پنجشنبه , 9 فروردین 1403
لباسشویی ال جی یا سامسونگ

لباسشویی الجی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین لباسشویی ال جی با سامسونگ

بحث داغی ک همیشه قبل از خرید لوازم خانگی شکل می‌گیرد، کدام برند لوازم خانگی را بخریم؟ کدام بهتر است؟ حال این مورد را برای خرید بهترین لباسشویی بررسی می‌کنیم. کدام مارک لباسشویی بهتر است؟ لباسشویی الجی بهتر است یا سامسونگ؟هنگام خرید بهترین لوازم خانگی از جمله لباسشویی سه برند اصلی سامسونگ، الجی و بوش همیشه جز گزینه های ما هستند. در این مطلب مشخص خواهیم کرد تفاوت لباسشویی الجی و سامسونگ در چیست و کدام برند الجی یا سامسونگ مورد مناسب‌تری است.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که دو برند مذکور به خاطر نوآوری و تکنولوژی خود به خصوص در بخش ماشین لباسشویی شناخته شده اند و این امر در انتخاب بین این دو برند مشکل ایجاد کرده و همیشه در انتخاب نهایی خرید یکی از آنها مشکل داریم. بهترین راه برای مقایسه این دو برند مقایسه ویژگی های این دو نسبت به هم و انتخاب براساس نیاز های شخصی است.


فهرست مطالب


معرفی انواع لباسشویی براساس نوع کارکرد

انتخاب لباسشویی که بتواند در کاربرد کار ما را راحت‌تر کند، بسیار مهم است. در کل سه نوع لباسشویی از نظر نوع کارکرد داریم که به سطلی، دوقلو و تمام اتوماتیک تقسیم می‌شود. باتوجه به اسم لباسشویی کل ویژگی‌های مثبت و منفی آن مشخص است؛ پس قاعدتا انتخاب لباسشویی های تمام اتوماتیک از هر نظر انتخاب بهتری هستند.

  • لباسشویی سطلی : این نوع لباسشویی ها دارای یک مخزن هستند که برای شست و شو لباس به کار برده می شوند.
  • لباسشویی دو قلو : این نوع لباسشویی دارای دو مخزن بوده یکی برای شست و شو و دیگری برای خشک کردن لباس ها.
  • لباسشویی تمام اتوماتیک : لباسشویی هایی هستند با امکانات مدرن و پیشرفته که با امکانات نوین باعث می شوند شما با این نوع از لباسشویی ها امکانات نوین را تجربه کنید.
مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی + معرفی انواع برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

معرفی انواع موتور لباسشویی براساس تکنولوژی

موتور لباسشویی از نوع دایرکت درایو

شرکت های کره‌ای برای اولین بار اقدام به ساخت ماشین های لباسشویی با تکنولوژی دایرکت درایو نمودند. مانند: ال جی، سامسونگ و … موتور های دایرکت درایو مشهور به موتور های الکتریکی یا بدون تسمه هستند که چندین ویژگی مثبت از قبیل: کاهش مصرف برق، کاهش صدا، افزایش دور موتور تا 2000 دور، کاهش وزن و حذف وزنه های بالانس، افزایش کیفیت شست و شو و تنوع برنامه ها، کاهش هزینه های تعمیری، استفاده از سنسور به جای تاکو، در این نوع تکنولوژی باعث برتری این لباسشویی‌های با این نوع موتور نسبت به دیگر موتورها شده است.

 لباسشویی ال جی یا سامسونگ

در این نوع موتور ها از هیچ گونه چرخ دنده یا تسمه استفاده نشده بلکه از نیروی مغناطیسی برای گردش موتور استفاده می‌شود و از موتورهای دیگر صدای بسیار کمتری دارد.

موتور لباسشویی از نوع موتور معمولی تسمه ای یا ذغالی

در این نوع لباسشویی موتورها با کمک تسمه باعث چرخش و دور موتور می‌شوند که بیشتر در لباسشویی‌های 2016 به قبل سامسونگ، دوو و بوش استفاده شده است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانیدمقاله راهنما خرید ماشین لباسشویی ال جی را بخوانید.

بررسی تفاوت های لباسشویی الجی و سامسونگ

خوب رسیدیم به اصل داستان، جایی که باید بین دو برند الجی و سامسونگ تفکیک ایجاد کنیم. اینکه شما اولین باری است که خرید ماشین لباسشویی انجام می‌دهید یا چندمین بار، در هرحال باید به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه ویژه داشته باشید و بتوانید براساس نیازهای شخصی خود  تعیین کنید کدام مارک لباسشویی بهتر است؟ و آیا لباسشویی الجی بهتر است یا سامسونگ؟

 لباسشویی الجی یا سامسونگ

در ادامه برخی ویژگی‌های اساسی این دو برند را بازگو می‎کنیم که تیر آخر شما در خرید نهایی خواهد بود.

مطالعه بیشتر
مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ و از خرید کدام پشیمان نخواهیم شد؟

میزان مصرف ماشین لباسشویی الجی بیشتر است یا سامسونگ؟

در سالهای گذشته میزان مصرف آب و برق در لباسشویی ها دارای اهمیت نبود. اما این روزها یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای خرید لوازم خانگی برچسب انرژی است و استفاده کمتر از منابع انرژی یکی از الویت‌هاست. بنابراین تولیدکنندگان ماشین لباسشویی با در نظر گرفتن ویژگی بهینه بودن دستگاه در مصرف آب و برق، لباسشویی‌هایی تولید کرده‌اند که با پر کردن آب به صورت اتوماتیک در مخزن لباسشویی از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری نمایند. اگر دقت کنید لباسشویی‌های امروزی دارای برچسب انرژی هستند که لباسشویی ال جی و سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست. نکته ریز داستان اینجاست که برخی ماشین لباسشویی‌های الجی از سیستم SenseClean استفاده می‌کنند که در زمان‌هایی که مجبور به روشن کردن لباسشویی برای چند تکه لباس هستید در این حالت برای جلوگیری از هدر رفتن آب سطح آب تا جایی که لباس هست تنظیم می‌شود. پس در هنگام خرید حتما به آن دقت کنید.

لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که سر و صدای زیادی دارد و اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید پس حتما سرو صدای ناشی از لباسشویی می‌تواند باعث ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای همسایه‌ها و در نهایت دعوا شود. اما می‌توانید از برند الجی یا سامسونگ لباسشویی خود را خریداری نمایید زیرا از سیستم ضد آلودگی صوتی پیشرفته در این دستگاه‌ها استفاده شده است.

مقایسه عملکرد شستشو و تمیز کردن لباسشویی الجی و سامسونگ

اصلی‌ترین، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش‌های هر لباسشویی، عملکرد آنها در نحوه شستشو می باشد و نقطه عطف الجی و سامسونگ نیز در این بخش بسیار زبان‌زد است به طوریکه حتی اگر بخواهیم چشم بسته لباسشویی را خریداری کنیم.

 لباسشویی الجی یا سامسونگ

قطعا گزینه های اول ما لباسشویی های ال جی و سامسونگ است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانیدمقاله راهنما خرید ماشین لباسشویی سامسونگ را بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید کولر گازی (پرقدرت) در سال 2023 + بررسی عوامل موثر در تعیین ظرفیت کولرگازی

عملکرد شستشو در لباسشویی الجی:

لباسشویی‌های الجی از 6 حرکت برای شستشوی بهتر لباس استفاده می‌کند. حرکات پله‌ای، آبکشی، پیچشی، غلتاندن، ساییدن و تاب دادن. شما می توانید به تناوب لباس ها و پارچه های خود در این 6 حرکت شستشو و تمیز کنید.

1. لباسشویی الجی – حرکت پله ای (Stepping)

در این حرکت، لباس ها و پارچه های شما در داخل دیگ لباسشویی به سمت بالا و پایین پرتاپ می‌شود. در این حرکت لباس ها و پارچه ها چروک نمی‌شوند.

2. لباسشویی الجی – حرکت آبکشی (Filtration)

در این حرکت سرعت چرخش دیگ لباسشویی الجی بسیار بالا بوده که این امر قدرت نفوذ بیشتر و آسان تر آب و مواد شوینده به داخل لباس را سبب می‌شود.

3. لباسشویی الجی – حرکت پیچشی (Swing)

در حرکت پیچشی کمترین میزان صدا تولید می‌شود.

4. لباسشویی الجی – غلطاندن (Rolling)

حرکت معمولی است که در تمام لباسشویی ها وجود دارد و یک شستشوی معمولی را پیگیری می کند.

5. لباسشویی الجی – ساییدن (Scrub)

در این حرکت، شستشو با قدرت بالایی انجام می گیرد و لباس ها و پارچه ها به سمت چپ و راست حرکت داده می شوند و در نهایت نیز لکه زدایی لباس ها به بهترین شیوه انجام می گیرد.

6. لباسشویی الجی – تاب دادن (Tumble)

حرکت تاب دادن، برای لباس‌هایی با جنس حساس بسیار کاربرد دارد و بیشتر برای شستشوی این دست از لباس ها نیز به کار گرفته می شوند.

علاوه بر مجهز بودن به فناوری 6Motion، لباسشویی های ال جی دارای تکنولوژی بخار نیز مجهز هستند. فناوری بخار در لباسشویی های ال جی شما را در فرایند شستشوی بهداشتی تر لباس‌ها یاری می‌کند. لباسشویی های ال جی در طی فرایند شستشو با استفاده از بخار به عمق تار و پود لباس‌ها نفوذ بیشتری پیدا می کند و لکه های سر سخت بر روی پارچه ها و لباس های شما را به آسانی لکه زدایی می‌کند. لباسشویی ال جی برای سرعت بخشیدن و تمیزی بیشتر لباس ها در طی فرایند شستشو، از تکنولوژی TurboWash استفاده می‌کرد. این فناوری از جت‌های برای کاهش زمان شستشو و صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کند که زمان شستشو را تا 30 دقیقه کاهش می‌دهد. علاوه براین لباسشویی های ال جی به برنامه های شستشوی لباس های سفید و رنگی، شستشوی شدید و سریع و شستشوی لباس های عادی و پشمی اشاره نمود.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید گوشت کوب برقی + نکات قابل توجه در حین خرید گوشت کوب برقی چیست؟

عملکرد شستشوی لباسشویی سامسونگ

لباسشویی سامسونگ در زمان شستشو از فناوری PowerFoam برای تمیز کردن عمیق‌تر لباس ها و نفوذ در تار و پود آنها استفاده می‌کند. این فناوری آب و مواد شوینده را با هم حل و لباس ها را تا بالاترین درجه ممکن شستشو می دهد. اگر لباسشویی‌های ال جی برای شستشوی سریع‌تر لباس‌ها از فناوری TurboWash استفاده می‌کند، سامسونگ نیز برای شستشوی سریع‌تر از تکنولوژی SuperSpeed استفاده می‌کند.

 لباسشویی الجی یا سامسونگ

فناوری SuperSpeed از جت ها برای پاشیدن مواد شوینده و آب گرم نیز برای تمیزتر کردن لباس‌ها استفاده می‌کند و مدت زمان شستشو را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با فناوری SuperSpeed می توانید مدت زمان شستشو را به طور دلخواه از 15 تا 60 دقیقه تنظیم کنید.

بررسی میزان صدا در حین کارکرد

ماشین های لباسشویی در مقابل سایر لوازم خانگی دیگر در هنگام روشن بودن صدا و لرزش بیشتری ایجاد می کنند. در حال حاضر لباسشویی های مدرن که سرعت ۱۲۰۰ دور در دقیقه دارند، با سیستم های خاصی تولید می ‌شوند که از ایجاد سر و صدای زیاد و ناراحتی و آزار همسایگان خودداری شود. هر دو برند سامسونگ و ال جی از سیستم های ضد صدای پیشرفته در محصولات خود استفاده می کنند. تکنولوژی VRT PLUS در ماشین لباسشویی سامسونگ لرزش و نویز را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد.

 لباسشویی الجی یا سامسونگ

این سیستم شامل یک طراحی منحصر به فرد و سنسورهای اختصاصی برای متعادل نگه داشتن لباسشویی در حین کارکرد دارد. کمپانی ال جی از سیستم ضد لرزش TRUEBALANCE استفاده می ‌کند که به صورت پایدارتر کار کرده و حتی می‌ تواند بارهای سنگین را هم با کمترین میزان صدا مورد شستشو قرار دهد.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی ال جی + مقایسه ی موتور دایرکت درایو LG با موتورهای معمولی

سخن پایانی

شما در این مقاله با تفاوت های ماشین لباسشویی الجی با سامسونگ آشنا شدید.همچنین از ویژگی های آنها آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

ماشین لباسشویی ال جی بهتره یا سامسونگ؟

بستگی به نیاز شما دارد که کدام را بخرید ولی ما در این مقاله به شما دید روشنی داده ایم که بتوانید بهترین را براساس خواسته های خود انتخاب کنید.

میزان مصرف ماشین لباسشویی ال جی بیشتر است یا سامسونگ؟

در گذشته میزان مصرف آب و برق در لباسشویی ها حائز اهمیت نبود. اما این روزها استفاده کمتر از منابع انرژی یکی از الویت ها به شمار می رود. در این مقاله بهترین مورد از نظر مصرف انرژی کاملا مشخص شده است.

پیشنهاد ما به شما

خرید بهترین جارو برقی رباتیک

راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک وسیله ای است که به طور خودکار و برنامه ریزی شده، عملیات نظافت …

دیدگاهتان را بنویسید