جمعه , 10 فروردین 1403
راهنما خرید چای ساز فکر

راهنما خرید چای ساز فکر + معرفی مدل‌های پرفروش (آپدیت 2023)

از قدیم‌الایام تا امروز کمتر خانواده‌ی ایرانی پیدا می‌شود که حداقل در طول روز یکبار چای نوش جان نکنند. مصرف چای در بین خانواده‌های ایرانی می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌هاست. البته گروهی از افراد هم هستند که علاقه‌ای به سرو چای ندارند و به جای آن قهوه می‌نوشند. به هر حال افرادی که به چای علاقه‌ای ندارند حتما باید این نوشیدنی را برای پذیرایی از مهمان در خانه داشته باشند. آماده سازی چای فرایند نسبتا طولانی خواهد داشت، لذا برای فراهم کردن سریع‌تر آن وسایل۰ زیادی از قبیل چای ساز، کتری برقی و… روی کار آمدند.

گاهی پیش می‌آید که صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوید و برای رفتن به محل کار عجله دارید یا فرزندتان خواب مانده و برای خوردن صبحانه باید عجله کند. در اینجا هیچ چیزی مانند دستگاه چای ساز نمی‌تواند به کمک شما بیاید و مقدمات آماده سازی چای را برای شما فراهم کند.

از طرفی خود و فرزندتان هم نمی‌توانید بدون صرف صبحانه از خانه خارج شوید. چای هم که معمولا پای ثابت سفره‌ی صبحانه ما ایرانی هاست. بعضی اوقات هم مهمان به صورت سرزده به خانه‌ی شما می‌آید و فورا باید چای را برای پذیرایی از آنها آماده کنید. پس با این تفاسیر، لزوم خرید دستگاه چای ساز در هر خانه‌ای احساس می‌شود. اما اگر اطلاعات کاملی برای خرید این محصول در اختیار ندارید، با کیمیک همراه باشید تا به شما در خرید یک چای ساز باکیفیت کمک کند.

چای ساز فکر چیست؟

چای ساز وسیله‌ای کاملا برقی است و برای آماده سازی و گرم نگه داشتن چای از آنها بهره برده می‌شود. معمولا فناوری و تکنولوژی این دستگاه خیلی بالا نیست. به طور کلی از دو بخش تشکیل شده است: کتری و قوری. درون کتری این وسیله المنتی وجود دارد که آب را گرم می‌نماید.

این وسیله همانطور که گفته شد از طریق برق کار می‌کند و با زدن دکمه‌ی شروع به کار، دستگاه روشن می‌شود و آب درون کتری در مدت زمان بسیار کوتاهی به نقطه‌ی جوش می‌رسد. کتری و قوری بر روی یک صفحه قرار دارند و در واقع آن صفحه است که گرما را به کتری و قوری منتقل می‌کند.

معمولا درون قوری یک توری وجود دارد که مانع از پخش شدن ذرات چای به داخل قوری می‌شود. در نتیجه هنگام ریختن چای درون فنجان، هیچ‌گونه تفاله‌ی چای وارد فنجان نخواهد شد و به راحتی شست‌و‌شو می‌شود.

فواید استفاده از دستگاه چای ساز فکر:

  • نسبت به کتری و قوری های معمولی، آب را در مدت زمان بسیار کوتاهی به نقطه‌ی جوش می‌رساند.
  • در مقایسه با کتری و قوری‌های روگازی که گاز زیادی را مصرف می‌کنند، مصرف برق این مدل بسیار پایین می‌باشد.
  • به دلیل وجود تفاله گیر در قوری، شست‌و‌شو و خارج کردن تفاله‌های چای از آن بسیار راحت خواهد بود.
  • به راحتی درون کابینت جای می‌گیرد و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.
  • می‌توانید از چای ساز به عنوان وسیله‌ای برای چیدمان آشپزخانه‌تان استفاده کنید.
  • به دلیل قابلیت گرم نگه داشتن چای، به راحتی می‌توانید برای چند بار از چای آماده شده، نوش جان کنید.

آشنایی با انواع چای‌ساز‌های برقی موجود در بازار:

  • چای ساز دم‌آور: این مدل از چای ساز‌ها برقی می‌باشند و شکل ظاهری آنها چیزی شبیه به کتری و قوری‌های روگازی است. چون در این دسته از چای سازهای برقی هم قوری روی کتری قرارمی‌گیرد و چای آرام آرام با گرمای کتری که به قوری منتقل می‌شود، دم می‌کشد. عطر و طعم چایی که در این مدل از چای ساز ها آماده می‌شود درست شبیه دم کشیدن چای بر روی گاز است. پس اگر چای خور ماهری هستید و تفاوت طعم چای حاضر شده بر روی گاز را با چای ساز برقی متوجه می‌شوید، به سراغ خرید این مدل بروید.
  • چای ساز دارای پایه: در این مدل از چای سازها، قوری و کتری در کنار یکدیگر و بر روی پایه یا استندی قرار گرفته‌اند. در نتیجه هر دوی آنها از طریق برقی که صفحه‌ی نگهدارنده به آنها وارد می‌کند، کار خواهند کرد. برخی از این مدل‌ها دارای درجه‌ی تنظیم، فناوری فیلتر قوری، تایمر و… هستند. بدیهی است که هرچه امکانات بیشتری داشته باشند، قیمت آنها هم بالاتر می‌رود.
  • چای ساز فاقد قوری: جالب است بدانید که بعد از تولید این مدل از چای سازهای برقی، خیلی با استقبال مصرف کنندگان مواجه نشد. چراکه عملکرد پایینی دارد و چای بی‌کیفیتی را آماده می‌کند. حجم چای آماده شده در آن هم بسیار کم است و بیشتر برای زندگی مجردی و دانشجویی کاربرد دارد. در نتیجه می‌توان گفت اگر به سراغ خرید چای ساز فاقد قوری نروید، بهتر است.

ویژگی‌های یک چای ساز مناسب و باکیفیت:

  • جنس محصول: حتما به جنس چای ساز توجه کنید، چای ساز باکیفیت باید دارای جنس مقاوم و بادوامی باشد. سعی کنید به دنبال خرید جنس پلاستیکی نباشید، چون اولا طول عمر چندانی ندارند و هنگام گرم شدن بوی نامطبوعی از خود متصاعد می‌کنند و این بو بر روی طعم و عطر چای تاثیر منفی می‌گذارد‌. به طور کلی می‌توان گفت از بین جنس‌های شیشه‌ای، پلاستیکی و فلزی، جنس فلزی را انتخاب کنید.
  • ظرفیت و کارایی محصول: چای سازی باکیفیت و مطلوب است که ظرفیت بالایی داشته باشد. هرچند شما عزیزان قبل از خرید چای ساز باید به تعداد اعضای خانواده خود توجه نمایید و سپس اقدام به خرید چای ساز با ظرفیت مناسب نمایید. چای ساز انتخابی شما باید کارایی راحت و ساده‌ای داشته باشد تا به آسانی بتوانید از آن بهره ببرید.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستگاه چای ساز فکر باید به آنها توجه نمایید:

  • حتما هنگام خرید چای ساز به جنس آن توجه نمایید، چون هرچه جنس باکیفیت تری داشته باشد، مدت زمان طولانی تری برای شما کار خواهد کرد. به علاوه اینکه جنس خوب نشان دهنده‌ی کیفیت کالا و اصل بودن آن است. حتما در خصوص توجه به جنس محصول، بندهای قبل را به دقت مطالعه کنید.
  • به دنبال خرید چای سازی باشید که گرمای داخل دستگاه را به بدنه منتقل نکند، چون در غیر این صورت هنگام استفاده دستان شما خواهد سوخت.
  • دسته‌ی کتری و قوری چای ساز باید به نسوز باشد تا وقتی دستگاه روشن می‌شود، باعث سوختن دست‌ها نشود. هم‌چنین این دسته باید به قدری محکم و بادوام باشد که وزن کتری و قوری که درون آن‌ها، پر آب است را تحمل نماید.
  • عزیزان حتما به میزان برق مصرفی چای ساز توجه کنید، حالت نرمال مصرف برق در چای سازها بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ وات می‌باشد. بدیهی است که اگر در چای ساز انتخابی شما مصرف انرژی بالایی نمایان شده باشد، باید از خرید آن اجتناب کنید.
  • اگر به خرید چای ساز استیل علاقه دارید، حتما باید جنس آن ضدزنگ و مقاوم در برابر رسوب باشد تا مدتی برای شما کار کند.
  • حتما چای ساز انتخابی شما باید مجهز به فیلتر آب و فیلتر درون قوری باشد تا آب را به صورت سالمی به نقطه‌ی جوش برساند.
  • وقتی نسبت به خرید جای ساز اقدام می‌کنید حتما به قسمت انتهایی کتری یعنی فرورفتگی ان توجه نمایید. این قسمت باید رسانای گرما باشد تا به راحتی حرارت به داخل کتری هدایت نماید، وگرنه جنس پلاستیکی آن قسمت کیفیت چندان مناسبی نخواهد داشت.
  • به قیمت چای یاز هم توجه نمایید، عواملی چون جنس، امکانات جانبی، برند و… بر روی قیمت کالا تاثیر می‌گذارند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به خرید چای ساز باکیفیتی نمایید.
  • برخی از مدل‌های چای ساز در بازار موجود هستند که صفحه یا استند آنها لمسی است وه به راحتی یدون فشردن دکمه و فقط با لمس کردن آنها، دستگاه روشن و خاموش می‌گردد. به علاوه اینکه به وسیله‌ی این حسگر می‌توانید دمای دستگاه را هم کم یا زیاد کنید. هنگام خرید این دستگاه به دنبال خرید مدل‌های لمسی باشید.
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ + آشنایی با تکنولوژی های ماشین لباسشویی سامسونگ

ای یکی از نوشیدنی هایی است که بسیاری از مردم در سراسر جهان به نوشیدن آن علاقه دارند؛ حتی بسیاری از فرهنگ ها به علاقه شدید چای شناخته شده اند. از جمله مردم انگلیس و بیشتر کشورهای آسیایی جزء این آمار می باشند. چایی در خانواه های ایرانی به یکی از مهمترین قسمت های پذیرایی از مهمان نیز تبدیل شده است، به طوری که در هر مکان و هر مراسمی که باشند سرو چای از واجبات است. چای معمولا از گذشته تا کنون با کتری روی گاز، سماور های برقی و گازی تهیه شده است.

ولی هر روز با پیشرفت بیشتر وسایلی دیگری طراحی شده که کار را ساده تر می کند. چای ساز یکی از دستگاه هایی است که اخیرا در بین مردم بسیار رایج شده و به دلیل کارایی آسان و سریع طرفداران زیادی پیدا کرده است.  سماور معمولا برای جوش آمدن آب مدت زمان زیادی را لازم دارد، که این مسئله برای شاغلین، و کسانی که زمان زیای دارند تا صبر کنند به درد نمی خورد. ولی چای ساز آب را در کمترین زمان ممکن به جوش می آورد و به شما امکان درست کردن یک چای خوش طعم را در هر زمانی فراهم می کند. بعضی افراد بر اینباورند که دم کردند چای با سماور و یا کتری روی گاز عطر و طعم خاصی دارد و چای ساز اینگونه نیست، ولی برخلاف این تصور چایی ساز نیز یک چای اصیل با عطر و بوی عالی را برای شما آماده می کند.

چای ساز در سه نوع دم آور، چای ساز دارای استند، چای ساز بدون قوری در بازار وجود دارد. برای خرید یک چای ساز عالی؛ باید قبل از هر چیزی از خودتان پرسیده باشید که چه چیزی مد نظرتان است و از این دستگاه چه انتظاری دارید. چون اگر بدون در نظر گرفتن نیاز خود برای خرید چای ساز اقدام کنید و به بازار بروید، به دلیل وجود مدل های متنوع دچار سردرگمی می شوید. در بازار انواع چای ساز وجود دارد که بسیاری از آنها از نظر ظاهری بسیار شیک و مدرن هستند ولی از نظر کارایی، کیفت چندان خوبی ندارند.

معرفی انواع چای ساز :

چایی ساز دم آور: در این مدل چای ساز، کتری روی یک پایه الیکه به جریان برق متصل است قرار دارد و قوری نیز روی کتری قرار می گیرد. چایی در این مدل به وسیله بخار کتری که به قسمت انتهایی قوری منتقل می شود؛ دم می کشد. این مدل چای ساز به دلیل ایکنه کتری و قوری روی هم قرار می گیرد فضای زیادی را اشغال نمی کند، ولی از نظر ارتفال نسبت به مدل های دیگر کمی بلند است. اگر در آشزخانه فضای زیادی دارید که چایی ساز را روی آن قرار دهید این مدل برای شما گزینه ای مناسب است.

چای ساز استند دار: این مدل چای ساز همانطورکه از نامش پیداست، کتری و قوری روی یک استند قرار دارد و به وسیله جریان برق المنت های طراحی شده داخل استند گرم شده و باعث دم کشیدن چای و به جوش آمدن آب  کتری می شود. این مدل از چایی ساز ها اگر قسمتی که قوری روی آن قرار می گیرد دارای تایمر نباشد خوب نیست، چون اگر چایی مدت زمان زیادی روی حرارت بماند عطر و طعم خود را از دست  می دهد. البته در مدل های به روز تر قابلیت تنظیم حرارت و تایمر برای آنها طراحی شده است.

مطالعه بیشتر
لباسشویی الجی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین لباسشویی ال جی با سامسونگ

چای ساز بدون قوری: این مدل همانطور که از نامش پیداست بدون قوری طراحی شده است، این  مدل چایی ساز بیشتر به درد زندگی مجردی  و دانشجویی می خورد چون ظرفیت زیادی ندارد. در بعضی از مدل های چایی ساز بدون قوری یک محفظه داخل آن طراحی شده است که چایی داخل آن با حرارت آب دم می کشد و بعد از آماده شد محفظه به طور آسانسوری به بالا کشیده می شود.

فاکتورهای مهم در خرید چای ساز:

جنس کتری و قوری: شاید در نگاه اول که چای ساز هایی با ظاهر زیبا میبینید، بگوید که مهم نیست. ولی اصلا اینگونه نیست و چنس کتری و قوری چای ساز از مهمترین نکته های در خرید است. کتری معمولا از جنس پلاستیک، شیشه و استیل طراحی می شود، موادی که دستگاه را با آن تهیه می کنند بسیار مهم است که از با کیفیت ترین مواد باشد چون در تماس مستقیم با آب و چای قرار دارد. همچنین به جنس قوری نیز بسیار دقت کنید، قوری اگر از جنس شیشه باش معمولا باعث تهیه چای خوش طعم و با رنگ و بوی بهتری می شود.

نشانگر میزان آب: این نشانگر که بر روی بدنه طراحی شده است، به شما کمک می کند با توجه نیاز آب را داخل کتری بریزید؛ معمولا در مدل هایی که بدنه کتری شفاف نیست و داخل آن معلوم نیست این نشانگر به شما بسیار کمک می کند.

 مجهز به تایمر و تنظیم حرارت: تنظیم کردن تایمر و حرارت از ویژگی های مهم یک چای سازبرقی است. با این قابلیت شما می توانید حرارت را با توجه به میانی که دوست دارید تنظیم کنید. معمولا اگر چایی برای مدت طولانی روی حرارت قرار گیرد طعم، رنگ و بوی خود را از دست می دهد ولی اگر دستگاه از قابلیت نظیم تامیر بهره ببرد دگر این مشکل به وجود نمی آید و بعد از مدت زمان مشخص شده دسگاه خاموش می شود.

سیستم گرم نگه دارنده: دستگاه چای ساز معمولا بعد از به جوش آمدن و آماده شدن به طور خودکار خاموش می شود، که اگر چای ساز از قابلیت گرم نگه داشتن بهره نبرد چای در مدت زمان کمی سرد می شود. ولی با داشتن حالت گرم نگه دارنده بعد از خاموش شدن چای ساز، این سیستم فعال می شود و هر زمان که بخواهید چای گرم را در اختیار دارید.

یکی از دیگر از نکاتی که در نگام خرید چای ساز باید به آن دقت داشت باشد فیلتر داخل قوری است. سعی کنید این فیلتر از جنس اسیل ضد زنگ باشد، چون ماندگاری بیشتری دارد و علاوه بر آن تاثیر مستیقیم بر روی رنگ و طعم چای نیز دارد.

چای ساز فکر چگونه کار می کند و آیا ارزش خرید دارد؟

هیچ چیز به عطر و طعم یک قوری تازه دم کرده چای بر نمی خورد. اکثر ما برای افزایش سطح کافئین خود به حداقل یک فنجان چای نیاز داریم تا در محل کار خسته یا فرسوده به نظر نرسیم. برخی از افراد خوش شانس هستند که در محل کارشان دستگاه چای ساز/قهوه ساز وجود دارد، در حالی که برخی افراد دیگر هستند که باید در روز چند بار مصرف کافئین داشته باشند تا در صبح زنده بمانند و از خستگی و خواب آلودگی دور باشند.

ولی متاسفانه در محیط کارشان دستگاه چای ساز وجود ندارد، بنابراین اگر جزء دسته دوم هستید ، ضروری است که قبل از رفتن به محل کار تا آنجا که می توانید چای بنوشید. بنابراین،تهیه و داشتن یک دستگاه چای ساز بسیار مهم است. در ادامه راهنمای استفاده از چای ساز فکر را برای شما قرار خواهیم داد .

دلایل متعددی وجود دارد که چرا داشتن چای ساز مفید است. اول: ارزان تر است، شما روزانه چند دلار صرف تهیه چای خود می کنید. ثانیاً : چای ساز بسیار راحت است، می توانید هر زمان از روز که می خواهید چای بنوشید. همچنین باعث صرفه جویی در وقت می شود. زمانی را که با ماشین به این سو و رفت و برگشت در صف می گذرانید بهتر است برای سایر فعالیت های مولد صرف کنید. علاوه بر این، می توانید هر نوع چای دلخواه خود را تهیه کنید از جمله: گیاهی ، سیاه ، سبز ، سفید یا اولونگ.

چای ساز چگونه کار می کند

دستگاه های چای ساز زیادی وجود دارد. با این حال، روند تهیه چای در همه آنها تقریباً یکسان است. برای مشخص شدن هرچه بیشتر، ما از کارکرد دستگاه های چای ساز شرکت فکر آلمان به مراحل زیر با دقت توجه نمایید ، زیرا این مارک از چای سازها یکی بهترین چای سازهای موجود در بازار است. (راهنما خرید ماشین لباس شویی سامسونگ)

راهنمای استفاده از چای ساز فکر

قبل از شروع ، باید قسمت های چای ساز را بشناسید. اساساً از سه قسمت تشکیل شده است: پایه قدرت ، سبد چای و کتری قبل از شروع فرایند تهیه چای ، از جدا شدن آنها اطمینان حاصل کنید.

  1. مقدار قابل توجهی آب داخل کتری بریزید و سپس آن را روی پایه تغذیه قرار دهید.
    ۲. مرحله بعدی این است که برگ های چای را در سبد چای قرار دهید. توصیه می شود در هر فنجان یک قاشق چایخوری برگ بگذارید. سبد را با درب ببندید تا از ریختن برگهای چای به محض فرو رفتن سبد در قوری جلوگیری کنید.
    ۳. سبد را داخل قوری قرار دهید. هر دو طوری طراحی شده اند که در یکدیگر قرار بگیرند. سبد دارای گیره مغناطیسی در پشت است که روی ریل قوری چسبیده است.
    4. مرحله بعدی انتخاب نوع چای است که باید تهیه شود. در منبع تغذیه ، تنظیماتی برای زمان و دمای توصیه شده برای هر نوع چای وجود دارد. به عنوان مثال ، چای اولانگ در دمای 175 درجه فارنهایت تولید می شود و 3 دقیقه طول می کشد ، در حالی که چای سیاه در دمای 212 درجه فارنهایت به مدت 2 دقیقه تهیه می شود. همچنین دکمه ای وجود دارد که می خواهید قدرت چای را در آن احساس کنید ، ملایم ، متوسط ​​یا قوی. تمام تنظیمات مورد نیاز بر روی صفحه LCD نمایش داده می شود.
  2. برای شروع فرآیند دم کردن ، دکمه چای را فشار دهید.
    ۶. مراقب صدای بوق باشید. چای ساز آب را تا دمای دلخواه می جوشاند. سپس ، سبد به طور خودکار به داخل آب فرود می آید. دم کردن برای مدت زمان تعیین شده اتفاق می افتد و سبد دوباره از آب بالا می رود تا از دم کشیدن بیش از حد جلوگیری کند.
    ۷. یکی دیگر از ویژگی های خوب این چای ساز این است که دارای دکمه گرم نگه داشتن است که همان درجه حرارت چای آماده را برای چندین ساعت حفظ می کند. بنابراین ، لازم نیست نگران گرم کردن دوباره چای باشید.
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید گوشت کوب برقی + نکات قابل توجه در حین خرید گوشت کوب برقی چیست؟

اگر حوصله چای سرد را داشته باشم چطور؟

متأسفانه دستگاه های چای ساز فقط برای تهیه چای داغ طراحی شده است. اگر شما عاشق چای سرد هستید ، ما به شما پیشنهاد می کنیم چای ساز قهوه ای قهوه را . این کار تمام زحمت آب جوش ، ریختن برگ های چای ، قرار دادن آن روی تکه های یخ و انتظار برای خنک شدن آن را از بین می برد ، تا بتوانید طعم آن را بچشید. در اینجا نحوه تهیه چای سرد با استفاده از چای ساز قهوه ای آقای قهوه آورده شده است.

مراحل

  1. آب را در پارچ تا خط ۳ بریزید که حداکثر مقدار توصیه شده است. بسته به خلق و خوی شما نیز ممکن است ۲ یا ۱ کوارت را انتخاب کنید. هر خط دارای مقدار مناسب تکه های یخ است که برای تهیه چای سرد مناسب لازم است.
    ۲. سپس ، آب پارچ را داخل چای ساز بریزید.
    ۳. ممکن است از کیسه های چای یا چای برگ استفاده کنید. استفاده از کیسه های چای بسیار آسان است ، فقط آنها را مستقیماً در سبد فیلتر قرار دهید. برای چای برگ ، به یک فیلتر قهوه چهار فنجانی احتیاج دارید ، جایی که برگها را گذاشته و سپس آن را در چای ساز وارد می کنید.
  2. شما همچنین می توانید طعم دهنده هایی مانند لیمو را برای اشتها آورتر شدن چای اضافه کنید. درب را ببندید تا از ریختن آن جلوگیری شود.
    ۵. در جلوی چای ساز دستگیره تنظیم کننده قرار دارد. با استفاده از دستگیره میزان چای مورد نظر خود را انتخاب کنید. ممکن است خفیف یا قوی باشد.
    ۶. با استفاده از علامت های یخ ، مقدار مناسب یخ را داخل پارچ بریزید.
    7. برای شروع فرآیند تهیه ، دکمه ON را انتخاب کنید. این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود و چای ساز پس از اتمام فرآیند خود را خاموش می کند.
    ۸. شکر را اضافه کنید ، هم بزنید و چای سرد را سرو کنید.

اگر به دنبال چای ساز با دم کننده چای هستید ، چای سازها شرکت فکر بهترین انتخاب ما است، که تمامی چای سازهای این برند معروف به صورت دمی هستند و طعم و مزه واقعی را به ما می دهند. این کتری برقی ۲ در ۱ با دمنوش چای دارای عملکردهای چشمگیر کنترل دما است ، بنابراین همیشه می توانید از یک فنجان چای دم کرده در دمای مناسب لذت ببرید.

این چای ساز برقی علاوه بر انجام کار خارق العاده در تهیه انواع چای ، از سیاه و سبز گرفته تا گیاهی ،بسیار مناسب هستند و همچنین در عین کارایی بالا دارای طراحی بسیار شیک و مدرن است. بنابراین مطمئناً توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. بدنه دستگاه از فولاد ضد زنگ درجه یک ساخته شده است و دسته ها به راحتی در دست گرفته می شوند ، در عین حال محافظت در برابر گرما را نیز انجام می دهند.

چای ساز fakirدارای چندین عملکرد و ویژگی مفید است ، از جمله نشانگرهای دمای جوش ، محافظت در برابر خشک شدن و گرم شدن بیش از حد و پنجره آب ، بنابراین می توانید به سرعت سطح آب را بررسی کنید. به خصوص از کیفیت ساخت دستگاه فولادی قابل جابجایی که برگهای چای در آن می روند ، خوشتان میاید. علاوه بر این ، قوری چای برای نگهداری آسان تر در ماشین ظرفشویی قابل شستشو است.

مزایای استفاده از چای ساز برقی

چای نوشیدنی منتخب میلیاردها نفر در سراسر جهان است ، اما برای اینکه بتوانید از این نوشیدنی گرم در بهترین حالت لذت ببرید ، باید از تجهیزات مناسب استفاده کنید. اگر می خواهید به جای حرارت دادن آب در مایکروویو و پرتاب کیسه چای در آن جهشی داشته باشید و پیشرفت کنید و به جایی برسید که از برگ های چای استفاده کنید و از طعم واقعی چای لذت ببرید، باید فناوری خود را از نظر تجهیزات افزایش دهید.

با چای ساز برقی ، می توانید به دمای مناسب برای انواع مختلف چای برسید بدون اینکه از نقطه جوش عبور کنید که ممکن است طعم ظریف چای ها را از بین ببرد. البته، می توانید به جای آن از کتری برقی استفاده کنید ، اما این به طور کلی به شما اجازه نمی دهد دمای متفاوتی را برای انواع مختلف چای انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر
بررسی قابلمه استیل کرکماز + راههای تشخیص قابلمه استیل کرکماز اصل

یک چای ساز با این حال ، دارای چندین عملکرد و درجه حرارت از پیش تعیین شده است و به شما این امکان را بدهد که هر بار یک فنجان کامل چای را بدون جوشاندن آب بخورید. حتی اگر شما یک مبتدی در ساخت چای هستید ، مطمئناً می توانید تفاوت بین یک فنجان چای را که به درستی دم می شود تا طعم آن سالم بماند و یک چای که به درستی دم نمی شود را ، تشخیص دهید.

ویژگی هایی که هنگام انتخاب چای ساز برقی باید در نظر بگیرید. قبل از افزودن چای ساز برقی به میز آشپزخانه ، چندین ویژگی را باید در نظر گرفت که مهمترین آنها جنس ، ظرفیت ، عملکرد ، نوع دسته، سهولت استفاده ، قیمت و ضمانت است. هر یک از بهترین چای سازهای منتخب که ما در بالا بررسی کردیم دارای مزایا و معایب خود هستند ، بنابراین مهم است که بدانید در فرایند دم کردن چه چیزی برای شما مهمتر است.

ظرفیت

هنگام انتخاب حجم و ظرفیت چای ساز برقی خود ، ابتدا باید تعداد افرادی را در خانواده خود در نظر بگیرید که مرتباً چای می نوشند. بسیاری از مدل هایی که ما آزمایش کردیم دارای ظرفیتی بین ۱.۲ لیتر تا ۱.۷ لیتر هستند.

راحتی در استفاده

هنگام خرید چای ساز برقی ، مطمئن شوید که استفاده از آن آسان است ، نه تنها از نظر ارگونومی ، بلکه در مورد کنترل های از پیش تعیین شده یا دستی. اکثر مدلهایی که ما بررسی کردیم دارای کنترل های بصری هستند که دم کردن یک فنجان را حتی برای کسانی که قبلاً این نوع وسایل را نداشتند ساده می کند.

نحوه نگهداری چای ساز برقی

از آنجا که طراحی چای برقی از نظر طراحی متفاوت است ، مهم است که هنگام تمیز کردن و نگهداری دستگاه خود ، دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را بخوانید. به عنوان یک قاعده کلی ، اکثر کتری ها نیاز به شستن با دست دارند ، زیرا اکثر قریب به اتفاق سازندگان آن جزء برقی را شامل می شوند. به این ترتیب ، شما نمی توانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و همچنین باید مراقب باشید که آنها را در آب فرو نبرید.

اجزای فلزی یا پلاستیکی ممکن است برای استفاده در ماشین ظرفشویی بی خطر باشند ، اما مثل همیشه دفترچه راهنما را بررسی کنید تا دقیقاً بدانید. برخی از این اجزا شامل سبد چای و تزریق کننده و همچنین درپوش است. اکثر چای سازهای برقی تمایل دارند با گذشت زمان لکه هایی در قسمت پایین اطراف آن ایجاد کنند. با مالیدن جوش شیرین و خمیر آب می توانید از شر آنها خلاص شوید. همچنین می توانید از محلول سرکه و نمک استفاده کنید.

معرفی مدل های محبوب

راهنما خرید و قیمت چای ساز فکر مدل CEREMONY

چای ساز فکر CEREMONY با توان 1850 وات و ظاهری بسیار شیک از محصولات شرکت Fakir می باشد. این چای ساز از نوع ایستاده است که به جز محل قرارگیری کتری و قوری و درب آنها و دسته کتری و قوری که پلاستیک و کاملا عایق می باشند، تماما از شیشه ساخته شده است.

چای ساز فکر مدل Fakir tea maker CEREMONY

ظرفیت کتری 2 لیتر و ظرفیت قوری 1 لیتر می باشد. در داخل قوری یک صافی یا تفاله گیر از جنس استیل وجود دارد که باعث می شود دانه ها و تفاله های چای و دمنوش ها وارد قوری نشوند. به وسیله دو چراغ قرمز و آبی از روشن بودن و به جوش آمدن آب اطلاع پیدا خواهید کرد. از دیگر ویژگی های این چای ساز فکر می توان به چرخش 360 درجه و محل قرارگیری قوری که به صورت کشوی می باشد و زیر کتری قرار دارد اشاره نمود.

مشخصات فنی محصول

چای ساز فکر CEREMONY از محصولات جالب توجه عرضه شده در بازار می باشد که برای تهیه چای و دمنوشها کاربرد فراوان دارد. این محصول شامل کتری و قوری شیشه ای میشود و دارای یک پایه می باشد که کتری روی آن قرار میگیرد. این پایه باریک بوده و به برق متصل میشود. به این ترتیب امکان چرخش کتری به صورت 360 درجه روی این پایه فراهم میشود و نیاز به اتصال مستقیم کتری به کابل برق نمی باشد. به این ترتیب استفاده از کتری راحت بوده و برای افراد چپ دست نیز محدودیتی ایجاد نخواهد کرد.

دکمه روشن و خاموش دستگاه رو به پایین دسته تعبیه شده است. چراغهای نشانگر در قسمت داخلی کتری، وضعیت فعالیت دستگاه را به خوبی نشان می دهند، چراغ قرمز نشان دهنده جوش آمدن آب و آبی نشان دهنده وضعیت گرم نگه دار می باشد.

مشخصات چای ساز فکر مدل Fakir tea maker CEREMONY

ویژگی‌های چای ساز فکر مدل Fakir tea maker CEREMONY

چای ساز فکر مدل CEREMONY ظرفیت و گنجایش بالایی دارد تا مقدار زیادی آب جوش و چای را برای میهمانی ها یا پذیرایی آماده نماید. داخل قوری صافی استیل ضدزنگ قرار دارد تا برگ چای درون آن ریخته شده و پس از دم آمدن وارد استکان یا فنجان نشود و به این ترتیب چای گوارا و بدون تفاله را تهیه می کند.

با چای ساز فکر مدل CEREMONY، همواره چای تازه دم دارید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا چای آماده شود، بسیار کوتاه است.

راهنما خرید و قیمت کتری برقی مدل ADELL

چای بخش جدانشدنی از عصرانه و میان وعده‌های ایرانی است. یک نوشیدنی آرامش بخش که می‌تواند خستگی یک روز کاری را از تن شما در کند. کیفیت چای بسیار اهمیت دارد، چراکه رنگ و طعم چای نشان دهنده کیفیت آن است. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود چای خوشمزه و باکیفیت شود، نحوه دم کردن آن است. شما به کمک کتری برقی فکر مدل Fakir tea maker ADELL، در زمان کوتاهی می‌توانید چای خوشمزه‌ای آماده کنید.

مطالعه بیشتر
در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟ + جامع ترین راهنمای خرید تلویزیون

مشخصات فنی محصول

کتری برقی یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است که برای جوشاندن آب، دم کردن چای و دمنوش‌های مختلف استفاده می‌شود. کتری Adell از Fakir برای گرم کردن چای مورد علاقه یا تهیه یک سوپ گرم خوب بسیار عالی است. « Adell » یکی از مدل کتری برقی های تولید شده توسط کمپانی فکر، است که با بدنه ای استیل ضد زنگ تولید شده. بر روی بدنه نشانگر سطح آب قرار داده شده تا شما را از میزان آب باقی مانده داخل کتری باخبر سازد.

قیمت کتری برقی فکر مدل Fakir tea maker ADELL

ویژگی‌های کتری برقی فکر مدل Fakir tea maker ADELL

مشخصات کتری برقی فکر مدل Fakir tea maker ADELL

ظرفیت مخزن آب آن 1.7 لیتر است، بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاه مقدار زیادی نوشیدنی گرم و خوشمزه مانند چای، قهوه و اسپرسو تهیه کنید. کتری از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ساخته شده است. با کیفیت سنگین و قوی خود را تحت تأثیر قرار می دهد. کنترل کتری به راحتی و از طریق کلید روشن و خاموش امکان پذیر است. این کتری به لطف پایه ای که باید در حین پخت اجاق گاز را روی آن قرار دهید بی سیم است. سیم پیچ کابلی تمیزی لازم را در آشپزخانه شما تضمین می کند. با محافظت در برابر گرم شدن بیش از حد و خشک شدن، از گرم شدن بیش از حد کتری جلوگیری می شود. فکر این مدل کتری برقی را با ظاهری زیبا و شیک تولید کرده تا به سادگی با تم هر آشپزخانه ای هماهنگ شود. بر روی این کتری برقی دسته ارگونومیکی قرار داده شده که به سادگی می توانید کتری را حمل و جابجا کنید.

طراحی با کیفیت بالا:

به لطف پوشش فولاد ضد زنگ، کتری خود را با کیفیت بسیار بالایی نشان می دهد. این هر آشپزخانه را غنی می کند و جلوه ای مدرن به آن می بخشد. بی سیم: کتری را می توان به راحتی برای پخت و پز در پایه دستگاه نصب کرد. کتری خود بی سیم است، بنابراین می توانید هر کجا بروید آن را ببرید.

کیفیت کتری برقی فکر مدل Fakir tea maker ADELL

با کتری برقی فکر مدل Fakir tea maker ADELL، همواره چای تازه دم دارید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا چای آماده شود، بسیار کوتاه است.

راهنما خرید و قیمت چای ساز فکر مدل Temper

چای بخش جدانشدنی از عصرانه و میان وعده‌های ایرانی است. یک نوشیدنی آرامش بخش که می‌تواند خستگی یک روز کاری را از تن شما در کند. کیفیت چای بسیار اهمیت دارد، چراکه رنگ و طعم چای نشان دهنده کیفیت آن است. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود چای خوشمزه و باکیفیت شود، نحوه دم کردن آن است. شما به کمک چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Temper، در زمان کوتاهی می‌توانید چای خوشمزه‌ای آماده کنید.

مشخصات فنی محصول

قیمت چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Temper

چای ساز فکر Temper، یکی از انواع مدل چای ساز های شرکت Fakir می باشد. که در زمان کوتاه چای را برایتان دو و آماده نوشیدن می کند.

غیر از چای ساز ایستاده، چای ساز صفحه ای و کتری برقی نیز همان عملکرد را دارند. در چای ساز ایستاده همانند مدل Temper، قوری بر روی کتری قرار می گیرد. از مزایای این مدل چای سازها می توان به جمع و جور بودن و اندازه مناسب آن ها اشاره کرد.

چای ساز تمپر، از توان 1800 وات، با ظرفیت کتری 1.5 تا 2.0 لیتر و طرفیت قوری 0.7 تا 1.0 لیتر برخوردار می باشد. جنس بدنه کتری و قوری از استیل می باشد که در کنار رنگ بندی های متنوع آن را به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل کرده است.

مشخصات چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Temper

ویژگی‌های چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Temper

کیفیت چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Temper

چای ساز فکر Temper، می تواند در مدت زمانی کوتاه، انواع چای و دمنوش ها را با حفظ طعم و کیفیت و البته بسیار خوش رنگ آماده کند. این

از ویژگی های خوب دیگر این مدل می توان به نشانگر سطح آب اشاره نمود؛ با این وجود شما می توانید میزان آب باقی مانده درون کتری را مشاهده کنید و از سوختن و کم آب بودن آن جلوگیری کنید. محل جمع آوری کابل برق از دیگر مزیت های این چای ساز می باشد. که بعد از اتمام کار می توانید سیم آن را جمع آوری و از بهم ریختگی محیط جلوگیری کنید.

در آخر می توان به فیلتر موجود در قوری اشاره کرد، که جنس آن از استیل ضد زنگ می باشد و می توانیم چای خشک یا دمنوش را داخل آن قرار  دهیم تا داخل قوری پخش نشود و در نهایت راحتتر تمیز شود.

طراحی و ساخت

چای ساز فکر Temper، با طراحی زیبا و رنگ های متنوع یکی از فاکتور های حائز اهمیت در هنگام خرید را کسب کرده است. با توجه به سلیقه های مختلف افراد جامعه، تولید کنندگان همواره سعی می کنند محصولاتشان را با متناسب با انتخاب و سلیقه مشتریان طراحی و تولید کنند.

چای ساز temper، نیز یکی از محصولات فکر است که در رنگ های قرمز، رزگلد، آبی، بنفش و سفید تولید شده است. تا کاربران با هر نوع سلیقه بتواند مناسب ترین و بهترین گزینه را انتخاب کند.

این چای ساز ایستاده با بدنه ای متناسب و البته کاربردی طراحی شده است. کتری و قوری از جنس استیل ضد زنگ با ماندگاری بالا تولید شده اند تا دوام و استحکام و در نتجه طول عمر بالایی داشته باشند.

مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی + معرفی انواع برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

با چای ساز فکر مدل Temper، همواره چای تازه دم دارید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا چای آماده شود، بسیار کوتاه است.

راهنما خرید و قیمت چای ساز فکر مدل Chaimood

چای بخش جدانشدنی از عصرانه و میان وعده‌های ایرانی است. یک نوشیدنی آرامش بخش که می‌تواند خستگی یک روز کاری را از تن شما در کند. کیفیت چای بسیار اهمیت دارد، چراکه رنگ و طعم چای نشان دهنده کیفیت آن است. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود چای خوشمزه و باکیفیت شود، نحوه دم کردن آن است. شما به کمک چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Chaimood، در زمان کوتاهی می‌توانید چای خوشمزه‌ای آماده کنید.

قیمت چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Chaimood

مشخصات فنی محصول

کیفیت چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Chaimood

چای ساز فکر Chaimood، یکی از مدل های جدید Fakir می باشد که وجود آن در هر آشپزخانه ای ضرورت دارد . علت اصلی پر کاربرد بودن چای ساز سرعت بالا در به جوش آوردن آب با استفاده از توان بالای 1800 وات آن است. نوع این چای ساز از نوع روی هم می باشد. کتری از ظرفیت 1.8 لیتر و قوری از ظرفیت 1 لیتر برخوردار است. قابلیت خاموش شدن خودکار، چرخش 360 درجه قوری، پایه ضد لغزش، دسته عایق کتری و قوری، کتری استیل وقوری شیشه همراه با تفاله گیر از دیگر قابلیت های این چای ساز می باشد.

زندگی ماشینی امروزه وسایل و محصولات پرسرعت و متناسب با نیاز امروز را می طلبد. چای ساز ها یکی از انواع این وسایل هستند که در زمانی کوتاه دمای آب را برای تهیه چای و دمنوش به نقطه جوش می رساند، همچنین محدوده دما مناسب و تنظیم شده چای ساز ها طعم و مزه چای، دمنوش و قهوه هایی که توسط این دستگاه آماده می شوند را با بهترین کیفیت حفظ می کنند.

مشخصات چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Chaimood

ویژگی‌های چای ساز فکر مدل Fakir tea maker Chaimood

امنیت بالا چای ساز ها نیز یکی از علل اصلی پر طرفدار بودن آن ها است . وجود قابلیت هایی چون خاموش شدن خودکار دستگاه پس از اتمام کار و پایه های ضد لغزش ایمنی کاربران این دستگاه را به خوبی تنظیم می کند. چای ساز Chaimood، دارای طراحی کاملا استاندارد و ایمن می باشد . دسته های کتری و قوری این چای ساز از جنس پلاستیک مقاوم و عایق در برابر گرما و حرارت ساخته شده است.

همچنین این چای ساز مجهز به قابلیت گرم نگه داشتن است که پس از آماده شدن چای نیز آن را گرم نگه می دارد تا کاربران بتوانند از نوشیدن چای گرم و تازه نهایت لذت را ببرند. همچنین این چای ساز فکر دارای قابلیت خاموش شدن خودکار می باشد در نتیجه پس از پایان کار به صورت اتوماتیک خاموش می شود. یکی دیگر از ویژگی های اصلی چای ساز چای مود پایه های ضد لغزش آن است که از افتادن و جا به جایی دستگاه در زمان کار جلوگیری می کند.

با چای ساز فکر مدل Chaimood، همواره چای تازه دم دارید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا چای آماده شود، بسیار کوتاه است.

راهنما خرید و قیمت چای ساز فکر مدل بستی

چای بخش جدانشدنی از عصرانه و میان وعده‌های ایرانی است. یک نوشیدنی آرامش بخش که می‌تواند خستگی یک روز کاری را از تن شما در کند. کیفیت چای بسیار اهمیت دارد، چراکه رنگ و طعم چای نشان دهنده کیفیت آن است. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود چای خوشمزه و باکیفیت شود، نحوه دم کردن آن است. شما به کمک چای ساز فکر مدل Fakir tea maker BESTEA در زمان کوتاهی می‌توانید چای خوشمزه‌ای آماده کنید.

قیمت چای ساز فکر مدل Fakir tea maker BESTEA

مشخصات فنی محصول

مشخصات چای ساز فکر مدل Fakir tea maker BESTEA

چای ساز فکر Bestea از دسته چای ساز های ایستاده شرکت Fakir آلمانی است. چای ساز فکر مدل Bestea یکی از دستگاه‌های کوچک، ساده و کاربردی ساخت این شرکت است که با برخورداری از دو قسمت قوری و کتری، تهیه‌ی چای یا دمنوش‌های گوناگون را در زمانی کوتاه و بدون‌ زحمت ممکن می‌سازد.

چای ساز Fakir Bestea دارای توان 1900 وات، قوری با ظرفیت 1 لیتر و کتری با ظرفیت 2 میلی لیتر می باشد. جنس کتری و قوری از شیشه با دسته پلاستیک و عایق گرما می باشد تا پس از به جوش آمدن دسته گرم نشود و دست شما دچار آسیب نگردد.

کیفیت چای ساز فکر مدل Fakir tea maker BESTEA

ویژگی‌های چای ساز فکر مدل Fakir tea maker BESTEA

چای ساز فکر مدل Bestea، از کتری 2 لیتری و قوری با گنجایش 1 لیتر برخوردار می باشد . و هر دو روی یک پایه‌ی دایره‌ای شکل جا می‌گیرند. موتور قدرتمند دستگاه که با توان 1900 وات کار می‌کند، می تواند آب را در زمانی کوتاه به دمای جوش برساند.

سیم اتصال به برق دستگاه به قسمت پایه متصل می باشد و این ویژگی باعث شده بتوان پس از جوشیدن آب، آزادانه کتری را جابه‌جا نمود. همچنین چای ساز فکر مدل Bestea، دارای سیستم قطع کن خودکار می باشد و قابلیت گرم نگه دارنده نیز دارد. جنس این محصول از ترکیب شیشه و پلاستیک می باشد و فیلتر قوری نیز از جنس استیل و ضدزنگ می باشد. فکر آلمان محصولات خود را به 106 کشور جهان از جمله ایران و ترکیه صادر می نماید. این  کارخانه  جزو اولین برند های لوازم خانگی در دنیا می باشد که توانسته هر ساله با نوآوری، تولید و حفظ کیفیت در بازار لوازم خانگی برقی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

با چای ساز فکر مدل BESTEA، همواره چای تازه دم دارید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا چای آماده شود، بسیار کوتاه است.

پیشنهاد ما به شما

خرید بهترین جارو برقی رباتیک

راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک وسیله ای است که به طور خودکار و برنامه ریزی شده، عملیات نظافت …

دیدگاهتان را بنویسید