یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403
گوشی Samsung

چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید با اتصال گوشی Samsung به تلویزیون خود از تماشای عکس‌ها و ویدئوهای روی گوشی یا حتی پخش اینترنتی در گوشی روی صفحه نمایش تلویزیون خود لذت ببرید؟ این قابلیت گوشی‌های سامسونگ به ویژه زمانی که می‌خواهید با دوستان خود آلبومی را مرور کنید یا وقتی می‌خواهید یک کلیپ یوتیوب یا پخش اینترنتی یک مسابقه ورزشی را در تلویزیون ببینید، کاربرد دارد. در مقاله پیش رو به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟ با ما همراه باشید.


فهرست مطالب


چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم؟

با اینکه امروزه اکثر گوشي‌های سامسونگ نمایشگرهای بسیار خوب با رزولوشن عالی دارند، اما گاهی اوقات نیاز می‌شود که عکس‌ها یا ویدئوهای داخل گوشی را روی یک نمایشگر بزرگ‌تر ببینید. همچنین، بسیاری از تلویزیون‌ها امکان پخش اینترنتی ندارند و شما می‌توانید با اتصال گوشی Samsung به تلویزیون از پخش اینترنتی در نمایشگر بزرگ‌تری لذت ببرید. در ادامه، مهم‌ترین روش‌های متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون را برای شما توضیح می‌دهیم.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با وای-فای دایرکت

تقریبا تمامی گوشي‌ها و تبلت‌های سامسونگ ساخته شده در سال‌های اخیر دارای قابلیتی به نام وای-فای دایرکت (Wi-Fi direct) هستند که امکان به اشتراک‌گذاری نمایشگر گوشی با تلویزیون به وسیله اتصال وای-فای را فراهم می‌آورد. برای این کار، وای-فای گوشی و تلویزیون شما باید روشن باشد وبه ترتیب زیر پیش بروید:

۱- قابلیت Screen mirroring را در تلویزیون خود فعال کنید

فرایند فعال کردن قابلیت Screen mirroring به تلویزیون شما بستگی دارد. در تلویزیون‌های سامسونگ، این قابلیت در یکی از مسیرهای زیر قرار دارد:

  • مدل‌های قدیمی: دکمه Source را فشار دهید و سپس، گزینه Screen mirroring را انتخاب کنید.
  • مدل‌های جدید: دکمه menu را روی ریموت کنترل فشار دهید و سپس به مسیر Network>Screen mirroring بروید.
مطالعه بیشتر
محبوب ترین لپ تاپ های بازار ایران کدام اند؟

جدیدترین مدل‌های تلویزیون سامسونگ به شما امکان ذخیره کردن لیستی از دستگاه‌های متصل شده را می‌دهند. برای این کار می‌توانید در منوی تنظیمات (Settings) به مسیر زیر بروید:

General > External Device Manger > Device Connection Manger > Device List

یا به فارسی:

عمومی > مدیریت دستگاه خارجی > مدیریت اتصال دستگاه > فهرست دستگاه

 گوشی Samsung

نکته: اگر می‌خواهید گوشی سامسونگ خود را به تلویزیونی از برند دیگر متصل کنید، راهنمای محصول را بخوانید تا بتوانید Screen mirroring را فعال کنید.

۲- Screen mirroring را در گوشی سامسونگ خود فعال کنید

برای فعال کردن Screen mirroring در گوشی سامسونگ خود به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. انگشت خود را از بالای نمایشگر به پایین بکشید تا به تنظیمات سریع گوشی دسترسی پیدا کنید.
  2. روی یکی از گزینه‌های Screen mirroring، Smart view یا Quick connect ضربه بزنید.

با این کار، دستگاه موبایل شما شروع به اسکن کردن می‌کند تا دستگاه‌های مجاور را پیدا کند. در صورتی که قابلیت Screen mirroring تلویزیون شما فعال باشد، گوشی آن را پیدا می‌کند. حالا باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. روی نام تلویزیون خود در گوشی ضربه بزنید.
  2. یک پین روی نمایشگر تلویزیون نمایش داده می‌شود که باید آن را در گوشی خود وارد کنید.
  3. پس از اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون، صحفحه نمایش گوشی روی تلویزیون نمایش داده می‌شود و هر چیزی که روی گوشی پخش شود، در تلویزیون نمایش داده می‌شود. برای متوقف کردن Screen mirroring روی ایکون آن در گوشی خود ضربه بزنید و سپس گزینه قطع اتصال یا Disconnect را انتخاب کنید.

متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون با استفاده از Quick Connect

قابلیت Quick Connect نوعی قابلیت Screen mirroring در دستگاه‌های سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید مارشملو و پایین‌تر است. اگر از دستگاه‌های جدیدتر سامسونگ استفاده می‌کنید، این روش برای شما مناسب نیست و از روش‌های دیگر مثل Screen mirroring، Smart View یا SmartThings استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 + کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ بررسی پرچمداران 2023

قابلیت Quick Connect می‌توانید محتواهایی مثل عکس، ویدئو و محتواهای صوتی را در تلویزیون خود پخش کنید ولی این محتواها باید روی دستگاه موبایل یا تبلت سامسونگ شما ذخیره شده باشند و امکان پخش اینترنتی با این قابلیت وجود ندارد و رابط کاربری را نیز روی تلویزیون نمایش نمی‌دهد.

برای استفاده از این قابلیت، تلویزیون و دستگاه سامسونگ شما باید هر دو به یک شبکه وای-فای متصل باشند و قابلیت Screen mirroring را در تلویزیو خود فعال کرده باشید. اما با استفاده از Quick Connect چطور گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟ برای این کار به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. انگشت خود را روی صفحه گوشی از بالا به پایین بکشید تا تنظیمات سریع گوشی برای شما باز شود.
  2. روی یکی از گزینه‌های Quick Connect یا Search phone ضربه بزنید و اسکن را برای شروع دستگاه‌های مجاور شروع کنید.

نکته: اگر اولین باری باشد که از Quick Connect در گوشی خود استفاده می‌کنید، احتمال دارد که گوشی از شما بخواهد تا آن را بروزرسانی کنید.

۳- روی گزینه Enable Quick Connect ضربه بزنید تا این قابلیت فعال شود.
۴- در صورتی که گزینه Scan for nearby devices روی نمایشگر گوشی نمایش داده شد، روی آن ضربه بزنید.
۵- روی نام تلویزیونی که می‌خواهید گوشی Samsung را به آن متصل کنید، ضربه بزنید.

در صورتی که مراحل بالا با موفقیت انجام شوند، گوشی و تلویزیون شما به همدیگر متصل خواهند شد و می‌توانید از پخش فایل‌های چندرسانه‌ای ذخیره شده روی گوشی در تلویزیون خود لذت ببرید.

متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون با رابط HDMI

در اینجا توضیح می‌دهیم که با استفاده از رابط HDMI چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم. در صورتی که در اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون به صورت بی‌سیم مشکل دارید یا تلویزیون شما به وای-فای وصل نمی‌شود، می‌توانید گوشی سامسونگ را به کمک رابط HDMI به تلویزیون وصل کنید.

خود شرکت سامسونگ رابط‌های HDMI را که یک سر آن‌ها دارای پورت HDMI و سر دیگر آن‌ها دارای پورت USB-C است تولید می‌کند و به صورت جداگانه به فروش می‌رساند. در صورتی که گوشی شما قدیمی است و پورت USB-C ندارد، باید رابط HDMI مناسب را خریداری کنید اما تضمینی نیست که اتصال گوشی به تلویزیون به درستی برقرار شود.

مطالعه بیشتر
آشنایی با پردازنده‌های اینتل - معرفی اختصاری Intel CPU و نمادهای آن

برای متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون به کمک رابط HDMI به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. یک سر کابل HDMI را به رابط HDMI متصل کنید.
  2. سر دیگر کابل HDMI را به پورت HDMI تلویزیون متصل کنید.
  3. رابط HDMI را به پورت USB گوشی موبایل سامسونگ خود متصل کنید.
  4. تلویزیون را روشن کنید و ورودی آن را روی پورت HDMI که کابل به آن متصل است، قرار دهید.

اسمارت ویو Samsung چیست؟

با استفاده از قابلیت اسمارت ویو (Smart View) می‌توانید تلویزیون هوشمند خود را به کمک گوشی کنترل کنید. همچنین، این قابلیت امکان کنترل صوتی تلویزیون هوشمند را فراهم می‌آورد. گذشته از این‌ها، می‌توانید با استفاده از قابلیت اسمارت ویو، هر نوع فایل چند رسانه‌ای در حال پخش روی گوشی خود مثل عکس، ویدئو یا موزیک را در تلویزیون هوشمند خود پخش کنید.

برای استفاده از اسمارت ویو به ترتیب زیر پیش بروید:

۱- دانلود برنامه اسمارت ویو
نکته: قابلیت اسمارت ویو یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن Smart Things سامسونگ است که به صورت پیش‌فرض روی گوشي‌های سامسونگ امروزی نصب وجود دارد ولی اگر گوشی دیگری دارید یا گوشی Samsung شما قدیمی است، می‌توانید اپلیکیشن توسعه‌یافته توسط سامسونگ را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید.
۲- برای استفاده از اسمارت ویو، گوشی و تلویزیون شما، هر دو باید به یک شبکه وای-فای متصل باشند.
۳- اپلیکیشن Smart Things را باز کنید.
۴- در صورتی که یک پنجره پاپ-آپ باز شد، روی گزینه اکنون اضافه کن (Add Now) ضربه بزنید تا گوشی به تلویزیون شما متصل شود. در صورتی که این پنجره باز نشد، روی گزینه اضافه کردن دستگاه (Add Device) ضربه بزنید و تلویزیون خود را انتخاب کنید.

 گوشی Samsung

۵- یک پین روی تلویزیون نمایش داده می‌شود که باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید تا اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون تکمیل شود. حالا می‌توانید از گوشی خود به عنوان ریموت کنترل برای کنترل کردن تلویزیون استفاده یا فایل‌های چندرسانه‌ای موجود در گوشی یا تبلت خود را روی تلویزیون پخش کنید.
۶- روی گزینه Smart View ضربه بزنید.
۷- از منویی که روی گوشی شما نمایش داده می‌شود برای انتخاب کردن محتوایی که می‌خواهید در تلویزیون پخش شود، استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
دلایل بوت نشدن سیستم چیست؟ + آموزش ترفندهای برطرف کردن “بوت نشدن ویندوز”

سخن پایانی

در این مقاله گفتیم که چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم. همانطور که دیدید روش‌های مختلفی مثل وای-فای دایرکت، Quick Connect و اسمارت ویو برای متصل کردن گوشی به تلویزیون هوشند و پخش محتواهای گوشی در نمایشگر تلویزیون وجود دارد اما اگر تلویزیون هوشمند ندارید، نگران نباشید زیرا می‌توانید با یک رابط HDMI که دارای کابل USB-C باشد، به راحتی گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون متصل کنید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

معرفی بهترین بازی‌ های چند نفره در سال 2024

معرفی بهترین بازی‌ های چند نفره در سال 2024

معرفی بهترین بازی‌ های چند نفره در سال 2024 بازی های آنلاین چند نفره به …

دیدگاهتان را بنویسید