سه شنبه , 29 اسفند 1402
ایرتگ اپل

ایرتگ اپل چیست ؟ + بررسی ویژگی ها و کاربردهای رد یاب هوشمند اپل

ردیاب جدید اپل با نام ایرتگ (AirTag) که برای یافتن اقلام گم شده به راحتی و آسانی عمل می‌کند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به جدیدترین محصول اپل AirTag بیندازیم و کمی بیشتر در مورد کاربرد و نحوه عملکرد آن بدانیم.برای همه ما حتی یک بار هم اتفاق افتاده که وسایل با ارزش خود را گم کنیم و از این موضوع بسیار نگران و سردرگم شویم. کیف پول، سویچ، جاکلیدی یا هر چیزی که در طول روز با آن سرو کار داریم با همه تمرکزی که اعمال می‌کنیم ولی اغلب گم می‌شود. حال شرکت اپل با معرفی ابزار بسیار کاربردی و مفید ایرتگ به همه این سردرگمی ها پایان داد.

این دستگاه کوچک توسط اپل طراحی و ساخته شده است تا به ما کمک کند اقلام گم شده را ردیابی کنیم. شکی نیست که اپل AirTag به زودی یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در زندگی روزمره خواهد شد و زمانی که وارد زندگی و کار ما شود دیگر نمی‌توانیم از آن جدا شویم. با معرفی و بررسی ویژگی‌های اپل AirTag در ادامه این مقاله با ماهمراه ما باشید.


فهرست مطالب


ایرتگ اپل چیست؟

اپل محصول جدید Apple AirTag را در 20 آوریل 2021 (فروردین 1400) راه اندازی و به بازار عرضه کرد. این عنصر کوچک و ظریف که به نوعی مکمل تجهیزات اپل است، به ما کمک می‌کند اقلام گمشده را ردیابی و پیدا کنیم. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین دسته بازی موبایل را بخوانید.در آیفون هم Apple AirTag به راحتی و با کمک شبکه وسیع Find My قابل دسترسی است. با این حال، این ارتباط کاملاً محرمانه و خصوصی بوده و داده های مکانی هر برچسب به صورت سرتاسر رمزگذاری شده و فقط صاحب همان برچسب می‌تواند آن را ردیابی کند.

ردیاب هوشمند اپل را به جا کلیدی، کیف پول، کوله پشتی یا هر چیز دیگری می‌توان وصل کرد. بعد از آن با کمک بلوتوث و شناسایی مکان دستگاه متصل در صفحه گوشی قابل استفاده است. ناگفته نماند که این قابلیت مکان یابی توسط اپلیکیشن Find My ارائه شده و اپل با قدرت بالا و دقت زیاد موقعیت مکانی خود را تضمین می‌کند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله پاپ سوکت گوشی را بخوانید.در جلسه ای که سال گذشته در ایالات متحده برگزار شد، معاون بخش بازاریابی جهانی شرکت اپل کایان درنس (Kaiann Drance)، در کنفرانسی امنیت ایرتگ اپل را تأیید کرد و اشاره نمود همه ردیابی های ایرتگ فقط برای صاحبان آیفون انجام می‌شود. با این حال، به راحتی می‌توان Apple Tracker را به تمام دستگاه های با ارزش متصل کرد تا در صورت مفقود شدن به راحتی قابل بازگردانی باشند.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین گجت های مخصوص دانشجویان برای تحصیل

بررسی ایرتگ اپل (Apple AirTag)

ایرتگ ها دایره های کوچک و جذابی با قطر 32 میلی متر و ارتفاع 8 میلی متر که به اندازه یک سکه 500 تومانی هستند. Apple Air Tag به لطف مواد به کار رفته در آن بسیار سبک بوده و وزن هر کدام از آنها تنها 8 گرم است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید مونوپاد رابخوانید.سطح یکپارچه پشتی و بدنه از جنس پلاستیکی است و روی سطح ایرتگ ها از فولاد ضد زنگ بوده و یک استیکر زیبا روی آن ها جای گرفت است.

بررسی ایرتگ اپل (Apple AirTag)

مجموعه کامل ایرتگ اپل دارای گواهی IP67 است که در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم می‌باشد. قاب پشتی به خاطر سهولت در باز و بسته شدن این امکان را به کاربر می‌دهد تا هر زمانی که خواست باتری آن را بدون هیچ مشکلی عوض کند. بلندگوی داخلی ایرتگ اپل در زمان هایی که لازم باشد یک صدای هشدار از خود پخش می‌کند تا موقعیت جسم گمشده را نمایان کند.

خریداران این ردیاب به پیشنهاد و سلیقه خود می‌توانند هر نامی که دوست دارند روی سطح فولادی ایرتگ حک کنند یا از بین 31 استیکر مختلف یکی را برای اتصال به سطح پشتی انتخاب نمایند. این بدان معناست که گزینه های سفارش سازی زیادی علاوه بر لوازم جانبی مختلف برای مشتریان توسط کمپانی اپل ارائه می‌شود. خریداران می‌توانند از روکش های پلی اورتان یا چرم طبیعی برای زیبایی ظاهر هم کمک بگیرند. کاوری شبیه به جاسوئیچی ایرتگ اپل به عنوان دسته کلید در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا کلیدهای خود را به آن وصل کنند.

مطالعه بیشتر
پاپ سوکت گوشی چیست؟ + بررسی مزایا و نحوه نصب پاپ سوکت روی گوشی و قاب

مشخصات ایرتگ اپل

ایرتگ اپل دارای پردازنده U1 اختصاصی اپل است. استفاده از فناوری پهنای باند بالا این تراشه ها در یافتن اشیا فوق العاده قدرتمند و دقیق هستند. البته حداکثر عملکرد این چیپست برای آیفون 11 یا 12 طراحی شده است. با کمک این فناوری پیشرفته می‌توانید فاصله باقیمانده و جهت دقیق جسم گم شده را به طور هم‌زمان تشخیص دهید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سافت باکس چیست را بخوانید.

مشخصات

تنظیمات ویژه ای نیز برای دور نگه داشتن این دستگاه از محدوده بلوتوث مالک برای مدت طولانی انجام شده است. فقط در این صورت دستگاه های ساخته شده توسط اپل می‌توانند این نوع را تشخیص دهند و با هشدارهای خودکار در زمان رسیدن به شی مورد نظر فرد را آگاه می‌کنند. هنگامی که هر یک از این قطعات را پیدا کردید، می‌توان آن ها را با ویژگی های NFC اسکن کرد تا اطلاعات مالک و دستورالعمل هایی برای بازگرداندن آن‌ها به صاحبان اصلی شان ارائه شود.

نحوه کارکرد ایر تگ اپل چگونه است؟

نحوه اتصال ردیاب اپل به آیفون و ایرپادهای این شرکت کاملاً با هم یکی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلوتوث دستگاه را روشن کرده و ایرتگ را به گوشی خود نزدیک کنید. تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هنگامی که ایرتگ به تلفن متصل می‌شود، به عنوان یک برگه جدید در بخش Items در برنامه Find My برنامه انتخاب شده و موقعیت مکانی شما نیز بر روی نقشه پیش فرض نمایش داده می‌شود.

نحوه کارکرد

اگر ایرتگ در محدوده بلوتوث گوشی شما قرار گیرد، می‌توانید از تنظیمات مکان یابی اپلیکیشن Find My برای خروجی صدای AirTag و تعیین مکان دقیق آن استفاده کنید. کاربر می‌تواند همه این عملیات را با استفاده از دستیار صوتی Apple Siri انجام دهد. علاوه بر این، اگر ایرتگ هدف خارج از محدوده بلوتوث تلفن باشد، عملیات مکان یابی از طریق شبکه گسترده Find My انجام می‌شود. شبکه جهانی Find My از میلیاردها دستگاه الکترونیکی متصل به اپل تشکیل شده است که می‌توانند سیگنال های بلوتوث ارسال شده توسط خطوط هوایی مقصد را دریافت و ارسال کنند.

مطالعه بیشتر
بررسی نکات مهم در خرید کارت گرافیک + معرفی بهترین کارت گرافیک گیمینگ (در سال 1402، 2023)

کاربرد ایر تگ اپل چیست؟

AirTags دارای تراشه های داخلی است که به آن ها اجازه می‌دهد به آیفون متصل شوند و مکان دستگاه های متصل به آن را گزارش می‌کند. افرادی که گوشی آی‌پد، آیفون و مک دارند برای گزارش موقعیت دستگاه گم شده خود با اتصال به ایر تگ اپل می‌توانند از آن استفاده کنند.

حفظ حریم خصوصی در ایرتگ

ایرتگ در اصل برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های مکانی طراحی شده بود. هیچ مکان یا سابقه ای از قبل به صورت فیزیکی در ایر تگ ذخیره نمی شود. اتصالات به شبکه Find My نیز به صورت End-to-End رمزگذاری می‌شوند؛ بنابراین هیچ کس به جز مالک ایرتگ به اطلاعات مکان او دسترسی ندارد. این بدان معناست که نه خود اپل و نه صاحب دستگاهی که به یافتن ایرلاین مورد نظر کمک می‌کند، نمی‌توانند مکان آن را تعیین کنند.

حفظ حریم خصوصی در ایرتگ

ایر تگ اپل همچنین دارای مجموعه ای از ویژگی های محافظ است که برای جلوگیری از تشخیص ناخواسته طراحی شده است. برای این منظور، سیگنال بلوتوث ارسال شده توسط اپل AirTag به طور مداوم تنظیم و اصلاح می‌شود تا از ردیابی ناخواسته مکان جلوگیری شود.

نحوه شارژ اپل ایرتگ

ایر تگ اپل حاوی یک باتری CR2032 است. این باتری ها مشابه باتری هایی هستند که ما در کنترل از راه دور و سایر دستگاه های قابل حمل استفاده می‌کنیم و قابل شارژ نیست. البته اپل ادعا می‌کند که عمر باتری ها یک ساله است و قابل تعویض می باشد.طبق توضیحات برچسب پشت باتری درزمان تعویض با شل کردن قسمت پشتی ایرتگ می‌توان به راحتی آن را تعویض کرد و سپس با چرخش جهت خلاف عقربه های ساعت سفت شده و در جای خود قرار می‌گیرد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید روتر خانگی به همراه لیست قیمت 1402

ایرتگ های اپل با چه گوشی‌هایی سازگاری دارد؟

آی‌پدها و آیفون‌ها با ایرتگ اپل سازگارند و با برنامه Find My برای تعیین مکان تقریبی یک مورد گم شده استفاده می شوند. همچنین، گوشی های اپل برای سازگاری با محصول جدید اپل باید دارای iOS 14.5 یا بالاتر باشند. آیفون 6 اس که شامل نسل اول و دوم آیفون SE است و اکثر آی‌پدها از Apple AirTag پشتیبانی می‌کنند. البته، افراد برای یافتن دقیق آیتم گمشده از طریق دستورالعمل های روی صفحه، به آیفون 11، 12 یا 13 احتیاج دارند.

اگر وسیله مجهز به ایرتگ را گم کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

با توجه به کد موجود در iOS، اگر دستگاهی را که حاوی ایرتگ است گم کنید، پیامی از طریق آیفون خود دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید در برنامه Find My روی دکمه ای ضربه بزنید تا با صدای بلند AirTag تماس بگیرد تا مورد گمشده را در نزدیکی دریافت کنید. به نظر می‌رسد واقعیت افزوده نیز در ردیابی موارد گم شده نقش داشته باشد. My Find ویژگی به نام ARKit دارد که به شما این اجازه را می‌دهد تا از واقعیت افزوده برای ردیابی یک شی نزدیک کمک بگیرید.

اگر وسیله مجهز به ایرتگ را گم کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

میزان دقت ایرتگ ها چقدر است؟

ایرتگ ها نسبت به سایر آشکارسازهای بلوتوث دقیق تر هستند؛ زیرا دارای فناوری پهنای باند Tile بوده و به طور طبیعی موقعیت یابی داخلی دقیقی را ارائه می‌دهد. آخرین مدل های آیفون نیز دارای تراشه های پهنای باند U1 و مجهز به ایرتگ است که می‌توانند پهنای باند بیشتری نسبت به بلوتوث داشته باشند. پس ردیابی با ایرتگ با داشتن فناوری جدید U1 بدون شک بسیار دقیق‌تر از مدل های قبلی خواهد بود.

مطالعه بیشتر
معرفی و بررسی بهترین مانیتور های خمیده برای گیم با تسلط به بازی از تمامی زوایا

آیا اندرویدها هم ایرتگ دارند؟

اپل از همان ابتدای ایده ساخت ردیاب ایرتگ نگران تولید محصولات مشابه رقبا بود و متأسفانه برندهای دیگر شروع به ساخت ردیاب های بلوتوث کرده اند.ایرتگ Chipolo One و اسمارت تگ سامسونگ جزو اولین ایرتگ های مشابه ایرتگ اپل هستند که در بازار وجود دارند. البته تا چند وقت دیگر این محصول هم جز یکی از لوازم تولیدی تمامی برندها می‌شود.

آیا ایرتگ قابل اشتراک گذاری با همه افراد خانواده است؟

حداکثر پنج عضو خانواده حق اشتراک گذاری ایرتگ را دارند و برنامه Find My به اعضای خانواده کمک می‌کند تا دستگاه های گم شده را پیدا کنند تا با اشتراک خریدها در Apple Books ، iTunes و App Store و استفاده از فضای ذخیره سازی iCloud و Apple Music کار خود را انجام دهند. همین طور مکان خود را با اشتراک گذاری موقعیت خانوادگی پیدا کنند. اما متأسفانه ایرتگ‌ها برای جلوگیری از نظارت ناخواسته روی (Apple ID) قفل شده اند و تنها توانایی ردیابی خطوط هوایی را دارند.

بررسی قیمت ایرتگ اپل

فعلاً نمی‌توان قیمت ایرتگ اپل را به طور دقیق اعلام کرد، اما محصولات مشابه این شرکت مانند Tile بین 25 تا 35 دلار است و ممکن است Apple AirTag در همین بازه قیمتی باشد. اپل به طور ناخواسته کار خود را با AirTags در یک ویدئوی پشتیبانی که در ماه آوریل سال گذشته آپلود شد تأیید کرد. این ویدئو روی برنامه Find My تمرکز دارد که از نسخه منتشرنشده iOS در آیفون و گزینه‌های موجود در برنامه Find My استفاده می‌کند و یافته های آفلاین در آن قبلاً مشاهده شده است. با خواندن تنظیمات آیفون در این ویدئو، متوجه می‌شویم که قابلیت Find Offline کار نمی‌کند. حتی اگر به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi متصل نیستید، این دستگاه نمی‌تواند AirTags را پیدا کند.

بررسی قیمت

احتمالاً سرسخت ترین رقیب Airtag، برچسب هوشمند سامسونگ است. سامسونگ که در بسیاری از محصولات دنیای فناوری با اپل رقابت می‌کند، اپل AirTag را در این رده خالی نمی‌گذارد و محصولاتی با همان کیفیت ارائه می‌کند. برچسب هوشمند که در نسخه های معمولی و پلاس موجود است، با قیمت های 29 و 39 دلار به فروش می‌رسد.

مطالعه بیشتر
راهنما خرید تصفیه کننده هوا شیائومی - Xiaomi Air Purifier

در گزینه های جالب، کاربر می‌تواند AirTag را در حالت گم شده نیز قرار دهد تا در صورت خارج شدن IRTG از محدوده بلوتوث با آلارم مطلع شوید. برای افراد نابینا و کم بینا نیز امکان انجام فرآیند هدایت به صورت واضح و شنیداری وجود دارد.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با ایرتگ اپل آشنا شدید.همچنین از ویژگی ها و کاربردهای رد یاب هوشمند اپل آشنا شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا ایرتگ‌ها با دستگاه‌های اندروید سازگار هستند؟

کاربران اندروید نمی‌توانند ایرتگ را با دستگاه خود ثبت کنند. اما عملکرد (NFC) در گوشی‌های اندروید به آنها امکان اتصال به ایرتگ‌های گمشده را می‌دهد. سپس با نمایش پیام به پیدا کردن آن‌ها کمک می‌کند.

آیا امکان دارد دستگاه‌هایی را در نزدیکی ایرتگ خود ببینم؟

ایرتگ‌ها از دستگاه‌های متصل به شبکه اپل (کاربر‌های اپل) به منظور یافتن دستگاه‌های گمشده استفاده می‌کند. اما به گفته اپل هیچ اطلاعات موقعیت مکانی یا سابقه موقعیت مکانی به صورت فیزیکی در ایرتگ ذخیره نمی‌شود. یعنی اگر شما دو روز پیش به مکانی متصل شده باشید، امروز اطلاعاتی از آن مکان در تاریخچه دستگاه اپل‌تان نیست. ارتباط با شبکه (Find My) به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شود. به طوری که فقط صاحب یک دستگاه به داده‌های موقعیت مکانی آن مکان خاص دسترسی دارد. هیچ‌کس از جمله اپل، از هویت یا مکان هر دستگاهی که به یافتن آن کمک کرده است اطلاع ندارد. به عبارت دیگر، فقط صاحب ایرتگ می‌تواند محل ایرتگ خود را تعیین کند.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید