چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403
خرید اسپرسو ساز

راهنمای خرید اسپرسو ساز + بررسی ۵ فاکتور مهم که برای خرید اسپرسوساز باید در نظر بگیرید

اگر قصد خرید اسپرسو ساز را دارید، نیاز به اطلاعات کافی درباره اسپرسوساز‌ها خواهید داشت. هدف ما از گردآوری و تهیه راهنمای خرید اسپرسو ساز، پاسخ به این نیاز شماست. در ادامه این راهنمای خرید اسپرسو ساز، به معرفی و بررسی امکانات و قطعات دستگاه اسپرسوساز خواهیم پرداخت. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا پس از معرفی چند اسپرسوساز پرطرفدار بازار، بتوانید با اطمینان بیشتر، اسپرسوساز مناسب خود را انتخاب کنید.

کیفیت نوشیدنی‌هایی از جمله موکا، لاته، کاپوچینو و آمریکانو، به کیفیت اسپرسویی بستگی دارد که از آن استفاده می‌شود؛ اما تهیه یک اسپرسو با طعم و کیفیت عالی به عوامل مختلفی وابسته است. برخلاف قهوه که دم‌کردن آن بسیار ساده است، تهیه یک فنجان اسپرسو کمی پیچیده‌تر است و به‌وسیله دستگاه اسپرسو ساز انجام می‌شود. این دستگاه برای تهیه یک اسپرسو باکیفیت، از قطعات و امکانات خاصی استفاده می‌کند که در ادامه به این‌ها خواهیم پرداخت.


فهرست مطالب


قهوه‌ی اسپرسو دقیقا چیست؟

با وجود محبوبیت قهوه‌ی اسپرسو در بین قهوه‌دوستان، هنوز چندین باور غلط رایج در مورد این اکسیر جادویی وجود دارد. اگرچه طبق یک تعریف قدیمی تولید قهوه اسپرسو با میزان دارک بودن رست آن ارتباط داشته است، اما باید بدانید که قهوه‌ی اسپرسو می‌تواند حاصل از هر نوع رستی از لایت تا تیره باشد. قهوه‌ی اسپرسو با دانه‌های قهوه خاصی تعریف نمی‌شود، بلکه این واژه اصطلاحی برای معرفی روش تهیه‌ی آن است.

خرید اسپرسو ساز

به طور کلی تهیه‌ی قهوه‌ی اسپرسو به چند جزء کلیدی نیاز دارد که این موارد شامل زمان، دما و فشار می‌شود. برای تهیه‌ی اسپرسو، ابتدا قهوه به شکلی بسیار ریز آسیاب می‌شود و سپس در فیلتر مخصوص دستگاه قرار می‌گیرد. پس از این مرحله آب داغ با فشار ۹ تا ۱۰ بار و با دمای حدود ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه فارنهایت به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به داخل آن نفوذ می‌کند و چیزی که معروف به قهوه‌ی اسپرسو است را می‌سازد.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: معرفی انواع ماشین ظرفشویی

قهوه‌ی اسپرسو اساساً حاصل از گذر از لایه‌های فیلتر آبشاری به منظور تهیه‌ی کنسانتره قهوه است که در بخش بالایی آن لایه‌ای کرمی تشکیل می‌شود. جالب است بدانید که تنها قهوه‌ی اسپرسویی که به درستی آماده شده باشد، لایه‌ای کرمی خواهد داشت. کیفیت کرم هم نشان دهنده‌ی مهارت باریستا و هم تازگی قهوه است. قهوه‌ی اسپرسو به شکل خالص خود یک نوشیدنی لذیذ برای علاقه‌مندان است که می‌توان آن را با نسبت‌های مختلف شیر برای لاته، کاپوچینو، کورتادو و ماکیاتو تهیه کرد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ 2023

آشنایی با انواع اسپرسوسازهای خانگی و صنعتی

یکی از موارد لازم در راهنمای خرید اسپرسو ساز ذکر انواع دستگاه‌های اسپرسوساز موجود در بازار است. شاید بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز یکی است و تفاوتی با یکدیگر ندارد. بهتر است بدانید این تصور کاملاً اشتباه است و دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز دو دستگاه مجزا هستند. در واقع دستگاه اسپرسوساز آب جوش تولید شده در دستگاه را با فشار بالا از درون قهوه موجود در آن عبور داده و باعث تولید قهوه غلیظ‌ تری نسبت به دستگاه قهوه ساز می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت انواع اسپرسوساز موجود در بازار شامل موارد زیر می باشد.

مدل اسپرسوسازویژگی های محصول
دستیدر این مدل اسپرسوساز آب باید به صورت جداگانه گرم شده و سپس به دستگاه اضافه شود.برای استفاده از این دستگاه نیازی به نیروی برق وجود ندارد.برای تهیه‌ قهوه‌ اسپرسو در این دستگاه به فشار نیروی انسانی نیاز است.اسپرسوسازهای دستی در مدل های کوچم، بزرگ و قابل حمل در بازار موجود می باشند.استفاده از این دستگاه دشوار بوده و نیاز به آموزش دارد و برای افراد تازه‌ کار سخت است.نسبت به سایر مدل های اسپرسوساز دارای قیمت ارزان تری می باشد.این نوع دستگاه اسپرسو باکیفیت و خوش طعم تری تولید می‌کند.
نیمه اتوماتیکاین دستگاه از پمپ مخصوص برای ایجاد فشار مورد نیاز جهت تهیه قهوه استفاده می‌ کنند.زمانی که پمپ فشار لازم را ایجاد می‌ کند، باید به صورت دستی قهوه آسیاب شود.رابط کاربری این مدل اسپرسوساز بسیار مناسب بوده و از کارایی بالایی برخوردار است.استفاده از این نوع اسپرسو ساز راحت‌ تر از نمونه دستی آن است.استفاده از آن‌ها به راحتی اسپرسو سازهای تمام اتوماتیک نیست.
تمام اتوماتیکبهترین و کاربردی ترین اسپرسوسازهای موجود در بازار از نوع تمام اتوماتیک می باشد.برای استفاده از این دستگاه باید دانه‌ های قهوه را در قیف قرار دهید تا به صورت اتوماتیک قهوه استخراج شود.برخی از این مدل ها دارای فوم‌ساز شیر توکار هستند و می‌ توانند کاپوچینو درست کنند.روش استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و نسبت به سایر مدل ها قیمت بالاتری دارد.الکتریکی بودن این مدل اسپرسوساز اتوماتیک به معنی خطر خرابی بیشتر است.در این دستگاه نمی‌ توانید مراحل دم کشیدن، عطر و طعم اسپرسو را کنترل کنید.
کپسولیاین دستگاه از اسپرسوسازها از نمونه دستگاه های تمام اتوماتیک هستند.در این محصول از از دانه‌ های آسیاب‌ شده در کپسول های آلومینیومی و بدون هوا استفاده می شود.کار کردن با این دستگاه بسیار آسان بوده و نیازی به تمیز کردن نیز ندارند.لازم به ذکر است که قیمت کپسول‌ ها از انواع دانه قهوه تازه بیشتر می باشد.

آشنایی با قطعات دستگاه اسپرسو ساز

قبل از ذکر نکات مهم راهنمای خرید اسپرسو ساز بهتر است شما را کمی با قطعات مهم موجود در این دستگاه آشنا کنیم تا در صورتی‌ که در ادامه مطلب با آن‌ها برخورد کردید، توضیحات مختصری در مورد آن‌ها بدانید. قطعات مهم موجود در دستگاه اسپرسو ساز عبارت‌اند از:

  • هد گروپ: این قطعه درون اسپرسوساز بسیار مهم است و جهت عصاره گیری قهوه و غلیظ شدن آن استفاده می‌شود. به‌ منظور عصاره گیری اسپرسو به این قطعه پرتافیلر نصب می‌باشد.
  • پرتافیلر: پرتافیلتر اسپرسوساز محفظه‌ای است که درون آن مجراهای ریزی موجود می‌باشد که به این مجراها سبد پرتافیلر گفته می‌شود. سبد پرتافیلر به دو شکل فشرده و غیرفشرده در پرتافیلر وجود دارد که معمولاً سبد اسپر سو سازهای خانگی از نوع فشرده است. شما باید در هنگام خرید اسپرسوساز به پرتافیلر و قطعات موجود در آن توجه کنید، چون می‌توانید از روی کیفیت این قطعه از سطح کیفی دستگاه اسپرسوساز باخبر شوید.
  • نازل آب جوش: این قسمت برای تولید آب جوش استفاده می‌شود.
  • نازل بخار: نازل بخار به لوله‌ای درون اسپرسوساز گفته می‌شود که جنس آن معمولاً از استیل و درون آن چند خروجی موجود می‌باشد.
مطالعه بیشتر
ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

راهنمای خرید اسپرسو ساز

توان و فشار اسپرسوساز

نخستین بخشی که در تهیه راهنمای خرید اسپرسو ساز مورد بررسی قرار می‌دهیم، توان و فشار اسپرسوساز است. فشار در تهیه اسپرسو نقش با‌اهمیتی دارد و به‌ همین دلیل، فرآیند دم‌آوری قهوه با این روش را اسپرسو (تهیه‌شده با فشار) نامیدند. در اثر فشار دستگاه بر دانه‌های آسیاب‌شده قهوه، هاله‌ای کرم‌رنگ روی قهوه تشکیل می‌شود که (کرما) نام دارد.

خرید اسپرسو ساز

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟

کرما از چربی و روغن‌های موجود در قهوه به‌وجود آمده و دلیلی بر کیفیت قهوه است. در واقع هرچه فشار دستگاه بیشتر باشد، آب بیشتر بر قهوه اثر می‌گذارد و عطر و طعم قهوه بهتر می‌شود. معمولا بهترین فشار برای عصاره‌گیری در تهیه قهوه اسپرسو، ۹ بار است که توسط دستگاه‌های اسپرسوساز صنعتی اعمال می‌شود. این در حالی‌ست که دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی به‌دلیل ساختار متفاوت، ضعیف‌ترند و برای اثرگذاری مورد ‌نظر روی قهوه، نیاز به فشار بیشتری دارند که معمولا ۱۵ بار است.

مقاومت و جنس بدنه اسپرسوساز

دومین بخش از راهنمای خرید اسپرسو ساز، مربوط به مقاومت و جنس بدنه اسپرسوساز است. چون‌که این عامل علاوه‌بر زیبایی، کیفیت و طول عمر دستگاه را تعیین می‌کند. جنس بدنه این دستگاه‌ها از فلز ضد زنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هردو است. در پایان این بخش از راهنمای خرید اسپرسو ساز، ذکر این نکته ضروری‌ست که معمولا عمر دستگاه‌های فلزی در مقایسه با دستگاه‌های پلاستیکی بیشتر است و کمتر دچار آسیب می‌شوند.

پرتافیلتر (دسته گروپ اسپرسوساز)

سومین بخش مهم و قابل ذکر در راهنمای خرید اسپرسو ساز، مربوط به پرتافیلتر این دستگاه است. برای تهیه قهوه، باید قهوه آسیاب‌شده را در جای مخصوص به‌خود در دستگاه قرار داد که به این قطعه از اسپرسوساز، پرتافیلتر می‌گویند.

مطالعه بیشتر
معرفی چندین بهترین برند روتختی گارددار نوزاد

مهم‌ترین نکته در این بخش از راهنمای خرید اسپرسو ساز، این است که کیفیت و جنس پرتافیلتر که متشکل از قطعات پلاستیکی یا استیل بوده، در کارایی و طول عمر دستگاه اثر می‌گذارد. در بخش معرفی چند اسپرسوساز پرطرفدار بازار، دستگاه‎‌هایی با پرتافیلتر‌های قوی معرفی می‌شوند.

سبد پرتافیلتر

چهارمین بخش از راهنمای خرید اسپرسو ساز، مربوط به سبد پرتافیلتر دستگاه است. همان‌طور که در بخش سوم راهنمای خرید اسپرسو ساز اشاره شد؛ پرتافیلتر دارای سبدی فلزی‌ست که قهوه آسیاب‌شده برای عمل عصاره‌گیری درون آن ریخته می‌شود. اثر این سبد بر کرمی و فومی‌شدن لایه روی اسپرسو است. معمولا ظرفیت این سبد برای ۷ الی ۱۰ گرم قهوه طراحی شده ‌است.

اسپرسوساز چند کاره

پنجمین قسمت از این راهنمای خرید اسپرسو ساز، مربوط به اسپرسوسازهای چندکاره است. کارایی یک دستگاه اسپرسوساز، ارتباط مستقیمی با به‌صرفه‌بودن آن دستگاه دارد. برخی از این دستگاه‌ها، علاوه‌بر قهوه اسپرسو، قهوه فرانسوی (قهوه فیلتری) تهیه می‌کنند. برخی دیگر از اسپرسوسازها، قابلیت تهیه اسپرسو با کپسول قهوه، پودر قهوه و پد قهوه را دارند.

به‌عنوان آخرین نکته در این بخش از راهنمای خرید اسپرسو ساز، لازم‌به‌ذکر است که برخی از مدل‌های اسپرسوسازها با دارابودن یک نازل بخار، توانایی تهیه کاپوچینو و لاته دلچسبی را برای شما فراهم می‌آورند که مناسب برای کافی‌شاپ‌ها هستند. برای کسب آگاه بیشتر مقاله نقد و بررسی ویژگی های روشنایی تلویزیون اولد ال جی را بخوانید.

معرفی چند قابلیت ویژه اسپرسو سازها

ششمین قسمت این راهنمای خرید اسپرسو ساز، اختصاص به قابلیت‌های ویژه دستگاه‌های اسپرسوساز دارد. در این قسمت به تعدادی از قابلیت‌ها اشاره می‌کنیم:

سیستم شست‌وشوی خودکار

برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر با استفاده از این سیستم، شست‌وشوی تمامی قطعات مورد نیاز را انجام می‌دهند و کار شما را راحت‌تر می‌کنند.

مطالعه بیشتر
در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟ + جامع ترین راهنمای خرید تلویزیون

سیستم قطع خودکار

دستگاه‌های مجهز به این سیستم، ۱۵ دقیقه پس از عدم استفاده برای حفظ ایمنی، به‌طور خودکار خاموش می‌شوند.

قابلیت تنظیم برنامه‌های متفاوت

با این قابلیت، هرکدام از اعضا خانواده با تنظیم دستگاه روی برنامه مورد نظر خود، می‌توانند قهوه دلخواه را از دستگاه تحویل بگیرند. برای تشخیص این قابلیت ویژه، می‌توانید از راهنمای خرید اسپرسو ساز مورد نظر خود، استفاده کنید.

آسیاب قهوه داخلی

برای تهیه اسپرسو، نیاز به قهوه تازه‌آسیاب‌شده ‌است. هرچه مدت‌زمان آسیاب قهوه با دم‌آوری آن کمتر باشد، کیفیت اسپرسو بیشتر است. برخی مدل‌های اسپرسوسازها با داشتن آسیاب قهوه داخلی، نیاز شما برای تهیه یک آسیاب قهوه را برطرف می‌کنند. شما با استفاده از اطلاعات مربوط راهنمای خرید اسپرسو ساز هر برند، می‌توانید مدل‌های آسیاب‌دار را بشناسید.

فیلتر آب

کیفیت آب داخل دستگاه اسپرسوساز، تاثیر مستقیمی بر طعم نهایی قهوه دارد. برخی دستگاه‌ها با دارابودن فیلتر آب، خیال شما را از کیفیت نهایی اسپرسو راحت می‌کنند. برای کسب اطلاعات در این‌باره هم می‌توانید از راهنمای خرید اسپرسو ساز هر برند استفاده کنید. در بخش معرفی چند اسپرسوساز پرطرفدار بازار، به برخی از دستگاه‌ها با این قابلیت‌ها اشاره می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی را بخوانید.

بررسی ۵ فاکتور مهم که برای خرید اسپرسوساز 

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، تهیه‌ی یک شات اسپرسوی حرفه‌ای نیازمند دستگاهی مناسب است. بنابراین در این بخش طی چند گام موثر به شما نشان خواهیم داد که چه اسپرسوسازی را انتخاب کنید که بعد از انتخاب و خرید آن پشیمان نشوید.

۱. خرید اسپرسو ساز – راحتی یا کیفیت؟ اسپرسوساز تمام‌اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک

هنگام خرید یک دستگاه اسپرسوساز خانگی، مهم‌ترین تصمیم انتخاب بین دستگاه تمام‌اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک است. تفاوت اساسی بین این دو دسته محصول در این است که مدل‌های تمام‌اتوماتیک بی‌نقص هستند و همه کارها را به صورت خودکار با لمس تنها یک دکمه انجام می‌دهند. در مقابل، اسپرسوسازهای نیمه‌اتوماتیک نیاز به آسیاب دانه‌های رست شده دارند و در صورت علاقه‌مندی به افزودن شیر، گرم کردن آن باید به شکل دستی انجام شود.

دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک برای کسانی که راحتی اولویتشان است، گزینه‌ای محبوب است، چراکه با این مدل‌ها می‌توان به روشی آسان و بدون دردسر اسپرسوی خانگی را آماده کرد. بنابراین زامبی‌هایی که بدون خوردن یک لیوان قهوه حتی نمی‌توانند به آسیاب کردن دانه‌ها هم فکر کنند، می‌توانند تنها با زدن یک دکمه در کمتر از یک دقیقه به زندگی برگردند.

خرید اسپرسو ساز

با این‌حال با استفاده از مدل‌های تمام‌اتوماتیک، احتمالا شات‌های کم‌تری به شما برسد، اما از اسپرسوی غنی و کاملی برخوردار خواهید شد. این دستگاه‌ها سریع و آسان هستند، اما طبیعتا به کیفیت قهوه‌های کافی شاپ محلی مورد علاقه‌ی شما نمی‌رسد.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی ال جی + مقایسه ی موتور دایرکت درایو LG با موتورهای معمولی

دستگاه اسپرسوساز نیمه‌اتوماتیک در مقایسه با مدل‌های قبلی کمی به کار بیشتر نیاز دارند. در واقع برای تهیه‌ی اسپرسو با اسپرسوساز نیمه‌اتوماتیک، ابتدا باید قهوه را به صورت دستی آسیاب کنید و قبل از شروع چرخه‌ی دم کردن قهوه، باید پورتافیلتر دستگاه را در آن قرار دهید.

با استفاده از اسپرسوسازهای نیمه‌اتوماتیک می‌توانید ۱۰ تا ۲۰ شات اسپرسو به دست بیاورید و حتی اگر روی یک دستگاه نیمه‌اتوماتیک خوب سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید اسپرسویی با طعم بسیار بهتر نسبت به مدل‌های تمام اتوماتیک به دست آورید. همچنین اسپرسوساز نیمه‌اتوماتیک به شما اجازه می‌دهد که میزان قهوه و آب را به بوته‌ی آزمون و خطا ببرید تا بتوانید با ظرافت‌های ساخت قهوه‌ی اسپرسو آشنا شوید. این دستگاه‌ها برای کسانی که از فرآیند تهیه‌ی قهوه لذت می‌برند و می‌خواهند با کمی تلاش بیشتر، نوشیدنی‌ خوش‌طعم‌تری داشته باشند، انتخابی بهتر است.

۲. خرید اسپرسو ساز – غلاف‌دار یا بدون غلاف؛ آیا نسپرسو گزینه‌ای مناسب برای خرید است؟

دستگاه‌های نسپرسو در ژانر تمام‌اتوماتیک قرار می‌گیرند و سیستمی کپسول واحد هستند، به این معنی که قهوه را در درون قوطی و کپسول‌های کوچکی خواهید یافت که باید آن را در غلاف مخصوص دستگاه قرار دهید. با وجود این نوع کپسول‌ها تقریباً از دردسرهای تمیز کردن دستگاه راحت‌ می‌شوید، همچنین می‌توانید خیلی سریع بین انواع قهوه و برندهای مختلف جابه‌جا شوید و هر نوع محصولی را امتحان کنید.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دسته از کالاها قیمت آن است، چراکه برای ساخت یک شات قهوه باید دو برابر هزینه‌ی یک شات قهوه اسپرسو که از دانه‌های تازه تهیه شده است، هزینه کنید!

آیا کپسول‌های نسپرسو دوست‌دار محیط‌زیست هستند؟

علاوه بر هزینه‌های اضافی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، بسیاری از کاربران نگران اثرات زیست‌محیطی این کپسول‌های کوچک هستند. اما جالب است بدانید که نسپرسو (شرکت نستله) برای این کپسول‌ها خدمات بازیافت رایگان ارائه می‌کند، با این حال، مشخص نیست که چه تعداد از کاربران در این برنامه بازیافت شرکت می‌کنند، همچنین با توجه به شرایط ایران، چنین امکانی در کشور ما فراهم نیست.

برخی از مردم اذعان دارند که خرید این محصولات کپسولی یک سیستم ضایعات غیرضروری است؛ علاوه بر این، بازیافت یک فرآیند ۱۰۰ درصد کارآمد نیست، بنابراین بهتر است که در وهله‌ی اول اصلا زباله‌های قابل بازیافت تولید نکنید. خبر خوب این است که تلاش‌های نسپرسو در زمینه بسته‌بندی پایدار و تامین منابع زیست‌محیطی به طور مداوم در حال افزایش است.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جایگزین سبزتر دستگاه نسپرسو یک دستگاه اسپرسو ساز تمام‌اتوماتیک است که از دانه‌های تازه استفاده می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانه‌ها را در این دستگاه قرار دهید تا به‌طور خودکار آن‌ها را آسیاب کند. این روش تقریباً به اندازه‌ی استفاده از دستگاه نسپرسو راحت است، فقط با کمی تمیز کردن اضافی (تمیز کردن ظرف تفاله‌ها) همراه است.

۳. خرید اسپرسو ساز – قهوه با شیر دوست دارید؟

فرض کنید که اهل نوشیدن قهوه اسپرسو نیستید و علاقه‌مندید که قهوه‌ی خود را با استفاده از شیر کمی ملایم‌تر کنید. شیر گرم و فوم آن برای تهیه‌ی کورتادو، کاپوچینو یا لاته لازم است بنابراین خرید دستگاهی با قابلیت اضافه کردن شیر جزو مواردی است که باید به آن توجه کنید. به طور کلی، اسپرسوسازهایی با فوم‌سازهای خودکار و توکار ساده‌ترین کارکرد را دارند و وجود میله‌های بخار شیر در ساختار آن‌ها به ساخت لاته‌ای باکیفیت نسبت به سایر مدل‌ها (محصولاتی با فوم‌ساز مستقل) کمک می‌کند.

دستگاه‌های نسپرسو به احتمال زیاد دارای بخش فوم‌ساز شیر نیستند، اگرچه استثنائاتی هم وجود دارد، البته شما می‌توانید برای مدل‌هایی که قابلیت تولید فوم شیر ندارند، یک فوم‌ساز مستقل بخرید. با این حال، این دستگاه‌های کوچک پس از هر بار استفاده نیاز به شست‌وشو و تمیز کردن دارند، اگرچه این کار سخت نیست، اما از راحتی مدل‌های غلاف‌ساز می‌کاهد و مسلما ارزش خرید آن‌ها را که برای راحتی بیشتر بود، زیر سوال می‌برد.

۴. خرید اسپرسو ساز – سهولت در تمیز کردن اسپرسو ساز را در نظر بگیرید!

تمیز کردن اسپرسو ساز احتمالاً از آن بخش‌هایی است که اغلب افراد از آن فراری‌اند، در مورد سهولت در تمیز کردن دستگاه، شما باید نیازهای تمیزکاری به شکل روزانه و طولانی مدت را ارزیابی کنید! نیازهای روزانه‌ی اسپرسوساز شامل کارهایی مانند خالی کردن سینی‌های چکه و پاک کردن میله‌های بخار و فوم‌ساز و تخلیه تفاله‌دان (در اسپرسو ساز تمام اتوماتیک) است.

پاک‌سازی‌هایی در دوره‌های طولانی‌مدت شامل رسوب‌زدایی از دستگاه است. رسوب‌زدایی بسته به میزان مصرف و سختی آب منطقه‌ی شما می‌تواند هر چند ماه یک‌بار انجام شود.

مدل‌های غلاف‌دار راحتی بیشتری در تمیزکاری دارند، اما افزودن یک فوم‌ساز شیر جداگانه و مستقل بر روی دستگاه، تمیز کردن آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر به طور معمول از شیر در قهوه‌ی خود استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که اسپرسوسازی تمام‌اتوماتیک با فوم‌ساز شیر خریداری کنید، چراکه بهترین مدل در بین انواع گزینه‌ها از دیدگاه راحتی در تمیزکاری است.

۵. خرید اسپرسو ساز – آسیاب دانه‌های قهوه را فراموش نکنید

بسیاری از مدل‌هایی که در بازار وجود دارند اغلب دارای آسیاب داخلی هستند یا از کپسول‌هایی قهوه استفاده می‌کنند که نیاز به آسیاب را برطرف می‌کنند. اگر در نهایت دستگاه اسپرسوسازی را انتخاب کردید که دارای آسیاب نیست، برای تجربه‌ی قهوه‌ای تازه باید آسیابی مستقل تهیه کنید و دانه‌ها را به کمک آن آسیاب کنید.

اگر به دنبال خرید یک آسیاب جداگانه برای دستگاه اسپرسوساز خود هستید، قبل از خرید مطمئن شوید که مدل انتخابی برای دستگاه اسپرسو ساز مناسب است. آسیاب‌های اسپرسو دارای طیف گسترده‌ای از اندازه‌های متنوع هستند. در همین راستا توصیه می‌کنیم که اگر اسپرسو ماشین دارید، از آسیاب‌های کوچک پرهیز کنید، چراکه به احتمال زیاد به این معنی است که میزان قهوه‌ای که می‌توانند تولید کنند، به اندازه‌ای کم است که ارزش تهیه‌ی یک شات اسپرسو را ندارد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنما خرید اسپرسو ساز آشنا شدید. همچنین از نکات مهم آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

قدرت اسپرسوساز 15 بار بیشتر است یا 20 بار؟

قدرت اسپرسوسازها تقریبا یکسان است و کیفیت نوشیدنی تهیه شده در اکثر دستگاه‌ها در یک سطح قرار دارد و طعم اسپرسو به عوامل مهم دیگری مثل نوع قهوه و مدت زمان عصاره‌گیری بستگی دارد.

فشار بخار اسپرسو ساز چیست؟

دستگاه اسپرسو ساز با بهره‌گیری از فشار بخار عمل می‌کند و به همین واسطه قدرت و سرعت عملکرد آن در مقایسه با سایر ابزارهای قهوه ساز بیشتر است. این فشار منجر به عبور پرفشار آب از بین منافذ پودر قهوه می‌شود که نتیجه آن تشکیل کرمای غلیظی در قهوه می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

تلویزیون شیائومی 4X اندروید 65 اینچ مدل Mi TV 4X 65 تلویزیون شیائومی MI 4X …

دیدگاهتان را بنویسید