت میزبانی می گردد اگر فروشگاه اینترنتی شما همانند کودکی نوپا می باشد می توانید هاست اشتراکی را انتخاب نمایید. این هاست هزینه کمتری بر روی دوش شما متحمل خواهد شد و تا زمانی که وب سایت شما بازدید بالای ندارد می تواند پاسخگو باشد. همچنین به دلیل اینکه از قابلیت ارتقاء و توسعه برخوردار می باشد یک پوئن مثبت برای شما خواهد بود. در نتیجه به سهولت می توانید هاست خود را به هاست اختصاصی و مجازی منتقل نمایید.

سرور مجازی یا ابری

سروری که در این نوع هاست به شما ارائه می گردد اشتراکی می باشد ولیمن منابع آن متفاوت می باشد. در نتیجه مشکلاتی که در سرور اشتراکی برای شما به وجود می آمد از بین خواهد رفت. عملکرد و امنیت و عملکرد بالا مهم ترین موردی است که در سرور مجازی ابری در اختیار شما قرار می گیرد. درباره حمله USB چیست بیشتر بخوانید.

هاست فروشگاهی

در صورتی که ip خارج از کشور در اختیار شما قرار گیرد می توانید به راحتی از خدمات وب سایت های خارج از کشور بهره برد. در واقع اگر به اینترنت پرسرعت نیاز دارید پیشنهاد ما به شما سرور مجازی ابری خواهد بود.

هاست اختصاصی

اگر وب سایت فروشگاهی قدرتمندی می خواهید بهتر است که در ابتدا تهیه این هاست را در اولویت قرار دهید. امکانات و قابلیت های که در اختیار شما قرار می دهد منجر می شود که عملکرد بهینه ای در وب سایت فروشگاهی داشته باشید. از مهم ترین مزیت های که هاست اختصاصی در اختیار شما قرار می دهد می توان به مانیتورینگ، امنیت بالا، منابع اختصاصی، بروزرسانی خودکار، سرعت سایت که موجب بهبود سئو می گردد، مقیاس پذیری و… اشاره نمود. در این هاست ip اختصاصی برای شما در نظر گرفته می شود. تنها عیبی که می توان برای هاست اختصاصی نسبت داد قیمت آن می باشد. ولیکن اگر فروشگاه اینترنتی شما در حال گسترش و رشد می باشد ارزشش را دارد هزینه های مربوط به آن را پرداخت نمایید. چرا که امنیت و سرعت بالا مساوی است با فروش بیشتر و به تبع درآمد شما را تحت تأثیر قرار  خواهد داد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری + معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسی معماری

ویژگی بهترین هاست برای سایت فروشگاهی چیست؟

همانگونه که در بالا اشاره نمودیم هاست برای ی فروشگاه اینترنتی اهمیت بالای دارد در نتیجه در انتخاب هاست فروشگاهی بایست به نکاتی توجه نمایید. در ادامه مهم ترین ویژگی و قابلیت های بهترین هاست فروشگاهی مناسب را برایتان شرح خواهیم داد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ویرایش فایل PDF چگونه انجام می شود را بخوانید.

هاست فروشگاهی بایست با ووکامرس سازگار باشد

اغلب فروشگاه های که وردپرس را انتخاب نموده اند از ووکامرس بهره می برند. در نتیجه هاستی که شما برای فروشگاه اینترنتی تهیه می کنید بایست سازگار با WooCommerce باشد. در نتیجه الزامی است که هاستی که برای فروشگاه اینترنتی تهیه کرده اید از سرعت و کیفیت بالای بهره برده باشد.

هاست فروشگاهی

زمانی که هاست فروشگاهی شما با ووکامرس هماهنگ باشد به راحتی می توانید امنیت و سرعت بالای برای سایت خود فراهم سازید. برای امنیت وب سایت خود و جلب اعتماد کاربران بایست گواهینامه SSL را تعریف کنید همچنین بهره مندی از فایروال و زیر ساخت های قوی نیز اهمیت دارد.

بهترین هاست فروشگاهی بایست قابلیت ارتقاء را در خود جای داده باشد

اگر بخواهیم بهترین مزیت برای یک هاست فروشگاهی اختصاص دهیم می توان به قابلیت ارتقاء اشاره نمود. طبیعی است که آنلاین شاپ شما بعد از گذشت مدتی در جایگاه بهتری قرار می گیرد و  رو به رشد قدم بر می دارد. ایتن مسئله ترافیک بالا را به همراه خواهد داشت. در نتیجه هاست که تهیه می کنید بایست بتواند متناسب با این نیاز ها از مزیت توسعه پذیری برخوردار باشد. استفاده از عبارت توسعه پذیری به این معنا است که باید  سرور پاسخ گویی درخواست های دریافتی باشد و مطابق با افزایش آنها، این قابلیت را داشته باشد که پهنای باند خود را تنظیم نماید. چنین هاستی سبب خواهد شد با رشد سایت که بازدیدکنندگان بیشتری را به همراه خواهد داشت شاهد اختلالی در سرعت سایت نباشیم.

هاست فروشگاهی بایست سرعت بالای داشته باشد

کیفیت هاست در فروشگاه اینترنتی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اگر هاست انتخاب شده کیفیت خوبی نداشته باشد سرعت را درگیر می نماید. این مسئله در نهایت منجر می گردد که شما بازدیدکنندگان خود را از دست دهید. بهتر است هاستی را تهیه کنید که مجهز به سیستم توزیع محتوای CDN باشد. این فناوری این امکان را برای کاربران مهیا می سازد تا در زمان اتصال به وب سایت فروشگاهی شما به نزدیک ترین سرور به سایت متصل گردند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله علت کند شدن لپ تاپ چیست را بخوانید.

پشتیبانی هاست فروشگاهی بایست مناسب باشد

از مهم ترین مزیت های بهترین هاست فروشگاهی این است که پشتیبانی خوبی به همراه داشته باشد. پشتیبانی یک هاست بایست این امکان را داشته باشد که خطا های احتمالی را رفع نموده و سوالات شما را جواب دهد.

امکان ارتقاء سخت افزاری و پهنای باند نامحدود داشته باشد

فروشگاه اینترنتی شما در همین جایگاهی که فعالیت خود را شروع کرده است باقی نمی ماند و روز به روز جایگاه آن بهبود می یابد. بر همین اساس سفارشات، مشتری شما و همچنین پرسنل افزایش می یابد. بدون شک هاستی که الان انتخاب کرده اید با نیاز های آینده شما هماهنگ نخواهد بود. در نتیجه هاست را برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید که قابلیت ارتقاء فضای ذخیره سازی را داشته باشد. هاست فروشگاهی که انتخاب کرده اید بایست پهنای باند بالای داشته باشد. در این صورت آپلود محتوا و عکس به سرعت انجام می گیرد. در کنار این موارد قابلیت ذخیره سازی محتوا و در کل فایل های برای شما فراهم می باشد.

هاست فروشگاهی بایست امنیت بالای داشته باشد

چنانچه که فروشگاه اینترنتی امنیت بالای نداشته باشد نه تنها اطلاعات وب سایت شما به خطر می افتد بلکه امنیت اطلاعات کاربران نیز به خطر خواهد افتاد. نداشتن امنیت به این معنا است که فروشگاه شما بیشتر در مقابل حملات DDoS قرار خواهد داد. زمانی که شما یک هاست قدرتمند برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه می نمایید تا حدودی از این حملات ممانعت می کنید.

چنین هاستی می تواند این حملات را شناسایی نموده و آن ها را خنثی نماید. با فعال نمودن گواهی SSL شما داده های سایت خود را ایمن نگه می دارید. در نتیجه هاستی را انتخاب کنید که مجهز به گواهی SSL باشد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید ماوس گیمینگ + مقایسه و بررسی ماوس سیم دار و بی سیم(وایرلس) + معرفی بهترین ماوس مخصوص بازی

هاست فروشگاهی بایست بک آپ گیری مرتب و منظمی داشته باشد

یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با هاست فروشگاهی بک آپ گیری منظم می باشد. هنگامی که تمایل دارید تغییراتی در وب سایت خود اعمال نمایید اولین کاری که باید انجام دهید این است که از وب سایت خود بک آپ تهیه نمایید. در برخی از موارد احتمال دارد وب سایت شما با اختلالاتی مواجه شود در چنین زمان های می توان به اهمیت بک آپ گیری پی برد. در نتیجه با این تفاسیر زمانی که هاست شما بک آپ گیری منظمی داشته باشد در چنین مواقعی که با مشکل مواجه خواهید شد نگرانی بابت داده های وب سایت فروشگاهی خود نخواهید داشت.

هاست فروشگاهی بایست متناسب با کنترل پنل نصب شده باشد

چنانچه که وردپرس را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب نموده اید بهتر است که هاست لینوکس باشد. کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین بهترین انتخاب خواهد بود.

هاست فروشگاهی

ولیکن در صدر انتخاب  سی پنل قرار می گیرد چرا که به علت قابلیت های که دارد مناسب برای فروشگاه اینترنتی وردپرس خواهد بود.

هاست فروشگاهی بایست قابلیت اضافه کردن دامنه را داشته باشد

هاستی که شما برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کرده اید بهتر است این قابلیت را داشته باشد که علاوه بر دامنه اصلی بتوان دامنه های دیگری بر روی آن اجرا نمود. در این صورت شما می توانید از تعدادی فروشگاه بهره مند خواهید شد.

چه زمانی نیاز است که هاست خود را ارتقاء دهیم؟

 اگر مشاهده کردید وب سایت شما با مواردی همچون هنگی سایت و در نتیجه کندی در بارگذاری، کمبود منابع و … مواجه شده است. به این معنا است که زمان آن رسیده است که هاست سایت فروشگاهی خود را ارتقاء دهید.

هاست وردپرس چیست؟ چرا باید از هاست وردپرس استفاده کنیم؟

حتما در جریان هستید که بسیار از سایت های دنیا از سیستم سایت ساز وردپرس استفاده می کنند. پس به همین دلیل سوالی که در ذهن خیلی از دوستان وجود دارد این است که منظور از هاست مخصوص وردپرس چیست؟ و اینکه اگر سایت ما وردپرسی هست حتما باید از هاست وردپرس استفاده کنیم یا اینکه فرقی نمی کند؟

هاست وردپرس هم مانند دیگر هاست ها دارای سیستم عامل لینوکس است ولی با این تفاوت که منابع سخت افزاری قوی تری دارد و یک سری از محدودیت هایی که هاست های معمولی دارند را به هیچ وجه ندارد. البته این محدودیت ها شاید خیلی دردسر ساز نباشد ولی بر هر حال نبود این محدودیت ها روی کیفیت میزبانی وب سایت وردپرسی شما تاثیر گذار است.

در هاست های وردپرسی خبری از محدودیت های Max_Post_Size و Max_Upload_Size نیست. بسیاری از کاربران وردپرسی که از هاست های معمولی استفاده می کنند معمولا با این محدودیت ها مواجه می شوند.در هاستی که مخصوص وردپرس است به دلیل استفاده بیشتر وردپرس از منابع سخت افزاری، نباید محدودیتی در منابع وجود داشته باشد. این دقیقا همینطور می باشد. هاست های مخصوص وردپرس فاقد چنین محدودیت هایی هستند.

در هاست های وردپرسی یک سری از توابع PHP بدون محدودیت هستند و هم چنین ورژن پی اچ پی آن مطابق به آخرین ورژن سایت ساز وردپرس می باشد.همچنین روی هاست های وردپرسی تکنولوژی gzip فعال است. به دلیل اینکه برای پاسخ دهی به درخواست های کاربران مجبور است حجم بالایی را در آن واحد لود کند به همین دلیل نیاز به یک فشرده ساز قوی روی هاست های وردپرسی ضروری است.

قیمت هاست بر چه اساسی محاسبه می شود؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین شرکت های هاستینگ ایرانی برویم بهتر است به این سوال مهم که خیلی از وبمسترها درگیر آن هستند پاسخ دهیم. اینکه تعرفه هاست های شرکت های هاستینگ بر چه اساسی محاسبه می شود؟ حتما برای شما هم پیش آمده با ورود به صفحه تعرفه های هاست ها با قیمت های متفاوتی از شرکت های مختلف مواجه می شوید.

به طور کلی تعرفه هاست به دو عامل مهم یعنی میزان هزینه های تمام شده برای منابع سرور و نرم افزارهای مربوطه و سیاست های قیمت گذاری شرکت های هاستینگ محاسبه می شود.

معمولا اکثر شرکت های هاستینگ که هاست لینوکس سی پنل ارائه می دهند و قیمت نسبتا پایینی دارند از منابع اشتراکی استفاده می کنند که به آن هاست اشتراکی هم می گویند. در این صورت منابع درگیر شده برای هر مشتری کمتر است و مسلما قیمت هاست مورد نظر خیلی پایین تر از هاست های ویژه است.

مطالعه بیشتر
آموزش حرفه ای ساخت قالب های سیلیکونی سه بعدی در هنرکده نیوشا

از طرفی هاست اختصاصی که بعضی از شرکت ها مثل ایران سرور ارائه می دهند دارای منابع اختصاصی برای هر مشتری است. یعنی روی هاست ارائه شده تمام منابع به صورت اختصاصی به یک مشتری و یک سایت اختصاص داده می شود.

پس هر چقدر منابعی که در اختیار شما قرار می گیرد اختصاصی تر باشد قیمت هاست مورد نظرتان هم بیشتر محاسبه می شود. این مسئله را می توان از پلن های میزبانی وب، شرکت های هاستینگ ایرانی فهمید. هر چقدر منابع اختصاصی تر باشد قیمت هاست نیز بیشتر می شود. در نهایت سیاست های قیمت گذاری شرکت های هاستینگ است که قیمت نهایی سرویس های هاست را مشخص می کنند. معمولا هر چقدر شرکت ها قدیمی تر و برند تر باشند قیمت هاست های آن ها بیشتر خواهد بود.

البته این را هم بدانید خرید هاست خارجی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. چون با افزایش قیمت دلار تامین منابع از دیتاسنتر های خارجی هزینه های بیشتری برای شرکت های هاستینگ خواهد داشت. پس به خاطر همین قیمت هاست خارجی همیشه گران تر از هاست ایرانی است.

معرفی 7 شرکت برتر هاستینگ ایرانی در سال 1402

شرکت های هاستینگ زیادی در ایران فعالیت می کنند که امکانات خوبی را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. واقعا سخت است که در بین این همه شرکت خوب هاستینگ ایرانی یکی را برای خرید هاست و راه اندازی وب سایت خود انتخاب کرد. اما در ادامه 10 شرکت برتر هاستینگ ایرانی را معرفی می کنم تا خودتان بهترین گزینه را با توجه به نوع کسب و کارتان انتخاب کنید.

قبل از اینکه به سراغ بررسی بهترین هاستینگ های ایرانی برویم لازم است بدانید شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران خدمات دیگری مثل ثبت دامین، سرور مجازی، سرور اختصای، سرور های اختصاصی مدیریت شده، طراحی سایت و برنامه نویسی، مانیتورینگ، فروش لایسنس نرم افزارهای تحت وب و … هم ارائه می دهند.

1- لیموهاست 

انتخاب لیمو هاست به‌عنوان اولین پیشنهاد، تصمیم سختی نبود. توجهم به به این هاستینگ، از آنجایی شروع شد که متوجه شدم آن ها به جای اینکه انرژی خود را بین انواع سرویس‌ها پراکنده کنند، تمام تمرکز خود را روی هاست وردپرس گذاشته اند. مدیران لیمو هاست بیش از ۱۱ سال در این زمینه تجربه دارند و به‌نظر می‌رسد تصمیم گرفته‌اند تمام تکنولوژی و انرژی تیم‌شان را صرف بهینه‌سازی مداوم زیرساخت وردپرس و پشتیبانی فنی کنند.

از زمانی که برای اولین بار اسم لیمو هاست را شنید‌یم، مدت زیادی نمی گذرد. اما خیلی زود سر زبان‌ها افتاد؛ کنجکاو شدم تا دلیل این بازخورد مثبت سریع را بفهمم و به دلایل قانع کننده‌ای رسیدم. لیمو هاست با ادعای «عملکرد بهینه و پرفورمنس بالا» به‌صورت خاص روی ۶ ویژگی اصلی تمرکز کرده‌است و آن‌ها را جزو «حقوق اولیه‌ی هر مشتری» می‌داند.

این 5 مشخصه را باهم بررسی می‌کنیم :

  • 1.سرعت و پرفورمنس بالا

سرعت دغدغه‌ی اول هر صاحب سایت وردپرسی است و به‌ همین دلیل سرعت بالا ادعای تبلیغاتی هر هاستینگی است. اما لیمو هاست چطور توانسته‌است اعتماد کاربران را جلب کند؟

استفاده از آخرین نسل پردازنده‌ها و هاردهای Nvme (جدیدترین نسل هارد با ۱۰ برابر سرعت نسبت به هارد SSD) و وب سرور لایت اسپید (با ۵ برابر سرعت نسبت به بقیه وب سرورها) در کنار تقسیم عادلانه منابع باعث شده سرعت لود روی لیمو هاست به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و این ماموریت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

طبق بررسی‌هایی که در مورد تکنولوژی‌های مورد استفاده در لیمو هاست انجام دادم، به لیست زیر رسیدم:

سرور HP ProLiant DL380 Gen9: این سرور به دلیل انعطاف پذیری، توسعه پذیری و امنیت بالا یکی از پر فروش‌ترین سرورهای تولید شده اچ پی در جهان است. با استفاده از فناوری iLO اچ پی (سیستم مدیریت و مانیتورینگ از راه دور) امکان گرفتن گزارش ها و بررسی هشدارهای سیستم از راه دور ممکن شده‌است. به طور کلی می‌توان گفت DL380 Gen9 به دلیل عملکرد سریع و منعطف، یکی از پرفروش‌ترین سرورها در جهان است و برای میزبانی وب و پردازش سنگین بسیار مناسب است.

پردازنده‌های سرور چند هسته‌ای Ampere Altra: کمپانی آمریکایی Ampere اولین پردازنده بر پایه ریز‌معماری ARM خود را برای رقابت اینتل و AMD در بازار دیتاسنتر معرفی کرده است. پردازنده جدید Altra با استفاده از فناوری ساخت 7 نانومتری تولید می‌شود و تا تعداد عظیم 80 هسته پردازشی بر پایه ریزمعماری +ARMv8.2 و 32 مگابایت حافظه کش مشترک دارد. امپر در بنچمارک‌های منتشر شده، بر تکنولوژی‌های اپیک و اینتل غلبه می‌کند و رهبر بازار شناخته می‌شود.

  • 2. راهکارهای امنیتی متعدد 
مطالعه بیشتر
خرید مستقیم از چین با وانیکس

لیموهاست با  تهیه لایسنس‌های اورجینال، راهکار امنیتی Imunify360 که مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته توانسته فضای امنی برای کابرانش فراهم کند. تیم امنیت لیموهاست مدام در حال مانیتورینگ سرورهاست و دائما در حال پیشبینی و جلوگیری از آسیب های امنیتی هستند.

سیاست‌های «بازیابی فاجعه» در لیمو هاست خیلی محتاطانه پیاده شده و عملاً یک Mirror از اطلاعات حیاتی شما، در فضای Hot‌Site  ذخیره می‌شود تا در صورت بروز سانحه و یا فجایع طبیعی، کمترین آسیب را تجربه کنید.  ترکیب تکنولوژی و نظارت دائمی امتیاز بالایی به امنیت در لیمو هاست می‌دهد.

  • 3. پشتیبانی حرفه‌ای

در حالی که به دلیل حساسیت‌های این حوزه پشتیبانی فنی حرفه‌ای واقعا کمیاب است لیمو هاست موفق شده تیم بزرگی از پشتیبانان فنی را در کنار هم جمع کند و آموزش دهد. نتایج نظرسنجی ‌ها حاکی از استانداردهای بالای‌ پشتیبانی لیمو هاست است. طبق گزارش کاربران، امکان تماس، چت و ارسال تیکت به متخصص، با میانگین پاسخگویی ۵ دقیقه در لیمو هاست  کم‌نظیر است.

  • 4. آپتایم بالا

استفاده از سخت ‌افزارهای قدرتمند و نرم ‌افزارهای به‌‌روز و اورجینال در کنار مانیتورینگ دائمی تیم فنی لیموهاست، از مهمترین دلایل آپتایم بالا در لیموهاست است. 

  • 5.قیمت‌گذاری منصفانه

در اولین برخوردم با پلن‌های لیمو هاست، ضمانت سی روزه‌ی بازگشت وجه در زمان خرید پیشنهاد قابل توجهی  به‌نظر رسید. طراحی پلن ها در لیمو هاست، انتخاب های متنوعی در اختیار شما قرار میدهد. مثلاً برای خرید هاست وردپرس لیمو هاست، چندین پلن میزبانی پیش روی شماست تا بر اساس نوع و اندازه‌ سایت، مناسب ‌ترین را انتخاب کنید.

در مجموع هزینه‌ میزبانی لیمو هاست منصفانه است. یعنی هزینه‌ی هاست وردپرس لیمو هاست برای هر سایز کسب و کاری از سایت ‌شخصی گرفته تا سایت فروشگاهی پربازدید، مناسب است.

مزایای لیمو هاست:

  • سرعت بسیار بالای سرویس ها بخصوص هاست ووکامرس
  • پشتیبانی تخصصی و شبانه‌روزی وردپرس
  • بهینه سازی سایت های وردپرسی توسط تیم فنی
  • کنترل پنل ‌های دایرکت ادمین و سی ‌پنل
  • بک آپ گیری روزانه و هفتگی به صورت اتومات
  • گارانتی بازگشت وجه تا 30 روز

 معایب لیموهاست:

  • عدم ارائه میزبانی‌ وب پایتون
  • عدم ارائه راهکار اختصاصی CDN

2- سون هاست فروشگاهی

سون هاست با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه میزبانی وب یکی از بهترین و با کیفیت ترین شرکت های هاستینگ ایرانی است. سون هاست با ارائه خدمات هاست لینوکس حرفه ای ایران و خارج، هاست وردپرس، هاست پر بازدید، هاست دانلود و نمایندگی هاست ایران و خارج یکی از بهترین هاستینگ های ایرانی است. سون هاست با توجه به خدماتی که ارائه می کند تعرفه های مناسبی دارد. یکی از مزیت های سون هاست قیمت مناسب هاست های لینوکس با کنترل پنل سی پنل است که دارای پهنای باند نامحدود، دامین رایگان و گواهینامه ssl رایگان می باشد.

از دیگر ویژگی های سون هاست دارا بودن بخش انجمن گفت و گو است که در این بخش به سوالات مشتریان و کاربران سایت پاسخ داده می شود. هر چند که بخش بلاگ سون هاست همیشه فعال است و آموزش های مرتبط با هاست و دامین و مشکلات احتمالی آن ها را قرار می دهند.

مزایای سون هاست :

  • ارائه هاست وردپرس
  • ارائه هاست ایران و خارج
  • ارائه هاست ویژه دانلود بدون دیتابیس
  • ارائه پهنای باند نامحدود
  • گارانتی بازگشت وجه
  • ارائه دامین رایگان روی سرویس های یک ساله
  • ارائه گواهینامه اس اس ال رایگان
  • پشتیبانی خوب و سریع

سون هاست برای کسانی که به دنبال خرید هاست حرفه ای و با کیفیت هستند و قصد ندارند هزینه زیادی کنند مناسب است. قیمت های سون هاست بسیار مقرون به صرفه است و آپ تایم 100% را به شما می دهند.

3- هاست فروشگاهی – هاست نگار

هاست نگار یکی از جدیدترین شرکت های هاستینگ ایرانی البته نسبت به دیگر رقبای خود است که طی چند سال گذشته با ارائه خدمات خوب به مشتریان خود توانسته جزء یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شود.

هاست نگار از کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و ایران میزبانی وب سایت های مشتریان خود را انجام می دهد. این شرکت مزایای خوبی نسبت به رقبایش دارد. یکی از قابل توجه بودن آن ها فول بک آپ هر 12 ساعت است که کمتر شرکت هاستینگی را دیده ایم چنین مزیتی داشته باشد.

از دیگر مزیت های هاست های هاست نگار پهنای باند نامحدودی است که روی تمام سرویس های میزبانی خود ارائه کرده است. ارائه هاست مخصوص سیستم های سایت ساز محبوب هم مزیت قابل توجی است. آنتی دیداس قدرتمند و 100 ساعت گارانتی بازگشت وجه هم از دیگر ویژگی های خوب این شرکت است.

مزایای هاست نگار:

  • ارائه هاست در انواع مختلف (ابری، پرسرعت، مخصوص CMS ها)
  • ارائه هاست ابری ویژه
  • ارائه هاست ویژه وردپرس
  • پهنای باند نامحدود
  • گارانتی بازگشت وجه
  • فعال سازی SSL رایگان
  • ارائه سی پنل در هاست ایران
  • پشتیبانی خوب و به موقع
مطالعه بیشتر
کول پد چیست؟ + تاثیر کولپد برای لپ تاپ گیمینگ

4- هاست فروشگاهی – پارس وی دی اس

مجموعه پارس وی دی اس یکی از هاستینگ‌های محبوب در حوزه سرورهای مجازی و اختصاصی است که در سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر سرویس های هاست داشته است. ارائه منابع سخت افزاری کاملا اختصاصی در هاست ها از جمله مزایای سرویس‌های هاست این مجموعه می باشد که در مقایسه با هاست‌های منابع اشتراکی، سرعت و عملکرد بسیار بالاتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد

از دیگر مزایای هاست های پارس وی دی اس می‌توان به استفاده از نسل جدید سخت افزار و هاردهای NVMe اشاره کرد که سرعت این نسل از هاردها 6 برابر سریع‌تر از هاردهای نسل SSD است. استفاده از سخت افزار جدید در کنار افزونه های بهینه سازی سبب می شود تا سرعت بارگذاری سایت بسیار مطلوب شود.

پارس وی دی اس علاوه بر جنبه‌های فنی هاست به هزینه های کاربران توجه ویژه ای داشته و با در نظر گرفتن تخفیف های متنوع، سرویس هاست را با قیمت های مناسب به کاربران ارائه می‌نماید. در حال حاضر بر دوره‌های سالانه هاست های پارس وی دی اس تخفیف 50% وجود دارد.

مزایای پارس وی دی اس :

  • تخصیص منابع اختصاصی
  • ارائه هاست مخصوص وردپرسی
  • ارائه هاست مخصوص ووکامرس
  • هاست خارج و داخل ایران
  • ترافیک نامحدود
  • نصب و ارائه رایگان لایسنس قانونی WP Rocket ( سیستم کشینگ )
  • وب سرور Litespeed
  • بکاپ گیری هفتگی
  • آخرین تکنولوژی Cloud Linux
  • 7 روز گارانتی بازگشت وجه بدون قید و شرط
  • SSL رایگان
  • پشتیبانی خوب
  • ارائه کد تخفیف 50 درصدی در خرید سالانه

معایب پارس وی دی اس :

  • هاست ویژه دانلود ارائه نمی شود

5- هاست فروشگاهی – دهاستینگ

دهاستینگ یکی از جدیدترین سایت های میزبانی وب در ایران است که یکی از زیر مجموعه های هولدینگ ددیزاینر می باشد که تقریبا یک دهه است در زمینه خدمات وب در حال فعالیت می باشد. این مجموعه که یک هولدینگ بزرگ است خدمات زیادی را در حوزه وب ارائه می دهد، دارای زیرمجموعه ای بنام دهاستینگ می باشد که در زمینه میزبانی وب (هاستینگ) فعالیت دارد.

این هاستینگ با سرور های بسیار خلوت و کد تخفیف های بسیار بالا توانسته است توجه کاربران زیادی را جلب کند. یکی از ویژگی های مثبت دهاستینگ این است که برخلاف اکثر هاستینگ های مطرح، در هر سرور تعداد اکانت های محدودی میزبانی می شوند و زمان پاسخدهی بسیار خوبی دارد. همین قضیه باعث شده تا این هاستینگ مشتریان راضی زیادی داشته باشد.

دهاستینگ برای مشتریانش ارزش زیادی قائل است به خاطر همین هم تخفیف های بالایی را در نظر گرفته است. کاربران وب سایت همیار وب با کد تخفیف hamyareweb می توانند از تخفیف 30 درصدی خرید انواع هاست از این شرکت بهرمند شوند. قبل از خرید سرویس مورد نظرتان می توانید با پشتیبانی دهاستینگ تماس بگیرید و مشاوره رایگان ازشون بگیرید.

به نظرم مزیت هاستینگ هایی که خیلی معروف نیستند این است که مشتریان زیادی ندارند و این باعث می شود بتوانند سرویس دهی بسیار خوبی داشته باشند. به نظرم دهاستینگ یکی از همون هاستینگ هاست.

مزایای دهاستینگ:

  • ارائه هاست اروپا
  • ارائه پهنای باند نامحدود
  • ثبت دامنه با تعرفه پایین
  • ارائه SSL رایگان بدون محدودیت
  • هاست مخصوص وردپرس
  • هاست مخصوص دانلود
  • هاست سی پنل
  • هاردهای پرسرعت NVME
  • سرور های بسیار خلوت
  • آپ تایم عالی
  • امکانات نامحدود سی پنل
  • ارائه کد تخفیف 50 درصدی
  • پشتیبانی عالی
  • عودت وجه بی قید و شرط

معایب دهاستینگ:

  • عدم ارائه ادان دامین

6- هاست فروشگاهی – ایران سرور

ایران سرور یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور اختصاصی در مشهد با بیش از 18 سال سابقه فعالیت است که دارای بیش از 80 هزار مشتری است. ایران سرور هم اکنون با بیش از 50 دیتاسنتر معتبر دنیا همکاری می کند. تنوع در سرویس های ارائه شده یکی از مزیت های خوب این شرکت است. ایران سرور علاوه بر هاست معمولی و ویژه، هاست مخصوص بعضی از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا و پرستاشاپ هم ارائه می کند.

معمولا هاست هایی که مخصوص سیستم های مدیریت محتوا ارائه می شوند بهینه شده برای سایت ساز مورد نظر هستند. مثلا هاست مخصوص پرستاشاپ دارای کانفیک خاص برای پیکربندی فروشگاه اینترنتی است.

یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد این شرکت ارائه هاست ابری یا کلود است. توسط هاست ابری می توانید سایتی قدرتمند و همیشه پایدار داشته باشید. معمولا سایت هایی که روی هاست های ابری میزبانی می شوند هیچ گاه از دسترس خارج نمی شوند. ایران سرور روی سرویس های هاست ابری خود ترافیک نامحدود و همینطور DNS اختصاصی رایگان می دهد. از مزیت های هاست کلود ایران سرور می توان به بهره‌ گیری از قوی‌ ترین کانفیگ روز دنیا شامل هارد NVME و پردازنده ‌های بسیار قدرتمند که منجر به سرعت فوق ‌العاده وب سایت شما می شود اشاره کرد.

مطالعه بیشتر
اقتصادی‌ترین و بهترین لپ تاپ هایی که می‌توانید داشته باشید! – شهر فافا

همچنین ایران سرور برای خرید هاست فروشگاهی نیز مناسب است. اگر قصد خرید هاست مخصوص راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید ایران سرور سرویس های ویژه ای برای شما ارائه می کند. همینطور می توانید از سایت ساز ایران سرور که امکانات فوق العاده ای برای ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی دارد استفاده کنید.

مزایای ایران سرور :

  • ارائه هاست ابری – کلود حرفه ای
  • ارائه هاست مخصوص وردپرس، جوملا و پرستاشاپ
  • ارائه هاست های سازمانی
  • ارائه هاست دانلود پر سرعت
  • ارائه هاست پربازدید
  • بهره گیری از قوی ترین و به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا
  • ارائه SSL رایگان روی سی پنل
  • ارائه سرور مجازی و اختصاصی
  • ارائه هاست ایمیل
  • بک آپ گیری اتوماتیک روزانه
  • بهترین نمایندگی هاست
  • ارائه سایت ساز و فروشگاه ساز حرفه ای
  • پشتیبانی بسیار خوب

معایب ایران سرور :

  • قیمت بالای سرویس ها

7- ماندگار هاست فروشگاهی

ماندگار وب از سال 90 فعالیت خود را در ارائه پنل های میزبانی هاست آغاز کرده است. ماندگار وب به صورت تخصصی روی ارائه سرور و هاست مخصوص وردپرس فعالیت می کند و اکثرا مردم برای خرید هاست مخصوص وردپرس از ماندگار وب استفاده می کنند. از مزیت های این شرکت برتر هاستینگ ایرانی کانفیگ خوب و میزان سازگاری بالای هاست های وردپرس می باشد که با پشتیبانی خوب یک پیشنهاد رد نشدنی برای دوستانی است که به فکر خرید هاست مورد نیاز وردپرس هستند می باشد.

ماندگار وب علاوه بر ارائه هاست وردپرس خدمات دیگری نظیر بهینه سازی قالب وردپرس، طراحی قالب اختصاصی، سئو سایت، افزایش سرعت سایت، طراحی افزونه وردپرس نیز ارائه می دهد.

همچنین سرور مجازی از ایران و آلمان و ارائه هاست های سی پنل پر سرعت ایرانی و خارجی از دیگر خدماتی است که ماندگار وب ارائه می کند.

مزایای ماندگار وب :

  • ارائه هاست مخصوص وردپرس
  • ارائه هاست پرسرعت وردپرس
  • ارائه هاست ایران و خارج سی پنل و دایرکت ادمین
  • گارانتی بازگشت وجه
  • ارائه سرور مجازی از ایران و آلمان
  • ارائه گواهینامه اس اس ال رایگان
  • ارائه خدمات بهینه سازی سرعت سایت
  • خدمات سئو و بهینه سازی سایت
  • پشتیبانی عالی

آیا هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

سوالی که این روزها خیلی از دوستان از بنده می پرسند این است که آیا هاست ایرانی خوب است یا هاست خارجی؟ برای خرید هاست بهتر است ایرانیش رو بخریم یا خارجی؟ خیلی از دوستان هم این سوال را بارها از من می پرسند که آیا هاست ایرانی بخریم روی سئو سایت مان تاثیر مثبت دارد یا خیر؟

در مورد اینکه هاست ایرانی بهتر است یا خارجی باید بگویم خیلی فرق نمی کند! شاید قبلا هاست های خارجی بهتر از هاست ایران بود ولی الان روز به روز کیفیت هاست های ایران بهتر و بهتر می شوند. جالب این جاست که قبلا هاست های ایرانی از هاست های خارجی گران تر بود ولی الان با افزایش بی سابقه قیمت دلار در کشور ما شاهد این هستیم که روز به روز قیمت هاست های خارجی بیشتر می شود و بهترین کار این است که از هاست های داخلی با قیمت خیلی پایین تر استفاده کنیم.

همچنین در این شرایط بیشتر شرکت های هاستینگ ایرانی برای رهایی از ورشکستگی مجبور اند روی هاست ایرانی مانور دهند و هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر قیمت بهترین شرایط را برای مشتریان خود فراهم کنند. پس نتیجه می گیریم هاست ایرانی هم می تواند خوب و قابل اطمینان باشد.

از نظر سئو هم باید عرض کنم موقعیت سرور سایت تاثیر آنچنانی رو سئو سایت نمی گذارد. به گفته خیلی از متخصصین سئو هاست ایرانی برای سایت های ایرانی مفید تر خواهد بود. البته بیشتر از نظر سرعت لود برای کاربران ایرانی و همچنین بهبود سئو محلی این پیشنهاد داده می شود.

سخن پایانی

شما در این مقاله با هاست سایت های فروشگاهی آشنا شدید. همچنین از برترین شرکت های ایرانی آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

یک هاست خوب و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی از مهمترین مزیت های یک هاست خوب و مطمئن است که هنگام خرید هاست حتما باید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید.

آیا حتما باید از هاست وردپرس استفاده کنیم؟

خیر ولی اگر سایت شما وردپرسی است بهتر است از هاست مخصوص وردپرس استفاده کنید. اما استفاده نکردن از هاست وردپرس هم مشکلی برای شما پیش نخواهد آورد.

پیشنهاد ما به شما

تشخیص طلا با آبلیمو: راز شناسایی طلای واقعی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خرید طلا، اصالت آن برایتان …

دیدگاهتان را بنویسید