جمعه , 31 فروردین 1403

ارزان ترین لپ تاپ با دی وی دی رایتر

آنچه باعث شده لپ تاپ‌ها در میان انواع کامپیوترها محبوب باشند، در درجه اول ویژگی قابل حمل بودن آن‌ها است. این دستگاه به دلیل وزن سبک بهترین گزینه برای کاربران و به ویژه دانشجویان هستند.

لپ تاپ‌ها به دلیل داشتن تنوع بالا در امکانات می‌توانند پاسخگوی نیاز تمام کاربران باشند. برای مثال اگر فردی به دنبال بهترین لپ تاپ از نظر فنی و سخت افزار باشد، می‌تواند با هزینه بیشتر بهترین دستگاه را خریداری کنند، از طرفی اگر نیازمند فعالیت سبک مثل تایپ یا فتوشاپ معمولی هم باشند، می‌توانند با هزینه کمتری این دستگاه را تهیه کنند.

از این‌رو می‌توان لپ تاپ‌ها از زوایای مختلف بررسی کرد. اما ما در این مطلب می‌خواهیم راهنمای خرید لپ تاپ دارای دی وی رایتر یا به زبان عمومی لپ تاپ دیسک خور را در اختیارتان قرار دهیم. در این مطلب ارزان‌ترین لپ تاپ با دی وی دی رایتر را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال خرید لپ تاپ به همراه دی وی رایتر هستید، با ما همراه باشید.

خرید لپ تاپ

دی وی رایتر لپ تاپ چیست؟

دی وی دی درایو در واقع یک قطعه از لپ تاپ است که با اتصال به مادربرد برای خواندن DVD  و DC مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه می‌تواند توسط نور لیزر یا امواج الکترومغناطیسی اطلاعات روی دیسک را خوانده یا اطلاعتی را روی آن ثبت کند. این قطعه به لحاظ ابعاد و ظاهر دارای انواع مختلفی است که عبارت‌اند از:

  • Slim 12.7mm
  • Superslim 9.5mm
  • Superslim 9mm

علاوه بر این تقسیم‌بندی، می‌توان دی وی درایورها را به لحاظ عملکرد نیز به چند دسته تقسیم کرد:

  • دی وی درایو مکشی
  • دی وی درایو کشویی
مطالعه بیشتر
راهنمایی خرید تبلت ویندوزی

چرا لپ تاپ با دی وی درایور؟

نسل لپ تاپ‌های دارای دی وی درایور تقریبا رو به انقراض است و کمتر افرادی به سراغ این دست لپ تاپ ها می‌روند. علت این فراموشی وجود راه‌های دیگری برای ذخیره اطلاعات یا بازخوانی آن‌ها است.

در دهه‌ها‌ی گذشته افراد مجبور بودند برای ذخیره اطلاعات خود به DVD  ،CD یا  Blu-Ray رو بیاورند. بنابراین تنها راه وارد کردن اطلاعات یا انتقال آن ‌ها، از همین طریق امکان‌پذیر بود.

نبود فضای ذخیره‌سازی مناسب و از طرفی اشغال کردن قسمت زیادی از بدنه لپ تاپ باعث شد که در لپ تاپ‌های جدید این امکان حذف شود. وجود چنین قطعه‌ای در لپ تاپ شاید کوچک به نظر می‌رسید، اما می‌توانست در مقایسه با وزن کلی لپ تاپ چشمگیر باشد. تمام این علل به اضافه چندین دلیل دیگر باعث شد که سازندگان لپ تاپ از ساخت چنین قطعه‌ای در نسل‌های جدید خودداری کنند.

با این حال هنوز افراد بسیاری به وجود چنین قطعه‌ای نیازمند هستند و سازندگان لپ تاپ‌ها هم در صدد رفع این نیاز برآمدند. از این‌رو با وجود کمیاب بودن این نوع لپ تاپ‌ها، هنوز هم می‌توان نمونه‌هایی از آن را خریداری کرد.

ارزانترین لپ تاپ های دارای دی وی دی درایو

با توجه به نیاز کاربران به این دست لپ تاپ‌ها، هنوز می‌توان برخی از آن‌ها را تهیه کرد. شرکت معتبر لنوو  اکنون با تولید برخی لپ تاپ های دارای درایو توانسته نیاز کاربران را برطرف سازد. در ادامه چند نمونه از لپ تاپ دی وی دی دار که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید را معرفی خواهیم کرد:

  • لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3 ( پردازنده CELERON 6305 رم 12GB حافظه INTEL 1TB HDD)
  • لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3 (پردازنده CELERON 6305 رم 12GB حافظه INTEL 1TB+256GB SSD )
  • لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3 پردازنده CELERON 6305 رم 8GB حافظه INTEL 1TB+256GB SSD
  • لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3 پردازنده CELERON 6305 رم 12GB حافظه INTEL 1TB+128GB SSD
  • لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3 پردازنده CELERON 6305 رم 8GB حافظه INTEL 1TB+128GB SSD
  • لپ تاپ لنوو Lenovo Ideapad L3 پردازنده CELERON 6305 رم 4GB حافظه INTEL 1TB+128GB SSD
  • لپ تاپ لنوو Lenovo ideaPad L3 پردازنده CELERON 6305 رم 8GB حافظه 1TB HDD گرافیک INTEL UHD
  • لپ تاپ لنوو Lenovo ideaPad L3 پردازنده  CELERON 6305U رم 4GB حافظه 1TB HDD گرافیک INTEL UHD
خرید لپ تاپ

چند نکته مهم در مورد نگهداری لپ تاپ دارای درایو نوری

برای اینکه بتوانید از این دست لپ تاپ‌ها خوب نگهداری کنید تا سال‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • از ایجاد ضربه به درایو خودداری کنید.
  • در زمانی که می‌خواهید دیسک را داخل یا خارج کنید، بدنه درایور را با دست به داخل هل ندهید.
  • در زمان قرارگیری دیسک در جایگاه اطمینان حاصل کنید که دیسک در جای مناسب خود قرار گرفته است.
مطالعه بیشتر
معرفی ویژگی های ویندوز ۱۱ که در ویندوزهای قبلی نمیبینید

آیا لنز دی وی دی درایو در صورت مشکل قابل تعمیر است؟

این سوال بسیاری از کاربرانی است که هنگام خرید لپ تاپ دی وی دار از فروشنده می‌پرسند؛ در پاسخ باید بیان کنیم که در صورت موجود بودن اپتیک لنز، امکان تعویض آن وجود دارد، اما در اغلب مواقع این قطعه به سختی یافت می‌شود و امکان تعویض آن نیست؛ بنابراین برای سلامت دی وی دی درایو بهتر است نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید.

آیا می‌توان دی وی دی درایو را تعویض کرد؟

خوشبختانه در صورت ایجاد مشکل می‌توان این قطعه از لپ تاپ تا تعویض کرد. اما امکان تعویض آن در لپ تاپ‌های مختلف متفاوت است. علاوه بر این، برخی کاربران پس از مدتی کار با دستگاه، اگر نیاز به این قطعه نداشته باشند می‌توانند آن را با حافظه‌های جانبی تعویض کنند و سیستم خود را در این جهت ارتقا دهند.

یادداشت پایانی

در این مطلب تلاش کردیم ضمن معرفی لپ تاپ ارزان دارای دی وی درایو نکاتی را درباره این نوع لپ تاپ‌ها نیز ارائه دهیم. گرچه نسل این نوع لپ تاپ‌ها در حال فراموشی است، اما در حال حاضر شرکت‌های معتبر سازنده لپ تاپ و برندهای معتبر آن هنوز برخی از این نوع لپ تاپ‌ها را تولید می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشندگان لپ تاپ برای خرید لپ تاپ درایو دار اقدام کنید.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید