جمعه , 7 اردیبهشت 1403

ترفندهای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

همانطور که می‌دانید، کارت ویزیت بدون شک قوی‌ترین ابزار تبلیغاتی است که می‌توانید در جیب خود داشته باشید. این اولین برداشت  از شما و کسب و کاری است که نمایندگی می‌کنید. امروزه ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و رسانه‌های اجتماعی بر انتخاب‌های ما غالب هستند؛ با این‌ حال کارت ویزیت فیزیکی هنوز هم می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد یک ارتباط انسانی واقعی بین شما و همسالان تان  کمک کند. اگر قصد دارید کارت ویزیت خود را شخصا طراحی کنید، باید بدانید که برای موفقیت در آن باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. رعایت اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ میتواند اثربخشی کسب و کار شما را بیشتر کند. این اصول شامل ویژگی‌هایی مثل رنگ، سایز، انتخاب فونت و طرح و متون مناسب هستند که در ادامه به بررسی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

برای شروع لازم است پس از باز کردن فتوشاپ سند جدید را ایجاد کنید. این کار را از طریق رفتن به File> New ایجاد کنید. می‌توان برای طراحی بهتر لایه‌های متعدد را ایجاد و در صورت نیاز تغییرات را روی هر لایه اعمال کنید. با کلید میانبر F7 می‌توان به لایه‌ها دسترسی داشت و انواع تنظیمات از جمله تغییر پالت، تنظیم میزان شفافیت لایه‌ها، فعال و غیر فعال کردن لایه و… را با آن تنظیم کرد. پس از آن با استفاده از Pen  یا Shape طرح‌های مورد نظر را روی صفحه ایجاد کنید. در ادامه به نکاتی که باید در حین طراحی کارت ویزیت رعایت کنید اشاره خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر
سرورهایی که بیشترین کاربرد را در جهان دارند، سرور مجازی، ابری و اختصاصی

ساخت یک سند جدید در فتوشاپ

فتوشاپ را باز کنید و یک فایل جدید بسازید. اطلاعاتی که در این پنجره وارد میکنیم اهمیت دارد؛ چرا که به شما امکان چاپ کارت‌های با کیفیت بالا و کارت‌هایی با اندازه صحیح را افراهم می‌کند.

اندازه استاندارد کارت ویزیت 3.5 اینچ برای طول و 2 اینچ برای عرض است. اما لازم است تا فضایی را برای پرینت در نظر بگیریم. بنابراین یک 0.3 در حاشیه سفید در اطراف لبه‌ها اضافه می‌کنیم. همچنین باید از مجموعه رنگ CMYK با وضوح 300 پیکسل در هر اینچ استفاده کرد تا چاپ‌های ما با کیفیت بالا ارائه شوند.

به طور خلاصه، اگر یک کارت ویزیت با اندازه استاندارد میخواهید باید:

  • عرض = 3.8 اینچ
  • ارتفاع = 2.3 اینچ
  • وضوح = 300
  • حالت رنگ = رنگ CMYK، 16 بیت.

را ابتدا در پنجره باز شده اعمال کنید.

تعیین جزئیات صفحه طراحی

فعال کردن خط کش یا Rulers

قبل از شروع، مطمئن شوید که گزینه‌های زیر فعال هستند. اگر علامتی در کنار گزینه وجود داشته باشد، از قبل فعال شده و می‌توانید به مرحله بعدی بروید. Ctrl-R را برای نمایش خط کش فشار دهید یا می‌توانید از طریق رفتن به مسیر ​​View  > Rulers تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید. سپس به  View رفته و  Snap را علامت بزنید.  در نهایت، به  View > Snap To بروید و Guides, Layers  and  Document Bounds را علامت بزنید.  روی خط کش کلیک کنید و خطوط را به هر چهار طرف سند بکشید. آن‌ها باید به راحتی در موقعیت خود قرار بگیرند.

تعیین محل برش

کارت ویزیت نوشته‌ها باید با کمی فاصله از لبه‌ها نوشته شود. همچنین بهتر است از طراحی حاشیه نیز بپرهیزید؛ علت این کار این است که خطاهای بسیاری در زمان برش و چاپ کارت ویزیت فوری وجود دارند و اگر نوشته‌های اصلی نزدیک به لبه باشند ممکن آسیب دیده و یا برای خوانش دچار مشکل شوند.

مطالعه بیشتر
بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی اندروید و کامپیوتر

استفاده از رنگ‌های مناسب 

رنگ انتخابی می‌تواند سلیقه ای باشد، اما در هر حال رعایت اصول رنگی برای طراحی کارت ویزیت حائز اهمیت است. پالت رنگی بهتر است به واسطه روانشناسی رنگ‌ها و متناسب با فعالیت یا کسب و کار شما باشد. اگر قرار است از لوگو درون کارت ویزیت استفاده کنید، رنگ‌های انتخاب شده باید با رنگ‌ها لوگو نیز متناسب باشد تا بتواند جلوه‌های بصری زیبایی ایجاد کند. محدود کردن رنگ‌ها به حداکثر 3 رنگ سبب می‌شود تا مخاطب شما بتواند به سرعت به اطلاعات لازم دست یابد و سردرگم نشود. امروزه می‌توان با استفاده از تکنیک‌های چاپی مختلف مثل لمینیت برجسته کارت‌های زیبایی به چاپ رساند.

محتوای متنی

درباره اطلاعاتی که قرار است روی کارت چاپ شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام برند یا شخص: اسم خودتان یا اسم شرکتی که قصد دارید آن را به افراد معرفی کنید.
  • تخصص یا حیطه کاری: به صورت مختصر لازم است درباره زمینه‌ای که فعالیت میکنید جمله ای کوتاه بنویسید. در برخی موارد یک عبارت کوتاه و خلاقانه می‌تواند به اثرگذاری و معرفی هر چه بیشتر کسب و کار شما کمک کند.
  • اطلاعات تماس و شبکه‌های اجتماعی: شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی ارتباط مخاطبان را با شما فراهم می‌کند. اطلاعات دیگر: میتوان اطلاعات موجود و وبسایت خود را در قالب QR کد به کارت ویزیت خود اضافه کنید. این موضوع به مدرن تر شدن کارت شما کمک می‌کند.

نحوه طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

رعایت نکات زیر به شما در ایجاد یک کارت ویزیت شکیل و کاربردی کمک خواهد کرد:

مطالعه بیشتر
اعزام سیم کش و برقکار ساختمان شبانه روزی به تمام مناطق تهران تنها با یک تماس

یک طرح خوب انتخاب کنید

اگر در زمینه گرافیک مهارت دارید، با خیال راحت طرح خود را ایجاد کنید، اما اگر خودتان نمی دانید چگونه اصولی طراحی کنید، می‌توانید چندین قالب و طرح را به صورت آنلاین، دانلود و استفاده کنید. نکته ای که باید در حین طراحی یا انتخاب طرح در نظر داشته باشید تمیز بودن و سادگی است. آموزش تصویری طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین طرح‌ها را برای کارت ویزیت خود انتخاب کنید.

حتما لازم نیست طرح انتخابی تک رنگ یا کاملا مینیمالیستی باشد، اما توجه داشته باشید که از استفاده افراطی از اشکال و الگوهای پیچیده روی کارت خودداری کنید. این موضوع می‌تواند حواس شخصی را که به کارت شما نگاه می‌کند منحرف کند و خوانش اطلاعات شما را سخت کند و در نتیجه اشتراک گذاری آسان تجارت شما را مختل کند.

لوگو خود را وارد کنید

استفاده از عکس شما روی کارت ویزیت چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه شما یک هنرمند یا یک مدل برجسته باشید. در این صورت می‌توان یک عکس مناسب و با کیفیت انتخاب کرد. اما اضافه کردن لوگوی شرکت و برجسته کردن آن بسیار مهم است. به این ترتیب افرادی که کارت ویزیت شما را در دست دارند، به صورت ناخودآگاه شما را با شرکتتان مرتبط می‌کنند. لازم است تا فرمت PNG و دیگر فرمت‌های لازم لوگو خود را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به راحتی آن را در فتوشاپ در جای مناسب قرار دهید.

از فونت خوانا استفاده کنید

این موضوع برای هر طراحی بسیار مهم است، زیرا خوانا بودن متن، عنصر مهمی در کارت‌های ویزیت محسوب می‌شود تا از آن طریق اطلاعات لازم را در کمترین زمان منتقل کند. به همین دلیل است که باید از فونت‌های فانتزی و عجیب خودداری کنید. همچنین، سبک فونت خود را حداکثر به سه طرح مختلف محدود کنید. اگر فونت‌های مختلف زیادی روی کارت خود داشته باشید، می‌تواند گیج کننده و بی ربط به نظر برسد. یک قانون سرانگشتی این است که دو فونت مشابه داشته باشید تا به شما کمک کند تا نام خود را از سایر جزئیات متمایز کنید. برای تغییر سبک فونت می‌توان پس از نوشتن متن از طریق گزینه‌های مختلف که در بالای صفحه یا روی بخش لایه‌ها وجود دارد، تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

مطالعه بیشتر
بدون شارژر لپ تاپتان را شارژ کنید! - استفاده از شارژر لپ تاپ دیگر

پیشنهاد ما به شما

خرید لباس کودک از فروشگاه اینترنتی کیدلو

خرید لباس کودک و راهنمای آن در فروشگاه اینترنتی لباس کودک کیدلو

ست لباس بچه گانه و لباس کودک قیمت مناسب را می توانید از فروشگاه اینترنتی کیدلو تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید