یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403
گوشی Poco X5 Pro شیائومی

نقد و بررسی تخصصی گوشی Poco X5 Pro شیائومی + بررسی طراحی جدید با عملکرد بهتر در مقایسه با نسل قبلی

در نقد و بررسی Poco X5 Pro قصد داریم نگاهی دقیق و فنی به مشخصات فنی، امکانات، عملکرد دوربین، باتری، پردازنده و قابلیت‌های گوشی جدید شیائومی داشته باشیم. اگر قصد خرید یک موبایل جدید را دارید، بررسی پوکو ایکس ۵ پرو را تا انتها مطالعه کنید. محصولات سری POCO، از جمله محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند شیائومی به حساب می‌آیند. در بررسی Poco X4 Pro 5G، در مورد ویژگی‌های بسیار خوب این اسمارت فون صحبت کردیم و گفتیم که چگونه این تلفن هوشمند می‌توانست انتخابی عالی برای کاربران عادی و حتی حرفه‌ای باشد. حالا زمان آن رسیده تا نسل جدید این محصول در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در مقایسه Poco X4 Pro 5G با پوکو X3 Pro نشان دادیم که نسل قبلی چگونه از لحاظ فنی و عملکرد پردازشی، یک پس‌رفت واقعی به حساب می‌آمد؛ به نظر می‌رسد حالا شیائومی دقیقا روی همین مسئله تمرکز کرده و با استفاده از پردازنده قوی‌تر، دوربین بهتر و نمایشگر باکیفیت‌تر، می‌خواهد با توانی بالاتر به جنگ رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ برود.

البته، این جملات به معنی یک پیشرفت واقعی نیست و همین حالا باید بدانید که در ادامه بررسی پوکو ایکس ۵ پرو نباید منتظر چیز غافلگیرکننده‌ای باشید! با این وجود، احتمالا مواردی مانند نمایشگر Dolby Vision با امکان نمایش یک میلیارد رنگ و چیپست پرسرعت اسنپدراگون 778G که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت، به اندازه‌ای مهم باشند که شما را برای ارتقا و تعویض گوشی راضی کنند.


فهرست مطالب


مشخصات فنی Poco X5 Pro شیائومی

ابعاد و وزن۷.۹×۷۶.۰×۱۶۲.۹ میلی‌متر / ۱۸۱ گرم
صفحه‌نمایش6.67 اینچی OLED با وضوح 1080×2400 / تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ / فناوری +HDR10 / فناوری Dolby Vision / نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی / پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ / شدت روشنایی 900 نیت / پوشش محافظ گوریلا گلس 5
چیپستتراشه Snapdragon 778G 5G با فناوری ساخت 6 نانومتری / پردازنده هشت هسته‌ای (یک هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 + سه هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 + چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A55) + پردازشگر گرافیکی Adreno 642L
حافظه رم۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت
باتری5000 میلی‌آمپر ساعت – شارژ سریع 67 وات / پشتیبانی از +Quick Charge 3 و Power Delivery 3.0
سیستم‌عاملاندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
دوربین پشتیدوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) + دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض + دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفیسنسور ۱۶ مگاپیکسلی
امکانات جانبیاسپیکرهای استریو، بلوتوث نسخه 5.2، اسکنر اثر انگشت کناری، NFC، فرستنده IR
رنگ‌بندیمشکی، آبی، زرد

نقد و بررسی Poco X5 Pro

با توجه به محبوبیت بالای پوکو ایکس ۵ پرو در بازار ایران و جهان، بررسی این محصول را در چند بخش مختلف تنظیم کرده‌ایم که در پایین می‌توانید آن را مطالعه کنیم.

مطالعه بیشتر
آشنایی با گوشی‌های سری آیفون 13 و آیفون 12 + بررسی جدول مشخصات و شباهت های آنها

جعبه گشایی شیائومی Poco X5 Pro

این تلفن هوشمند، داخل جعبه‌ای مشکی‌رنگ با نوشته‌های زرد قرار گرفته است و داخل آن می‌توان شارژر سریع 67 واتی، کابل USB با قابلیت عبور جریان 6 آمپر و همچنین یک کاور محافظه ژله‌ای را نیز پیدا کرد. به علاوه، یک محافظ ظریف و باکیفیت داخل خود کارخانه بر روی نمایشگر نصب شده است تا هنگام خرید، نیازی به نصب گلس یا محافظ دیگری نداشته باشید.

طراحی پوکو ایکس ۵ پرو

اگرچه در ابتدا این مقاله به شما گفتیم که گوشی جدید شیائومی با یک طراحی جدید همراه شده، ولی امیدواریم که انتظارات شما را با این جمله بالا نبرده باشیم. ظاهر کلی بخش پشتی، ترکیبی از محصولات سری Redmi Note 11 و همچنین گوشی Poco X4 Pro است و مهندسان، فقط تغییراتی جزئی را اعمال کرده‌اند که از نظر ما جالب بودند.

تمام بخش‌های جلویی، پشتی و فریم دستگاه به صورت تخت طراحی شده‌اند و ثابت ایستادن موبایل در جای خود را امکان‌پذیر می‌کنند. در کنار طراحی ظریف، شیائومی مقاومت در برابر پاشش آب را هم به گوشی Poco X5 Pro اضافه کرده است تا بدون هیچ مشکلی بتوانید از آن در محیط‌های مختلف استفاده کنید.

گوشی Poco X5 Pro شیائومی

یکی از مواردی که در بررسی پوکو ایکس ۵ پرو توجه ما را به خود جلب کرد، فقدان طرح هولوگرافیکی برای تولید قاب پشتی بود. این قسمت حالا ظاهری مات و تک‌رنگ دارد و برآمدگی شیشه‌ای دوربین نیز حالا کوچکتر از قبل شده است. به علاوه، کاربران می‌توانند این محصول را در سه رنگ مشکی، آبی و زرد تهیه کنند.

همانند دیگر محصولات سری Poco و Redmi، بخش جلویی با پوششی از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و قاب پشتی نیز جنسی از پلاستیک داشته و به صورت مات طراحی شده است.

با نگاهی اجمالی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی این تلفن هوشمند، می‌توان گفت حاشیه‌های صفحه تفاوت چندانی با گذشته ندارند و در اینجا تفاوتی میان دستگاه پیش رو و دیگر محصولات میان‌رده بازار دیده نمی‌شود. حفره بالایی صفحه هم میزبان سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی است.

گوشی Poco X5 Pro به اسپیکرهای استریو نیز مجهز شده است؛ در بخش بالای هم می‌توانیم دو خروجی ببینیم که یکی از آنها برای شکاف earpiece و شنیدن صدا هنگام مکالمه و دیگری در بخش بالایی فریم است. اسپیکر دوم نیز در بخش پایینی تعبیه شده است و در تست‌های کوتاهی که در بررسی Poco X5 Pro انجام دادیم، می‌توان گفت قادر است صدایی با وضوح بسیار خوب و باکیفیت را تولید کند.

راستی، در مورد بخش پشتی باید بگوییم که فضای مشکی‌رنگی که در بخش پشتی می‌بینیم، کارایی خاصی ندارد و ماژول دوربین فقط نیمی از آن را اشغال کرده است، در حالی که در بخش دیگر می‌توان لوگوی POCO را با اندازه‌ای بزرگ پیدا کرد. خوشبختانه، این دو بخش نیز با اختلاف رنگی جزئی از یکدیگر جدا شده‌اند تا بخش دوربین، مشکی‌تر باشد؛ چنین چیزی در Poco X5 Pro وجود نداشت و کل فضای پشتی، به صورت یک‌دست مشکی بود.

مطالعه بیشتر
معرفی 5 مدل از لپ تاپ های پرفروش در بازار ایران

در بخش چپی، هیچ چیزی وجود ندارد، در حالی که روی فریم راستی می‌توان کلیدهای پاور و کنترل حجم صدا را پیدا کرد. روی کلید پاور / قفل زردرنگی که در اینجا وجود دارد نیز می‌توانیم سنسور اثر انگشت را پیدا کنیم که همانند نسل قبلی، عملکردی سریع و دقیق دارد و با یک لمس کوچک می‌تواند قفل گوشی را باز کند.

در بخش بالایی گوشی، در کنار اسپیکر، جک صدا را می‌توان همراه با میکروفون دوم و همچنین فرستنده IR پیدا کرد.در بخش پایینی نیز میکروفون اصلی، اسپیکر دوم، پورت USB-C و البته شیار سیم‌کارت تعبیه شده است.

گوشی Poco X5 Pro طراحی بسیار خوبی دارد و به واسطه ابعاد مناسب و همچنین وزن ایده‌آل، حتی بدون قاب نیز مشکلی در استفاده آسان از آن نخواهیدد داشت. هرچند، با توجه به هزینه بالایی که تلفن هوشمند و تعمیرات آن دارد، شاید بهتر باشد که یک قاب گوشی برای خود تهیه کنید.

صفحه نمایش Poco X5 Pro شیائومی

در ادامه نقد و بررسی Poco X5 Pro به نمایشگر این تلفن هوشمند می‌رسیم. برای صفحه نمایش، سازندگان باز هم سراغ پنل‌های 6.67 اینچی آمولد با وضوح 1080p، پشتیبانی از فناوری HDR10 و همچنین نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی رفته‌اند که کار کردن با این گوشی را جذاب می‌کند. شیائومی برای نمایشگر گوشی پوکو X5 پرو، پشتیبانی از فناوری Dolby Vision و همچنین نمایش رنگ‌ها با عمق 10 بیت را نیز اضافه کرده است.

سایر مشخصه‌های فنی مانند گذشته است و نمایشگری با وضوح 1080×2400، تراکم 395 پیکسل در هر اینچ، نرخ پاسخگویی لمسی 240 هرتزی، پشتیبانی از دامنه رنگی وسیع و همچنین پوشش گوریلا گلس 5 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این نمایشگر همچنین با فرکانس PWM بسیار بالا (1920 هرتز) در محیط‌های تاریکی، از آسیب دیدن چشم‌های شما جلوگیری خواهد کرد. مهندسان POCO همچنین می‌گویند شدت روشنایی صفحه در حالت عادی، 500 نیت و در حالت حداکثری، 900 نیت است تا در محیط‌های پرنور هم بدون هیچ مشکلی قادر به دیدن محتوای صفحه باشید. جالب است بدانید در نقد و بررسی تخصصی پوکو ایکس ۵ پرو، حداقل روشنایی به ۲ نیت رسیده بود که عالی بود.

یکی از مواردی که توجه ما را در این میان به خود جلب کرد، پشتیبانی از دامنه رنگی DCI-P3 به صورت پیش‌فرض بود. هرچند، کاربران می‌توانند از میان سه حالت رنگی زنده یا Vivid (پیش‌فرض بر مبنای DCI-P3)، استاندارد (sRGB) و Saturated یا اشباع‌شده (DCI-P3 همراه با اشباع رنگی)، یکی را انتخاب کرد و حتی گرمای آنها را نیز تنظیم کنند. به علاوه، حالتی سفارشی وجود دارد که در آن می‌توان تمام بخش‌ها مانند رنگ، شدت روشنایی، گاما، اشباع رنگی و … را به صورت دلخواه تنظیم کرد.

مطالعه بیشتر
کیس گیمینگ ، از تحقیقات اولیه تا خرید نهایی

مسئله بعدی در نقد و بررسی Poco X5 Pro، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی است که می‌توان آن را از میان دو حالت زیر انتخاب کرد:

  • سفارشی (انتخاب بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز)
  • پیش‌فرض (تغییر خودکار بر اساس رفتار کاربر بر روی سایت)

این نمایشگر همچنین از دو حالت ۳۰ و ۹۰ هرتز به صورت ثابت نیز پشتیبانی می‌کند.

حالت خودکار و پیش‌فرض، عملا یکسان هستند؛ سیستم از نرخ ۱۲۰ هرتزی برای بخش‌های مختلف رابط کاربری و حتی بسیاری از بازی‌ها استفاده می‌کند و زمانی که تصویری ثابت روی صفحه به نمایش درمی‌آید، نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز می‌رسد تا از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری شود. تنها وقتی که نرخ تازه‌سازی در نگاه نزدیک به گوشی پوکو ایکس ۵ پرو به ۳۰ هرتز رسیده بود، به زمان فعال شدن نمایشگر همیشه‌روشن مربوط می‌شد.

اسپیکر و تست صدای پوکو ایکس ۵ پرو

همان‌طور که در ابتدای نقد و بررسی تخصصی Poco X5 Pro نیز گفتیم، این تلفن هوشمند به اسپیکرهای استریو در دو بخش بالایی و پایینی مجهز شده و از فناوری Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند. اسپیکر بالایی، دو خروجی دارد که یکی به طرف صفحه برای استفاده در حین مکالمه بوده و دیگری در بخش بالایی قرار گرفته است؛ تست‌ها هم نشان می‌دهند که صدا از هر دو خروجی پخش می‌شود.

در تست کوتاهی که روی اسپیکر این تلفن هوشمند داشتیم، صدا با حجمی بسیار بالا پخش می‌شد؛ هرچند بدون فعال کردن Dolby Atmos (قابلیتی که به صورت پیش‌فرض غیر فعال است)، صدا اصلا کیفیت مطلوبی نداشت و توصیه ما، استفاده اکید از این ویژگی دوست‌داشتنی است. همراه با این تکنولوژی، با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که اسپیکر گوشی پوکو X5 Pro، صدایی بلند با وضوح قابل قبول دارد.

بررسی Poco X5 Pro از نظر پردازنده و سرعت

اگر در مورد سرعت گوشی پوکو X5 Pro سوال دارید، باید بگوییم که این دستگاه به تراشه اسنپدراگون 778G 5G مجهز شده و قدرتی به‌مراتب بیشتر از چیپ به‌کاررفته در نسل قبلی این تلفن هوشمند یعنی اسنپدراگون 695 دارد. این چیپست 6 نانومتری که TSMC مسئولیت تولید آن را بر عهده داشته، به پردازند‌ای متشکل از چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Kyro 670 Gold (مبتنی بر Cortex-A78) و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Kyro 670 Silver (مبتنی بر Cortex-A55) مجهز شده است و می‌تواند دستورات را در کمترین زمان پردازش کند. بر روی این چیپست، پردازشگر گرافیکی Adreno 642L و مودم X53 5G (با توانایی انتقال اطلاعات با حداکثر سرعت 3.3 گیگابیت بر ثانیه) نیز قرار گرفته است.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین بازی‌ های چند نفره در سال 2024

پیکربندی ابتدایی موبایل جدید شیائومی، ترکیب 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و حافظه داخلی 128 گیگابایتی UFS 2.2 است؛ شما همچنین می‌توانید نسخه 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم را نیز تهیه کنید. فراموش نکنید که گوشی Poco X5 Pro از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی نخواهد کرد.

تراشه به‌کاررفته در موبایل جدید شیائومی را پیش‌تر در چندین تلفن هوشمند دیگر هم دیده‌ایم و می‌دانیم که پردانده آن، عملکردی تحسین‌برانگیز در پردازش و مدیریت اطلاعات دارد؛ مسئله‌ای که در نقد و بررسی Poco X5 Pro نیز کاملا مشخص بود.

باتری پوکو X5 Pro شیائومی

مهندسان شیائومی از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای تامین نیروی مورد نیاز دستگاه استفاده کرده‌اند که در تست مقاومت GSMArena، نرخ 113 ساعت را دریافت کرد. تست‌های انجام‌شده بر روی این تلفن هوشمند نشان می‌دهد که میزان شارژدهی در مقایسه با نسل قبلی، مقدار اندکی افت داشته است؛ ما توانستیم برای 32 ساعت و 10 دقیقه، به صورت مستمر مکالمه داشته باشیم، در حالی که این تلفن هوشمند در وب‌گردی، 15 ساعت و 45 دوام آورد. شارژدهی باتری پوکو ایکس 5 پرو برای پخش ویدیو هم 19 ساعت و 30 دقیقه بوده است.

همانند نسل قبلی، این تلفن هوشمند از شارژ سریع 67 وات نیز پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه، آداپتور آن نیز داخل جعبه اصلی قرار گرفته است. در تست‌های انجام‌شده بر روی گوشی پوکو ایکس ۵ پرو، باتری این گوشی ظرف 15 دقیقه تا 47 درصد شارژ شد؛ آماری که برای این بازه قیمتی، یک رکورد بسیار خوب تلقی می‌شود. در ادامه، بعد از گذشت 15 دقیقه دیگر (مجموعا 30 دقیقه) شارژ باتری به 82 درصد رسید. مطابق با آمارها، گوشی Poco X4 Pro 5G ظرف 30 دقیقه، تا 75 درصد شارژ می‌شد که این مسئله نشان از پیشرفتی کوچک اما باارزش برای چینی‌ها دارد. در نهایت، مجموعا 50 دقیقه طول کشید تا موبایل جدید شیائومی به صورت کامل شارژ شود.

دوربین Poco X5 Pro

این تلفن هوشمند، به یک دوربین در بخش جلویی و سه دوربین در بخش پشتی مجهز شده است و به نظر می‌رسد همه‌چیز با نسل قبلی یکسان است. به علاوه، ما با دوربینی در حد یک پرچمدار روبه‌رو هستیم که با عملکرد عالی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خود می‌تواند هر کسی را مجذوب خود کند. در اینجا یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و همچنین یک سنسور ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو در خدمت شماست که در ادامه، در مورد آنها نیز صحبت خواهیم کرد.

در محیط‌های پرنور، دوربین عملکردی قابل ستایش در ثبت جزئیات داشته و با بازتولید عالی رنگ‌ها و همچنین ثبت تصاویر با دامنه دینامیکی عالی، شما را مجذوب خود خواهد کرد. در محیط‌های تاریک یا موقع عکاسی در شب، نویز عکس‌ها بسیار پایین است و کاربران همچنان می‌توانند تصاویری واضح را بدون نیاز به فعال کردن حالت شب، ثبت کنند.

مطالعه بیشتر
آموزش غیرفعال کردن اینترنت 5G گوشی های آیفون، سامسونگ و شیائومی

در نقد و بررسی Poco X5 Pro همچنین می‌توانید حالت 108 مگاپیکسل را فعال کنید تا با ثبت دقیق‌تر جزئیات، امکان زوم کردن روی تصاویر بدون افت کیفیت ممکن باشد.

اگر برای عکاسی سراغ لنز فوق عریض برویم، کیفیت کلی عکس قابل قبول است، ولی نویز تصاویر تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند؛ به گونه‌ای که احتمالا شما را از انتخاب این لنز منصرف خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه در مورد دوربین پوکو ایکس 5 پرو، قابلیت ضبط ویدیوها با وضوح 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه یا 1080p در نرخ‌های 60 و 120 فریم بر ثانیه است.

در بخش جلویی، مهندسان شیائومی سراغ دوربینی 16 مگاپیکسلی رفته‌اند که قادر است تصاویری با وضوح بالا را حتی در بدترین شرایط نوری مثل وقتی که نور خورشید به صورت مستقیم روی لنز می‌افتد، ثبت کند. در چنین حالتی، بهتر است سراغ حالت HDR بروید تا با ایجاد تعادل میان جزئیات و همچنین شرایط نوری، بتوانید عکس‌هایی با وضوح مناسب را ثبت کنید.

  • حالت پرتره

به لطف سنسور 108 مگاپیکسلی که در بخش پشتی تعبیه شده است، گوشی Poco X5 Pro به شما اجازه می‌دهد تا تمام جزئیات را همراه با افت بوکه واقعی و همچنین توانایی عالی در تشخیص چهره، حتی در محیط‌های تاریک ثبت کنید.

به صورت کلی، عملکرد دوربین به اندازه‌ای خوب هست که بیش از یک موبایل میان‌رده، پوکو X5 Pro می‌تواند همانند یک موبایل پرچمدار عمل کند.

بررسی Poco X5 Pro از لحاظ سیستم عامل و امکانات ؛ MIUI 14 بر پایه اندروید 12

پوکو ایکس ۵ پرو، نخستین تلفن هوشمندی است که به صورت پیش‌فرض از رابط کاربری MIUI 14 بهره می‌برد و این نخستین باری بود که ما شانس کار کردن با این رابط کاربری را داشتیم. موضوعی که البته برای ما عجیب بود، توسعه رام این تلفن هوشمند بر پایه سیستم عامل اندروید 12 به جای اندروید 13 است؛ احتمالا این جزوی از سیاست‌های شیائومی است و در آینده، به‌روزرسانی جدیدی را برای گوشی خود عرضه خواهد کرد.

مهم‌ترین ویژگی رابط کاربری جدید شیائومی، بهینه‌تر بودن آن به نسبت گذشته است. در حقیقت، شیائومی MIUI 14 را بهینه‌ترین نسخه از این رابط کاربری دانسته و می‌گوید که عملکرد آن بر روی گوشی شیائومی 12S Ultra، تا 60 درصد روان‌تر از قبل است؛ البته، این عدد را نمی‌توان به گوشی‌های میان‌رده آن تعمیم داد. موضوع دیگر، فضای خالی بیشتری بود که دستگاه در اختیارمان قرار می‌داد؛ کاربران می‌توانند از 256 گیگابایت فضایی که در اختیار دارند، از 225 گیگابایت آن استفاده کنند.

اپلیکیشن‌هایی که کمتر از آنها استفاده می‌کنید، به صورت خودکار فشرده خواهند شد و گزینه‌ای برای خاموش کردن اعلان‌های آنها نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت. به علاوه، حالا فقط ۸ اپلیکیشن سیستمی هست که امکان حذف آنها را ندارید؛ این یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با قبل به حساب می‌آید چرا که در گذشته، کاربران امکان حذف بسیاری از برنامه‌های سیستمی را نداشتند.

مطالعه بیشتر
معرفی 9 مدل از بهترین گوشی های هواوی در سال 2023

مورد دیگری که در نقد و بررسی Poco X5 Pro و هنگام کار با گوشی جدید شیائومی با آن برخورد داشتیم، اضافه شدن بخشی به نام دستگاه‌های هوشمند یا “Smart Devices” در بخش کنترل سنتر بود که به شما اجازه می‌دهد لوازم جانبی شیائومی مانند هندزفری‌های بلوتوثی، دوربین‌ها و … را اضافه کنید. حساب کاربری خانوادگی بر پایه شبکه ابری هم قابلیت جالب بعدی است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر خود را از طریق اینترنت با 9 نفر به اشتراک بگذارید. کاربران همچنین این امکان را دارند که اطلاعات مربوط به سلامتی خود که در ساعت‌های هوشمندشان ثبت می‌شود را با سایر افراد به اشتراک بگذارند تا اعضای یک خانواده بتوانند دید بهتری ااز وضعیت سلامتی اعضای خانواده‌شان داشته باشند.

از دیگر امکانات جذاب و کاربردی مربوط به MIUI 14 که بررسی تخصصی پوکو ایکس ۵ پرو با آنها آشنا شدیم می‌توان به پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن و وجود تم‌های بسیار مختلف برای آن اشاره کرد. سیستم AoD همچنین از نوتیفیکیشن‌ها نیز پشتیبانی کرده و زمانی که اعلانی جدید دریافت می‌کنید، لبه‌های صفحه روشن می‌شود. البته، بدون فعال کردن AoD نیز می‌توان از چنین قابلیتی استفاده کرد.

اسکنر اثر انگشت پوکو ایکس ۵ پرو، عملکردی بسیار عالی داشته و می‌تواند قفل دستگاه را در کمترین زمان ممکن باز کند. یکی از قابلیت‌های جالبی که در حین بررسی تخصصی پوکو ایکس ۵ پرو با آن برخورد داشتیم، انتخاب حالت لمس یا فشار است؛ این ویژگی برای حالتی کارآمد است که انگشت شما، اشتباها روی دکمه می‌خورد و قفل صفحه باز می‌شود. در صورت تمایل می‌توان از سیستم تشخیص چهره دوبعدی هم استفاده کرد، ولی امنیت این ویژگی، به‌مراتب کمتر از حسگر اثر انگشت است.

بررسی پوکو ایکس ۵ پرو، انتخابی مطمئن با ارزش خرید بالا

در پایان نقد و بررسی Poco X5 Pro می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که این تلفن هوشمند، یک پیشرفت قابل توجه در مقایسه با Poxo X4 Pro به حساب می‌آید؛ این گوشی فقط روی کاغذ عالی نیست، بلکه در هر زمینه، از صفحه نمایش گرفته تا باتری، سرعت شارژ، دوربین و عملکرد پردازنده، می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند.

هرچند، اینجا یک رقیب جدی وجود دارد که انتخاب را بسیار دشوار می‌کند: گوشی Galaxy A53 سامسونگ که با قیمت یکسان، با امکانات بهتری مانند مقاومت در برابر اب و همچنین لرزشگیر اپتیکال برای دوربین اصلی به دست کاربران می‌رسد. هرچند، در گوشی سامسونگ خبری از فناوری‌های جدیدتری مانند Dolby Atmos و Dolby Vision نیست.

با این حال، ما خوشحالیم که گوشی‌های سری Poco X شیائومی بعد از پسرفت‌های زیادی Poco X4 Pro داشت، باز هم توانسته به اوج خود برسد و احتمالا وجود امکاناتی مانند نمایشگر 120 هرتزی اولد با شدت روشنایی 900 نیت و پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision، دوربین 108 مگاپیکسلی، باتری فست شارژ و تراشه اسنپدراگون 778G، هرآنچه از یک موبایل میان‌رده انتظار دارید را در اختیارتان قرار دهید.

در پایان بررسی تخصصی پوکو ایکس ۵ پرو از شما دعوت می‌کنیم تا نگاهی به گالری عکس این تلفن هوشمند داشته باشید. افزون بر این، علاقه‌مندان می‌توانند از لینک‌های زیر، این محصول را با کمترین قیمت بازار تهیه کنند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با مشخصات گوشی Poco X5 Pro شیائومی آشنا شدید. همچنین از نقد و بررسی آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید