شنبه , 1 اردیبهشت 1403
زودپز روگازی لایف اسمایل

بررسی ویژگی های زودپز روگازی + معرفی زودپز لایف اسمایل

زندگی های ماشینی، ترافیک های شهری، خستگی پس از یک روز کاری طولانی، همه و همه دست در دست هم می دهند، تا فرد را برای خرید یک دستگاه زودپز برقی یا زودپز روگازی که خوراک مورد نیاز آن ها را در کم ترین زمان محیا می سازد، ترغیب کنند. این دستگاه ها بهترین و خوشمزه ترین غذا ها را در زمان کمی برای شما آماده می کنند. در سایت بارانوشاپ به بررسی انواع زود‌پز ها و برخی نکات مهم در این زمینه می پردازیم. از این که ما را دنبال می کنید، سپاس گزاریم.


فهرست مطالب


زودپز چیست؟

یک زودپز روگازی یا زودپز برقی، وسیله ای است که در یک ظرف سر بسته و تحت فشار، غذا ها و مواد غذایی مورد نیاز شما را در کم ترین زمان آماده سازی می کند. استفاده از انواع زودپز ها برای آماده سازی غذا ها، مزایای بسیاری به همراه دارد. از جمله آن می توان به حفظ بیش تر ارزش غذایی آن ها اشاره کرد. ویتامین ها و مواد مفید غذایی، در خوراک های شما باقی می مانند و از تبخیر آن جلوگیری می شود. دیگ های زودپز را که یکی از اجزای تشکیل دهنده اصلی آن ها هستند، از جنس فولاد یا آلومینیوم می سازند. به همین سبب نیز این دیگ ها ضد زنگ می باشند.

زودپز لایف اسمایل

یکی دیگر از قسمت های انواع زودپز برقی یا روگازی، دریچه اطمینان است. ممکن است، درون دستگاه در حین آماده سازی غذا، بخار زیادی جمع آوری شود که دستگاه دیگر تحمل آن را نداشته باشد. و نیاز به تخیله بخار داشته باشد، در چنین شرایطی دریچه بخار روی آن باز می شود و بخار از آن خارج می شود. بخاری که در زودپز ها به وجود می آید، از آن خارج نمی شود.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید یخچال فریزر + بررسی نکات مهم درانتخاب یک یخچال فریزر مناسب

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: راهنمای خرید ماشین لباسشویی سامسونگ

این امر به دلیل وجود لاستیک هایی در محل اتصال درپوش به بدنه، میسر می شود. مخترع این دستگاه ها، بنیس پاپن آن را در سال ۱۶۷۹ ساخت و با ساخت آن خدمت گسترده ای به جهان کرد. زمانی که صرف پخت غذا ها در این دستگاه ها می شود، تقریبا یک چهارم زمانی است که خوراک مورد نظر را با ابزار های ساده آشپزی و از روش های سنتی طبخ کنید. در زود پز ها گاها، دمای آب بالاتر از نقطه جوش نیز می رود.

بررسی ویژگی های مثبت و منفی زودپز روگازی

عملکرد این دستگاه های معمولی، در مواردی بهتر از انواع زودپز برقی است. آن ها فشار بیش تری ایجاد می کنند و مدت پخت را کمی کم تر می کنند. این فشار در دستگاه مدت طولانی تری نیز باقی می ماند. اگرچه حداکثر فشار در آن ها کمی دیر تر پدید می آید. اما این فشار پایدار تر خواهد بود. زمانی که استفاده شما از زودپز های روگازی تمام می شود و دیگر نیازی به آن ندارید، می توانید برای سرد شدن دستگاه، آن را به راحتی درون آب سرد قرار دهید. اما این نکته در رابطه با انواع برقی آن ها صدق نمی کند. چون آن ها دارای جریان الکتریسیته هستند، نمی توان آن را مستقیم با آب تماس داد و باید صبر کنید. به همین سبب این نوع زودپز روگازی بیش تر می تواند به شما در صرفه جویی در زمان یاری دهد.

نگهداری آن ها نیز بسیار ساده است. آن ها را به راحتی در کنار سایر ظرف ها و تابه ها و قابلمه های خود در کابینت قرار دهید. در صورتی که در منزل خود به تعداد قابلمه های بیش تری نیاز داشتید، به سادگی می توانید از محفظه زودپز روگازی نیز به عنوان قابلمه یا تابه استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

بررسی نکات مهم در خرید زودپز

همه ما برای خرید لوازم خانه باید با معیار های اصلی و ویژگی های دستگاه آشنا شویم به همین خاطر ما مطالب زیادی با موضوع راهنمای خرید لوازم خانگی آماده کرده ایم و همانطور که می دانید این متن درباره راهنمای خرید زودپز بوده که ما در ادامه به نکات مهم در خرید زودپز که باید بدانید می پردازیم. در این بخش متوجه خواهید شد بهترین مارک زودپز چیست و زودپز چند لیتر خوبه یا زودپز خوب چی بخرم .

زودپز لایف اسمایل

راهنمای خرید زودپز به شما کمک می کند تا با شناخت کامل ویژگی های این دستگاه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و معیار های یک زودپز خوب را بشناسید. نتیجه قیاس این معیار ها با نیاز های شما یک خرید عالی و موفق خواهد بود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟ را بخوانید.

ایمنی زودپز

زودپز یک دیگ است که غذا را تحت فشار بخار آب قرار می دهد تا در زمان کمتری بپزد، این موضوع باعث شده تا ایمنی زودپز در اولویت قرار بگیرد. اگر در ساخت پلوپز نکات ایمنی لحاظ نشده باشد، احتمال بروز انفجار و خطرات ناشی از آن وجود دارد. پس قبل از خرید پلوپز حتما دقت نمایید تا دستوالعمل های ایمنی رعایت شده باشد. زمانی که زودپز برقی فاقد علائم حفظ ایمنی باشد، یکی از خطرات زودپز برقی انفجار خواهد بود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا زودپز برقی خطرناک است یا خیر. لازم به ذکر است که زودپز های برقی در صورتی که دارای نشان های استاندارد و ایمنی باشد هیچ گونه خطری نخواهد داشت.

مطالعه بیشتر
ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

برای اینکه متوجه شوید دستگاه امن و از هر خطر به دور است، به این موارد در هنگام خرید توجه کنید؛ دستگاه دارای نشان استاندارد باشد و شرکت عرضه کننده زودپز، خدمات پس از فروش و گارانتی را ارائه دهد. علاوه بر این موارد، شیر خروجی اضطراری بخار داشته باشد.

ظرفیت زودپز روگازی

اندازه و ظرفیت زودپز به تعداد اعضای خانواده و یا تعداد افرادی که برایشان غذا درست می کنید بستگی دارد. در زمان خرید زودپز توجه داشته باشید که ظرفیت پلوپز حجم کامل خود دستگاه بوده و شما در هنگام پخت تنها از دو سوم یا نصف این ظرفیت استفاده می کنید. هیچوقت بیشتر از دو سوم ظرفیت زودپز را پر نکنید زیرا این وسیله در فرآیند پخت با جوش آمدن و قُل زدن همراه است ممکن است منجر به مسدود شدن خروجی بخار شود و خطر ایجاد کند.

فشار زودپز

واحد فشار زودپز، PSI بوده که این میزان بر حسب پوند بر اینچ مربع است. مقدار استاندارد پی اس ای 15 واحد بوده که در اکثر زودپزها اعمال می شود. پس قبل از خرید زودپز به این اعداد و رقم ها بیشتر دقت کنید.

بسیاری از زودپزهای برقی پی اس ای ۱۰ تا ۱۲ دارند. این عدد به این معناست که اگر زودپز پی اس آی کمتری داشته باشد در زمان بیشتری می تواند غذا را بپزد و آماده کند و همچنین عملکرد آن کندتر است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید تلویزیون سونی 4k برای بازی را بخوانید.

قیمت زودپز

قیمت زودپز با توجه به اندازه، ظرفیت، نوع برند متغیر است. در ایران هزینه استفاده از برق بیشتر از گاز است به همین دلیل هزینه نهایی زودپز برقی بیشتر از زودپز معمولی بوده است. شرایط بازار لوازم خانگی به گونه ای است که نمی توان از هزینه ها و قیمت آن صرف نظر کرد. اما هنگام خرید زودپز توجه کنید که قیمت دستگاه در اولویت قرار نگیرد زیرا یک زودپز ارزان قیمت با کیفیت پایین ممکن است خطرات زیادی را به وجود آورد.

مطالعه بیشتر
راهنما خرید چای ساز فکر + معرفی مدل‌های پرفروش (آپدیت 2023)

معرفی زودپز روگازی لایف اسمایل مدل LIFEPRE گنجایش 4 لیتر

زودپز لایف اسمایل مدل LIFEPRE گنجایش ۴ لیتر با ظاهری زیبا و استیل ضد زنگ ۳۰۴ دارای بهترین نوع استیل می باشد. بدنه داخلی زودپز مندرج است. استفاده از این زودپز نه تنها در ۱/۴ تا ۱/۳ زمان پخت عادی غذا را حاضر می کند. طعم و خاصیت مواد غذایی را هم حفظ می کند.این زودپز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی به میزان ۷۰ درصد می شود.این زودپز دارای یک در شیشه ای برای استفاده بعنوان قابلمه را نیز دارد و وجود پایه نگهدارنده و اقلام مربوطه باعث می شود. شما بتوانید از آن بعنوان بخارپز نیز استفاده کنید.

زودپز لایف اسمایل

اگر می خواهید از آشپزی در زمانی کوتاه لذت ببرید زودپز لایف اسمایل را به وسائل آشپزخانه خود اضافه کنید . زودپزهای لایف اسمایل غذایی با کیفیت و سلامتی بالا برای شما آماده می کند. نسل جدید زودپزهای لایف اسمایل با استفاده از تکنولوژی روز ، محصولی زیبا و کاربر دوست را برای شما به ارمغان آورده است .

با استفاده از این زودپز روگازی غذای سالمی را پخت می کنید زیرا ویتامین های موجود در مواد غذایی  با استفاده از این کالا از بین نمی روند.  از دیگر ویژگی های بارز این زودپزدسته های ایمن آن است .دسته زودپزدارای محافظ در برابر گرمای شدید است . با دسته ی باکالیت مقاوم در برابر گرما دستان شما از گرمای شدید و سوختن  محافظت می شود

مشخصات:

  • گنجایش : ۴ لیتر
  • جنس بدنه : استیل
  • دسته : دو دستگیره
  • جنس دسته : باکالیت
  • در : دارد
  • جنس در : استیل , پیرکس

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنما خرید زودپز آشنا شدید. همچنین از مشخصات و ویژگی های زودپز روگازی لایف اسمایل آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید چای ساز بوش + مهمترین نکاتی که در خرید چای ساز بوش باید بدانید

سوالات متداول

مقایسه زودپز برقی و زودپز معمولی؟

در مقایسه زودپز برقی و زودپز معمولی قبل از هرچیزی باید تفاوت های بارز این دو دستگاه را بیان نمود. اصلی ترین تفاوت زودپز برقی و زودپز معمولی، طریقه تامین انرژی مورد نیاز دستگاه است. زودپز های معمولی روی شعله اجاق گاز قرار می گیرند اما همانطور که پیداست زودپز برقی از نیروی برق برای انجام وظایف خود کمک می گیرد. از شباهت های زودپز برقی و معمولی می توان به این اشاره کرد که هر دو مدل نسبت به وسایل دیگر غذا را زود تر آماده می کند.

زودپز معمولی چه مشخصاتی دارد؟

زودپز معمولی با این که از قابلیت های خودکار بهره مند نشده اند اما مزایای زیادی را به همراه دارد. به طور مثال می توانید قبل از پخت غذا و بستن درب زودپز، غذای مورد نظر خود را در آن سرخ کنید و یا تفت دهید. از مشخصات زودپز معمولی می توان بالا بودن سرعت جوش آمدن آب را نام برد.
این قابلیت باعث شده تا فشار بخار داخل دیک زودپز زودتر به میزان مورد نظر برسد و در نتیجه پخت و پز سریع تر صورت بگیرد. اما نکته مهم دیگر این است که زودپزهای معمولی دوام بیشتر و طول عمر بلند تری دارند و سال‌ ها می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از خراب شدن‌، از آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

تلویزیون شیائومی 4X اندروید 65 اینچ مدل Mi TV 4X 65 تلویزیون شیائومی MI 4X …

دیدگاهتان را بنویسید