سه شنبه , 29 اسفند 1402
صندلی گیمینگ

راهنمای خرید و معرفی بهترین صندلی های گیمینگ و حرفه ای

اگر نگاهی به صندلی گیمرها و استریمرها در توییچ یا یوتیوب بیندازید، خواهید دید که همه آنها از یک صندلی جذاب و چشم نواز در دیزاین گیمینگ خود و برای نشستن روی آن در هنگام استریم و بازی کردن استفاده می کنند. این صندلی ها که به صندلی های گیمینگ معروف اند امکانات بسیار بیشتری نسبت به یک صندلی عادی دارند و راحتی بسیار بیشتری برای استفاده کننده آن فراهم می کنند. در مقاله راهنمای خرید صندلی گیمینگ ابتدا به بررسی ویژگی های یک صندلی گیمینگ خوب می پردازیم و سپس بهترین صندلی های گیمینگ موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد تا برای آن دسته از افرادی که قصد خرید یک صندلی مخصوص بازی دارند اطلاعات جامع و کاملی در اختیار داشته باشند.


فهرست مطالب


فرق صندلی گیمینگ با صندلی های معمولی چیست؟

شاید اولین سوالی که با شنیدن اسم صندلی گیمینگ به ذهن برسد این است که مگر تفاوتی بین صندلی گیمینگ، صندلی های اداری و سایر صندلی ها وجود دارد؟ بله! صندلی گیمینگ چه از نظر ظاهری و چه در میزان راحتی کاملا با یک صندلی اداری عادی فرق می کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین سه پایه های دوربین رابخوایند. این نوع صندلی ها بیشتر توسط گیمرها و استریمرها مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا این افراد مدت زیادی را روی صندلی می نشینند و برای راحتی و عدم فشار به عضلات و کمر در نشستن های طولانی، باید یک صندلی نرم و راحت داشته باشند.

فرق صندلی گیمینگ با صندلی های معمولی چیست؟

در صندلی های گیمینگ امکانات بیشتری برای شخصی سازی و اعمال تغییرات در حالت های صندلی وجود دارد و کاربر می تواند تکیه گاه صندلی را به میزان حدود 180 درجه تغییر دهد، زاویه دسته ها و نشیمنگاه را شخصی سازی کند و حتی صندلی را کج کند و امکان تاب خوردن با آن وجود داشته باشد، در حالی که در صندلی های اداری این میزان از تنظیمات وجود ندارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ایرتگ اپل چیست را بخوانید.

همچنین صندلی های گیمینگ از لحاظ ظاهری بسیار شیک و جذاب تر هستند و بر خلاف صندلی های اداری که در آنها از یک رنگ ثابت (غالبا رنگ مشکی) استفاده می شود، صندلی های گیمینگ برای جذابیت بیشتر در طراحی، روکش هایی از جنس چرم مرغوب با دو یا چند رنگ مختلف دارند. استفاده از صندلی های گیمینگ به جذابیت بیشتر صحنه و بک گراند دیزاین محل استریم کمک می کند که در نهایت باعث جذاب شدن بیشتر استریم و جذب مخاطب بیشتر نیز خواهد شد.

مطالعه بیشتر
پاپ سوکت گوشی چیست؟ + بررسی مزایا و نحوه نصب پاپ سوکت روی گوشی و قاب

درهنگام خرید صندلی گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید صندلی گیمینگ دارید، بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید در مورد ویژگی ها و نکات مهم این نوع صندلی ها اطلاعات بیشتری داشته باشید تا با شناخت بهتری یک صندلی گیمینگ خوب را برای خودتان تهیه کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین دسته بازی موبایل را بخوانید.در ادامه به مهم ترین مواردی که باید به آنها برای خرید یک صندلی گیمینگ توجه داشته باشید اشاره می کنیم:

سایز صندلی گیمینگ

اولین نکته مهم در انتخاب صندلی گیمینگ، سایز صندلی است که باید مطابق با قد و وزن شما باشد. به طور کلی صندلی های گیمینگ سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ دارند که صندلی های کوچک برای افرادی با حداکثر قد 170 سانتی متر، سایز متوسط حداکثر قد 190 سانتی متر و در نهایت سایز بزرگ بیشتر از قد 190 سانتی متر تولید می شوند. همچنین برای وزن نیز توجه داشته باشید که صندلی های با سایز بزرگتر دارای تحمل وزن بیشتری هستند و افراد سنگین وزن باید به سراغ صندلی های سایز متوسط و بزرگ بروند.

ارگونومی و راحتی

میزان راحتی و ارگونومیک بودن صندلی گیمینگ نکته مهمی دیگر است که باید به آن توجه کنید. برای اینکه بتوانید یک صندلی گیمینگ راحت و خوب پیدا کنید بهتر از موارد زیر را بررسی کنید:

  • قابلیت تنظیم جهت و ارتفاع دسته ها
  • تنظیم ارتفاع صندلی
  • تغییر زاویه تکیه گاه صندلی
  • تنظیم نوع حالت نشیمنگاه به صورت ثابت یا حالت متحرک و تاب خوردن
ارگونومی و راحتی

اینها از جمله مواردی است که به کاربر اجازه می دهد صندلی را مطابق با شرایط فیزیکی و دلخواه خودش تنظیم کند و در نتیجه در نشستن های طولانی مدت به کمر و عضلات او فشار و آسیبی وارد نشود.

جنس و متریال صندلی

جنس روکش و فوم به کار رفته تاثیر بسیار زیادی در راحتی استفاده از صندلی دارد و اگر صندلی مورد نظر شما از مواد خوبی تولید نشده باشد، در استفاده های طولانی خسته کننده شده و در بلند مدت نیز کارایی خود را از دست می دهد. به طور کلی صندلی های گیمینگ از سه جنس چرم، پارچه و Mesh (منسوج توری) تولید می شوند که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. صندلی های چرمی ظاهر جذاب تری دارند اما اگر جنس چرم آنها چرم واقعی نباشد و از چرم PVC یا PU برای تولید آنها استفاده شود.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید سه پایه دوربین + معرفی بهترین سه پایه های دوربین موجود در بازار

در صورتی که صندلی های پارچه ای کمتر باعث عرق کردن می شوند و بهتر گرما را دفع می کنند، اما نسبت به صندلی های چرمی در برابر ریختن مایعات مقاومت بسیار پایینی دارند و شاید به اندازه صندلی های چرمی راحت نباشند. البته اگر برایتان عرق نکردن و تهویه هوا مهم است، می توانید صندلی های گیمینگ با جنس Mesh که به دلیل جنس پارچه به کار رفته تهویه هوا به خوبی در آنها صورت می گیرد را انتخاب کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید مونوپاد را بخوانید.

در مورد فوم به کار رفته در صندلی های گیمینگ هم باید گفت که به طور کلی از دو نوع فوم گرم و فوم سرد در تولید انواع صندلی استفاده می شود که معمولا صندلی های تولید شده با فوم سرد یا مموری فوم به علت متریالی که دارند نرم تر از فوم گرم بوده و راحتی بیشتری را ایجاد می کنند.

استایل و ظاهر صندلی

قطعا یکی از مهم ترین موارد در انتخاب صندلی گیمینگ ظاهر و نحوه طراحی آن برای گیمرها و استریمرها است. همانطور که گفته شد تنها هدف از خرید صندلی گیمینگ بحث راحتی نیست و فاکتور ظاهر نیز عاملی برای افزایش جذابیت استریم و ست آپ گیمینگ برای عاشقان گیم می باشد. از نظر زیبایی ظاهری صندلی های گیمینگ تنوع خوبی دارند و تولید کنندگان نیز سعی می کنند در این نوع صندلی ها از رنگ های جذاب و طراحی های نسبتا خشن استفاده کنند که باعث جذاب تر شدن آن می شود.

استایل و ظاهر صندلی

همچنین برخی کمپانی ها پا را فراتر گذاشته و در قسمت هایی از صندلی از لامپ های نورپردازی استفاده کرده اند که آن را بیشتر از سایر مدل ها چشم نواز می کند. اما از آنجایی که قرار است برای بازی کردن ساعت های طولانی روی صندلی بنشینید توصیه می کنیم که فاکتور راحتی و ارگونومیک بودن را در اولویت بالاتری از ظاهر صندلی و زیبایی آن قرار دهید.

معرفی بهترین صندلی های گیمینگ

اگر سری به فروشگاه های اینترنتی برای دیدن قیمت های انواع صندلی گیمینگ بزنید، می توانید تنوع صندلی ها را از رنج حدود 3 میلیون تومان تا حدود 20 میلیون تومان و بالاتر ببینید. در این قسمت ما 6 مورد از بهترین صندلی های گیمینگ بازار را انتخاب و بررسی کرده ایم تا برای خرید یک صندلی گیمینگ کار آسان تری را در پیش داشته باشید.

مطالعه بیشتر
نکته‌های کاربردی و ترفندهایی برای بهتر استفاده کردن از ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۴

1- صندلی گیمینگ Cougar Armor One

صندلی های سری Armor One برند Cougar جزو صندلی های گیمینگ میان رده محسوب می شوند و امکانات خوبی را در خود جای داده اند. این صندلی گیمینگ فریمی فولادی دارد که روی آن با فوم و چرم PVC با طرح لوزی شکل پوشانده شده است و گوکار ادعا می کند که چرم به کار رفته می تواند به خوبی تهویه هوا را انجام دهد. صندلی Cougar Armor One به کاربر امکان تنظیم و شخصی سازی نحوه نشستن خود را می دهد و می توان ارتفاع صندلی را کم یا زیاد کرد، زاویه تکیه گاه را برای دراز کشیدن تا 180 درجه تغییر داد و حتی صندلی را به عقب خم کرد.

صندلی گیمینگ Cougar Armor One

البته سری صندلی های آرمور وان جزو صندلی های گیمینگ با سایز کوچک محسوب می شوند و چندان برای افراد بلند قد مناسب نیستند. همچنین حداکثر وزن قابل تحمل این صندلی 120 کیلوگرم است که به همین خاطر خرید صندلی مخصوص بازی Cougar Armor One به افراد سنگین وزن توصیه نمی شود.

  • جنس روکش: چرم PVC
  • حداکثر وزن قابل تحمل: 120 کیلوگرم
  • نورپردازی: ندارد
  • قابلیت تغییر زاویه تکیه گاه: دارد، تا 180 درجه

2- صندلی گیمینگ X Rocker Playstation Amarok

صندلی های گیمینگ تنها مختص به پی سی گیمرها نیست و همه افرادی که حتی کنسولی مثل پلی استیشن هم دارند می توانند از انواع صندلی گیمینگ برای بازی کردن استفاده کنند. کمپانی ایکس راکر صندلی PlayStation Amarok را با طرح و زبان طراحی مخصوص کمپانی پلی استیشن طراحی کرده و در جای جای آن المان هایی از کنسول پلی استیشن قابل مشاهده است. مهم ترین ویژگی این صندلی مجهز شدن به نوارهای ال ای دی است که جلوه ای جذاب را در اتاق گیمینگ به وجود می آورد و کاربر می تواند رنگ ال ای دی ها را تغییر داده تا با رنگ سایر لوازم دیگر هماهنگ شود.

 صندلی گیمینگ X Rocker Playstation Amarok

همچنین یک باتری قابل شارژ نیز در بدنه صندلی قرار دارد که می تواند تا دو ساعت با یک بار شارژ کامل چراغ ها را روشن نگه دارد و بدین وسیله دیگر نیازی به اتصال دائم به منبع انرژی وجود نخواهد داشت. دسته های صندلی X Rocker Playstation Amarok به صورت چهار بعدی یا 4D طراحی شده اند و می توان آنها را در چهار سمت مختلف جابجا کرد و آن را با حالت نشستن خود تنظیم کرد تا قسمت آرنج به راحتی روی آن قرار بگیرد. جنس روکش این صندلی از چرم مصنوعی است و خود دارای دو پشتی برای گودی کمر و پشت گردن است. همچنین تکیه گاه این صندلی می تواند تا 135 درجه به عقب تغییر زاویه دهد و در مواقعی که هنگام بازی کردن فرصت استراحت وجود دارد، کاربر می تواند روی صندلی دراز بکشد و کمی استراحت کند.

  • جنس روکش: چرم مصنوعی
  • حداکثر وزن قابل تحمل: 100 کیلوگرم
  • حداکثر قد: اعلام نشده
  • نورپردازی: دارد
  • قابلیت تغییر زاویه تکیه گاه: دارد، تا 135 درجه
مطالعه بیشتر
ایرتگ اپل چیست ؟ + بررسی ویژگی ها و کاربردهای رد یاب هوشمند اپل

3- صندلی مخصوص بازی Fantech Alpha GCR-20 RGB

اگر دنبال یک صندلی گیمینگ مجهز به نورپردازی هستید یکی از بهترین گزینه ها برای خرید، صندلی گیمینگ فن تک مدل Alpha GCR-20 RGB خواهد بود. این صندلی گیمینگ به گونه طراحی شده است که کاربر قادر باشد برای استفاده های طولانی بدون هیچ گونه خستگی از آن استفاده کند. در تولید این صندلی از فوم سرد با دوام و چرم مصنوعی پلی اورتان استفاده شده تا کاربر احساس راحتی بیشتری داشته باشد و همچنین این نوع روکش چرمی در برابر آب نیز مقاوم است و در صورت ریختن مایعات آنها را به خود جذب نمی کند.

Fantech Alpha GCR-20 RGB

یکی از قابلیت های جالب صندلی Fantech Alpha GCR-20 RGB قابلیت خم شدن تکیه گاه آن تا 180 درجه است که به کاربر این امکان را می دهد به صورت کامل روی آن دراز بکشد و استراحت کند. علاوه بر این دسته های این صندلی نیز قابلیت حرکت در جهات مختلف را دارد که می توان آنها را برای قرار گیری راحت تر دست در زوایای مختلف تنظیم کرد. در حاشیه های صندلی چراغ های LED قرار گرفته که وظیفه نورپردازی را بر عهده دارد و این چراغ ها قابلیت کنترل رنگ را دارند که می توان رنگ های مختلف با حالت های متنوعی تنظیم کرد.

  • جنس روکش: چرم PU
  • حداکثر وزن قابل تحمل: 150 کیلوگرم
  • نورپردازی: دارد
  • قابلیت تغییر زاویه تکیه گاه: دارد، تا 180 درجه

4- صندلی گیمینگ DXRacer Gladiator

چهارمین مدل از بهترین صندلی های گیمینگ بازار محصولی از کمپانی معتبر DXRacer و سری Gladiator آن است که با ظاهری جذاب توجه هر بیننده ای را به خود جذب خواهد کرد و مناسب افرادی است که به دنبال یک صندلی گیمینگ بسیار زیبا و با کیفیت بالا هستند. این سری از صندلی های DXRacer در رنگ های مختلفی تولید شده اند که فرد می تواند با توجه به سلیقه خود آنها را انتخاب کند. شرکت تولید کننده ادعا می کند که مواد به کار رفته در این صندلی همگی از مرغوب ترین مواد موجود تهیه شده اند و احساس راحتی بالایی را برای کاربر به ارمغان خواهند آورد.

DXRacer Gladiator

صندلی Gladiator تمامی قابلیت های تنظیم و شخصی سازی را دارد و می توان به دلخواه زاویه صندلی، امکان کج شدن، زاویه قرارگیری دسته ها و ارتفاع صندلی را تغییر داد تا به بهترین حالت و زاویه مناسب نشستن برای بازی کردن یا استریم رسید. صندلی های سری Gladiator مناسب افرادی با حداکثر وزن 102 کیلوگرم و حداکثر قد 190 سانتی متر هستند و ازن نظر سایز جزو صندلی های استاندارد یا مدیوم محسوب می شوند.

  • جنس روکش: چرم PVC
  • حداکثر وزن قابل تحمل: 102 کیلوگرم
  • نورپردازی: ندارد
  • قابلیت تغییر زاویه تکیه گاه: دارد، تا 135 درجه
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید ماوس گیمینگ + مقایسه و بررسی ماوس سیم دار و بی سیم(وایرلس) + معرفی بهترین ماوس مخصوص بازی

5- صندلی گیمینگ DXRacer Air Pro

اگر صندلی های چرمی باعث گرم شدن پشت و نشیمنگاه کاربر می شوند و در نشستن های طولانی مدت باعث عرق کردن خواهند شد، انتخاب صندلی های توری دار گزینه مناسبی است و صندلی گیمینگ Air Pro یک انتخاب راضی کننده برای این دسته از کاربران خواهد بود. کمپانی DXRacer در مدل Air Pro محصولی خلاقانه را تولید کرده که ویژگی های منحصر به فردی دارد. این صندلی از جنس Mesh یا منسوج توری با تکنولوژی پیشرفته تولید شده که عملکرد بسیار خوب دفع گرما و خنک کردن هوا در هنگام نشستن روی خود را دارد.

 صندلی گیمینگ DXRacer Air Pro

در قسمت استراحتگاه سر این صندلی (در برخی مدل ها) از مموری فوم استفاده شده که راحتی نشستن روی صندلی را بیشتر می کند و وسیله خوبی برای تکیه دادن سر و استراحت دادن به سر و گردن در بازی کردن های طولانی مدت و متوالی است. صندلی DXRacer Air Pro به صورت ماژولار طراحی شده است که در آن کاربر می تواند قطعاتی اضافی مانند استراحتگاه پا، هولدر لیوان و همچنین انواع هولدر لپ تاپ و موبایل را به آن اضافه کند. از سایر ویژگی های این صندلی می توان به دسته های 4 بعدی، تکیه گاه با قابلیت تغییر زاویه 135 درجه ای و پایه آلومینیومی اشاره کرد که نشان دهنده کاربردی و با دوام بودن این محصول است.

  • متریال: منسوج توری (Mesh)
  • حداکثر وزن قابل تحمل: 100 کیلوگرم
  • نورپردازی: ندارد
  • قابلیت تغییر زاویه تکیه گاه: دارد، تا 135 درجه

6- صندلی مخصوص گیم Razer Iskur

آخرین مدل از بهترین صندلی های گیمینگ بازار متعلق به برند ریزر است که نیازی به تعریف و تمجید از محصولات آن نیست و همه عاشقان دنیای گیمینگ با این برند با کیفیت و البته گران قیمت آشنایی دارند. ریزر برای گیمرها صندلی مدل Iskur را با روکش چرم PVC و ترکیبی از رنگ مشکی با دور دوزی های سبز تولید کرده و در جلوی صندلی لوگو سبز ریزر را می توانید مشاهده کنید که واقعا از لحاظ ظاهری جذاب و چشم نواز است.

صندلی مخصوص گیم Razer Iskur

این صندلی برای افرادی با حداکثر قد 190 سانتی متر و وزن کمتر از 136 کیلوگرم مناسب بوده که می توان آن را به عنوان یک صندلی با سایز متوسط به حساب آورد. پایه این صندلی مانند سایر صندلی های گیمینگ به صورت ستاره 5 پر است و برای توزیع وزن مناسب پایه فلزی انتخاب شده است که نسبت به پایه های پلاستیکی مقاومت و طول عمر بیشتری دارند. همچنین ریزر برای ایجاد راحتی بیشتر برای گیمرها یک پشتی بزرگ برای قسمت گودی کمر نیز در این مدل قرار داده که قابلیت تنظیم را به کاربر می دهد و از خستگی و درد کمر حاصل از نشستن های طولانی جلوگیری می کند. همانطور که انتظار می رفت دسته های Razer Iskur از نوع چهار بعدی هستند و می توان آنها را در چهار جهت مختلف حرکت داد تا با نحوه نشستن کاربر هماهنگ شوند.

  • جنس روکش: چرم PVC
  • حداکثر وزن قابل تحمل: 135 کیلوگرم
  • نورپردازی: ندارد
  • قابلیت تغییر زاویه تکیه گاه: دارد، تا 139 درجه
مطالعه بیشتر
ایرتگ اپل چیست ؟ + بررسی ویژگی ها و کاربردهای رد یاب هوشمند اپل

جمع بندی

همانطور که در طول راهنمای خرید صندلی گیمینگ اشاره شد، صندلی های گیمینگ تنوع خوبی در بازار دارند و می توانید با سلیقه خودتان یک صندلی گیمینگ خوب تهیه کنید. همچنین ما با گردآوری چند مورد از بهترین صندلی گیمینگ های بازار سعی کردیم تا پروسه انتخاب کردن را برای شما آسان تر کنیم.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با بهترین صندلی های گیمینگ و حرفه ای آشنا شدید.همچنین از مشخصات و ویژگی های آنها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا خرید صندلی گیمینگ ضروری است؟

نه، این به اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر وضعیت بدن شما با صندلی فعلی‌تان هماهنگ نیست و کمرتان درد می‌کند، قطعاً به شما توصیه می‌کنم در اسرع وقت یک صندلی مخصوص بازی خریداری کنید. صادقانه بگویم، صندلی‌های گیمینگ دارای ویژگی‌هایی هستند که حالت درست قرار گرفتن بدن و درست نشستن را به شما برمی‌گردانند.

بهترین مدل صندلی گیمینگ کدام است؟

بیشتر صندلی‌های گیمینگ تفاوت چندانی با همدیگر ندارند. همه آنها چرخشی و دارای جک تنظیم ارتفاع، دستگیره، تکیه گاه و طراحی ارگونومیک هستند. شما می توانید هر کدام از آنها را بخرید!

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید