سه شنبه , 29 اسفند 1402
یخچال فریزر

راهنمای خرید یخچال فریزر + بررسی نکات مهم درانتخاب یک یخچال فریزر مناسب

یخچال فریزر همیشه یکی از مهمترین لوازم منزل شناخته شده است. فرض کنید که این جعبه قد بلند، که در کنج آشپزخانه شما قد علم کرده است، یک روز خراب شده است. عی وااای حالا با مواد غذایی داخل یخچال و مواد منجمد و یخ زده توی فریزر چکار کنم؟؟ اگه زود به دادش نرسم فاجعه میشه. در ادامه با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید یخچال فریزر آشنا شوید.


فهرست مطالب


نکات انتخاب یک یخچال فریزر مناسب چیست؟

  1. یکی از نکات حائز اهمیت برای یک انتخاب خوب در خرید یخچال ، میزان استفاده هر خانواده نسبت به تعداد نفرات و حجم مورد نیاز هر خانوار می‌باشد که با توجه به گنجایش یخچال و فریزرها می‌توان آن را انتخاب و خریداری نمود.( در ادامه و در بخش معرفی انواع یخچال‌ها بیشتر با نوع مصرف آنها آشنا خواهید شد)
  2. شما باید مقدار بودجه‌ایی که میخواهید برای خرید مصرف کنید را مشخص کرده و با توجه به رقم خود در مدل های مختلف موجود در بازار جستجو کنید .
  3. یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب و خرید یک یخچال مناسب ، فضا و مکانی است که در آشپزخانه منزل خود برای یخچال و فریزر تئبیه شده است ، بنابراین شما باید قبل از انتخاب یک مدل ، سایز و فضای خود را سنجیده تا انتخابی مناسب و مفید داشته باشید.
  4. نمودار مصرف انرژی هر یخچال میزان مصرف برق آن را نسبت به کارکرد آن نمایش می‌دهد. از آنجایی که یخچال از دسته لوازم برقی است که همیشه به طور مداوم روشن است ، بنابراین میزان مصرف انرژی آن در هزینه برق مصرفی خانه شما مؤثر خواهد بود.

معرفی انواع یخچال و فریزر

یخچال فریزر بالا

این نوع یخچال‌ها از قدیمی‌ترین نوع یخچال‌ها و دارای هزینه کمتری برای خرید و همچنین دارای مدل‌های متنوع با قیمت‌های متفاوتی برای خرید هستند در این نوع یخچال‌ها فریزر در بالا و یخچال در پایین قرار دارند . فریزر دارای طبقه‌ بندی بوده و برای ایمنی بیشتر و دسترسی راحتتر به مواد خوراکی از کشو استفاده نشده است . محفظه یخچال مناسب و معمولا بزرگتر از فریزر است اما در بعضی از مدل‌ها هم اندازه هستند .

یخچال فریزر

شرکت‌های سازنده هر روزه به این یخچال‌ها تکنولوژی بیشتری اضافه میکنند .گزینه خرید مناسبی می‌تواند برای خانواده‌های کوچک و افراد مجرد و خوابگاه‌های داشنجویی باشد . اگر روزانه استفاده بیشتری از فریزر دارید این یخچال‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای خرید شما باشد . البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید تلویزیون را بخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت برند قابلمه لایف اسمایل + آشنایی با تاریخچه آن

یخچال فریزر پایین

در این یخچال‌ها فریزر در قست پایین و دارای چند کشو میباشد و یخچال در قسمت بالا قرار دارد . برای استفاده از فریزر شما باید خم شوید و یخچال کاملا در دسترس شما قرار دارد . پس اگر مصرف بیشتری از فریز دارید و ممکن است خم شدن برای شما مشکل باشد این یخچال‌ها برای شما مناسب نیستند .

یخچال فریزر‌های دو‌قلو

اگر فضای مناسب و بزرگی در آشپزخانه خود دارید این یخچال فریزر گزینه خوبی برای خرید شما هستند . این یخچال دارای فضای بیشتری برای مواد خوراکی تازه و مصرف روزانه شما است و همچنین فریزر دارای کشوهای بیشتر برای نگهداری بیشتر مواد یخ زده است . البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید ماشین ظرفشویی را بخوانید. نسبت به بقیه یخچال فریزر‌ها فضای بیشتری را در آشپزخانه شما به خود اختصاص خواهد داد و همچنین فضای بیشتری را برای استفاده در اختیارتان قرار می‌دهد .

یخچال فریزر

همچنین شما می‎‌توانید در صورت نیاز به یک یخچال تک یا فریزر تک به صورت جداگانه تمام محصولات یخچال و فریزر دوقلویی که تولید کنندگان به صورت جداگانه به بازار ارائه می‌دهند را انتخاب و خریداری نمایید .

یخچال ساید بای ساید

این نوع یخچال فریزر امروزه جزو مدل‌های پر طرفدار در کل دنیا است . سایز این یخچال‌ها متفاوت و با مقیاس مختلفی اندازه‌گیری می‌شوند و به صورت عمودی به دو بخش جداگانه تقسیم می‌گردند . یخچال و فریزر هرکدام دارای طبقه‌بندی و کشو برای نگهداری مواد خوراکی هستند .

امروزه شرکت‌های سازنده این یخچال‌ها هر روزه تکونولوژی جدیدتری را ارائه می دهند و از نظر مصرف برق نیز جزو کم مصرف‌ها هستند . ساید بای سایدها معمولا دارای محفظه آب سرد و یخ روی درب فریزر خود هستند که همین امر در زیبایی آن نقش زیادی را آفریده و با توجه به نیاز خانواده می‌توانید سایزهای متفاوت این یخچال و فریزر را انتخاب کنید .

یخچال‌های درب فرانسوی

اگر از نظر هزینه و قیمت و همچنین فضا محدودیتی ندارید این یخچال‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای خرید شما باشند . این یخچال‌ها سه یا چهار بخش هستند . دو درب بالا برای یخچال و کشو و محفظه برای فریزر و مناسب برای خانواده های پر جمعیت و آشپزخانه‌های بزرگ می‌باشند. این یخچال‌ها فضای داخلی بیشتری نسبت به دیگر یخچال‌ها دارند و ترکیبی از یخچال فریزر در پایین و ساید بای ساید هستند .

یخچال فریزر

یخچال‌های کوچک

اگر فضای کمی برای یخچال دارید می‌توانید از یخچال‌های کوچک  که با نام‌های مختلفی مثل «کامپکت»، «مینی» یا «هتلی» هم شناخته شده‌اند ، استفاده کنید ، این یخچال‌ها مناسب برای خوابگاه‌های دانشجویی و دفاتر اداری کوچک و اتاق هتل‌ها یا حتی به صورت یخچال کمکی در منزل هستند و دارای فضایی کم و طبقه بندی‌های کوچک و دارای محفظه کوچکی برای فریز کردن مواد خوراکی هستند ، که البته برای طولانی مدت مناسب نبوده و دمای آن نزدیک به صفر درجه می‌رسد.

امروزه با توجه به اینکه این سبک یخچال‌ها زیاد مورد توجه کاربران خانگی قرار نمیگیرند شرکت‌های سازنده تحقیقات و توسعه‌ایی برای کاهش مصرف انرژی برای آنها و بهینه سازی آن نمی‌کنند پس مصرف انرژی این یخچال‌ها نسبت به سایر موارد بالا بوده و دارای تکنولوژی خاصی نیستند .البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید ماشین لباسشویی سامسونگ را بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ + آشنایی با تکنولوژی های ماشین لباسشویی سامسونگ

عوامل مهم در خرید یخچال فریزر چیست؟

نوع یخچال فریزر

عوامل زیادی در خرید یخچال فریزر موثر و مهم است که باید در هنگام گشت و گذار در بازار لوازم خانگی آن در نظر بگیریم. اول از همه باید بدانید که چه نوع دستگاهی میخواهید. یخچال تک میخواهید یا یخچال فریزر بالا و پایین، ساید بای ساید میخواهید یا دو قلو، درب فرانسوی یا چهار درب؟؟ اگر به دنبال خرید یخچال تک هستید  پس بودجه ی کمی در نظر گرفته اید. اما اگر خرید ساید بای ساید و دوقلو و سایر مدل ها را مد نظر دارید پس میخواهید پول ها را خرج کنید. بیایید انواع یخچال ها را بشناسیم و با هم راهنمای خرید یخچال فریزر را بخوانیم.

ابعاد و ظرفیت یخچال فریزر

برای خرید یخچال این جعبه سفید قد بلند، اولین نکته ای که همیشه باید در نظر داشت، ظرفیت و ابعاد آن است. ظرفیت یا گنجایش یخچال با واحدی به نام فوت اندازه گیری میشود. باید ببینید که چه تعداد افراد در منزل هستند و چقدر در روز از یخچال استفاده میشود. برای مثال یک خانواده چهار نفره یخچالی با یک ظرفیت و یک خانواده ۷ نفره یخچالی با یک ظرفیت دیگر احتیاج دارند. حال در ادامه میزان و نحوه انتخاب ظرفیت یخچال فریزر را برایتان توضیح خواهیم داد.

نکته دومی که در هنگام خرید یخچال باید در نظر داشت، میزان فضای آشپزخانه برای قرار دادن دستگاه است. در این روزها معمولا برای بهترین استفاده از کمترین فضا در آشپزخانه، ابعاد و اندازه ها از قبل برای قرار دادن وسایل بزرگ مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و یخچال فریزر پیشبینی شده است و فضا آماده جایگذاری وسایل است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مثلا اندازه لباسشویی با ظرفشویی یکی است؟ یا ساید بای ساید ها همه یک ابعاد دارند؟؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که تقریبا بله همین طور است. مثلا لباسشویی و ظرفشویی دارای ابعاد نسبتا یکسانی هستند شاید نهایتا چند سانتی فرق کند. اما در مورد یخچال فریزر ها کمی فرق میکند چون دارای مدل های مختلف از نظر حجم و طراحی هستند. مثلا در بعضی مدل ها درب دستگاه بزرگ تر و در بعضی دیگر درب کوچکتر است.

مطالعه بیشتر
ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

امکانات و قابلیت های یخچال فریزر

وقتی صحبت از امکانات میشود همه ما به فکر راحتی استفاده از یک وسیله می افتیم. اینکه مثلا در خودرو، وجود گرم کن در صندلی کار برایمان راحت میشود. و این خود یکی از امکانات حودرو است. به طور کلی هر روز به تعداد این قابلیت ها در انواع وسایل افزوده میشود. در مورد یخچال فریزر ها هم به همین صورت است.

یخچال فریزر

در بعضی از مدل ها دستگاه دارای آبریز و یخساز هستند. وجود صفحه نمایش های لمسی با کلی قابلیت و تنظیمات. وجود مانیتور بر روی درب دستگاه و هزار جور امکانات که البته با قیمت های مختلف که در بازار به فروش میرسد. البته این قابلیت ها در مدل های بروز و ساید بای ساید ها وجود دارد و یخچال فریزر های معمولی تر این گزینه ها را ندارد. پس در هنگام خرید یخچال به این نکته ها توجه فرمایید.

نوع موتور یخچال فریزر

موتور یخچال فریزر قلب تپنده آن است. یکی از مهم ترین بخش هایی که یک یخچال فریزر دارد موتور است. انواع موتو های مختلفی وجود دارد که یخچال ها به آن ها مجهز هستند. بهترین نمونه آن کمپرسور اینورتر خطی است Linear inverter compressor مزیت اصلی این نوع از موتور ها کم مصرف بودن آن هاست. کم و زیاد کردن دور موتور در این نوع از کمپرسور ها باعث پایین آوردن میزان مصرف برق میشود. پس سعی کنید که در هنگام خرید یخچال فریزر این مورد را نیز بررسی کنید.

آبریز و آبسردکن

در بعضی از یخچال فریزر ها چه یخچال تک و چه ساید بای ساید امکانی به نام آبریز یا آبسرد کن وجود دارد. این امکان کار برای اعضای خانواده راحت کرده است. وجود آب سرد کن باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کمتر باز و بسته شدن درب دستگاه میشود همین طور آبی خنک و تصفیه شده را در اختیارتان قرار خواهد داد.

اتصال به آب شهری

این قابلیت در یخچال فریزرهایی که دارای آبسرد کن هستند، کارایی دارد. در بعضی از مدل ها آبریز توسط یک شلنگ و فیتینگ هایی در سر راه، مستقیم به آب شهری متصل میشود و آب بعد از گذشت از انواع فیلتر های تصفیه به آبریز میرسد. اما در بضی مدل ها از یک منبع جهت داشتن آب خنک استفاده میشود. این منبع توسط کاربر پر میشود و توسط آبسردکن آب تخلیه میشود.

مطالعه بیشتر
لباسشویی الجی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین لباسشویی ال جی با سامسونگ

قابلیت اتصال به ایترنت (Wi-Fi (SmartThinQ

حتما برایتان جالب است و این سوال برایتان پیش امده است که مگر میشود که یخچال هم به اینترنت متصل شود؟ اصلا به چه کاری میاید؟خوب در مرحله واول باید بگویم که بله این یک قابلیت است که کمپانی های بزرگ دنیا مانند LG و SAMSUNG در یخچال فریزر های خود به کار برده اند. این سیستم با استفاده از یک برنامه به نام SmartThinQ قابل اجراست. با این برنامه میتوانید با گوشی همراه هوشمند خود در هر نقطه ای دور از یخچال فریزر آن را مدیریت کنید.

یخچال فریزر

برای مثال فرض کنید که در خارج از منزل هستید و میخواهید دمای یخچال را کم یا زیاد یا یک سیستم مثلا سیستم انجماد سریع را فعال کنید، خوب گوشی همراه را روشن کرده و وارد برنامه مخصوص SmartThinQ را باز میکنید. در این برنامه در صورتی که یخچال در منزل به وای فای متصل باشد به راحتی میتوانید سیستم انجماد سریع را فعال کنید. به همین راحتی دوستان.

سیستم بدون برفک NOFROST

اگر خاطرتان باشد چندین سال پیش که برای خرید یخچال فریزر به بازار لوازم خانگی میرفتیم، و یک یخچال میخریدیم، داخل دستگاه کاردکی قرار داشت که مخصوص برفک زدایی دستگاه بود. مجبود بودیم دستگاه را خاموش کنیم و با همان کاردک به جون یخچال بیوفتیم و برفک ها را از بین ببریم. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دیگر خبری از این برفک ها در بیشتر مدل های یخچال فریزر نیست. سیستم بدون برفک یا نوفراست یکی از گزینه ها در هنگام خرید یخچال است.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی ویژگی های روشنایی ( پاشنه آشیل) تلویزیون اولد ال جی + معرفی و مقایسه سه مدل تلویزیون اولد ال جی GX، CX و BX

سیستم عیب یاب هوشمند smart diagnosis

یکی از امکانات خوب در لوازم خانگی، سیستم عیب یاب هوشمند می باشد. به لطف وجود این سیستم می توانید خودتان ایراد دستگاه را متوجه شوید و در صورتی که تاون رفع آن را داشته باشید که خود انجام داده اید و در غیر این صورت شرگت پشتیبانی این کار را انجام میدهد. اولین بار، کمپانی LG از سیستمِ عیب‌یابی هوشمند (Smart Diagnosis) رونمایی کرد. به کمک این سیستم می توانید از طریق تلفن هوشمند خود متوجه‌ی عیب یخچال شده و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. برای استفاده از این قابلیت کافیست اپلیکیشن مربوط به آن را دریافت کرده و سپس به بخش مربوط بر روی یخچال بروید. در این حالت سیگنال بصورت خودکار به تلفن همراه، ارسال و از طریق آن به بخش خدمات شرکت مخابره می‌شود. این نرم‌افزار ۸۰ پیغام خاص را دریافت کرده و راه‌حل‌های مربوط به رفع آن‌ها را نیز ارائه می‌کند.

سیستم انجماد سریع Fast freezing system

منجمد کردن مواد غذایی از دیرباز یکی از روش های بسیار کاربردی در نگهداری طولانی مدت مواد غذایی بوده است. یخ زدن غذایی که در یخچال قرار داده میشود قطعا چند ساعتی زمان میبرد. عملا با گذشت چند ساعت حتما درصدی از کیفیت غذا کاسته میشود. سیستم انجماد سریع در یخچال فریزر ها این مشکل را برطرف کرده است. با فعال کردن این گزینه از روی پنل نمایشگر میتوانید در کمتر از دو ساعت مواد غذایی را منجمد کنید. این سیستم با خارج کردن گرما از ماده و انتفقال سریع سرما از خراب شدن مواد غذایی نیز جلوگیری میکند.

نورپردازی داخلی

سیستم روشنایی در یخچال فریزر با استفاده از لامپ های جدید LED انجام میشود. در یخچال فریزر های جدید مخصوصا ساید بای ساید ها ال ای دی های بسیار زیبایی کار گذاشته میشود.

یخچال فریزر

میزان نوری که در دستگاه کار میشود باید به اندازه باشد که تمام نقاط یخچال را به یک اندازه روشن کند. تا در پیدا کردن ماده غذایی خود دچار مشکل نشوید. این لامپ ها در قسمت کناری دستگاه اگر کار شود، میزان روشنایی دستگاه دوبرابر میشود.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید ماشین ظرف شویی بوش 2022

فیلتر تصفیه آب

به لطف وجود فیلتر تصفیه آب در یخچال فریزر هایی که دارای آبسردکن و یخساز هستند، آبی گوارا را نوش جان خواهید کرد. وجود این فیلتر ها در یخچال میتواند جلوی انتقال میکروب های موجود در آب را بگیرد. این فیلتر ها انواع اقسام گوناگونی دارد .

یخساز

یخساز هم یکی دیگر از گرینه ها در خرید یخچال است. به طور کلی دو نوع یخساز وجود دارد. یخساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک. در بعضی از مدل ها شما با قرار دادن تنظیمات بر روی یخریز، به راحتی پدال را فشار داده و بدون هیچ زحمتی انواع یخ ریز رو درشت را دریافت میکنید. این نمونه یخساز اتوماتیک است. حال یخچال هایی هستند که کمی باید زحمت به خرج دهید. یعنی برعکس یخساز اتومات، لزوم اتصال به شیر آب را ندارند و باید مخزن یخ دستگاه را پر کنید. با پر کردن این مخزن بعد از چند ساعت آب داخل مخزن به یخ تبدیل شده و حالاست که میتوانید یخ دریافت کنید.

قفسه های قابل تنظیم

تنظیم قفسه های یخچال فریزر باعث میشود تا مواد غذایی با ارتفاع زیاد را نیز بتواند در یخچال قرار دهیدو. قرار دادن یک کیک بزرگ ۳ طبقه همیشه جای نگرانی برای خانم خانه داشته است اما به لطف وجود قفسه های قابل تنظیم، این مشکل شده است.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید یخچال فریزر آشنا شدید. همچنین از نکات مهم در انتخاب یک یخچال فریزر مناسب آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

علت یخ زدگی مواد غذایی داخل یخچال چیست؟

دمای یخچال بیش از حد پایین باشد. به نحوه چیدمان در یخچال توجه نمایید، ممکن است مواد غذایی بیش از حد به دیوار پشتی یخچال چسبیده باشند. با توجه به اینکه قسمت انتهایی کابین یخچال سردتر است، لازم است مواد غذایی که رطوبت بیشتری دارند و سریع‌تر دچار یخ زدگی می‌شوند را در این قسمت قرار ندهید.

علت ایجاد سر و صدا در یخچال چیست؟

از تراز و ثابت بودن یخچال اطمینان حاصل نمایید.
فاصله دستگاه را از دیوارهای کناری و پشت چک کنید.
بدنه یخچال ممکن است با وسایل دیگر در تماس باشد.

پیشنهاد ما به شما

خرید بهترین جارو برقی رباتیک

راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک وسیله ای است که به طور خودکار و برنامه ریزی شده، عملیات نظافت …

دیدگاهتان را بنویسید