شنبه , 8 اردیبهشت 1403

معرفی بازی های پرطرفدار PS2

 پلی استیشن با ایجاد نوآوری و تغییرات بزرگ در صنعت کنسول و بازی‌های ویدیویی، به یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های بازی تبدیل شده و میزان فروش این کنسول خانگی جدید نیز حاکی از موفقیت این برند در سال‌های پیش بوده است. با اینحال، بعضی از گیمر‌ها همچنان به گذشته کنسول‌های سونی علاقمند هستند و حس و حال نوستالژی بودن کنسول‌ها و بازی‌های پرطرفدار PS2 به هیچ وجه از ذهن آنها حذف نمی‌شود.

برای زنده کردن یاد و خاطرات کنسول‌های کلاسیک، فهرستی از بازی‌های PS2 که بسیار پر طرف دار هستند را جمع آوری کرده‌ایم که مملو از بازی‌های هیجان انگیز و لذت بخش است و لبخند را روی صورت شما می‌آورد.

GTA San Andreas

شنیدن نام این بازی، خاطرات بسیاری را برای ایرانی‌ها زنده می‌کند؛ گشت و گذار در نقشه بازی به همراه دوستان گروپ استریت، مبارزه با خلافکا‌رها برای پس گرفتن محله‌ها، پول جمع کردن برای شخصی سازی خودر‌وها و شرکت در مسابقات رقص ماشین از مواردی هستند که تا ماه ها بازیکن را به تجربه بازی جذب می‌کنند.

GTA San Andreas، در سال 2004 برای پلی استیشن 2 عرضه شد و روایت گر داستان شخصیتی به نام کارل جانسن است که بنابر دلایلی به محله خانوادگی خود برگشته و با شرایط و موقعیت‌های مختلفی روبرو می‌شود که همانند معضل هستند و باید همراه دوستان خود به آنها خاتمه دهد.

این بازی به شدت برمبنای رویدادهای واقعی ساخته شده و برخی نقاط نقشه نیز در برخی از بازی‌ها مانند: واچ داگز 2 قابل مشاهده است. در کنار مراحل اصلی، مسابقات، حضور در باشگاه بدنسازی، دریافت گواهینامه رانندگی و همچنین شرکت در ماموریت‌های شهری مانند: آتش نشانی به جذابیت بازی اضافه کرده‌اند و حتی پس از پایان بازی نیز سرگرمی‌های بسیاری برای لذت بردن از بازی دارید.

مطالعه بیشتر
دلیل اصلی روشن نشدن لپ تاپ چیست؟ + بررسی راه حل های روشن نشدن لپتاپ

Resident Evil 4

افسر لئون کندی که به عنوان مهم‌ترین شخصیت سری بازی‌های رزیدنت اویل شناخته می‌شود، ماموریت مهمی را در قسمت چهارم این بازی باید به پایان برساند.

دختر رئیس جمهور با نام اشلی گراهام توسط  گروهی مذهبی در یکی از نواحی اسپانیا گرفتار شده و لئون برای آزاد کردن او با مشکلاتی بیش از چیزی که تصور می‌کند روبرو می‌شود.

اتمسفر ترسناک بازی به همراه طیف متنوعی از سلاح‌ها، به علاقمندان بازی‌های بقا پیشنهاد می‌شود. به علاوه، سیستم کرفتینگ هم بخشی از این بازی است و بازیکن می‌تواند با ترکیب المان‌های مختلف، برای خود دارو و حتی گلوله بسازد.

در سال 2005، رزیدنت اویل 4 جوایز مختلفی را از منتقدان مراسم بهترین بازی سال دریافت کرد و کپکام تصمیم گرفت تا نسخه ریمیک این بازی را با گرافیک بهبود یافته و ویژگی‌های جدید برای کنسول‌های نسل نه و هشت عرضه کند.

Bully

بولی یا “قلدر” اثری به یادماندنی از راک استار است که توسط همین شرکت در سال 2006 برای پلی استیشن 2 عرضه شد و با وجود گلیچ‌ها و مشکلات متعدد به نیکی از آن یاد شده است.

داستان بازی درباره شخصیتی به نام جیمی هاپکینز است که بیش از 6 بار از مدرسه اخراج شده و به عنوان یک تهدید بزرگ برای مدارس شناخته می‌شود. جیمی 15 ساله برای دفعه آخر در مدرسه‌ای با قوانین سختگیرانه ثبت نام می‌شود و تلاش می‌کند تا برای به کنترل درآوردن سیستم مدرسه وارد مبارزه شود.

بازی به شکل جهان آزاد ساخته شده و جیمی می‌تواند از طریق اسکیت بورد، اسکوتر و دوچرخه  به جستجو بپردازد. حالت دو نفره نیز برای لذت بیشتر از بازی در نظر گرفته شده و دو بازیکن را برای افزایش امتیاز وارد رقابت می‌کند.

مطالعه بیشتر
خرید لپ تاپ های مناسب حسابداری به همراه قیمت

GTA Vice City

بدون شک راک استار یکی از قوی‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولید بازی‌های جهان آزاد است و در هر نسخه شاهد تغییرات مهم و گاهی ریزبینانه‌ای هستیم که تاثیر مهمی در این سبک می‌گذارند و سایر استودی‌ها نیز با الهام از این قابلیت‌ها، بازی‌های خود را با پیشرفت همراه می‌کنند.

شهر وایس، چهارمین نسخه اصلی از بازی‌های GTA محسوب می‌شود که داستانی پر فراز و نشیب را روایت می‌کند. در این بخش، Tommy Vercetti، به دلیل کشتن رئیس خود، به مدت 15 سال در زندان می‌ماند و سپس برای یافتن مسئولین یک معامله فروش مواد دوباره دستگیر می‌شود.

داستان این نسخه برمبنای شخصیت و رویدادهای واقعی در شهر میامی است که در سال 1980 روایت می‌شود. مثل همیشه، دست بازیکن برای استفاده از سلاح و خودروهای مختلف باز است و نظرات مثبت منتقدان و همینطور استقبال گیمرها، Vice City را به پرفروش‌ترین بازی سال 2002 با بیش از 17.5 میلیون نسخه تبدیل کرد.

Half Life

اولین بازی استیم با نام  نیمه جان در سال 1998 به صنعت گیم عرضه شد و از همان ابتدا، المان‌های انقلابی را برای گیم‌ها ایجاد کرد.

نیمه جان، اثری تیراندازی و اول شخص و همچنین پازل محور است که برای سیستم عامل ویندوز توسعه یافت. داستان بازی در باره شخصیتی به نام گوردون فری من است  که  در تاسیسات تحقیقاتی Black Mesa کار می‌کند، اما به شکل اتفاقی، شکافی در بعد زمان ایجاد می‌شود و موجودات فضایی به این بعد انتقال می‌یابند.

موجودات فضایی در دسته بندی متنوعی قرار می‌گیرند و سلاح‌های این بازی مانند Gravity Gun در کنار وارد کردن آسیب به دشمنان می‌تواند در زمینه‌های مختلفی کاربردی باشد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین پردازنده گیمینگ + معرفی بهترین CPU برای گیم (در سال 1402، 2023)

به لطف نوآوری‌های ارزنده و همچنین آزاد گذاشتن دسترسی گیم‌ها برای ساختن ماد، بیش از 50 ماد مختلف برای این بازی ساخته شده که بعضی از آنها مانند: Garrys Mode همچنان باب طبع علاقمندان این بازی است.

این بازی انحصاری پلتفرم استیم است، اما برای پلی استیشن 2 پورت شده و تجربه‌ای روان را ارائه می‌دهد.

نیمه جان تا سال 2008 توانست به فروش 9 میلیون نسخه دستیابد و موفقیت این بازی با دریافت بیش از 50 جایزه همراه بود و نسخه‌های بعدی نیز ساخته شد.

Mafia

ایلوژن سافتور اثری اکشن و ماجراجویی را با چاشنی جهان آزاد توسعه داد و با نام مافیا برای ویندوز، پلی استیشن 2 و همچنین ایکس باکس در سال 2002 عرضه کرد.

داستان بازی درباره شخصیتی به نام تامی است که رو‌زهای خود را با درآمد کم مسافرکشی می‌گذراند. اما پس از مدتی با گروهی از اعضای مافیا با مدیریت Salieri روبرو می‌شود وپس از نجات دادن آنها وارد گروه می‌شود تا بتواند درآمد بیشتری را از آن خود کند.

گرافیک بازی با درنظر گرفتن عرضه آن در سال 2002 قابل قبول است و طیف سلاح‌ها و همچنین خودر‌وها تجربه رضایت بخشی را به شما ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های متمایز این بازی نسبت به سایر رقبا، بهره گیری از سیستم حمل و نقل شهری است و می‌توانید از طریق قطار شهری و همچنین تراموا بین مکان‌های مختلف شهر به گشت و گذار بپردازید.

مافیا با نقد و بررسی‌های بسیاری در سال عرضه خود همراه بود و اگرچه یکی از بازی‌های نوآورانه جهان باز در نظر گرفته می‌شد، اما گلیچ‌های سرسام آور بازی به هیچ عنوان فراموش نمی‌شدند و در برخی اوقات، اوقات بازیکن‌ها را تلخ می‌کرد.

مطالعه بیشتر
گرید بندی لپ تاپ استوک چگونه انجام می‌شود و به چه معنی است؟

با گذشت 22 سال از معرفی این بازی، مافیا 1 همچنان در پلتفرم‌هایی مانند: استیم با همان گیم پلی و گرافیک نوستاژیک به فروش می‌رسد و تیم Hnagar 13 نسخه ریمیک این بازی را در سال 2020 عرضه کرد.

Prince Of Persia: Warrior Within

یوبیسافت عناوین طلایی بسیاری را توسعه داد و پرنس آف پرشیا از مواردی بود که در سال 2004 برای پلی استیشن دو و سایر پلتفرم‌ها عرضه شد و از همان ابتدا به دل بسیاری از گیمرها، مخصوصا گیمرهای ایرانی نشست.

داستان بازی پس از بازه زمانی هفت ساله از نسخه قبلی روایت می‌شود. در این بخش، شاهزاده تلاش می‌کند تا موجودی به نام داهاکا را متوقف کند.

داهاکا یا محافظ زمان، شخصیت منفی بازی است که به دلیل دخالت پرنس در شن‌های زمان، او را دنبال می‌کند.

در بخش گیم پلی و سیستم مبارزات، حالا پرنس می‌تواند به شکل همزمان، دو سلاح را در دست بگیرد و حتی سلاح دشمنان را از آنها برباید.

از دید منتقدان، این نسخه شاهد بهبود‌های قبل توجهی در بخش مبارزات، طراحی مرحله، داستان و موسیقی بود و به موفقیتی جدید برای یوبیسافت تبدیل شد.

Silent hill 2

پس از موفقیت تیم سایلنت در عرضه بازی سایلنت هیل، آنها تصمیم گرفتند تا نسخه بعدی این بازی را با مشارکت کونامی در سال 2001 عرضه کنند. توسعه این نسخه از سال 1999 و پس از عرضه نسخه اول به سرعت آغاز شد.

جیمز ساندرلند شخصیت اصلی بازی است که با اینکه خبر مرگ همسرش به او رسیده، اما پس از آن نامه جدیدی را از او دریافت می‌کند که در شهر سایلنت هیل منتظر او است. شهر سایلنت هیل، محلی ترسناک و خانه شخصیت‌های مخوفی است که باید با در نظر گرفتن آنها، به جستجوی همسر خود بپردازید.

مطالعه بیشتر
چگونه از لپتاپ خود محافظت کنیم؟ بررسی روش هایی برای مراقبت از لپ تاپ و افزایش طول عمر آن

در طول بازی، نقشه‌های مختلفی نیز در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد که با خواندن آنها و قرار دادن نور چراغ قوه، می‌توان مسیر خود را به شکل آسانتری پیدا کنید.

دوربین بازی نیز به شکل سوم شخص است و از پشت شخصیت مدیریت می‌شود. بخش قابل توجهی از گیم پلی بازی شامل: تعامل با محیط، و یافتن آیتم‌ها برای گذر از د‌رهای مختلف است. به علاوه، ترکیب پازل‌ها همراه با رویارویی با موجودات مختلف موجب چالشی‌تر شدن بازی می‌شود.

Grand Turismo 4

پیشرفت گرند توریزمو در ارائه بازی شبیه ساز رانندگی به شکلی در این چهار نسخه تحول یافت که عنوان گرند توریزمو به یکی از بازیی‌های مورد انتظار سونی تبدیل شد. در این بین، نظرات مثبت منتقدان و فروش بی‌نظیر موجب شد تا گرندتوریزمو در فهرست 3 بازی پرفروش پلی استیشن 2 قرار بگیرد.

عرضه این بازی برای سال 2003 برنامه ریزی شده بود، اما بنابردلایلی، عرضه آن تا یک سال و نیم به تاخیر افتاد و بخش آنلاین نیز حذف شد.

گرند تریزمو یکی از بازی‌های نوآروانه و تکامل یافته است که در فهرست بازی‌های انحصاری سونی قرار می‌گیرد. به علاوه، تنوع خودر‌وها یکی از نقاط مثبت بازی است که با در بر گرفتن 721 ماشین  اسپورت، سوپر اسپورت وهمچنین فرمولا وان تمامی علاقمندان به بازی‌های مسابقه‌ای را به خود جذب می‌کند.

خوشبختانه، توسعه دهندگان گرند توریزمو تنها به خودروهای معرفی شده بسنده نکردند و مدلهای کانسپت سال 2022 را نیز به بازی اضافه کردند.

God Of War 2

 استودیوی سانتا مونیکا همواره روی چرخ دهنده موفقیت در عرضه بازی‌های گاد آف وار قراردارد و در کنار نسخه‌های قبلی که از لحاظ گیم پلی و داستان غنی هستند، بازی‌های عرضه شده در این دو سال نیز از همین روش برای درخشش در کنار بازی‌هایی مانند: الدن رینگ بهره می‌برند.

کریتوس خدای جنگ قبلی یعنی آرس را کشت و تبدیل به خدای جنگ جدید شد، اما متاسفانه با زئوس، خدای المپیوس روبرو شده و المپیوس با خیانت به او و گرفتن عنوان کریتوس، او را می‌کشد و به لایه‌های زیرین دنیا می‌فرستد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری + معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسی معماری

کریتوس سرانجام تصمیم می‌گیرد تا با راهنمایی سایر شخصیت‌ها و قدرت خود دوباره به المپیوس برگردد و انتقام خود را از زئوس بگیرد.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید