جمعه , 31 فروردین 1403
خرید روتر خانگی

راهنمای خرید روتر خانگی به همراه لیست قیمت 1402

روتر یکی از تجهیزات پرکاربرد شبکه است که در انواع مختلفی در بازار موجود است و به فروش می‌رسد. با توجه به تنوع بسیار بالای روترها، برخورداری از راهنمای خرید روتر خانگی پیش از خرید این محصول می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. شما باید پیش از خرید روتر با کاربردهای مختلف آن، امکانات موردنیاز یک روتر، برندهای مختلف آن و … آشنا شوید تا بتوانید به انتخاب یک روتر بر حسب نیاز خود بپردازید.

امروزه روترها عضوی جدانشدنی از تکنولوژی هستند. به‌گونه‌ای که احتمالاً شما هم دست‌کم در خانۀ یکی از بستگان‌تان به آن برخورد کرده‌اید. این در حالی است که بسیاری از ما نه‌تنها کاربرد آن را به‌خوبی درک نکرده‌ایم، بلکه حتی تفاوت میان روتر و مودم را نیز نمی‌دانیم! اگرقصد خرید روتر از کاتالیزورها با قیمت مناسب را دارید کلیک کنید.

به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به ارائه یک راهنمای خرید روتر خانگی برای شما بپردازیم و سپس لیست قیمت به‌روز این محصولات را با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

آشنایی با روتر و کاربردهای آن

روتر دستگاهی است که سیگنال وای فای را از مودم ارائه‌شده توسط ارائه‌دهندۀ خدمات اینترنتی (ISP) یا مودمی که خودتان خریداری کرده‌اید، دریافت نموده و به‌صورت بی‌سیم آن را به دستگاه‌های موجود در خانۀ شما، ازجمله لپ‌تاپ، بلندگوهای هوشمند، تلویزیون‌ها و… ارسال می‌نماید.

روترها اغلب دارای پورت‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند آن‌ها را از طریق کابل اترنت برای سرویس وای فای، که معمولاً سریع‌تر و قابل اعتمادتر است، مستقیماً به کنسول بازی متصل کنید. همچنین می‌توانید از کابل اترنت جهت اتصال چاپگر به شبکۀ خانگی خود استفاده کنید، تا بتواند توسط همۀ اعضای خانوادۀ شما به اشتراک گذاشته شود. برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

معیارهای انتخاب در راهنمای خرید روتر خانگی

اگر قصد خرید روتر را دارید، باید با برخی از مهم‌ترین امکانات و معیارهای انتخاب یک روتر خوب و کاربردی آشنا شوید و در هنگام خرید به مشخصات فنی ذکر شده برای روتر موردنظر دقت کنید تا بتوانید خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود داشته باشید.

مطالعه بیشتر
معرفی و بررسی بهترین مانیتور های خمیده برای گیم با تسلط به بازی از تمامی زوایا

از مهم‌ترین مشخصات فنی که در راهنمای خرید روتر خانگی باید به آن‌ها دقت کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.     سرعت اینترنت

اولین و مهم‌ترین نکته در هنگام استفاده از اینترنت، سرعت آن است. شما باید در هنگام خرید روتر به این نکته توجه کنید که روتر شما از چه سرعت اینترنتی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در بخش مشخصات فنی روتر در هنگام خرید آن به مشاهده میزان سرعت انتقال داده و سرعت وایرلس روتر بپردازید و روتری با سرعت بالا خریداری کنید.

2.     نوع پروتکل‌ بی‌سیم

تکنولوژی وایرلس روز به روز در حال پیشرفت است و امروزه پروتکل‌های بی‌سیم با قابلیت پشتیبانی از وای‌فای 5 و 6 توانسته‌اند بر پروتکل‌های قدیمی وایرلس غلبه کنند. این راهنمای خرید روتر خانگی به شما پیشنهاد می‌کند که به سراغ روتر‌هایی بروید که از جدیدترین پروتکل‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و با این کار سرعت اینترنت خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

3.     پورت شبکه

روتر‌های مختلف سرعت پورت شبکه متفاوتی دارند و به همین دلیل توجه به پورت شبکه گیگ در هنگام خرید روتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر قصد دارید وسیله الکترونیکی خود را از طریق پورت شبکه به روتر متصل کنید، پس حتما به سراغ روتری با پورت شبکه گیگابیت بروید.

4.     قدرت پردازش روتر

روتر‌ها دارای تعداد هسته، نوع و قدرت پردازش متفاوتی هستند. توجه به این مسئله در راهنمای خرید روتر خانگی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و نتایج بهتری را در خرید روتر برای شما رقم بزند.

5.     تعداد باند روتر

روترها به دو دسته روتر تک بانده و دو بانده تقسیم می‌شوند. روترهای تک بانده تنها از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند؛ این درحالی است که روتر‌های دو بانده می‌توانند علاوه بر فرکانس 2.4 از فرکانس 5 گیگاهرتز نیز پشتیبانی کنند.

مطالعه بیشتر
خرید ارزان ترین کابل شارژ لایتنینگ

6.     پشتیبانی از USB

برخی از روترهای موجود در بازار از پورت USB پشتیبانی می‌کنند و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق این پورت را به شما ارائه می‌دهند. پس اگر قصد خرید روتر را دارید، به سراغ روترهایی با پورت USB و به ویژه USB3 بروید.

لیست قیمت روتر اسفند 1402

مهم‌ترین نکته پس از مطالعه راهنمای خرید روتر خانگی، مشاهده لیست قیمت به‌روز این محصولات و خرید یک روتر مطابق با نیاز و هزینه موردنظر است. اگر به دنبال خرید روتری با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی کاتالیزورها را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کاتالیزورها پس از مشاهده لیست قیمت به‌روز انواع روتر در برندهای مختلف، به خرید روتر موردنظر خود با بهتریت قیمت و بالاترین کیفیت بپردازید.

منبع

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید