چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403
گجت های هوشمند

گجت چیست؟ گجت ها و تاثیرآن ها روری زندگی های مدرن امروزی چگونه است؟

انسان ها در طول تاریخ همیشه به دنبال آسان تر کردن زندگی و کار خود بودند تا بتوانند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند با نگاهی به اختراعات گذشته و حال متوجه این موضوع میشوید برای مثال در گذشته برای ارسال نامه یا خبری مدت زمان زیادی برای ارسال مرسوله تا مقصد صرف میشد ولی به مروز زمان با پیدایش اختراعات جدید مانند تلفن.خودرو.این زمان به حداقل رسید ودر عصر امروزی با اینترنت.تلفن های هوشمند .در این مقاله به معرفی انواع گجت ها می پردازیم.


فهرست مطالب


گجت چیست؟

شاید اگر زمانی که با یک نفر در حال صحبت کردن باشید، طرف مقابل کلمه گجت را بر زبان بیاورد، برای شما واژه عجیب و ناشناخته ای به نظر برسد.این در حالی است که احتمالا شما روزانه از گجت‌های مختلفی استفاده کنید و از آن خبر نداشته باشید. پاسخ این سوال که گجت چیست، در حالت کلی بسیار راحت است. در واقع هر وسیله‌ای که زندگی شما را راحت‌تر می‌کند، گجت نام دارد.

گجت

برای مثال زمانی که گوشی‌های هوشمند برای اولین بار معرفی و عرضه شدند، یک وسیله جدید با کارایی بالا در زندگی روزانه ما بودند که در آن زمان یک گجت محسوب می شدند. اما الان به یک وسیله عادی و ضروری در زندگی مدرن امروزی تبدیل شده‌اند و دیگر در حالت عامیانه کمتر کسی برای گوشی های هوشمند از عناوینی مثل گجت استفاده می کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانیدمقاله بهترین پاوربانک وایرلس را بخوانید.

تفاوت دستگاه (device) و گجت چیست ؟

دستگاه (device) ابزار یا وسیله ای است که برای انجام کارهای خاص یا دستیابی به نتیجه مشخص استفاده می شود. بنابراین رایانه شخصی و دوربین فیلمبرداری دستگاه هستند. اما به عنوان مثال، دسته بازی کامپیوتری یا ریموت کنترل دوربین، گجت هستند.غلب تمایز این دو مفهوم دشوار است زیرا معنای آنها بسیار مشابه است. نکته اصلی در اینجا این است که بدانید هر گجت فیزیکی یک دستگاه است اما عکس آن درست نیست.

مطالعه بیشتر
نکته‌های کاربردی و ترفندهایی برای بهتر استفاده کردن از ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۴

چند نوع گجت وجود دارد ودسته بندی آنها چگونه است؟

گجت ها انواع مختلفی دارند که و در مکان های مختلفی مثل خانه، محل کار یا اماکن عمومی و خصوصی به کارتان بیایند. هر ساله گجت‌های جدید و متنوعی از نامبر وان های حوزه تکنولوژی به بازار عرضه می شود و به همین دلیل ما انواع گجت ها را با توجه به دسته بندی شان برای شما نام می بریم.

گجت‌های ارتباطی چیست؟

به تمام گجت‌هایی که برقراری ارتباط با دیگران را راحت‌تر می کنند، گجت های ارتباطی می‌گوییم. در ادامه سه نوع از پرکاربرد ترین نوع گجت‌های ارتباطی را معرفی خواهیم کرد؛

گجت‌های ارتباطی

1- تلفن های هوشمند

همانگونه که در ابتدای بحث اشاره کردیم، زمانی که گوشی‌های هوشمند تازه معرفی و به بازار عرضه شده بودند، گجت‌های فوق العاده‌ای محسوب می‌شدند که همه را به حیرت وا می داشتند. اما با گذشت زمان و عادی شدن استفاده‌ی آن‌ها کمتر کسی آن‌ها را به عنوان گجت معرفی می‌کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین گجت های مخصوص دانشجویان را بخوانید.

2- ساعت ‌های هوشمند

این ساعت‌‌ها در ابتدا امکانات ساده‌ای ارائه می‌دادند. در گذشته انجام کاری مثل انجام محاسبات (ماشین حساب) برای یک ساعت، یک ایده جالب و نو به نظر می رسید.با پیشرفت تکنولوژی و بروزرسانی های مداوم ساعت های هوشمند، کارهای نوآورانه دیگری مثل مدیریت مکالمه، ارسال پیام و ارائه گزارش های مربوط به عملکرد های مختلف و … به این گجت ها اضافه شد.

3- خانواده هدست‌ها

هدست‌های بلوتوث جزو گجت‌های پرکاربرد حساب می‌شوند که شما می‌توانید با استفاده از آن ها موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید، فیلم تماشا کنید و یا به مکالمه بپردازید.

مطالعه بیشتر
بهترین دوربین مداربسته شیائومی

گجت‌های سرگرمی چیست؟

این نوع از گجت‌ها گسترده‌ترین نوع گجت‌ها هستند. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید، می توانید با استفاده از گجت هایی که مخصوص بازی های کامپیوتری و… ارائه شده اند، لذت خود را از انجام بازی های مورد علاقه تان چندین برابر کنید.

گجت سرگرمی

گجت های مربوط به دسته بندی سرگرمی هم در سه دسته کلی جای می گیرند که در ادامه ما آن ها را معرفی خواهیم کرد.

1- دسته بازی وایرلس

همیشه هنگام بازی با دسته های سیمی محدودیت‌هایی وجود دارد که گیمر‌ها را بشدت کلافه می‌کنند. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید که دلتان می خواهد بدون دردسر های سیم های اضافی و محدودیت در جا به جایی به بازی های مورد علاقه تان بپردازید، این دسته های وایرلس برای شما بهترین گزینه هستند.

2- گجت ها و فرمان بازی

زمانی که از این گجت رونمایی شد، بشدت تحسین گیمر‌ها را بدنبال داشت. این گجت با فرمان، پدال و ویبره‌هایی که دارد تجربه‌ی یک بازی کاملا متفاوت و نزدیک به واقعیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. فقط یک گیمر حرفه ای و عاشق بازی می تواند بفهمد که این گجت ها چقدر جذاب و کاربردی هستند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گجت‌های کاربردی و شگفت‌انگیز را بخوانید.

3- کیبورد‌های بی‌سیم

این نوع از گجت‌ها که به صورت وایرلس به سیستم شما متصل می‌شوند، این قابلیت را به شما می‌دهد که بتوانید روی کاناپه لم داده و مشغول بازی شوید.(البته اگر جذابیت بازی اجازه لم دادن را به شما بدهد!) در این کیبورد ها دیگر خبری از وجود سیم های مزاحم و دست و پا گیر وجود ندارد و شما مجبور نیستید ساعت ها پشت سیستم تان در یک حالت و پوزیشن ثابت بنشینید.

یک کاربرد دیگر این نوع از کیبورد ها، برای تایپیست هایی است که مدت زمان زیادی از روز را با استفاده از لپ تاپ خود مشغول به تایپ هستند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین مانیتور های خمیده برای گیم رابخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی اسپیکر هوشمند آمازون: اکو دات (نسل سوم)

گجت‌ های دوربینی چیست؟

این نوع از گجت‌ها در تصویر برداری‌ به کمکتان می‌آیند. اگر شما هم مثل من در عکاسی حرفه ای نیستید، می‌توانید به وسیله این گجت‌ها عکاسی نسبتا حرفه‌ای ای را تجربه کنید.

دوربینی

شما به راحتی می‌توانید با استفاده از مونوپد‌‌های جدید و گجت‌های مخصوص عکاسی که ‌به دوربین متصل می‌شوند، از یک منظره‌ی ساده یک عکس حرفه ای بگیرید. یکی دیگر از استفاده‌های این نوع از گجت ها، دوربین‌های مدار‌بسته هوشمند است که سنسور‌های هوشمند آن امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

گجت‌ های خانگی چیست؟

اگر شما بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانید، جالب است بدانید نوآوران این حوزه از شما هم غافل نشده اند و برای شما که اغلب اوقات در محیط خانه به سر می برید هم گجت هایی را به بازار عرضه کرده اند.این گجت‌های خانگی، امنیت و راحتی شما را در محیط خانه به راحتی بالا می‌برند.

گجت‌ های خانگی چیست

در ادامه چند نمونه از این گجت‌های جالب را باهم بررسی می‌کنیم:

1- پارچ تصفیه آب

این گجت بسیار کاربردی یک محفظه‌ی نگهدارنده‌ی آب دارد و به وسیله تکنولوژی بخصوصی که دارد، آب داخل محفظه را تصفیه سازی می کند! جالب است نه؟ با وجود شک و شبه های زیادی که در مورد سالم بودن آب های آشامیدنی وجود دارد، این گجت با تصفیه کردن آب آشامیدنی کمک می کند تا شما آب را سالم تر و با بالاترین کیفیت ممکن بنوشید.

2- مسواک‌های هوشمند

اکثر شما در هنگام مسواک زدن نمی‌توانید دندان‌های پوسیده خود را ببینید تا بتوانید در مراحل اول پوسیدگی، از خراب شدن کامل آن دندان جلوگیری کنید.

این گجت‌ها دوربین‌هایی دارند که تصاویر داخل دهان شما را در گوشی هوشمند شما نمایش می‌دهند و شما می‌توانید تمامی دندان‌های خود را بررسی کنید و در صورتی که یکی از دندان هایتان در معرض پوسیدگی به سرعت برای ترمیم آن اقدام کنید.

3- چتر هوشمند

این گجت ها به شدت تحسین برانگیز هستند. حتما برای شما هم پیش آمده که یک روز آفتابی که آسمان هم صاف است از خانه بیرون می‌روید و چتر تان را با خود نمیبرید.

مطالعه بیشتر
گجت پوشیدنی چیست؟ + معرفی بهترین گجت های پوشیدنی سال 2023

ولی ناگهان هوا بارانی می‌شود و شما با خود می گویید، ای‌کاش چترم را با خودمان آورده بودم! این گجت با اتصال به برنامه‌های مربوط به آب و هوا احتمال بارش باران را به شما اطلاع می‌دهد و یادآوری می‌کند که چتر را با خودتان ببرید. جالب است که یک گجت حواسش به شما و نیاز هایتان باشد!

گجت‌ های سلامتی چیست؟

اگر شما جزو کسانی هستید که از بیماری‌هایی مثل فشار یا مشکلات قلبی رنج می‌برید، امروزه با استفاده از گجت های سلامتی به راحتی می‌توانید فشار و ضربان قلب خود را تحت کنترل داشته باشید.

سلامتی

ساعت های هوشمند که در بخش گجت های ارتباطی به آن ها اشاره کردیم، چنین قابلیت هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد. گجت های حوزه سلامت برای حفظ سلامت هر فرد لازم هستند. این گجت ها با زیر نظر گرفتن فعالیت های ما و ارائه گزارش هایی که هر روز و هر ساعت محاسبه می کنند، مانند یک مربی ما را در انجام فعالیت های ورزشی تشویق می کنند.

گجت های هوشمند پوشیدنی چیست؟

«گجت های پوشیدنی (Wearable Gadgets)» از محبوب ترین انواع گجت ها به حساب می آیند. این خط تولید گجت ها روز به روز گسترده تر می شود.

 گجت های هوشمند پوشیدنی

گجت های پوشیدنی انواع مختلفی دارند از ساعت های هوشمند و عینک های هوشمند، مچ بندها و لباس های هوشمندی که به وسایل الکتریکی هوشمند متصل می شوند تا دستگاه های هوشمند کوچکی که برای پیگیری برخی فعالیت های زیست شناختی بدن همچون ضربان قلب و میزان کالری سوزانده شده به کار می روند.

گجت‌ های سبک زندگی چیست؟

این نوع از گجت‌ها کار‌های روتینی که شما روزانه به آنها بیشتر از بقیه فعالیت هایتان می‌پردازید را در بر می‌گیرند. به طور مثال فعالیت هایی مانند راه رفتن، کتاب خواندن، آشپزی کردن و … برای هر فرد متفاوت است.

مطالعه بیشتر
بررسی میکروفون وایرلس + معرفی بهترین میکروفون های وایرلس

یک گجت سبک زندگی کاربردی و جدید، استفاده از یک پایانه برای همه‌ی سیستم‌های پرداخت است. در واقع این گجت یک پایانه است که با استفاده از یک تبلت اندرویدی، شما را قادر می سازد علاوه بر کار با کارت‌های اعتباری سنتی تان، از کیف پول گوگل، پرداخت های اپل و کد‌های QR هم از آن بهره مند شوید.

اهمیت استفاده وکاربرد داشتن گجت ها چه تاثیراتی دارد؟

در این بخش از راهنمای گجت چیست با اهمیت و کاربرد گجت‌ها در زندگی روزمره خود آشنا می‌شویم.

انواع گجت ها

1- گجت‌ ها بهره‌وری ما را افزایش می‌دهند

تا پیش از اختراع تلفن یا این اواخر ایمیل، ارسال پیام و نامه کاری دشوار محسوب می‌شد و ممکن بود چندین روز طول بکشد تا به مقصد برسد. نرم‌افزارهایی که برای ارسال ایمیل روی اینترنت استفاده می‌شوند هم نوعی گجت محسوب می‌شوند.

2- گجت‌ ها موجب تفریح و سرگرمی خانواده می‌شوند

با ظهور وب‌کم‌ها و دیگر لوازم ضبط و ارسال ویدئو، امروزه دور شدن از جمع دوستان و خانواده دیگر به اندازه گذشته دشوار نیست. به این ترتب فاصله‌ها کاهش یافته‌اند و دسترسی به افراد آسان‌تر شده است.

3- گجت‌ ها موجب فشرده‌تر شدن وسایل شده‌اند

یک چاقوی سوئیسی را در نظر بگیرید که می‌تواند به عنوان قاشق، چنگال، دربازکن، چاقو و غیره استفاده شود. امروزه گجت‌های منفردی ظهور یافته‌اند که کارکردهایی بیش از یک محصول را ارائه می‌کنند. مهم‌ترین نمونه از این گجت‌ها، تلفن‌های هوشمند هستند که کارکردهای دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری، مرورگر وب، نرم‌افزار ایمیل و بسیاری کارکردهای دیگر را در یک گجت واحد ارائه می‌کنند.

4- گجت‌ ها به صرفه‌جویی در جا کمک می‌کنند

در نخستین روزهای عصر ارتباطات، تلفن‌های باسیم باید در جاهای مختلفی تعبیه می‌شدند تا امکان ایجاد ارتباط به وجود می‌آمد. با پیشرفت فناوری، موبایل‌ها ابداع شدند که به کاربران امکان می‌دهند که به صورت آزادانه در زمان جابجایی از جایی به جای دیگر تماس برقرار کنند. امروزه حتی امکان بهره‌گیری از سرویس‌های اینترنتی در حال حرکت نیز وجود دارد.

مطالعه بیشتر
مهم‌ترین امکانات جدید اپل واچ 3؛ آیا گجت پوشیدنی جدید اپل ارزش قیمت آن را دارد؟

5- گجت‌ ها سرگرم‌کننده هستند

آی‌پادها، سیستم‌های موسیقی، بازی‌های آنلاین، DVD-پلیرها و بسیاری گجت‌های دیگر امروزه وجه بسیار مهمی از سرگرمی زندگی ما را تأمین می‌کنند. این ابداع‌های فناورانه قدرت این را دارند که نیازهای هیجانی را ما ارضا کنند و به این ترتیب اسباب سرگرمی و لذت ما را فراهم می‌سازند. همچنین گجت‌ها موجب می‌شوند که حس تنهایی نکنیم. بدین ترتیب این گجت‌ها امروزه به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند.

6- گجت‌ ها ابتکار و خلاقیت را تشویق می‌کنند

از آنجا که فناوری چالش‌برانگیز است، موجب می‌شود که مجبور باشیم از تمام توان ذهنی خود بهره بگیریم. در گذشته راه انداختن یک کسب‌وکار دشوار بود و باید سرمایه زیادی می‌داشتید و یا اطلاعات زیادی در زمینه کسب‌وکار خود به دست می‌آوردید. امروزه راه‌اندازی یک کسب‌وکار از خانه بسیار آسان شده است.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با انواع گجت ها آشنا شدید.همچنین از کاربرد و اهمیت آنها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

عجیب‌ترین گجت هوشمند کمپانی سامسونگ در سال 2020 چیست و چه کاربردی دارد؟

Ballie، یکی از گجت‌های هوشمند عجیب و غریب سامسونگ است. این محصول جدید، یک دستیار مجازی شبیه توپ است که می‌توان با آن صحبت کرد. سامسونگ در مورد ویژگی‌های این توپ جادویی صحبت زیادی نکرده است، اما خیلی از افراد آن را نسخه اصلاح شده گوگل اسیستنت می‌دانند.

گجت های هوشمند عجیب و غریب مربوط به سلامت کدام هستند؟

برس هوشمند که می‌تواند کیفیت و سلامت موهای شما را بررسی کند و نحوه مراقب از آنها را به شما بگوید یکی از عجیب‌ترین کجت‌های هوشمند سلامت است، دومین گجت نئو ریتم است؛ این محصول به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند و استرس شما را پس از یک روز کاری طولانی می‌گیرد و حتی انرژیتان را نیز بالا می‌برد.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید