شنبه , 1 اردیبهشت 1403
مانیتور خمیده

معرفی و بررسی بهترین مانیتور های خمیده برای گیم با تسلط به بازی از تمامی زوایا

مانیتور ها را می توان دریچه ای به دنیای کامپیوتر دانست و به همین دلیل اهمیت آن ها برای کسانی که زمان زیادی با سیستم کار می کنند بیشتر می باشد. از این رو در چند سال گذشته، دنیای مانیتور ها و به خصوص مانیتور های گیمینگ دچار تغییرات زیادی شده است. ورود مانیتور های خمیده یا منحنی (Curved) به بازار موجب شد بسیاری از کاربران به خصوص گیمر ها این محصولات را به مانیتور های معمولی ترجیح دهند.مانیتور های منحنی زاویه دید کاملی ارائه می کنند و موجب می شوند به تمام محتوای صفحه دسترسی داشته باشید. ابعاد بزرگ، کیفیت مناسب و نرخ تازه سازی بالا موجب می شود این مانیتور ها بهترین انتخاب برای دوستداران گیم باشند. از این رو در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین مانیتور های گیمینگ بازار در هر رنج قیمتی را معرفی و بررسی کنیم.


فهرست مطالب


چرا باید مانیتور خمیده بخریم؟

به دلیل قیمت بالای مانیتور های خمیده این سوال به وجود می آید که چرا به این نمایشگر ها نیاز داریم و دلیل اصلی برتری این محصولات چیست؟ به طور ساده، دنیای اطراف ما مسطح نیست، قرنیه چشم انسان نیز دارای انحنا می باشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین صندلی های گیمینگ  را بخوانید.مانیتور های خمیده با الهام گرفتن از این موضوع و تقلید از فضای واقعی موجب می شود تجربه واقع گرایانه تری کسب کنیم. به عنوان مثال در هنگام تماشای یک ویدیو یا انجام بازی به دلیل انحنای تصویر، میزان غوطه ور شدن در تصویر بیشتر از همیشه خواهد بود.

چرا باید مانیتور خمیده بخریم؟

انحنای این مانیتور ها موجب می شود بدون آنکه نیاز باشد چشم خود را مدام حرکت دهیم، به تمام محتوای موجود در صفحه دسترسی داشته باشیم، از این رو میزان آسیب رسیدن به چشم، خستگی، سردرد و … در کمترین حال خود باقی می ماند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید سه پایه دوربین رابخوانید.به همین دلیل اگر مدت زیادی از روز را با سیستم کار می کنید، بهتر است به سراغ نمایشگر های منحنی بروید.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra - با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

معرفی بهترین مانیتور های خمیده موجود در بازار

تا اینجای مقاله دلیل برتری مانیتور های منحنی را درک کردیم و می دانیم که این مانیتور ها می توانند تجربه بهتری برای ما به ارمغان بیاورند. در چند سال اخیر تعداد مانیتور های خمیده همواره بیشتر می شود و اکنون برند های زیادی دست به تولید این محصولات میزنند. بهترین مانیتور های خمیده گیمینگ علاوه بر رزولوشن بالا و پنل خمیده، از ویژگی های گیمینگ مانند رفرش ریت بالا، فناوری Free Sync و… بهره میبرند تا بهترین تجربه از گیم نصیب تان شود.

 بهترین مانیتور های خمیده موجود در بازار

به بیان دیگر میزان خمیدگی این نمایشگر ها به عنوان شعاع یک دایره بر حسب میلی متر در نظر گرفته می شود و هرچقدر عدد آن کمتر باشد مانیتور خمیده تر است. رایج ترین مانیتور های منحنی با میزان خمیدگی 1800R عرضه می شوند اما خمیدگی 3000R و 4000R نیز در بین محصولات بالارده بسیار رایج است. در ادامه محصولات بالارده بازار را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین مانیتور خمیده با توجه به بودجه خود را پیدا کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ایرتگ اپل چیست  را بخوانید.

مانیتور گیمینگ خمیده شیائومی مدل ٣۴ اینچی – Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34

  • اندازه نمایشگر: ٣٤ اینچ
  • میزان انحنا شعاعی: ١٥٠٠ میلی‌متر
  • نوع پنل: SVA
  • رزولوشن پنل: 1440×3440 پیکسل
  • نسبت ابعاد تصویر: 21:9
  • نرخ بازسازی تصویر: 48 تا 144 هرتز
  • درگاه‌های ارتباطی: ٢ عدد درگاه HDMI نسل ٢ ، یک عدد درگاه DisplayPort

Samsung Odyssey G9 Neo

سری مانیتور های Odyssey سامسونگ از زمان عرضه تا کنون همواره در دسته بهترین مانیتور های گیمینگ قرار می گرفتند. مانیتور خمیده Samsung Odyssey G9 Neo نیز جدیدترین عضو این خانواده است که با ویژگی های خاص خود یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار می گیرد و می تواند بهترین جزء بهترین مانیتور های خمیده گیمینگ باشد. این مانیتور موفق شده چندین جایزه بین المللی کسب کند و منتقدان زیادی این محصول را توصیه می کنند.

 Samsung Odyssey G9 Neo

نمایشگر 49 اینچی این مانیتور با درجه خمیدگی 1000R بهترین زاویه برای حداکثر غوطه ور شدن و کمترین فشار چشم را به ارمغان می آورد. پنل این نمایشگر از نوع Quantum Mini-LED می باشد که می توان آن را نسل بعدی پنل ها دانست.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید مونوپاد را بخوانید. به لطف این پنل سامسونگ اودیسی G9 می تواند عمق رنگ 12 بیتی و HDR2000 را ارائه دهد. فناوری ماتریس کوانتومی با Quantum Mini-LED، روشنایی کنترل شده و کنتراست کامل را برای وضوح دقیق ایجاد می کند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین پردازنده گیمینگ + معرفی بهترین CPU برای گیم (در سال 1402، 2023)

رزولوشن این پنل 49 اینچی برابر 5120 در 1440 پیکسل یا Double QHD می باشد. بنابراین شما علاوه بر استفاده یکپارچه می توانید این مانیتور را به 2 نمایشگر مجزای QHD تبدیل کنید. نکته ای که ارزش این مانیتور را بیش از همیشه می کند نرخ تازه سازی 240 هرتز در کنار زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه است که Odyssey G9 Neo را به محصولی ایده آل برای گیمر های حرفه ای تبدیل می کند.

مانیتور خمیده BenQ EX3501R

برند بنکیو جزء قدیمی ترین های حوزه مانیتور می باشد و همواره محصولات خوش ساختی در کارنامه اش دارد. مانیتور خمیده BenQ EX3501R یک مانیتور اولترا واید گیمینگ است که به پاس ویژگی های مدرن می تواند در دسته بهترین مانیتور های خمیده قرار بگیرد. این مانیتور از همان ظاهر ساده و کلاسیک مانیتور های بنکیو بهره می برد که اندکی به سبک گیمینگ دیزاین شده است. حاشیه های کم EX3501R ظاهر آن را جذاب تر و مدرن تر از همیشه می کند، به طوری که می توانید 2 یا 3 عدد از این مانیتور را در کنار هم قرار دهید.

مانیتور خمیده BenQ EX3501R

این مانیتور 35 اینچی با میزان انحنای 1800R عرضه می شود که با انحنای قرنیه مطابقت دارد. رزولوشن این مانیتور نیز 3440×1440 پیکسل می باشد و به لطف پشتیبانی از HDR می توانید تصاویری زنده، پویا و با عمق رنگ مناسب را مشاهده کنید. مانیتور خمیده BenQ EX3501R از کنتراست 2500:1 پشتیبانی می کند؛ بدین ترتیب در تفکیک رنگ ها از همدیگر بی نظیر وارد می شود و علاوه بر گیم می توانید به عنوان یک مانیتور مخصوص طراحی هم روی آن حساب باز کنید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید سه پایه دوربین + معرفی بهترین سه پایه های دوربین موجود در بازار

نرخ تازه سازی 100 هرتزی را در نظر گرفته که موجب تجربه هرچه بهتر از بازی می شود. از این رو می توانید این مانیتور را به کنسول هم متصل کنید و از آن بهره ببرید. جدا از آن فناوری مورد انتظار AMD FreeSync در مانیتور خمیده BenQ EX3501R وجود دارد و موجب بهینه سازی رفرش ریت خواهد شد.

Gigabyte G34WQC

کمپانی گیگابایت چندی است که که به صورت اختصاصی به طراحی و تولید محصولات مخصوص بازی رده بالا می پردازد. گزینه بعدی برای لیست بهترین مانیتور های خمیده از این برند و متعلق به مانیتور خمیده Gigabyte G34WQC می باشد. این محصول یکی از کاملترین مانیتور های موجود در بازار بوده و هر نیازی که داشته باشید را رفع می کند. این محصول به یک نمایشگر کم حاشیه مجهز شده و از دیزاینی مدرن بهره می برد که توانایی گیگابایت در طراحی را به رخ می کشد.

Gigabyte G34WQC

پنل VA قرار گرفته شده در این مانیتور قادر است عمق رنگ 8 بیتی را به نمایش بگذارد که بیان گر کیفیتی بی نظیر در نمایش عمق رنگ ها خواهد بود. این پنل 34 اینچی با درجه انحنای 1500R عرضه می شود و طبق ادعای گیگابایت می تواند تا 30 درصد محدوده دید بیشتر نسبت به مانیتور های تخت هم اندازه ارائه کند. رزولوشن این پنل 3440×1440 پیکسل یا QHD می باشد و با پشتیبانی از دامنه HDR می توان آن را گزینه ای ایده آل در تفکیک رنگ ها دانست. گیگابایت ویژگی های زیادی در این مانیتور اعمال کرده تا تجربه گیم بهتر از هر زمان دیگری باشد.

مطالعه بیشتر
کوادکوپتر چیست؟ + بررسی مشخصات و ویژگی های کوادکوپتر DJI Air 2S

نرخ تازه سازی 144 هرتزی در کنار زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه دقیقا همان چیزی است که هر گیمری را راضی نگه خواهد داشت. فناوری Black Equalizer موجود در این مانیتور این امکان را می‌ دهد که جزئیات بیشتری از قسمت تاریک داشته باشید بدون اینکه قسمت روشن بیش از حد در معرض دید باشد. Aim Stabilizer نیز تاری حرکت را کاهش می دهد بنابراین وضوح بصری بهتری خواهید داشت که به ردیابی مسیر گلوله و هدف گیری آسان به هدف کمک می کند.

مانیتور خمیده Huawei MateView GT

چندی پیش کمپانی هواوی با معرفی سری مانیتور های MateView وارد عرضه مانیتور ها شد و به پاس طراحی های فوق العاده به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. مانیتور خمیده Huawei MateView GT نیز عضو جدید مانیتور های گیمینگ هواوی می باشد که با دیزاین مدرن و نوآوری های خاص در دسته بهترین مانیتور های خمیده قرار می گیرد. این مانیتور 34 اینچی از یک پنل VA بهره می برد که 3440×1440 یا WQHD را ارائه می کند. این پنل علاوه بر ارائه رزولوشن بی نظیر، از دامنه HDR و رنگ های P3 Color پشتیبانی می کند.

مانیتور خمیده Huawei MateView GT

این ویژگی در کنار کنتراست بی نظیر 4000:1 موجب می شود این مانیتور توانایی به نمایش درآوردن 1.07 میلیارد رنگ را داشته باشد. بدین ترتیب چه قصد اجرای گیم داشته باشید، چه تماشای فیلم و یا ادیت و طراحی می توانید روی Huawei MateView GT حساب کنید. چیزی که موجب می شود این مانیتور نسبت به رقبا متمایز شود، طراحی ظاهری جذاب و ویژگی های خاص آن می باشد. بر روی پایه این مانیتور یک لایت بار RGB قرار گرفته که می توانید بیش از 8 طیف نورپردازی را روی آن اعمال کنید.

مطالعه بیشتر
سافت باکس چیست و چرا در دنیای عکاسی و نورپردازی اهمیت دارد؟

همچنین برای کم و زیاد کردن صدا و نور پس زمینه کافی است لایت بار RGB را به سمت چپ یا راست اسکرول کنید. جدا از آن، این پایه خاص دارای 2 میکروفون است که برای مکالمات ویدئویی و … کاربرد خواهد داشت. مانیتور خمیده Huawei MateView GT همچنین از رفرش ریت 165 هرتز پشتیبانی می کند که آن را به گزینه ای ایده آل برای اتصال به کنسول های بازی، کامپیوتر های گیمینگ و … تبدیل می کند.

Samsung Odyssey G5

مانیتور خمیده Samsung Odyssey G5 محصول دیگر خانواده Odyssey می باشد که به سادگی پتانسیل قرار گرفتن در دسته بهترین مانیتور های خمیده را خواهد داشت. این مانیتور 27 اینچی با درجه خمیدگی 1000R عرضه می شود که یک عدد استاندارد بوده و نوید بخش زاویه دید مناسب خواهد بود. وجود رزولوشن WQHD در این پنل موجب می شود بتوانید بازی ها و ویدئو های با کیفیت را به سادگی پخش کنید.
این مانیتور همچنین از HDR10 پشتیبانی می کند و قادر است رنگ ها را با کیفیتی در خور پخش نماید.

Samsung Odyssey G5

این ویژگی در کنار رفرش ریت 144 هرتز موجب می شود مانیتور خمیده Samsung Odyssey G5 انتخابی مناسب برای گیمر ها باشد. زمان پاسخگویی مانیتور نیز 1 میلی ثانیه است و بدون هیچ تاخیری می توانید با آن به گیم بپردازید. وجود فناوری AMD FreeSync موجب می شود نرخ تازه سازی مانیتور همواره با فریم ریت دریافتی از بازی همگام بماند و شاهد پرش تصویر نباشید.

مانیتور خمیده G-plus GGM-L328QN

کمپانی جی پلاس چندی است که در زمینه طراحی مانیتور های گیمینگ حرف های زیادی برای گفتن دارد و محصولاتی اقتصادی اما با کیفیت تولید می کند. مانیتور خمیده G plus GGM-L328QN به یک پنل 32 اینچی مجهز شده که به دلیل حاشیه های بسیار کم و دیزاین مدرن توجه هر کاربری را جلب خواهد کرد. این مانیتور به یک پنل VA مجهز شده که رزولوشنی معادل 2560×1440 پیکسل یا QHD را ارائه می کند.

مانیتور خمیده G-plus GGM-L328QN

این پنل از نرخ تازه سازی 165 هرتز بهره می برد که در این رنج قیمتی اتفاق بسیار خوبی است و توجه جی پلاس به گیمرها را نشان می دهد. این نمایشگر همچنین استاندارد HDR10 را ارائه می دهد و قادر است 16.7 میلیون رنگ را به نمایش بگذارد تا تجربه ای متفاوت از بازی و تماشای فیلم کسب کنید.

مطالعه بیشتر
استریم چیست؟ - راهنمای جامع خرید ابزار لازم برای استریم

سخن پایانی

شما دراین مقاله با بهترین مانیتور های خمیده برای گیم آشنا شدید.همچنین از مشخصات و کاربرد آنها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود. برای خرید مانیتور شیائومی می توانید روی قسمت رنگی کلیک کنید.

سوالات متداول

مانیتور گیمینگ مناسب چه کسانی است؟

مانیتور گیمینگ مناسب تمامی افرادی است که به بازی علاقه مند هستند و می خواهند به صورت حرفه ای این کار را انجام دهند.

فرق بین مانیتور گیمینگ و مانیتور معمولی چیست؟

آیتم های اصلی که باعث ایجاد تفاوت بین مانیتور‌ معمولی و مانیتور‌ گیمینگ می‌شود، زمان واکنش‌دهی، لگ ورودی و فریم‌ریت هستند.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید