جمعه , 10 فروردین 1403
لپ تاپ اقتصادی

اقتصادی‌ترین و بهترین لپ تاپ هایی که می‌توانید داشته باشید! – شهر فافا

در دنیای کنونی که تکنولوژی هر لحظه در حال پیشرفت است، لپ‌تاپ از ابزارهای ضروری برای گذران زندگی هر فرد به‌شمار می‌رود. در عین حال، تنوع گسترده‌ مدل‌ها، برندها و قیمت‌ها می‌توانند بسیار گیج‌کننده باشند و انتخاب را دشوار کنند. از آن‌جا که شرایط اقتصادی نابه‌سامانی را تجربه می‌کنیم، خرید محصولی مثل لپ تاپ مشکل شده و لازم است فکرشده‌تر اقدام به خرید کرد. به همین خاطر، در ادامه نگاهی به بهترین لپ ‌تاپ‌های اقتصادی موجود در بازار و ویژگی‌های هر کدام نگاهی می‌اندازیم.

انتخاب مقرون به‌صرفه

لپ ‌تاپ، برای هرکس کاربرد متفاوتی دارد. این وسیله امکان کار با دنیای گوناگونی از نرم‌افزارها را ممکن می‌کند و می‌توان گفت تبدیل به ابزاری ضروری برای انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره شده است و برای شمار زیادی از افراد، وسیله‌ کار است.

آن‌ها با امکاناتی که این وسیله در اختیارشان قرار می‌دهد، کسب درآمد می‌کنند. اما برای برخی افراد دیگر، صرفا کالایی برای ارتباط با دنیای اینترنت و استفاده از امکانات دیجیتال برای پر کردن اوقات فراغت است. با این حال تفاوتی ندارد که شما از کدام یک از این امکانات استفاده می‌کنید، مسئله‌ی اصلی این است که در ابتدا احتیاج به یک لپ ‌تاپ دارید و چه بهتر اگر بتوان لپ تاپ ارزان خریداری کرد.

در اوضاع اقتصادی کنونی که نرخ ارز ثبات ندارد، قیمت لپ‌تاپ‌ها مدام در حال نوسان‌اند و خرید این وسیله به‌شدت دشوار و هزینه‌بر شده است. این شرایط باعث شده که اهمیت انتخاب لپ‌تاپ اقتصادی و در عین حال کاربردی، بیشتر از قبل حس شود. کمتر کسی وجود دارد که امیدوار باشد در شرایط فعلی بتواند لپ ‌تاپی زیر قیمت 20 میلیون تومان خریداری کند. درست است که انتخاب‌ها محدود می‌شوند، اما هم‌چنان گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند که شما از وجود آن‌ها در بازار بی‌خبرید.

مطالعه بیشتر
چگونه لپ تاپ خود را ارتقا دهیم ؟ + آموزش ارتقاء سخت افزار و نرم افزار لپتاپ

آن‌چه باید قبل از خرید بهترین لپ‌ تاپ های اقتصادی بدانید!

نکاتی که برای خرید لپ‌تاپ باید مدنظر قرار داد، پردازنده‌ی مرکزی (CPU)، حافظه‌ رم، حافظه‌ی داخلی (HDD)، ابعاد صفحه‌ نمایش، حافظه‌ SSD و کارت گرافیک است. هریک از این موارد، می‌توانند بسته به استفاده‌ افراد از لپ‌تاپ، متفاوت باشند. در ادامه به توضیح مختصری از موارد ذکرشده پرداخته می‌شود. و لازم به ذکر است که این نکات، تنها معیارهای ارزیابی لپ تاپ نیستند. اما در این‌جا صرفا به شماری از بارزترین‌ها اشاره شده است.

  • پردازنده‌ی مرکزی از مهم‌ترین نکاتی است که حین خرید لپ‌ تاپ، لازم است به آن توجه شود. وظیفه‌ پردازنده‌ی مرکزی، پردازش است. در نتیجه هرچه CPU لپ‌ تاپ قوی‌تر باشد، قدرت پردازش نیز بیشتر می‌شود. پردازنده‌ی مرکزی در لپ ‌تاپ‌های تخصصی گیمینگ بسیار قوی هستند، اما به نسبت قیمت بالایی هم دارند.

در بین لپ‌ تاپ‌ های اقتصادی، پردازنده‌ی مرکزی قوی کمتر دیده می‌شود. در نتیجه ممکن است قدرت اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی را نداشته باشد. اما به این معنا نیست که در پردازش عادی هم دچار مشکل‌اند. با توجه به نکاتی که ذکر شد، قبل از خرید باید دقیقا بدانید که چه انتظاراتی از سیستم دارید و آن را مطابق با فعالیت‌ها و شغل خود انتخاب کنید.

  • بخشی از مسئولیت پردازش هم به عهده‌ رم لپ‌تاپ است. که آن هم بسته به عادات مصرف‌کننده و نحوه‌ استفاده از سیستم می‌تواند متفاوت باشد. اگر کاری که انجام می‌دهید، فضای زیادی از رم را اشغال می‌کند، توجه کنید که سراغ خرید لپ‌تاپی با رم کمتر از 4 گیگابایت نروید.
  • حافظه‌ی داخلی هم مثل رم به استفاده‌ شما از لپ‌تاپ بستگی دارد. اگر کار شما به نحوی است که اطلاعات زیادی ذخیره می‌کنید، پس باید حین خرید به این نکته توجه داشته باشید.
  • اندازه‌ی صفحه‌ نمایش هم از دیگر نکات مهم است که در اندازه‌ کلی دستگاه هم تاثیر دارد. اگر لپ تاپ خود را بیرون از منزل می‌برید و اندازه و وزن آن مسئله‌ مهمی برای شماست، حتما توجه کنید که سراغ لپ تاپ هایی با صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر بروید که حمل‌ونقل راحت‌تری داشته باشند.
  • و اما حافظه‌ی SSD می‌تواند در رابطه با لپ تاپ های ارزان که عملکردی معمولی دارند، تاثیرگذار باشد و سرعت پردازش دستگاه را به شکل قابل توجهی بالا ببرد. پس توصیه می‌شود خرید حافظه‌ی SSD برای ارتقا سطح کیفی لپ تاپ را در نظر داشته باشید.
  • اگر استفاده‌ شما از لپ‌ تاپ برای فیلم دیدن یا بازی‌های معمولی است، کارت گرافیک جایگاه چندان مهمی در خرید شما ندارد. اما برای گرافیست‌ها، گیمر‌ها و کسانی که با ویرایش فایل‌های ویدئویی سروکار دارند، کارت گرافیک قوی از نکات کلیدی خرید لپ تاپ مناسب است.
مطالعه بیشتر
معرفی بهترین لپ تاپ های لمسی در سال 2023 + مشخصات فنی آن ها

تمامی موارد ذکرشده در لپ‌تاپ‌های اقتصادی از قدرت و ظرفیت کمتری برخورداند، اما به این معنی نیست که نمی‌توان دستگاه خوب را با قیمت مناسب خریداری کرد. صرفا باید نسبت به کاربردی که دستگاه برای هرکس دارد، آگاه بود و از این طریق اقدام به خرید بهترین لپ‌ تاپ های اقتصادی کرد.

قدم اول، تعیین کاربری

بهترین لپ‌ تاپ می‌تواند برای هرکس معنای متفاوتی داشته باشد و لزوما از نظر همه یکسان نیست. بهترین لپ تاپ برای برنامه‌نویسان دستگاهی است که صفحه‌ نمایش آن از رزولوشن بالایی برخوردار است، قدرت پردازش بالایی دارد و ظرفیت حافظه‌ رم هم در آن‌ها بالاست. در عین حال برای گرافیست‌ها و کسانی که از نرم‌افزارهای سنگین استفاده می‌کنند، قوی بودن کارت گرافیک و پردازنده‌ی گرافیکی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دسته‌بندی بر اساس قیمت

بعد از تعیین کاربری لپ تاپ، وقت بررسی قیمت می‌رسد. بر این اساس ‌که لازم است کدام قسمت‌ دستگاه شما قوی باشد و کدام نکات اهمیت چندانی ندارند، باید سراغ بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی موجود در بازار رفت. لازم به ذکر است که لپ تاپ های اقتصادی، برای جست‌وجو در اینترنت، استفاده از نرم‌افزارهای آفیس، ویرایش جزئی و معمولی عکس و تماشای فیلم و بازی‌های معمولی مناسب‌اند. اگر بنا بر شغل خود، استفاده‌ مشخصی از لپ تاپ دارید که در موارد ذکرشده نمی‌گنجد، باید برای ویژگی مدنظر خود هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

بهترین لپ تاپ های msi
  • لپ تاپ لنوو IdeaPad 3، از بهترین لپ تاپ های اقتصادی است. این دستگاه، 14 اینچ صفحه‌ نمایش، حدود 1.5 کیلوگرم وزن، 4 گیگابایت رم و یک ترابایت هارد دیسک دارد. مسئله‌ای که در مورد این مدل لپ تاپ وجود دارد، کارت گرافیکی ضعیف آن است. در نتیجه فقط سبک‌ترین بازی‌ها را پشتیبانی می‌کند. اما با قیمتی حدود 7 میلیون تومان، از مناسب‌ترین لپ تاپ های موجود است.
  • لنوو V15، مدل دیگری است که نزدیک به 9 میلیون تومان قیمت دارد. هارددیسک و حافظه‌ رم آن، مثل دستگاه قبلی است. اما کارت گرافیک بهتری دارد. صفحه‌ نمایش این لپ تاپ، 15 اینچ است.
  • لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل R565MA، با وزن معقول، مناسب استفاده‌ روزانه است. اگر قصد استفاده از نرم‌افزارهای سنگین نداشته باشید، این دستگاه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. حافظه‌ رم و حافظه‌ داخلی هم به ترتیب 4 گیگابایت و 1 ترابایت است. در آخر این مدل لپ تاپ برای انجام کارهای روزمره و معمولی بسیار مناسب است. قیمت این مدل اکنون حدود 10 میلیون تومان است. در کل لپ تاپ های برند ایسوس، از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توان میان آن‌ها مواردی با قیمت مناسب پیدا کرد؛ در نتیجه توصیه می‌شود از قیمت لپ تاپ ایسوس ارزان و ویژگی‌های هر دستگاه غافل نشوید و حتما قبل از خرید جست‌وجویی درباره‌ی آن‌ها داشته باشید.
  • از دیگر لپ تاپ های اقتصادی برند ایسوس، می‌توان به مدل VivoBook K570UD-G اشاره کرد. این محصول 15 اینچی، به قیمت 11 میلیون تومان در بازار موجود است. 8 گیگابایت حافظه دارد و وزن آن زیر 2 کیلوگرم است. این مدل لپ تاپ برای کسانی که به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مندند، گزینه‌ مناسبی است.
  • Ideapad L340-A لنوو، یکی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی است. این لپ تاپ 15 اینچی با قیمت 15 میلیون تومان، از صفحه نمایشی باکیفیت و پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند، برخوردار است. این دستگاه، جدیدترین پردازنده در بین لپ تاپ های موجود در بازار را داراست؛ که ویژگی شاخصی برای این قیمت به حساب می‌آید. این مدل لپ تاپ لنوو، برای کارهای روزانه و بازی‌های کامپیوتری مناسب است.
  • اگر هم‌چنان که به‌دنبال اقتصادی‌ترین لپ تاپ ها هستید و امکان این را دارید که جهشی در قیمت‌، نسبت به چند مورد اولیه ایجاد کنید، لپ تاپ ام‌اس‌آی modern 15 A11M، گزینه‌ فوق‌العاده‌ای برای شماست. این دستگاه با وزن 1.6 کیلوگرم و 15.6 اینچ صفحه‌ نمایش، از بهترین لپ تاپ های اقتصادی است.
مطالعه بیشتر
بدون شارژر لپ تاپتان را شارژ کنید! - استفاده از شارژر لپ تاپ دیگر

رم این دستگاه 8 گیگابایت است و SSD هم دارد. این لپ تاپ را می‌توانید با حدود 16 میلیون تومان خریداری کنید. ام‌اس‌آی، از بهترین تولیدکنندگان لپ تاپ در بازار است. توصیه می‌شود قبل از خرید، حتما بهترین لپ تاپ های msi را در بین گزینه‌های خود قرار دهید. این برند محبوب، سری‌های مختلفی دارد که هر کدام مناسب سلیقه و کاربری مشخصی طراحی شده‌اند.

  • از دیگر لپ تاپ های اقتصادی می‌توان به Acer Aspire 3 A315، اشاره کرد. این مدل 4 گیگابایت رم دارد. با حدود 17 میلیون تومان، می‌توانید دستگاهی مناسب استفاده‌ روزانه و جست‌وجو در اینترنت داشته باشید. این محصول 15 اینچی، در شمار بهترین لپ تاپ های اقتصادی است.
  • در همین محدوده‌ قیمت، اچ‌پی هم محصولی دارد که از بهترین‌هاست. 255G7-A، صفحه‌ نمایش 15.6 اینچی دارد. 4 گیگابایت حافظه‌ رم و یک ترابایت هارددیسک را شامل می‌شود. کیفیت صفحه کلید و ابعاد بزرگ تاچ‌پد، از مزایای این مدل لپ تاپ است.
  • در رده‌ قیمیت 20 میلیون تومان، مدل ThinkBook 15 G2 لنوو، قدرت پردازشی و گرافیکی خوبی دارد. صفحه نمایش این دستگاه 15.6 اینچ است. وزن آن 1.7 کیلوگرم است و از خصوصیات آن می‌توان به بدنه‌ی فلزی و مقاوم این محصول و حسگر تشخیص اثر انگشت، اشاره کرد. کیفیت مطلوب این مدل، آن را در شمار بهترین لپ تاپ های اقتصادی قرار داده است.

با خرید لپ تاپ اقتصادی، سود کنید!

با تمام مسائلی که گفته‌ شد، سعی بر آن بود که راهنمای جامع و مناسبی برای خرید بهترین لپ تاپ های اقتصادی تهیه شود. به تمام کسانی که در این موقعیت اقتصادی قصد خرید لپ تاپ دارند توصیه می‌شود که با تشخیص دقیق موارد استفاده‌ دستگاه، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. این‌که بدانید قرار است برای انجام چه کارهایی از لپ تاپ استفاده کنید، چندین مرحله شما را در خرید لپ تاپ ارزان قیمت جلو می‌اندازد. بعد از اعمال این محدودیت، لازم است که مرحله‌ آشنایی با دستگاه‌های مختلف و خصوصیات آن‌ها را پشت سر بگذارید. تشخیص این مسئله که چه اندازه صفحه‌ نمایش یا چه مقدار حافظه‌ رم برای شما لازم است، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین برند های لپ تاپ استوک در بازار ایران

پیش‌تر لیست کوتاهی از بهترین لپ تاپ های اقتصادی، با ویژگی‌ها و قیمت، در اختیار علاقه‌مندان به خرید، قرار داده شد. تمامی موارد نام‌برده‌شده در لیست بالا، از بهترین دستگاه‌هایی هستند که می‌توانید با قیمت مناسب تهیه کنید.

تمام محصولات ذکرشده، از لپ تاپ های میان‌رده‌ تولیدکنندگان قدرتمند این حوزه‌اند. به همین خاطر نمی‌توان کیفیت آن‌ها را زیر سوال برد. بهترین مورد مصرف لپ تاپ های اقتصادی، برای مصارف روزانه و معمولی است. اگر استفاده‌ شما از لپ تاپ در این محدوده نمی‌گنجد، مثل احتیاج به نرم‌افزارهای سنگین، باید هزینه‌ بیشتری متقبل شوید تا دستگاهی که خریداری می‌کنید، انتظارات مورد نظر شما را پاسخ دهد.

با این حال، هیچ‌وقت خرید لپ تاپ ارزان قیمت، انتخاب اشتباهی نیست. به‌خصوص در شرایط کنونی، امکان داشتن یک دستگاه باکیفیت با قیمت مناسب، غنیمتی است که نباید از دست داد. در صورتی که تصمیم به خرید یکی از این محصولات را دارید، می‌توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی شهر فافا مراجعه کرده و بعد از ویژگی‌ها و بررسی آن‌ها، لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری نمایید.

پیشنهاد ما به شما

معرفی بازی های پرطرفدار PS2

 پلی استیشن با ایجاد نوآوری و تغییرات بزرگ در صنعت کنسول و بازی‌های ویدیویی، به …

دیدگاهتان را بنویسید