یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

ویزای نامزدی امریکا چقدر طول میکشد

مهاجرت را باید اصلی‌ترین و مهم‌ترین گزینه برای کسانی دانست که قصد دارند کشور خود را به مقصد کشور دیگری ترک کنند. این تصمیم ممکن است با اهداف خاصی مثل تحصیل، گردشگری، سرمایه‌گذاری یا هر هدف دیگری صورت پذیرد. در این مطلب قصد داریم درباره ویزای نامزدی آمریکا و مراحل و شرایط دریافت آن صحبت کنیم.

مقدمه‌ای بر مهاجرت و ویزای کشور آمریکا

کشوری مثل آمریکا را می‌توان مهم‌ترین مقصد مهاجران، خصوصا مهاجران ایرانی دانست. به همین دلیل یک گام مهم در فرآیند مهاجرت، دریافت ویزاست که هر کشور متناسب با توان و نیاز خود، برای شهروندان سایر کشورها، ویزا صادر می‌کند. موضوع درخواست صدور ویزا می‌تواند ورزشی، تحصیلی، شغلی، سرمایه‌گذاری، خانوادگی و موارد این چنینی باشد. به‌طور کلی، شما می‌توانید مبتنی‌بر شرایط یا وضعیت خود یک درخواست ویزا را ثبت کنید.

ویزا چیست؟ با ویزای نامزدی آمریکا بیشتر آشنا شوید…!

ویزا را باید مجوز ورود به یک کشور دانست که کشور میزبان، آن را باتوجه به شرایط متقاضیان صادر می‌کند. اهداف و پیش‌زمینه صدور یک ویزا می‌تواند ناشی از دلایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یا خانوادگی باشد. به همین دلیل نیز، نوع ویزا مستقیما با دلیل مهاجرت شخص ارتباط دارد. همچنین ویزاها می‌توانند مهاجرتی یا غیر مهاجرتی باشند.

یکی از ویزاهای مهمی که کشور آمریکا آن را برای متقاضیان صادر می‌کند، ویزای نامزدی نام دارد. ویزای نامزدی امریکا برای کسانی صادر می‌شود که با شهروندی ساکن امریکا نامزدی کرده و قصد ازدواج با آن دارند. به همین دلیل این ویزا به ویزای نامزدی کشور آمریکا مشهور شده است. در ادامه به جزئیات بیشتر این نوع ویزا خواهیم پرداخت.

ویزای نامزدی کشور آمریکا چیست؟

ویزای نامزدی کشور آمریکا یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی است که بر اساس آن، نامزد غیر آمریکایی یک شهروند آمریکایی می‌تواند به کشور ایالات متحده آمریکا سفر کرده و طی مدت ۹۰ روز با نامزد آمریکایی خود، اقدام به ثبت ازدواج رسمی کند. در گام بعدی، شهروند آمریکایی قادر است برای همسر خود یک درخواست ویزای ازدواج ثبت کند تا امکان اقامت دائم وی در کشور آمریکا محیا شود.

مطالعه بیشتر
طراحی سایت آموزش شبیه فرادرس

همانطور که متوجه شدیم، ویزای نامزدی امریکا به فرد مهاجر این امکان را می‌دهد تا برای مدت زمانی هرچند کوتاه در کشور آمریکا اقامت داشته باشد و پس از آنکه با شهروند آمریکایی ازدواج کرد، جهت اخذ گرین کارت اقدام کند. به همین دلیل متقاضی ویزای نامزدی، در همان ابتدا باید چندین مورد از شرایط مهاجرت به کشور آمریکا را داشته باشد.

شرایط دریافت ویزای نامزدی کشور آمریکا

همانطور که گفته شد، ویزای نامزدی یک مرحله قبل از مهاجرت محسوب می‌شود و وضعیت کلی آن شبیه به مهاجرت است؛ بنابراین کسی که قصد دارد برای ویزای نامزدی درخواست ثبت کند، می‌بایست شرایط دریافت این ویزا را نیز داشته باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • اول از همه، شخص درخواست‌دهنده باید تابعیت کشور امریکا را داشته باشد، همچنین دارندگان گرین کارت نمی‌توانند ویزای نامزدی دریافت کنند. همچنین یکی از شروط اصلی ویزای نامزدی امریکا، اثبات توانایی مالی کافی شهروند آمریکایی به افسر سفارت، جهت حمایت مالی از همسر خود است. مورد مهم بعد نیز این است که این دو قصد داشته باشند تا 90 روز بعد از صدور ویزای نامزدی در کشور آمریکا ازدواج کنند.
  • این دو نفر یعنی مهاجر و شهروند آمریکا نباید از لحاظ قانونی، ممنوعیتی بر ازدواج خود داشته باشند؛ یعنی یا هر دو آن‌ها باید مجرد باشند یا ازدواج‌های قبلی آن‌ها با طلاق یا فوت همسر از درجه اعتبار قانونی ساقط شده باشد.

دیگر شرایط دریافت ویزای نامزدی کشور آمریکا

  • مهاجر و نامزد وی، می‌بایست طی دو سال گذشته شخصا با هم ملاقات حضوری داشته باشند. البته اگر این موضوع برای شهروند آمریکایی دارای سختی و مشکلات فراوان باشد یا ملاقات حضوری آن‌ها، به‌سبب آداب و رسوم سنتی یکی از طرفین، وجهه اجتماعی نامزد را تخریب کند، این دو می‌توانند درخواست معافیت از این شرط در ویزای نامزدی امریکا را ثبت کنند.
  • این دو شخص باید شروط مذکور در قانون تنظیم کارگزاری ازدواج بین‌المللی (IMBRA) را داشته باشند؛ یعنی متقاضیان ویزای نامزدی کشور آمریکا باید در فرم درخواست اولیه خود ابراز کنند که آشنایی آن‌ها از طریق کارگزاری ازدواج بوده یا خیر. همچنین، آن‌ها می‌بایست فرم رضایت‌نامه امضا شده‌ای را به‌صورت کتبی ارائه دهند تا کارگزاری ازدواج، اجازه انتشار اطلاعات شخصی آنان را داشته باشد.
مطالعه بیشتر
نمادهای مختلف در نقاشی کودکان نشانگر چیست ؟

مدت زمان دریافت ویزای نامزدی کشور آمریکا

به‌صورت کلی، یک زمان مشخص و تعیین‌شده برای انجام مراحل و فرآیند دریافت ویزای نامزدی ارائه نشده است. با این حال بعد از اینکه کنسولگری یا سفارت امریکا، پرونده شما را دریافت کند، مدت زمان بررسی آن بستگی به وضعیت پرونده و شرایط شما خواهد داشت. مثلا در برخی موارد ممکن است تا ۱۸ ماه نیز طول بکشد.

در بعضی از پرونده‌ها، به خاطر عدم رعایت شرایط و دستورالعمل‌ها، همچنین به دلیل ارسال ناقص اطلاعات توسط متقاضیان، روال دریافت ویزای نامزدی آمریکا با تاخیر صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که تعدادی از درخواست‌های ویزا نیز به رسیدگی اداری و دقت بیشتری احتیاج دارند. به‌طوری که گاها حتی پس از انجام مصاحبه متقاضی ویزا توسط افسر کنسولی، زمان این بررسی‌ها بیشتر و بیشتر نیز می‌شود.

سخن نهایی

ویزای نامزدی یکی از بهترین روش‌های مهاجرت دائمی و اخذ گرین کارت شهروندی آمریکا برای کسانی است که قصد دارند با استفاده از شرایط ازدواج به این کشور مهاجرت کنند. البته لازم به ذکر است که دریافت ویزای نامزدی آمریکا نیازمند شرایط خاص و گذراندن چندین مرحله مهم مثل تست‌های پزشکی و تمکن مالی است. همچنین پیش از اقدام به این کار، باید مطمئن شوید که شرایط لازم برای انجام آن را دارید یا خیر.

موسسه کارت سبز، یک مجموعه متخصص و فعال در امور مهاجرت به سایر کشورهاست که می‌تواند در مسیر دریافت ویزا و گرین کارت کشور آمریکا، به شما کمک‌های لازم را ارائه دهد. ذکر این نکته الزامی است که دریافت ویزای نامزدی آمریکا نیاز به تبحر و تجربه بالایی دارد که در این مسیر، مجموعه کارت سبز و مشاوران باتجربه آن، می‌توانند یک برگ برنده مهم در دستان شما باشند. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام، می‌توانید از وب‌سایت رسمی این مجموعه به آدرس cartesabz.net دیدن فرمایید یا مستقیما با تیم مشاوره این مجموعه صحبت کنید.

مطالعه بیشتر
کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند ؟

پیشنهاد ما به شما

خرید لباس کودک از فروشگاه اینترنتی کیدلو

خرید لباس کودک و راهنمای آن در فروشگاه اینترنتی لباس کودک کیدلو

ست لباس بچه گانه و لباس کودک قیمت مناسب را می توانید از فروشگاه اینترنتی کیدلو تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید