پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403
جارو شارژی ایستاده

راهنمای خرید جارو شارژی ایستاده و خانگی + بررسی تکنولوژی جاروهای شارژی بوش

«تا نیاز احساس نشود، از پیشرفت علم خبری نیست» نارضایتی از وضع موجود همیشه هم بد نیست و درستی این جمله برای همه اثبات شده است. به طور مثال، اوایل دهه 1900 میلادی موری اسپنگلر (Murray Spangler) با اختراع جاروبرقی، تحول عظیمی را در دنیا ایجاد کرد و به دنبال آن، سال‌ها بعد در سال 1993 جمیز دایسون بریتانیایی (James Dyson) با ناامیدی از جاروبرقی خود، جاروبرقی با باتری یا همان جارو شارژی را اختراع کرد. به مرور زمان انواع جارو شارژی ایستاده و خانگی به بازار عرضه شدند و به آسان‌تر شدن زندگی انسان‌ها کمک به سزایی کردند. اگر شما هم به دنبال جایگزین یا وسیله‌ای کوچک‌تر برای نظافت منزل خود هستید و مایل به آشنایی با انواع جارو شارژی ایستاده و خانگی هستید، مطالعه راهنمای خرید جارو شارژی ایستاده و خانگی از کالاتیک می‌تواند به شما کمک ویژه‌ای کند.


فهرست مطالب


آیا جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی؟

با توجه به زندگی در سال 2022 یا همان 1401 شمسی، توضیح دقیق آنکه جاروبرقی چیست و چه مشکلی از ما را حل می‌کند کمی اضافه‌گویی است اما باتوجه به ترند شدن جارو شارژی در 10 سال اخیر، حرف‌های بسیاری می‌توان عنوان کرد؛ درواقع مشغله کاری و محدودیت فضا از دلایل روشن حضور جارو شارژی هستند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله معرفی انواع ماشین ظرفشویی را بخوانید.

جارو شارژی ایستاده

تمیز نشدن تمامی گوشه‌ها توسط جاروبرقی، سال‌های سال است که به چالش انسان‌ها در نقاط مختلف جهان تبدیل شده است؛ گذشته از این اگر شما بچه کوچک داشته باشید یا در مکانی کار کنید که تردد افراد در آن بیشتر از حد معمول باشد، قاعدتا استفاده روزانه از جاروبرقی برای هر نقطه کوچک و یا بزرگی، به مرور زمان به حذف احساس آرامش و افزایش خستگی شما کمک می‌کند.

این روزها با افزایش فشار کاری دیگر بیماری‌های مفاصلی مانند دست درد و کمردرد سن خاصی ندارند و متاسفانه این عدد رو به افزایش است؛ به همین دلیل سبک کردن وزن وسایلی که در روز با آن‌ها سروکار داریم باید در اولویت زندگی همه ما قرار گیرد. نکته اینجاست که کمپانی‌های عرضه کننده با تعبیه رویه سبک و پلاستیکی برای جارو شارژی ایستاده و خانگی، توانسته‌اند در کاهش دردهای انسان تاثیر محسوسی داشته باشند.  البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم را بخوانید. حذف دردسر پیداکردن پریز برق برای استفاده از جارو توسط جارو شارژی نیز از دیگر عوامل جایگزینی انواع جارو شارژی به جای جاروبرقی است. همچنین سرعت بالاتری که در هر فرد در استفاده از جارو شارژی به جای جاروبرقی می‌تواند داشته باشد به افزایش محبوبیت این وسیله کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید چای ساز بوش + مهمترین نکاتی که در خرید چای ساز بوش باید بدانید

نکات مهم پیش از خرید جارو شارژی چیست؟

اگر فرهنگ تحقیق و مطالعه پیش از خرید هر وسیله‌ای در جامعه مورد استفاده قرار گیرد، به طور قطع افراد در هرزمینه‌ای می‌توانند خرید‌های بهتری را تجربه کنند. با توجه به تعدادی از دلایل ذکر شده در تفاوت جاروبرقی و جارو شارژی، مایل به معرفی دلایلی دیگر برای خرید جارو شارژی برای افزایش علم شما در این حیطه هستیم.

1. قدرت موتور جارو شارژی

توان موتور هر جارو شارژی بر اساس ولت با نماد اختصاری (V) نشان داده می‌شود؛ بدیهی است که هرچقدر این عدد بالاتر باشد، قدرت تمیز کردن آن بالاتر است. موتور جارو شارژی به اندازه موتور جاروبرقی قدرت ندارد و استفاده طولانی مدت از جارو شارژی باعث سوختن موتور آن می‌شود به همین دلیل در استفاده از جارو شارژی باید دقت بیشتری داشت و عمر مفید آن را همانند جاروبرقی درنظر نگرفت.

جارو شارژی ایستاده

جارو شارژی‌ها به دلایل زیادی مانند سبکی بیشتر و امکان استفاده در مکان‌های متفاوت، این روزها دارای طرفداران بیشتری هستند اما این دلیل نمی‌شود که از حساسیت قطعات آنان چشم‌پوشی کرد و در استفاده از آنان دقت بیشتری را به کار نبرد. جارو شارژی ها دارای مدل‌های متفاوتی هستند که برخی از آن‌ها دارای فرچه‌های متفاوتی هستند.درباره نقد و بررسی ماشین ظرفشویی سامسونگ بیشتر بخوانید.

به طور مثال تعدادی از این برس‌ها با اتصال به دهانه جارو به صورت دورانی یا انواع دیگری از چرخش، حرکت می‌کنند و همین امر به تمیز کردن نقاط کور کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ٤ لوازم خانگی هوشمندی که زندگی را برای شما آسانتر می سازد را بخوانید. قطعا جارو شارژی با برس دورانی دارای ولتاژ بالاتر و قدرت موتور بیشتری است و به طبع زمان شارژ شدن و فشار وارده بر موتور آن نیز بیشتر است.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ + آشنایی با تکنولوژی های ماشین لباسشویی سامسونگ

2. ظرفیت مخزن جارو شارژی

ظرفیت مخزن جارو شارژی براساس لیتر محاسبه می‌شود و اصولا این عدد برای جارو شارژی ایستاده و خانگی نسبت به جاروبرقی کمتر است. به دلیل کوچکتر بودن جارو شارژی ایستاده و خانگی و رعایت محدودیت وزن برای آن، محفظه‌های کوچکتری تعبیه شده است و این کار باعث افزایش طول عمر جارو در بلند مدت می‌شود؛ چون زودتر خالی کردن محفظه و عدم باقی ماندن آشغال به مدت طولانی در آن، باعث افزایش تعداد دفعات استفاده می‌شود.

3. عمر باتری جارو شارژی

پیش از خرید جارو شارژی حتما باید به مدت زمانی که می‌تواند این وسیله برای شما مفید واقع شود دقت کنید؛ به همین منظور تست کردن میزان نگه‌داری شارژ توسط جارو از نکات مهمی است که در هنگام خرید نباید فراموش شود. برای جارو شارژی معمولا دو نوع باتری معروف به نام‌های نیکل متال و لیتیوم یون وجود دارد.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی

چگالی شارژ باتری لیتیوم یون از نیکل متال بیشتر است و برای شارژ پانزده دقیقه‌ای جارو، به 2 پک 12 عددی باتری 1500 میلی آمپر از باتری نیکل متال لازم است؛ در صورتی که برای لیتیوم یون یک پک از آن کافی است. به همین دلیل استفاده از لیتیوم یون مقرون‌به‌صرفه‌تر و کم حجم‌تر است. از دیگر مزایای این نوع باتری به کاهش مصرف برق در هنگام شارژ شدن می‌توان اشاره کرد؛ چون این باتری به محض فول شارژ شدن، خاموش می‌شود و انرژی بیهوده از پریز برق نمی‌گیرد.

برای عمر باتری جارو شارژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زمان شارژ شدن باتری جارو شارژی‌ها در هر نوع متفاوت است؛ پیش از خرید به این نکته توجه کنید.
  • زمان نگه‌داری شارژ و جارو کردن به تنظیم درجه جارو بستگی دارد. اگر جارو در حالت (بیشترین قدرت مکش) باشد، قطعا شارژ زودتر به اتمام می‌رسد.
  • استفاده مداوم از جارو و استفاده در زمان‌های منقطع نیز در عمر باتری جارو شارژی تاثیر بسزایی دارد.
مطالعه بیشتر
معرفی چندین بهترین برند روتختی گارددار نوزاد

4. وزن جارو شارژی

یکی از بارزترین دلایل استفاده از جارو شارژی، وزن کمتر آن نسبت به جاروبرقی است. وزن جارو شارژی حدودا 3 کیلوگرم است و توانایی حمل آن باید برای افراد با وزن و قدرت متفاوت، به آسانی میسر باشد.

وزن هر محصول حاصل جمع وزن تک تک قطعات آن است به همین دلیل کمپانی‌ها در ساخت انواع جارو شارژی ایستاده یا دستی به حداقل بودن این عدد، اهمیت بسیاری می‌دهند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید چای ساز فکر را بخوانید.

5. لوازم جانبی جارو شارژی

لوازم جانبی هر جارو شارژی بسته به برند آن دارد؛ به همین دلیل پکی که تحویل خریدار داده می‌شود همیشه یکسان نیست. به عنوان مثال بعضی از کمپانی‌ها باتری اضافه یا انواع برس برای دهانه جارو در پک خود قرار می‌دهند؛ همچنین بعضی از جارو شارژی‌ها دارای چراغ LED برای تمیز کردن نقاط کور و بدون نور هستند.

6. میزان صدای جارو شارژی

محدوده شنوایی انسان حدود 60db (دسی بل) است که هنگام خرید جارو شارژی باید به آن توجه شود. اگر جارو مد نظر شما صدایی بالاتر از این محدوده تولید می‌کند؛ به طور قطع به مرور زمان شما آزار خواهید دید. گاهی اوقات صدای جارو شارژی به دلایل دیگری نظیر شکستگی قطعه‌ای در داخل جارو (مثلا بلبرینگ)، کثیفی بیش از حد فیلتر و گرفتگی لوله‌ها است که رفع هرکدام از موارد از اقدامات لازم و غیرقابل انکار است.

معرفی انواع جارو شارژی ایستاده و خانگی

در ادامه راهنمای خرید جارو شارژی ایستاده و خانگی به سراغ جارو شارژی ایستاده می‌رویم. در اصل جارو شارژی به دو دسته کلی جارو شارژی دستی و جارو شارژی ایستاده (پارویی یا عصایی) تقسیم می‌شود.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید ماشین ظرف شویی بوش 2022

جارو شارژی ایستاده

قد بلند جارو شارژی ایستاده نباید شما را بترساند. این مدل با وزن متناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه در بازار عرضه می‌شود. جابه‌جایی و حمل آسان جارو شارژی ایستاده از مزایای استفاده آن نسبت به جاروبرقی است. قدرت تمیز کردن جارو شارژی ایستاده و خانگی با باتری تامین می‌شود. اگر جارو شارژی ایستاده دارای 2 محفظه جدا برای آب و خاک باشد، مدل آن دو منظوره است و قابلیت جذب هر دو را دارد اما اگر یک محفظه داشته باشد، فقط می‌توان گردوغبار و آشغال خشک را با آن جذب کرد.

جارو شارژی ایستاده و خانگی قیمت کمتری نسبت به جاروبرقی دارد و از این لحاظ برای خانواده‌ها و فضاهای کوچک بسیار مناسب است. دسته جارو شارژی ایستاده قابل تنظیم است و قابلیت بلند و کوتاه شدن را دارد؛ به همین دلیل دغدغه کمردرد بسیاری از افراد را به خوبی حذف می‌کند.

معرفی تکنولوژی جاروهای شارژی بوش

تنوع محصولات خانگی برند بوش بسیار بالا می باشد و بنابه تمام سلیقه ها می توانید محصولی را بیابید که مورد توجه و خواسته شما باشد .

جاروهای شارژی بوش و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا

برخورداری از تکنولوژی  lithinm-lon یعنی باتری این قابلیت را دارد که در کوتاه ترین زمان ممکن شارژ شود و برای زمان بی وقفه تا زمان زیادی کار کند . در ضمن پس از خالی شدن باتری در مدت زمان کمتر از 3 ساعت به صورت 80 درصد و در مدت زمان بالاتر از 3 ساعت به صورت کامل شارژ می شود و قابل استفاده می باشد .

جارو شارژی ایستاده بوش

باتری این محصول قوی و با دوام می باشد و روی دستگاه پنلی تعبیه شده است که نشانگر میزان باتری باقی مانده دستگاه می‌باشد و حداکثر زمان استفاده از آن مشخص می شود .

مشخصات ظاهری جاروشارژی بوش

شکل فیزیکی جاروشارژی بوش بنابه مدل و کاربرد آن متفاوت می باشد برخی به صورت عصایی و ایستاده می باشند و برخی نیز رومیزی و کوچک و دستی و حجم کمتری را در منزل اشغال می‌کنند و به راحتی در یک کشو یا قفسه داخل کمد نیز جا داده می شوند .

مدل عصایی آنها ، مناسب اشخاصی است که می‌خواهند از یک محصول دو منظوره تحت عنوان جاروبرقی و جارو شارژی استفاده نمایند . برخی از مدل های جاروهای شارژی بوش دارای تکنولوژی منحصر به فرد بدون کیسه می‌باشند . وزن سبک جارو های شارژی بوش نسبت به محصولات مشابه آن در بازار ، امکان آسایش مصرف کنندگان را فراهم نموده است و به راحتی حتی توسط فرزندانتان نیز قابل حمل و نقل و استفاده می باشند .

مطالعه بیشتر
بررسی قابلمه استیل کرکماز + راههای تشخیص قابلمه استیل کرکماز اصل

جارو های شارژی بوش به دلیل طراحی خاص بی‌سیم آن باعث شده که قدرت تمیز کاری بوسیله این دستگاه علاوه بر  سطوح ساده و متوسط  به سطوح غیر قابل دسترس نیز امکان پذیر شود از جمله زیرمبل و کابینت و ماشین و … را بتوانید به راحتی جارو بکشید و تمیز کنید . قدرت مکش این دستگاه به قدری خوب است که تمامی ذرات ریز را از روی سطوح بر می دارد و هیچ ذره ای را به جا نمی گذارد . ویژگی منحصر به فرد دیگر جاروشارژی های بوش دارا بودن فیلتر بهداشتی و یکبار مصرف آنها می باشد . این نوع فیلتر ضدباکتری می باشد و هوای تمیز و بدون میکروب از آن خارج می شود و هیچگونه ذره گرد و غبار به بیرون درز نمی کند .

فناوری Lithium-Ion در جاروهای شارژی بوش

همان طور که در بالا نیز به این مطلب اشاره شد جارو شارژی بوش دارای ویژگی های منحصر به فردی است که یکی از مهمترین آنها باتری آن می باشد که از فناوری Lithium-Ion در آن استفاده شده است و به روش بهینه این باتری در آن جاسازی شده است و فضای زیادی از این بابت اشغال نشده است .

پس توانسته است باتری های پر قدرت با حجم کم در این دستگاه ها تعبیه نمایند که از مهمترین مزیت های این دستگاه ها می باشد . این تکنولوژی در جارو های شارژی بوش باعث شده تا باتری های این نوع محصولات خانگی از دوام بالاتری برخوردار باشند و به راحتی و با قدرت زیاد ، زمان بیشتری کار دهند . این نوع باتری ها به لیتیوم شهرت دارند و در کوتاهترین زمان ممکن شارژ می شوند و در دراز مدت شارژ خالی نمی کنند . طول عمر جارو شارژی های بوش با این نوع باتری افزایش پیدا می کنند .

جارو شارژی ایستاده بوش

اگر قصد خرید جاروهای شارژی بوش را دارید به شما توصیه می کنیم برای خرید این محصول این فناوری  و تکنولوژی را در نظر بگیرید ، زیرا هم بسیار راحت هستند و جای کمی اشغال می کنند و بسیار سبک هستند و در مصرف برق نیز صرفه جویی می کنند . تکنولوژی Lithium-Ion که در جارو های شارژی بوش استفاده می شود باعث شده که کیفیت آن ها افزایش یابد .

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید تلویزیون سونی 4k برای بازی + بررسی قابلیت‌های مهم تلویزیون سونی برای گیمینگ

با این تکنولوژی سرعت و عملکرد این دستگاه بالا خواهد رفت و در نتیجه میزان رضایت از خرید آن از سوی مصرف کنندگان افزایش پیدا می کند . تکنولوژی Lithium-Ion  باعث شده تا کارایی این جارو شارژی به نسبت سال های قبل افزایش پیدا کرده و افراد بسیاری برای نظافت منزل و یا دیگر مکان ها متقاضی خرید آن شوند .

جارو شارژی بوش به عنوان یکی از لوازم خانگی بوش وسیله کاربردی می باشد که کارایی این محصول بالا است و بر این اساس میزان متقاضی برای خرید آن روز به روز در حال افزایش می باشد . در این جارو شارژی تکنولوژی های مختلفی به کار رفته است که مهمترین آنها باتری هایی با نام لیتیومی است . این تکنولوژی موجب می شود که در مدت زمان طولانی با استفاده از آن جارو شارژی های بوش را روشن و فعال نگه داشت و در مدت زمان کمی نیز پس از اتمام شارژ ، دوباره شارژ می شوند .

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید جارو شارژی ایستاده و خانگی آشنا شدید. همچنین از تکنولوژی جاروهای شارژی بوش آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین باتری برای جارو شارژی کدام است؟

طبق تحقیقات انجام شده، باتری لیتیومی بهترین نوع است.

بزرگ ترین مخزن طراحی شده جارو شارژی عصایی در حال حاضر کدام است؟

این روزها بزرگ ترین مخزن ارائه شده در بازار 900 میلی لیتر است.

پیشنهاد ما به شما

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

تلویزیون شیائومی 4X اندروید 65 اینچ مدل Mi TV 4X 65 تلویزیون شیائومی MI 4X …

دیدگاهتان را بنویسید