یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

تاثیر رسانه‌ها بر کسب و کار شما چیست؟

محبوبیت رسانه‌های اجتماعی منجر به باز شدن راه جدیدی به نام بازاریابی دیجیتال شده است که در آن از پلتفرم‌های دیجیتال مختلف برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می‌شود. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بخشی از چتر بازاریابی دیجیتال است که محصولات و خدمات را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر بازاریابی می‌کند. برندهای معروفی مانند سیتی بانک و والمارت، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در برنامه بازاریابی خود گنجانده‌اند.

به طور همزمان، بسیاری از برندها به فکر افزودن بازاریابی دیجیتال به استراتژی‌های تبلیغاتی خود هستند در حالی که تعداد بیشتری از این برند‌ها، قبلا به سمت بازاریابی دیجیتال رفته‌اند. در جامعه امروز، رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی ارتباطی و تبلیغاتی به کار گرفته می‌شوند. کسب و کارها نیز از رسانه‌ها به عنوان یک ابزار برای جذب مشتری، ترویج برند، فروش و توسعه استفاده می‌کنند. تأثیرات مثبت و منفی بسیاری از رسانه‌های اجتماعی بر کسب و کارها وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

چرا رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مهم هستند؟

رسانه‌های اجتماعی چشم انداز کسب و کار را تا حد زیادی متحول کرده است. این یکی از مهمترین جنبه‌های بازاریابی دیجیتال است که مزایای باورنکردنی را ارائه می‌دهد که به دستیابی به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان کمک می‌کند. اگر شما یک مدیر عامل یا صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، بسیار مهم است که بدانید چرا باید در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و چگونه بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. چندین سوال وجود دارد که باید قبل از برنامه ریزی استراتژی رسانه‌های اجتماعی از خود بپرسید:

  • کانال‌هایی که مشتریان من در آن حضور دارند کدامند؟
  • راه‌های هدف قرار دادن مخاطبان من در آن کانال‌ها چیست؟
  • اهداف من و بازگشت سرمایه استراتژی رسانه‌های اجتماعی چیست؟
مطالعه بیشتر
خرید اکانت پرمیوم تمام برنامه ها از بهترین سایت خرید اکانت در ایران

با توضیحات بالا واضح است که چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند تأثیر زیادی بر کسب‌وکار شما داشته باشند و می‌توانند یکی از قدرتمندترین کانال‌های بازاریابی برای دسترسی به مخاطبان شما باشند. به طور خلاصه، رسانه های اجتماعی در سه زمینه کلیدی به کسب و کارها کمک می‌کنند.

  1. ساخت برند: رسانه‌های اجتماعی یکی از سودآورترین پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال است که نگاه برند شما را در بین مشتریان بالقوه افزایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. با استفاده از استراتژی خدمات مشتری رسانه های اجتماعی، به طور قابل توجهی شناخت مربوط به برند خود را افزایش می‌دهید.
  2. تعامل با کانال‌های مختلف: تحقیقات نشان می‌دهد، 60 درصد از مردم در هنگام برخورد با برندها به صورت آنلاین، داخل فروشگاه یا تلفن، انتظار تجربه‌های ثابتی دارند. استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی، تعامل کاربر را در سراسر کانال‌ها افزایش می‌دهند تا مشتریان را درگیر کنند و تجربه مشتری چند کاناله بهتری ارائه دهند.
  3. رشد کسب و کار: تعامل اجتماعی بین مشاغل و مشتریان روند رو به رشدی است که فروش را افزایش می‌دهد و وفاداری به برند را بهبود می بخشد. گزارش SMM می‌گوید، بیش از 65 درصد از کسب و کارها در رسانه‌های اجتماعی برای افزایش لیدها حضور دارند.

بنابراین، بیایید به تأثیرات مثبت رسانه های اجتماعی بر مشاغل نگاه کنیم.

تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر کسب و کارها چیست؟

با بیش از 4.5 میلیارد نفر در سراسر جهان که از اینترنت استفاده می‌کنند، سازمان‌های تجاری، بازاریابی دیجیتال را یک ابزار تبلیغاتی بالقوه یافته‌اند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند. از معرفی رستوران گرفته تا درس‌های آموزش زبان، مردم از اینترنت برای یافتن راه حل برای مشکلات خود استفاده می‌کنند. در این مطلب نحوه تأثیر رسانه های اجتماعی بر کسب و کارها آمده است.

مطالعه بیشتر
مدل مالی چیست؟ شباهت‌ها و تفاوت‌ها با داشبوردهای مدیریتی

وفاداری به برند

هر کسب ‌و کاری تلاش می‌کند تا به وضعیتی برسد که مشتریان، برند خود را نسبت به رقبا صرفا از روی اعتماد انتخاب کنند. وفاداری به برند حالتی است که در آن مشتریان به برند ایمان کامل دارند و محصول یا خدمات را بدون هیچ گونه متقاعدسازی خریداری می‌کنند. وفاداری به برند زمانی رخ می‌دهد که یک شرکت با مصرف‌کنندگان خود رابطه‌ای پربار و صادقانه برقرار کند.

رسانه‌های اجتماعی بستری را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا با مشتریان خود تعامل داشته باشند و پیوندی مقدس ایجاد کنند و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را به بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال تبدیل کنند. واسطه‌ها (خرده فروش، عمده فروش) بین برند و مشتری را حذف می‌کند و ارتباطات را دقیق و شفاف می‌کند.

ارتباط آسان

در ابتدا، تعامل برند و مشتری محدود به رویداد‌های چند ماهه یا سالانه بود که توسط شرکت میزبانی می‌شد تا محصولات جدید خود را عرضه کند. با این حال، با ظهور رسانه‌های اجتماعی، تعامل برند و مشتری مکرر، آسان و سریع‌تر شده است. امروزه، مشتریان می‌توانند از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام و غیره به برند خود دسترسی پیدا کنند. مشتریان علاوه بر به اشتراک گذاشتن شکایات، می‌توانند بدون دردسر درباره یک محصول یا خدمات بازخورد ارائه دهند.

دشوار بودن پاک کردن اثرات یک پست توهین‌آمیز

در اینترنت هیچ چیز قابل پاک شدن نیست. به عنوان مثال، یک توییت یا پست مضر که توسط یک برند در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود را نمی‌توان از حافظه جمعی مشتریان پاک کرد زیرا ارزش یادآوری کاربران رسانه‌های اجتماعی بیش از رسانه های دیگر است. در نتیجه، بسیاری از مشاغل به دلیل این فعالیت‌های اشتباه در رسانه‌های اجتماعی متحمل ضرر می‌شوند.

مطالعه بیشتر
10 تا از بهترین فروشگاه دکوراسیون داخلی

افزایش قدرت مشتری

در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، مشتری قدرت بیشتری بر برندها دارد. مشتریان صدایی دارند که به صاحبان برند می‌رسد. رسانه‌های اجتماعی به مشتریان این امکان را می‌دهند که بدون ترس، نظرات خود را درباره یک محصول به‌طور عمومی به اشتراک بگذارند. قدرت نفوذ را از کسب و کارها می‌گیرد و مشتریان را در ارائه بازخورد واقعی توانمند می‌کند. بنابراین، در حین تبلیغ محصول یا خدمات خود به صورت آنلاین، برندها باید هوشیارتر باشند.

جذب مخاطبان بیشتر

رسانه‌های اجتماعی بستری هستند که همه در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازد تا مشتریانی را از نقاط مختلف جهان جذب کنید و به گسترش تجارت شما در سطح جهانی با هزینه راه‌اندازی کمتر کمک می‌کند و ثابت می‌کند که یک تکنیک بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه است. علاوه بر این، این پلتفرم‌ها از مرزها فراتر می‌رود و شما را به مشتریانتان متصل می‌کند.

رقابت

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک صنعت رقابتی است که همه را وادار می‌کند تا بهترین کار خود را انجام دهند. همچنین برندها را تشویق می‌کند تا به طور موثر و سازنده برای جلب حداکثر توجه مشتری کار کنند.

ایجاد تبلیغات دهان به دهان

رسانه‌های اجتماعی به انتشار سریع و موثر یک کسب و کار کمک می‌کنند شرکت تجاری Qualtrics، در تحقیقات نشان داد که 72٪ از مردم قبل از خرید یک محصول یا خدمات، نظرات آنلاین را مطالعه می‌کنند. بنابراین، کسب‌وکارها می‌توانند از تبلیغات شفاهی کاربران خود برای افزایش فروش استفاده کنند و پیوندی ویژه با مشتریان جدید ایجاد کنند.

کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ازمفهوم بازاریابی و تبلیغات هدفمند استفاده می‌کند. بنابراین، حداکثر آگاهی از برند را در بین مخاطبان هدف با هزینه کمتر ایجاد می‌کند. همچنین هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد و حاشیه سود کسب و کار را افزایش می‌دهد.

مطالعه بیشتر
بدون شارژر لپ تاپتان را شارژ کنید! - استفاده از شارژر لپ تاپ دیگر

رسانه‌های اجتماعی بعد جدیدی را به خدمات مشتری شما اضافه می‌کنند

مشتریان امروزی رسانه‌های اجتماعی را به عنوان منبع اصلی برای تعامل با یک برند انتخاب می‌کنند، زیرا توجه آنی به آنها جلب می‌شود. تحقیقات نشان می دهد که 42 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند در عرض 60 دقیقه در رسانه‌های اجتماعی پاسخ بگیرند. رسانه‌های اجتماعی کانالی قدرتمند برای جذب مشتریانی هستند که از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و واتس‌اپ با شما ارتباط برقرار می‌کنند تا یک تجربه پیام‌رسانی چند‌کاناله یکپارچه را ارائه دهند.

رسانه‌های اجتماعی اینگیجمنت یا تعامل کاربران را بهبود می‌بخشد

مهم نیست کسب و کارها در رسانه‌های اجتماعی هستند یا نه، مشتریان هر روز حساب‌ رسانه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند. با توجه به اینکه یک فرد به طور متوسط بیش از یک ساعت در روز را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کند، تعامل رسانه‌های اجتماعی برای اطمینان از اینکه برند شما توجه کافی را به خود جلب می‌کند ضروری است. بزرگترین فایده‌ای که می‌توانید از سرمایه‌گذاری خود در رسانه‌های اجتماعی به دست آورید این است که با مشتریان بالقوه خود در هر کجای دنیا ، ارتباط برقرار کنید.

کلام آخر

استفاده از پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان بیشتر، تعامل با مخاطبان و ایجاد آگاهی از برند، برخی از تاثیرات مثبت رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار شماست.در عصر حاضر، استفاده از بازاریابی دیجیتال یکی از مواردی است که می‌توانید تاثیر بزرگی بر کسب و کار شما داشته باشد. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خود، از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی رقبا و یا رسانه‌های منتشر کننده‌ی اخبار و مطالب همیشه سبز استفاده کنید و جامعه‌ی هدف خود را از بین مخاطبان این رسانه‌ها به سمت خود جذب کنید. برای این کار می‌توانید رپورتاژ آگهی‌های خود را از شرکت‌های رپورتاژ آگهی تهیه کنید که به شما امکان انتخاب رسانه‌هایی را می‌دهند که بتوانید مطالب‌تان را بعد از انتشار در شبکه‌های اجتماعی‌شان پروموت کنید.

مطالعه بیشتر
خرید مستقیم از چین با وانیکس

منبع: https://datajoo.com/news/news-reportage/454692/

پیشنهاد ما به شما

خرید لباس کودک از فروشگاه اینترنتی کیدلو

خرید لباس کودک و راهنمای آن در فروشگاه اینترنتی لباس کودک کیدلو

ست لباس بچه گانه و لباس کودک قیمت مناسب را می توانید از فروشگاه اینترنتی کیدلو تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید