شنبه , 8 اردیبهشت 1403
لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که معمولا برای مبتدیان حوزه فوتوگرافی و علاقه مندان به تولید موشن گرافی و انواع ویدئو به وجود می‌آید. اگر شما نیز در رشته خودتان به دنبال بهترین لپ تاپ مناسب تدوین هستید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.برای کار با فیلم هایی با کیفیت FULL HD (1080p) یا 4K یا ایجاد جلوه های ویژه به یکی از بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو احتیاج دارید. گرچه می توانید کلیپ های کوچک را با یک لپ تاپ ارزان قیمت اصلاح کنید ، اما آنها از پردازنده سریع ، گرافیک قوی یا صفحه نمایش با وضوح بالا برخوردار نیستند.

شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب به تدوین باید بدانید که لازم است هزینه کنید، ارزان ترین مدل لپ تاپ موجود در این لیست از پردازنده Core i5 و کارت گرافیک مجزا بهره می‌برد. ضمن اینکه شما برای تدوین فیلم مجبورید با نرم افزار هایی مثل Adobe After Effect و Adobe Premiere کار کنید که هر کدام نیاز به حداقل سخت افزار قدترمند دارند که در ادامه می‌توانید پیش نیاز های آنها را ببینید.


فهرست مطالب


یک لپ تاپ مناسب تدوین باید چه برنامه هایی را اجرا کند؟

اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب تدوین و انتخاب یک لپ تاپ مناسب تدوین از بین لیستی از لپ تاپ ها هستید باید نیاز خود را از قبل بدانید. در ایران 3 نرم افزار معروف تدوین وجود دارد که در پایین به یکی یکی آنها اشاره کرده ایم:

  1. نرم افزار Adobe After Effect
  2. نرم افزار Adobe Premiere
  3. نرم افزار Camtasia
 لپ تاپ  مناسب تدوین

نرم افزار های افترافکت و پریمیر از شرکت Adobe بسیار معروف هستند و برای Edit و تدوین فیلم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، نرم افزار کمتاسیا نیز در حین سادگی بسیار قدرتمند می‌باشد و بسیاری از فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام می‌بینید به وسیله این نرم افزار ویرایش می‌شوند و منتشر می‌شوند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های مناسب حسابداری را بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین پردازنده گیمینگ + معرفی بهترین CPU برای گیم (در سال 1402، 2023)

اگر به دنبال برترین لپ تاپ های ویرایش ویدئو هستید، بهترین گزینه ها آنهایی هستند که:

  1. از نمایشگرهای با کیفیت برخوردار باشند و با وضوح بالا تصاویر را ارائه دهند
  2. پردازنده های مرکزی و پردازنده های گرافیکی قدرتمند داشته باشند(Powerful CPU & GPU)
  3. و لپ تاپ از شاسی آلومینیومی باریک برخوردار باشد و به گونه ای که قابل حمل هستند.

چگونه بهترین لپ تاپ های تدوین ویدیو را برای خود انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین لپ تاپ ویرایش ویدئو برای شما به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی بودجه شماست، اینکه چقدر حاضرید هزینه کنید؟ و مورد دیگر اینکه آیا در حال ویرایش پروژه های عظیم با کیفیت 4K هستید؟ یا پروژه های کوچک! اگر می خواهید به عنوان یک سرگرمی وارد ویرایش ویدئو شوید ، توصیه می کنیم کار خود را با یک لپ تاپ مخصوص بازی ارزان آغاز کنید. این انتخاب به شما توانایی مناسبی را با قیمت کم ارائه می دهد.

اگر حرفه ای هستید و به یک لپ تاپ پیشرفته برای ویرایش ویدئو نیاز دارید ، برای انجام کار خود به صفحه نمایش واضح و روشن تر احتیاج خواهید داشت . بنابراین هنگام خرید لپ تاپ ویرایش ویدئو ، از خود بپرسید، واقعاً چقدر به آن نیاز دارید؟ از آنجایی که بسیاری از لپ تاپ های مناسب تدوین باید از کارت گرافیک و پردازنده قدرتمند بهره مند باشند، به شما پیشنهاد می‌کنیم به لپ تاپ های معرفی شده در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ هم سری بزنید. البته که بسیاری از لپ تاپ ها در این 2 راهنمای خرید مشترک خواهند بود.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید و معرفی بهترین لپتاپ های برنامه نویسی در سال 2023

بررسی نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ مناسب ادیت فیلم

اگر به فکر خرید لپ تاپ هستید، می‌توانید به دسته بندی لپ تاپ های لینک شده مراجعه کنید. همچنین حتما به این نکات لپ تاپ های مناسب edit توجه کنید:

به این فکر کنید که اگر هزینه بالایی برای خرید لپ تاپ مناسب تدوین نکنید باید دیگر چه هزینه هایی بکنید؟ حتی اگر در ابتدای راه هم هستید پیشنهاد ما به شما لپ تاپی با پردازنده میانرده و کارت گرافیک قدرتمند است. حال بدون اینکه به صحبت ها و توصیه های ما گوش بدهید به نیازمندی های خود برنامه افتر افکت توجه کنید.

شرکت ادوبی می‌گوید برای اجرای افتر افکت در حالت عادی و بدون هیچ لگ و باگی نیاز به 16 گیگابایت رم به همراه پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند دارید!

گرفتن بهترین بازدهی از لپ تاپ

سعی کنید اگر خودتان لپ تاپ میانرده ای خریده اید و قصد دارید بازدهی و سرعت آن را افزایش دهید به آن رم و SSD اضافه کنید. حافظه پر سرعت SSD به شما امکان می‌دهد که سریع تر برنامه ها را باز کنید و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات افزایش پیدا می‌کند.افزایش رم تا 16 گیگابایت هم یک امر ضروری برای اجرای نرم افزار ها و بازی های امروزی است! همچنین به مدل CPU و GPU بیشتر از هر چیزی دقت کنید، پردازش های یک لپ تاپ توسط این دو قطعه مهم صورت می‌گیرد.

آرشیو و نگه داری فایل ویدئو های تدوین شده

در بین لپ تاپ های معرفی شده در بالا اکثرا از 512 گیگابایت SSD برخوردار هستند. شما برای نگه داری ویدئو های خودتان 3 سناریو پیش روی خود دارید:

  • افزایش حافظه داخلی با ارتقای SSD: این روش کمی هزینه بر است اما بسیار پر سرعت تر و موثر تر است. شما یک SSD از نوع NVME خریداری کرده و بر روی لپ تاپ خود سوار می‌کنید.
  • خرید هارد دیسک اکسترنال: با خرید یک هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی می‌توانید ویدئو های خود را همه جا همراه داشته باشید و آنها را آرشیو کنید منتها حتما سعی کنید هارد دیسکی بخرید که ضد ضربه و ضد شوک باشد.
  • فضای ابری: اگر شما اینترنت بسیار خوبی دارید (تاکید میکنم بسیااااار خوب!) می‌توانید بدون هزینه کردن تمامی فایل های خود را بر روی سرویس های نگه داری فضای ابری همانند MEGA و Google Drive آپلود و نگه داری کنید.
مطالعه بیشتر
ارزان ترین لپ تاپ با دی وی دی رایتر

آیا مک بوک ها مناسب ادیت فیلم هستند؟

سوال دیگری که ممکن است برای طرفداران اپل که خواهان یک لپ تاپ مناسب ادیت فیلم هستند پیش بیایید این است که «آیا مک بوک های اپل» برای تدوین و ادیت ویدیو مناسب هستند؟ در این بحث شما باید به چند نکته زیر توجه کنید:

  • سیستم عامل مک با ویندوز متفاوتند و ممکن است نرم افزار هایی که شما بخواهید استفاده کنید نسخه مک نداشته باشند!
  • سخت افزار مک بوک ها همانند مک بوک پرو کاملا قدرتمند است. (پردازنده و GPU های M1 اپل)
  • مک بوک هایی همانند مک بوک پرو کاملا مناسب هستند.

معرفی برترین لپ تاپ های مناسب تدوین فیلم

اگر برای خرید لپ تاپ های ویرایش ویدیو حاضر باشید هزینه کنید و به دنبال بهترین‌ها باشید می‌توانید لپ‌تاپ‌های بسیار عالی و با کیفیتی به خانه ببرید. اگر بخواهید زیر 1 هزار دلار خرج کنید بهتر است به سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت بروید. اما برترین لپ تاپ های ویرایش ویدیو کدام مدل‌ها هستند؟ در ادامه به معرفی لپتاپ های مناسب برای کار ادیت فیلم خواهیم پرداخت.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های مناسب معماری و رندرینگ را بخوانید.

1. دل XPS 15 OLED (2021)

بهترین لپ تاپ مناسب تدوین فیلم در سال جاری لپ تاپ دل XPS 15 OLED است که یک نسخه بهبود پیدا کرده از نسخه‌های سال‌های قبلی است که همگی جزو برترین لپ‌تاپ‌های بازار بودند. در این نسخه اکثر نقاط ضعف نسخه قبلی برطرف شده و سایر موارد هم تا جای ممکن بهبود پیدا کرده است.

 لپ تاپ  مناسب تدوین

اما مهمترین نقطه قوت این مدل، نمایشگر خارق‌العاده اولد با رزولوشن 3.5K آن است که رنگ‌ها را با وضوح و کنتراست و روشنایی بسیار عالی به نمایش می‌گذارد. پنلی که شایسته سری XPS با بدنه آلومینیومی شیک این سری است. با اینحال تنها مشکلی که این پنل دارد این است که از لحاظ عمر باتری، لپ‌تاپ عملکرد جالبی ندارد. به همین دلیل با وجود اینکه این نمایشگر به جرات بهترین نمایشگری است که تا بحال در یک لپ‌تاپ بکار گرفته شده اما اکثر کاربران ترجیح می‌دهند همین مدل را با یک پنل +FHD خریداری کنند تا هم قیمت کمتری بپردازند و هم شارژدهی بیشتری داشته باشند.

  • پردازنده: اینتل Core i7-11800H
  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX 3050 Ti
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه: 512 گیگابایت M.2 PCIe NVMe SSD
  • نمایشگر: 15.6 اینچ 3.5K اولد
مطالعه بیشتر
معرفی و بررسی بهترین سیستم کامپیوتر خانگی قدرتمند تا 15 میلیون تومان

نقاط قوت: نمایشگر بی‌نظیر اولد با رزولوشن 3.5K، عملکرد عالی، بدنه نازک و رده‌بالا، تاچ‌پد و کیبورد بزرگ

نقاط ضعف: شارژدهی نامطلوب

2. ایسر Predator Triton 300 SE

لپ تاپ بعدی که برای ادیت فیلم می‌توانید مدنظر داشته باشید، از ایسر است. این کمپانی بیشتر از همه به خاطر ساخت لپ‌تاپ‌های با کیفیت با قیمت مناسب شناخته شده است. به استثنا لپ‌تاپ‌های گیمینگ آن‌ها که به نسبت رقبا قیمت بالاتر و امکانات کمی دارند سایر لپ‌تاپ‌های ایسر اکثرا جزو مدل‌هایی با مشخصات بالا و قیمت مناسب هستند.

 لپ تاپ  مناسب تدوین

درست مانند Predator Triton 300 SE که جزو بهترین نمونه لپ‌تاپ‌های ایسر است که تعادل کافی میان مشخصات و قیمت برقرار کردند. با پرداخت 1399 دلار، شما یک پردازنده قدرتمند Core i7-11375H در کنار کارت گرافیک RTX 3060 و همچنین باتری با عمر بالا و نمایشگر با کیفیت 144 هرتزی دریافت می‌کنید.

تنها نقطه ضعفی که می‌توان به این مدل گرفت بلندگوهای کم صدای آن و عملکرد تاچ‌پد و کیبورد است که می‌توانستند بهتر از این‌ها باشند. اما با توجه به قیمت، Predator Triton 300 SE از بهترین لپ تاپ های مناسب پریمیر و ویرایش فیلم است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله دلیل اصلی روشن نشدن لپ تاپ را بخوانید.

  • پردازنده: اینتل Core i7-11375H
  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX 3060
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه: 512 گیگابایت SSD
  • نمایشگر: 15.6 اینچ 1080p با رفرش ریت 144 هرتز

نقاط قوت: شارژدهی عالی، عملکرد عالی، بدنه نازک و رده‌بالا، نمایشگر روشن با وضوح بالا

نقاط ضعف: کیبورد و تاچ‌پد جای کار دارند

3. مک‌بوک پرو (13 اینچی M2 مدل 2023)

اپل بالاخره پس از گذشت 2 سال، مدل جدیدتر مک‌بوک پرو 13 اینچی را معرفی کرد. لپ‌تاپی که در سال 2023 با پردازنده M1 خود توجه بسیاری از کاربران را به‌خود جلب کرد. اما حالا نوبت به مدل جدیدتر آن رسیده است. اپل در این مدل دست به تغییرات خیلی زیادی نزده است. طراحی همان است و خبری هم از درگاه‌های اضافی نیست. اما در عوض این لپ‌تاپ با پردازنده جدید و قدرتمندتر M2 همراه شده است.

این پردازنده 18 درصد قدرت بیشتر از نسل قبلی دارد و از یک پردازنده گرافیکی جدید 10 هسته‌ای برخوردار است که 35 درصد عملکرد سریع‌تری از نسل قبلی دارد. اپل همچنین توانسته شارژدهی را نیز بهبود ببخشد. مک‌بوک پرو 13 اینچی مدل 2023 می‌تواند با یک بار شارژ تا 18 ساعت شما را همراهی کند. از هر نظر که به این مدل نگاه کنید، با یک لپ تاپ مناسب برای کارهای تدوین و حتی گیمینگ مواجه خواهید شد.

  • پردازنده: اپل M2
  • پردازنده گرافیکی: اپل M2
  • رم: تا 24 گیگابایت
  • حافظه: تا 2 ترابایت SSD
  • نمایشگر: 13.3 اینچ 2560x1600p
مطالعه بیشتر
معرفی ویژگی های ویندوز ۱۱ که در ویندوزهای قبلی نمیبینید

نقاط قوت: عملکرد مثال‌زدنی، شارژدهی عالی، حافظه بسیار سریع، وب‌کم با کیفیت

نقاط ضعف: طراحی قدیمی

4. ایسوس ROG Zephyrus G15

لپ تاپ مناسب تدوین 2022 ایسوس Zephyrus G15 از نظر قدرت پردازشی یک جایگزین بسیار عالی برای مک‌بوک‌ پروهای 2023 اپل است. ایسوس آن را در پیکبرندی‌های مختلف با پردازنده‌های سریع رایزن 7 یا 9 در کنار حداکثر 48 گیگابایت رم عرضه می‌کند و با توجه به این مشخصات، تقریبا می‌توان گفت این مدل پاسخگوی تمام نیازهای گرافیکی شما خواهد بود.

در کنار پردازنده، شما به کارت گرافیک RTX 3080 نیز دسترسی دارید که نه‌تنها گزینه ایده‌آلی برای گیمینگ است بلکه برای ویرایش ویدیو نیز قدرت کافی دارد. نمایشگر 15.6 اینچی WQHD با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR هم از دیگر نقاط قوت این لپ‌تاپ ایسوس به‌حساب می‌آید.

  • پردازنده: تا Ryzen 9 6900HS
  • پردازنده گرافیکی: تا GeForce RTX 3080
  • رم: تا 48 گیگابایت
  • حافظه: تا 1 ترابایت SSD
  • نمایشگر: 15.6 اینچ 2560x1440p

نقاط قوت: پردازنده‌های قدرتمند، رفرش‌ریت بالای نمایشگر

نقاط ضعف: نمایشگر 4K نیست، فاقد تاندربولت 4 است

سخن پایانی

شما در این مقاله با با راهنما خرید لپ تاپ تدوین ویدئو آشنا شدید. همچنین از بهترین لپتاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

مهم ترین معیار لپ تاپ منایب تدوین چیست؟

پردازنده، کارت گرافیک و کیفیت صفحه نمایش.. شما برای تدوین نیاز به یک صفحه نمایش با کیفیت، و پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند دارید تا بتوانید بهترین رندر های گرافیکی را بگیرید.

مطالعه بیشتر
ارزان ترین لپ تاپ با دی وی دی رایتر
بازدهی و سرعت لپ تاپ مناسب ویرایش فیلم به چه عواملی بستگی دارد؟

قدرت پردازشی هر لپ تاپی چه برای خروجی گرفتن از نرم افزار های قدرتمند و چه برای اجرای بازی ها به چند عامل اصلی بستگی دارد: CPU یا همان واحد پردازش مرکزی، GPU یا واحد پردازش های گرافیکی، میزان و فرکانس حافظه رم و همچنین نوع حافظه ذخیره سازی. (SSD/HDD)

پیشنهاد ما به شما

معرفی بازی های پرطرفدار PS2

 پلی استیشن با ایجاد نوآوری و تغییرات بزرگ در صنعت کنسول و بازی‌های ویدیویی، به …

دیدگاهتان را بنویسید