جمعه , 10 فروردین 1403
تلویزیون های سامسونگ

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ 2023

اگر به فکر خرید یکی از تلویزیون های سامسونگ هستید، ممکن است در میان تنوع زیاد محصولات این شرکت سردرگم شوید. در این زمان، دسترسی به یک راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ، می تواند به بسیاری از سوال های شما، در رابطه با امکانات ، فناوری ها و کاربردهای تلویزیون های سامسونگ پاسخ دهد. در این مقاله به عنوان راهنمای خرید تلویزیون Samsung، به بررسی فناوری و معیارهای اصلی انتخاب تلویزیون از هر برندی و مشخصاً برند سامسونگ اشاره می کنیم.


فهرست مطالب


راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

برای تصمیم گیری و خرید تلویزیون سامسونگ مناسب نیاز به مقایسه محصولات سامسونگ داریم و برای مقایسه نیاز به معیار. در این مقاله به بررسی معیارهای انتخاب تلویزیون سامسونگ می پردازیم که شامل موارد زیر می شود:

نوع تلویزیون

  • وقتی خرید تلویزیون سامسونگ را در دستور کار خود قرار داده اید، پس باید مهیای این شوید که در نمایندگی ها و فروشگاه های دارای محصولات سامسونگ با تنوع تلویزیونی بالایی نیز مواجه شوید.
  • از نظر کلی تلویزیون ها به سه دسته پلاسما، ال سی دی و همچنین اُلِد تقسیم بندی می شوند.
  • ناگفته نماند تلویزیون های LED در حقیقت همان نمایشگرهای LCD هستند تنها با فریمی باریکتر و نور پس زمینه ال ای دی؛
  • OLED ها نیز نسل جدیدی از تلویزیون ها هستند که می توان به دنبال آن ها با برند سامسونگ در بازار ایران نیز بود.
  • اُلِدها از همه تلویزیون های فعلی برتر هستند و تنها عیب بزرگ آن ها گران بودن قیمتشان می باشد!

تلویزیون‌های QLED

سامسونگ مثل بقیه شرکت‌های دیگر از نوردهی پس زمینه‌ای استفاده می‌کند اما در تلویزیون‌های QLED این نور به جای اینکه روی کریستال‌های مایع تابانده شود (حالتی که در LED‌های معمولی رخ می‌دهد)، روی نقاط کوانتومی منعکس می‌شود که منجر به خلق تصاویر بسیار زیبا و شفاف و وضوح و دقت رنگ مثال زدنی می‌گردد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون شیائومی را بخوانید.

تلویزیون های سامسونگ

سایز تلویزیون سامسونگ

  • نخستین نکته در خصوص خرید تلویزیون سامسونگ توجه به سایز آن است.
  • در این خصوص شما باید متناسب با میزان وسعت فضای خانگی و یا محل کارتان به سراغ انتخاب یک تلویزیون با سایزی مناسب باشید.
  • البته که در این خصوص توجه به میزان بودجه لحاظ شده برای خرید یک کدام از TV های موجود در بازار نیز بسیار اهمیت دارد. برای شما که به دنبال آشنایی با بهترین تلویزیون های سامسونگ هستید. 
تلویزیون های سامسونگ
  • یادتان باشد خرید تلویزیون کوچک برای یک اتاق بزرگ و یا خرید یک نمایشگر بزرگ برای یک فضای کوچک تنها لذت تماشا را از شما خواهد گرفت!
  • پس با در نظر داشتن میزان فاصله لازم برای تماشای هرچه بهتر کیفیت تلویزیون خود در بازار اقدام نمایید.
  • انتخاب نادرست در سایز این قبیل از نمایشگرهای خانگی می تواند در دراز مدت سبب ایجاد ناراحتی های چشمی برایتان گردد.
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید چای ساز بوش + مهمترین نکاتی که در خرید چای ساز بوش باید بدانید

هوشمند بودن یا نبودن

  • خیلی راحت اگر بخواهیم این موضوع را برایتان باز کنیم باید بگوییم تلویزیون هایی که از قابلیت اتصال چه بصورت بی سیم و چه از طریق کابل شبکه برخوردار هستند، هوشمند و مدل های فاقد این امکان غیر هوشمند می باشند.
  • پس اگر فکر می کنید که نیاز به گشت و گذار اینترنتی و یا چک کردن ایمیل و اکانت های شخصی خود در شبکه های اجتماعی مختلف دارید، بهتر است به سراغ خرید یک تلویزیون سامسونگ هوشمند باشید.
  • معمولا TV های هوشمند سامسونگ از قابلیت همخوانی با دیگر محصولات این برند کُره ای نظیر: دوربین، موبایل و … نیز برخوردار هستند.

وضوح تصویر تلویزیون سامسونگ

  • مورد دوم برای انتخاب تلویزیون سامسونگ توجه به وضوح تصویر یا همان رزولوشن (Resolution) دستگاه است.
  • رزولوشن در واقع به تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش تلویزیون گفته می شود که هر چقدر بیشتر باشند، وضوح تصویری بهتری را نیز برایتان فراهم می کنند.
  • برای این منظور باید بدانید که این پارامتر به توجه به تعداد خط های افقی موجود در صفحه نمایشگر تلویزیون شما مشخص می گردد.
تلویزیون های سامسونگ
  • یعنی مثلا وقتی رزولوشن یک تلویزیون ۱۰۸۰ پیکسل تلقی می شود، بر روی نمایشگر آن ۱۰۸۰ خط افقی پیکسلی به چشم می خورد.
  • بنا به یک قانون نانوشته بهتر است که نمایشگرهای انتخابی شما با هر میزان بودجه ای که برای خرید آنان کنار گذاشته اید، دارای بالاترین رزولوشن ها باشند.
  • اینطوری حتی کوچکترین تصاویر و ریز ترین متن ها در تلویزیون شما نیز به خوبی قابل رویت می باشد.
  • از این رو تلویزیون های امروزی به مدل های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p و فول اچ پی و همچنین ۴k تقسیم می شوند که هر یک نیاز به محتوای مورد نیاز خود برای پخش کردن آن دارند؛ خصوصا تلویزیون های فور کا!
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید یخچال فریزر + بررسی نکات مهم درانتخاب یک یخچال فریزر مناسب

بهبود تصاویر با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فناوری است که در این راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ به آن می پردازیم. امروزه تمامی تلویزیون‌ها با استفاده از تمهیدات خاصی، سعی می‌کنند تمامی تصاویر را در زیباترین شکل و بیشترین وضوح ممکن به ما نشان دهند اما سامسونگ در این زمینه با بهره گیری از هوش مصنوعی رقابت را برای سایر شرکت‌ها بسیار سخت‌تر کرده. هوش مصنوعی تلویزیون‌های QLED سامسونگ یک تکنولوژی بسیار دقیق است که به تلویزیون اجازه می‌دهد تصاویری بسیار زیبا و شفاف‌تر نمایش دهد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون ال جی را بخوانید.

همچنین با استفاده از هوش مصنوعی، در صورتی که مثلاً تلویزیون شما ۴K باشد و شما در حال تماشای یک ویدیو با کیفیت HD یا SD باشید، کیفیت ویدیو به قدری بالا می‌رود که در حد ۴K خواهد بود! این حالت خصوصاً برای تلویزیون‌های ۸K ساخته شده بود تا هرچه روی تلویزیون نمایش داده می‌شد مثل ۸K باشد اما همان طور که توضیح دادیم امروزه تمامی تلویزیون‌های QLED سامسونگ به این تکنولوژی مجهز شده‌اند.

طراحی و جذابیت های ظاهری

کمپانی کره ای Samsung در تولید تلویزیون‌ها به طراحی و زیبایی صفحه نمایش و بدنه بسیار اهمیت می‌دهد. این کمپانی از متریال بسیار باکیفیت در تولید محصولات خود استفاده کرده که طول عمر بالایی دارند. تلویزیون‌های این برند به دلیل طراحی زیبا و ظاهری شیک در سراسر دنیا بسیار پر طرفدار هستند. در هنگام خرید توجه به رنگ بدنه از اهمیت زیادی برخوردار است. بیش‌تر تلویزیون‌های این کمپانی به رنگ مشکی تولید شده‌اند اما نمونه‌های محدودی از رنگ سفید نیز تولید و عرضه گردید.

از دیگر عواملی که در طراحی ظاهری تلویزیون‌ها بسیار به چشم می‌خورد، قاب یا فریم است. هرچه این دستگاه قاب باریک‌تری داشته باشد، شیک‌تر به نظر می‌رسد. به همین علت امروزه این کمپانی تلویزیون‌های میان‌رده خود را با قابی باریک و نمونه‌های پرچم‌دار را با نواری باریک تولید و عرضه نمود. طراحی پایه نیز در ظاهر آن تاثیرگذار خواهد بود. این کمپانی معمولا از پایه‌های دوشاخه و مرکزی در تولید محصولات خود استفاده کرد.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی ال جی + مقایسه ی موتور دایرکت درایو LG با موتورهای معمولی

تخت یا خمیده بودن صفحه TV

  • اینکه صفحه نمایشگر تلویزیون شما تخت (Flat) و یا خمیده (Curve) باشد یک امر کاملا سلیقه ای برای شما بحساب آورده می شود.
  • تلویزیون های صفحه خمیده مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده اند اما در همین مدت کم نیز به خوبی توانسته اند، پر فروش شوند.
  • امکان رویت مرزبندی های تصویر در این نوع از تلویزیون ها خیلی بهتر از مدل های صفحه تخت می باشد.
  • میزان خمیدگی صفحه این قبیل از نمایشگرهای خانگی درست مطابق با راستای خمیدگی چشم انسان در نظر گرفته شده و همین امر نیز سبب گشته تا کیفیت بهتری از تصاویر را در این مدل از محصولات نظاره گر باشیم.
  • البته یادتان باشد برای درک نکته مورد فوق حتما بدی مستقیم در جلو تلویزیون بنشینید تا از حداکثر کیفیت آن لذت ببرید.

۷- حالت استتار تلویزیون سامسونگ

حالت استتار از دیگر فناوری های جدید در تلویزیون های سامسونگ است که در این راهنمای خرید به آن می پردازیم. همان طور که از نامش پیداست، در این حالت کافی است یک عکس از دیواری که تلویزیون را روی آن آویخته‌اید بگیرید و عکس را روی تلویزیون آپلود کنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون سونی را بخوانید.

تلویزیون های سامسونگ

در این حالت تلویزیون عکس را دریافت کرده و با تغییراتی روی روشنایی و وضوح تصویر، عیناً آن را نشان داده و به جزوی از دیوار خانه شما تبدیل می‌شود. همچنین می‌توانید در این حالت وضعیت آب و هوا یا ساعت را نیز مشاهده کنید. این حالت از سال ۲۰۱۹ به بعد در تمامی تلویزیون‌های QLED قرار داده شده است.

درگاه های ورودی تلویزیون

  • نوبتی هم که باشد اکنون باید به سراغ درگاه های ارتباطی تعبیه شده بر روی تلویزیون سامسونگ مورد نظر خود بروید.
  • در این خصوص توصیه می کنیم اول از هر چیزی مشخص کنید که قرار است چه دستگاه هایی به نمایشگر خانگی تان متصل شود و راه ارتباطی آنان نیز وابسته به چه درگاهی می باشد!
  • مثلا اگر می خواهید از کنسول بازی و یا ساندبار و سینمای خانگی بر روی تلویزیون خود استفاده کنید، حتما باید به پورت های ورودی لازمه برای برقراری این ارتباط توجه نمایید.
  • یا مثلا اگر می خواهید با تلویزیون خود به دنیای بی مرز مجاری متصل شوید، حتما باید به وجود یک درگاه LAN بر روی دستگاه و یا قابلیت اتصال Wi-Fi داخلی آن نگاهی بی اندازید.
  • نهایتا یادتان باشد وجود دو الی سه پورت USB در کنار تعدادی درگاه HDMI برای اتصال دیگر گجت های هوشمند شما نظیر تبلت و لپ تاپ و دوربین های عکاسی به تلویزیون از دیگر نکات مهم در این زمینه بحساب آورده می شوند.
مطالعه بیشتر
نقد و بررسی ویژگی های روشنایی ( پاشنه آشیل) تلویزیون اولد ال جی + معرفی و مقایسه سه مدل تلویزیون اولد ال جی GX، CX و BX

اتصال نامرئی تلویزیون سامسونگ

برای اینکه تلویزیونی که روی دیوار نصب شده کاملاً از دید پنهان بماند، سامسونگ تمامی اتصالات اعم از سیم اتصال به برق و کابل HDMI را در یک انشعاب بسیار باریک قرار داده که از تلویزیون خارج شده و به سمت یک جعبه مخصوص در زیر تلویزیون می‌رود. تمامی دستگاه‌ها به این جعبه وصل می‌شوند تا از شلوغ شدن دیوار خودداری شده و تلویزیون به شکل هرچه زیباتری روی دیوار نصب شود؛ درست مثل یک تابلوی گران قیمت!

پروجکشن تمام صفحه

در تلویزیون‌های QLED سامسونگ به جز مدل (Q60R) در پشت صفحه شیشه‌ای، لامپ‌های LED در تمام طول صفحه چیده شده‌اند و هر لامپ LED نور را روی قسمت بسیار ریزی از صفحه می‌تاباند. این حالت تعداد لامپ‌ها بسیار زیاد بوده و تصویر بسیار دقیقی تولید می‌شود.

در سایر تلویزیون‌ها نور از دور تا دور تلویزیون روی صفحه تابانده می‌شود و بقیه سطح تلویزیون خالی است؛ این باعث می‌شود وقتی یک قسمت از تلویزیون یک تصویر روشن و یک قسمت دیگر یک تصویر تاریک نمایش می‌دهد، نور روشن وارد قسمت‌های تاریک شود و از کیفیت تصویر کاسته شود در حالی که در پروجکشن تمام صفحه چنین حالتی دیده نمی‌شود و تلویزیون کنترل بسیار دقیقی روی تصاویر نمایش داده شده دارد.

فناوری HDR10+

جدیدترین فناوری های اچ دی آر (HDR) از دیگر مزایای تلویزیون های سامسونگ است که در این راهنمای خرید به آن می پردازیم. قابلیت HDR به تلویزیون شما این امکان را می‌دهد که بتواند تصاویر بسیار واضح‌تر و نوردهی بسیار خوبی تولید کند.

تقریباً تمامی تلویزیون‌های ۴K قابلیت HDR دارند اما سامسونگ با بهره گیری از آخرین ورژن این تکنولوژی توانسته تصاویری با کنتراست مثال زدنی روی تلویزیون‌های خود تولید کند. تمامی تلویزیون‌های QLED و UHD سامسونگ امروزه از HDR10+ بهره می‌گیرند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین سرخ کن + نکاتی در خصوص خرید سرخ کن

میزان کنتراست تصویر

  • کنتراست مفاهیم و معانی زیادی دارد که اگر بخواهیم خیلی جمع و جور آن را برایتان توصیف کنیم باید بگوییم به اختلاف رنگ مشکی و سفید کنتراست گفته می شود.
  • هرچه این اختلاف بیشتر باشد، تلویزیون شما از قابلیت به نمایش در آوردن طیف رنگی بیشتر و دقیق تری برخوردار است.
  • معمولا این پارامتر برای نمایشگرهای OLED در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به همین خاطر است که غلیظ ترین رنگ مشکی و سفیدترین رنگ سفید را می توان در این مدل از تلویزیون ها شاهد بود.

کیفیت صوتی

  • روز به روز تلویزیون های امروزی باریک و باریک تر شده و قسمت های زیادی نیز در ساختار داخلی آنان قربانی کم کردن پهنای این نوع از نمایشگرهای خانگی شده اند که یکی شاید مهمترین آن ها در واقع بخش صوتی شان باشد.
  • کمپانی های تولید کننده تلویزیون های نسل جدید تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا با بهره گیری از قابلیت های صوتی جدید و گذاشتن اصطلاحات فنی بر روی آنان حسابی توان صوتی محصولات تولیدی خود را بالا ببرند؛
  • اما این تنها در حرف است و عملا کمتر خریداری از میزان پخش صوت صدای دستگاه خود رضایت کامل دارد!
تلویزیون های سامسونگ
  • برای همین هم اغلب خریداران تلویزیون های هوشمند امروزی برای جبران کم و کاستی های صوتی نمایشگر خود به سراغ خرید ساندبارها و یا سینماهای خانگی می روند.
  • در این خصوص توصیه می کنیم اگر از فضایی کوچک برخوردار هستید، ساندبار را برای خرید تلویزیونتان در نظر بگیرید و اگر هم دارای فضایی بزرگ می باشید با خرید یک سینمای خانگی سامسونگ و قرار دادن آن در کنار تلویزیون های این برند به اوج کیفیت صدای خروجی از آن دست پیدا نمایید.

فرامین صوتی تلویزیون سامسونگ

اگر تلفن همراه شما سامسونگ باشد، احتمالاً با بیکسبی (Bixby) آشنایی دارید. بیکسبی دستیار صوتی شرکت سامسونگ است که روی تلویزیون‌های QLED آن نصب شده و می‌توانید با صحبت کردن، تلویزیون را روشن و خاموش کنید یا از آن بخواهید فیلم مورد علاقه شما را برایتان جست و جو کند.

تکنولوژی میکرولِد تلویزیون سامسونگ

میکرو LED تکنولوژی جدیدی است که توسط سامسونگ عرضه شده و چیزی مشابه صفحه‌های OLED است. در صفحات OLED و میکرو LED هر لامپ LED از خودش نور تولید می‌کند و نیاز به یک صفحه پشتی برای تاباندن نور نیست به همین دلیل تلویزیون‌هایی که با این تکنولوژی‌ها ساخته شده‌اند بسیار نازک‌تر از تلویزیون‌های دیگر هستند.

تلویزیون های سامسونگ

این دو تکنولوژی بسیار شبیه یکدیگر هستند اما از آنجایی که طول عمر میکرو LED بیشتر است، مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد و کارایی آن در دراز مدت کاهش نمی‌یابد. از طرفی نیز به لطف طراحی و ساختار بهینه، میکرو LED‌ها می‌توانند تصاویری به مراتب روشن‌تر از صفحات OLED تولید کنند. به نظر می‌رسد دوره حکومت رانی صفحه‌های زیبای OLED به سر رسیده باشد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید پلوپز + معرفی بهترین برندهای پلوپز

قیمت تلویزیون سامسونگ

  • حقیقتش را بخواهید توجه به فاکتور قیمت تلویزیون سامسونگ را باید قبل از هر مورد و نکته دیگری برایتان متذکر می شدیم.
  • تا در ابتدا با توجه به میزان بودجه خود وارد بازار فروش لوازم صوتی و تصویری برند سامسونگ در ایران شوید؛
  • چرا که تا کنون بارها و بارها خریداران لیستی از امکانات و قابلیت های تلویزیونی مورد انتظار خود را تهیه کرده و حتی آن تلویزیون را نیز پیدا کرده اند که در گام آخر به دلیل قیمت بیشتر از آن چیزی که در دسترس خود داشته اند، موفق به خریدش نشدند!
  • در هنگام خریدتان به کارت گارانتی و شرایط موجود در آن نیز حتما توجه لازم را داشته باشید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید تلویزیون هوشمند سامسونگ آشنا شدید. همچنین از مشخصات و ویژگی های آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

تلویزیون های Samsung چه امکاناتی دارند؟

جدیدترین امکانات هوشمند در تلویزیون های Samsung بکار می رود، همچنین ریموت کنترل مدل های جدید خورشیدی و بدون باتری هستند که فناوری بسیار جذابی به شمار می رود.

کدام تلویزیون سامسونگ برای کنسول های بازی PS5 و XBOX Series X ایده‌آل است؟

تلویزیون‌ های سامسونگی که از درگاه HDMI 2.1 و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند برای این کنسول‌های جدید مناسب هستند. خوشبختانه اکثر تلویزیون ‌های سامسونگ از نظر تاخیر برای بازی مناسب هستند.

پیشنهاد ما به شما

خرید بهترین جارو برقی رباتیک

راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک وسیله ای است که به طور خودکار و برنامه ریزی شده، عملیات نظافت …

دیدگاهتان را بنویسید