جمعه , 10 فروردین 1403
لپ تاپ اداری

لپ تاپ اداری چیست؟ + راهنمای خرید لپ تاپ اداری با بودجه های مختلف در 1402

آیا می دانید خرید لپ تاپ اداری باید چه پیکر بندی داشته باشد؟ معمولا لپ تاپ مورد نظر جهت نصب و استفاده از نرم افزار های اداری و مدیریتی، تهیه مستندات و گزارشات و رویت فایل های تصویری و صوتی به کار می رود. پس می تواند جنبه سخت افزاری سبک و معمولی بوده و در عین حال از زیبایی ظاهر و سبک وزنی بهره ببرد، چرا که حمل و نقل آسان لپ تاپ نکته مهمی است. به همین دلایل لپ تاپ اداری دارای قیمت پائین تری نسبت به سایر سیستم ها است.با وجود دهها برند و شرکت عرضه کننده محصولات کامپیوتری به خصوص خرید لپ تاپ اداری به طور قطع بدون داشتن اطلاعات لازم خرید یک محصول خوب عملی بسیار سخت است. در این مقاله با ما همراه باشید.


فهرست مطالب


لپ تاپ اداری چیست؟

لپ‌تاپ اداری که به لپ‌تاپ‌های تجاری نیز معروف هستند، مخصوص کار در اداره‌ها تولید شده‌اند. برای مثال برعکس لپ‌تاپ‌های خانگی، این لپ‌تاپ‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توان در سفر نیز از آن‌ها بیشتر استفاده کرد. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت بیشتر و طول عمر بالاتر باطری آن‌ها اشاره کرد. به همین منظور می‌توان از آن‌ها به مدت بیشتری استفاده کرد.

لپ تاپ اداری و خانگی لپ تاپ دل، مناسب براي كارهاي سخت و دشوار

قابلیت‌هایی که در یک لپ تاپ اداری دل وجود دارد ممکن است در لپ‌تاپ‌های خانگی دل وجود نداشته باشد. اما شما پیش از خرید یک لپ‌تاپ اداری باید به حجم کاری خود و توقعی که از لپ‌تاپ دارید توجه داشته باشید تا دست به یک انتخاب مطمئن بزنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین برند های لپ تاپ استوک را بخوانید. به‌ صورت معمول لپ‌تاپ‌های اداری در مقایسه با لپ‌تاپ‌های خانگی دارای قیمت بیشتری هستند. اما با این‌ حال بستگی به این دارند که شما چه نوع لپ‌تاپ اداری را مدنظر داشته باشید.

مطالعه بیشتر
چگونه مدل دقیق و مشخصات لپ تاپ خود را بدانیم – راه های تشخیص مدل و مشخصات دقیق لپ تاپ + دانلود نرم افزار کمکی

تفاوت یک لپ تاپ اداری با یک لپ‌تاپ خانگی در چیست؟

همان‌طور که در قسمت قبل هم به این مورد اشاره کردیم، بین لپ‌تاپ‌های اداری و لپ‌تاپ‌های خانگی تفاوت‌های زیادی وجود دارد. اما اگر بخواهیم به‌صورت موردی به این تفاوت‌ها اشاره کنیم، می‌توان موارد زیر را به‌عنوان بزرگ‌ترین تفاوت‌های موجود در بین لپ‌تاپ‌های اداری و خانگی معرفی کرد:

  • گارانتی طولانی‌تر

معمولاً لپ‌تاپ‌های اداری در مقایسه با لپ‌تاپ‌های خانگی دارای گارانتی بلندمدت‌تری هستند، زیرا در مقایسه با لپ‌تاپ‌های خانگی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل لپ تاپ اداری دل نیز از یک گارانتی طولانی‌تری در لپ‌تاپ‌های اداری خودش استفاده کرده است. لپ تاپ اداری دل را می توانید با گارانتی زیگورات تکنولوژی از نمایندگی های معتبر سراسر کشور خریداری کنید.

  • مقاومت و طول عمر بیشتر

از آن جایی که لپ‌تاپ‌های اداری در مقایسه با لپ‌تاپ‌های خانگی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید در طراحی و ساخت آن‌ها از مواد و متریال‌های مقاوم‌تری استفاده کرد تا استقامت آن‌ها افزایش پیدا کند. برند دل نیز از این نکته غافل نشده و دست به تولید لپ‌تاپ‌های اداری با مقاومت بی‌نظیر در برابر شرایط مختلف آب ‌و هوایی زده است.

  • قطعات سخت‌افزاری بهتر

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در یک لپ تاپ اداری دل با یک لپ‌تاپ خانگی دل وجود دارد این است که لپ‌تاپ‌های اداری معمولاً از سخت‌افزار قوی‌تری درون ساختمان‌های خودشان استفاده می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های اداری دل جز بهترین لپ‌تاپ‌های اداری موجود در بازار هستند
لپ‌تاپ‌های اداری دل جز بهترین لپ‌تاپ‌های

این امر نیز به دلیل این است که فعالیت‌ها و پردازش‌های لپ‌تاپ‌های اداری معمولاً طولانی‌تر و سخت‌تر هستند و نیازمند قطعات و سخت‌افزاری هستند که این محاسبات را سریع‌تر و بهتر انجام دهند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین سیستم خانگی قدرتمند را بخوانید.

  • امنیت بیشتر
مطالعه بیشتر
راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

به‌ صورت معمول حجم اطلاعاتی که در لپ‌تاپ‌های اداری ردوبدل می‌شود بسیار بیشتر از حجم اطلاعات در لپ‌تاپ‌های خانگی است. در کنار این‌که باید از قطعات سخت‌افزاری بهتر در آن‌ها استفاده کرد، باید از نرم‌افزارهایی در تولید آن‌ها بهره برد که بتواند امنیت اطلاعات موجود در سیستم‌های اداری را تضمین کند. جالب است بدانید که سیستم ایمن‌سازی لپ‌تاپ‌های اداری دل، جزو بهترین سیستم‌های امنیتی موجود در بازار است که سلامت اطلاعات شما را تضمین خواهد کرد. 

بررسی برخی پارامتر های موثر در خرید لپ تاپ اداری

دراین بخش با بررسی برخی توانمندی های سخت افزاری خرید لپ تاپ اداری تلاش داریم شما را به مرحله انتخاب اولیه یک دستگاه مناسب برسانیم، ولی تصمی گیرنده نهایی شما هستید!

1) هدف از خرید‏

ابتدایی ترین فاکتور خرید لپ تاپ اداری تعیین درست هدف استفاده از آن است. چرا که اگر هدف از خرید سیستم کاربرد های گرافیکی و جلوه های صوتی و تصویری باشد، ولی دستگاهی با امکانات گرافیکی ضعیف در اختیار باشد، مشخص است که هدف به درستی مشخص نشده است.  استفاده از کابرد های مدیریتی و تصمیم گیری، انجام پروژه های دانشگاهی، استفاده از نرم افزار های مالی و اداری و حسابداری، صوتی و تصویری و گرافیکی و نرم افزار های مهندسی از دیگر اهداف تهیه یک لپ تاپ است.

2) صفحه نمایش

معمولا نخستین فاکتور ظاهری یک لپ تاپ که نگاه بیینده را جلب می کند، همانا صفحه نمایش آن است. اما ایا اندازه صفحه نمایش برای شما مهم است؟ ‏بر اساس توصیه کارشناسان بهترین و رایج ترین اندازه برای مصارف اداری حداکثر مانیتور 15 اینچ است. چرا که هر چه اندازه بیشتر باشد حمل و نقل آن نیز مشکل تر است.

مطالعه بیشتر
قیمت لپ تاپ دانش آموزی ارزان + 20 مدل ارزان، با کیفیت + قیمت روز

3) پردازشگر

اغلب لپ تاپ های اداری و غیر اداری با استفاده از پردازنده های تولیدی شرکت های Intel  و AMD بهره می برند. هر چه پردازنده قدرتمند تر باشد، قابلیت ها و هزینه های آن نیز بیشتر است. در لپ تا پ های معمولی پردازنده های سری I5 ساخته INTEL به کار رفته است. ‏

4) حافظه :

 امروزه با توجه به توسعه فزاینده فناوری و سخت افزاری در کامپیوتر و خصوصا  لپ تاپ، ظرفیت و میزان حافظه (RAM) فاکتور مهمی است. هر چه عملکرد برنامه های نصب شده در سیستم بیشتر و قدرتمند تر باشد در نتیجه نیاز به حافظه بیشنپتری دارد. معمولا در لپ تاپ اداری به میزان 2 تا 4 گیگا بایت RAM تعبیه شده است.

لپ تاپ اداری ارزان

5) برق و باتری:

‏ به علت قابلیت حمل و نقل آسان لپ تاپ خصوصا  لپ تاپ های اداری، برخورداری از یک مکانیزم قوی و مستمر توان و شارژ به شدت الزامی است. در نتیجه کیفیت باتری و میزان و مدت شارژ بودن آن و کیفیت سیستم برق رسانی  فاکتور مهم دیگری است که در نظر گرفته می شود.‏در بسیاری از سیستم ها به طور متوسط مدت زمان شارژ بین 2 تا 3 ساعت می باشد.

6) دیسک: 

هارد دیسک سیستم و ظرفیت آن یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب محصول است. کاملا مشخص است که به مانند پردازنده و حافظه هر چه ظرفیت هارد دیسک بیشتر باشد بر قیمت سیستم موثر است. بسیاری از کاربران به جای خرید یک لپ تاپ اداری با هارد ظرفیت بالا، برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر از هارد های خارجی (External) بهره می گیرند.

مطالعه بیشتر
اقتصادی‌ترین و بهترین لپ تاپ هایی که می‌توانید داشته باشید! – شهر فافا

7) ‏شبکه و پورت ها:

‏ اغلب لپ تاپ های موجود در بازار معمولا دارای 2 پورت USB و یک HDMI و همچنین LAN و اسلات های حافظه می باشند. حال هر چه سیستم قیمت بیشتری داشته باشد قطعا پورت و اسلات های بیشتری دارد. ‏

بررسی برند های معروف لپ تاپ اداری

فهرست زیر اولین توقف شما برای کشف بهترین لپ تاپ اداری دارای رتبه برتر است. برخی از عکس های برتر برای عمر باتری و عملکرد آن ، برخی دیگر برای سبک و ویژگی ها استفاده در زندگی روزمره هستند زیرا خریداران زیادی داشته و مورد استقبال بازار قرار گرفته اند.خواه به دنبال کاری برای سرگرمی ، خانه یا مسافرت باشید یا برای کسب و کار ، این لیست همه آنها را دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گرید بندی لپ تاپ استوک را بخوانید.
اگر با این حال ، به دنبال یک سبک خاص از لپ تاپ اداری هستید ، در اینجا بهترین لپ تاپ ها ، لپ تاپ های 15 اینچی و همچنین بهترین گزینه ها برای مدیران و دانشجویان ، خلاقیت ها و گزینه های مک بوک Pro وجود دارد. بعلاوه ، اگر شما فقط می خواهید قدرت یا باتری خالص داشته باشید ، رتبه بندی عمر 

و کارایی باتری به بهترین وجه ارائه شده است. آیا باید تا حد ممکن پایین ترین قیمت را بیابید؟

1. لپ تاپ اداری – بهترین لیپ تاپ ویندوز و قابل حمل Dell XPS 13

ما قبلاً XPS 13 را به عنوان گزینه برتر برای هر کسی که به دنبال کارایی و عمر باتری عالی و در کوچکترین قاب ممکن برای صفحه نمایش با اندازه 13.3 اینچ است ، داشتیم. اما برای 2019 Dell  نیز باانتقال وب کم به بالای صفحه نمایش ، یکی از موارد اشکال قبل را برطرف کرد.

dell xps 13

شرکت Dell تنها نقص جدی باقی مانده این لپ تاپ را برطرف کرده است و یک وب کم 2 میلی متر فوق العاده باریک را طراحی کرده تا در صفحه نمایش نازک قرار بگیرد.رنگ های اختیاری مانند صفحه نمایش لمسی 4K و صفحه کلید عالی و باتری مناسب برای لپ تاپ پیکربندی بسیار عالی به نظر می رسند.

مطالعه بیشتر
چگونه از لپتاپ خود محافظت کنیم؟ بررسی روش هایی برای مراقبت از لپ تاپ و افزایش طول عمر آن

2. لپ تاپ اداری – بهترین 2 در یک HP Spectre x360 13 (late 2019)

شرکت  HP از جدیدترین پریمیوم فوق العاده قابل حمل خود با عنوان دو در یک رونمایی کرد. در نگاه اول ممکن است چیزی کمی بیشتر از یک به روزرسانی پردازنده به نظر برسد – این دستگاه با یک پردازنده بزرگ نسل 10 اینتل در حال اجرا است – آخرین x360 به میزان قابل توجهی کوچکتر از نسخه قبلی خود است بدون آنکه قابلیت کاربردی را فدای آن کرده باشد. ویژگی های جدید مانند دکمه بی صدا کردن فوری میکروفون ، به سایر خصوصیات امنیتی مانند دوربین IR و خواننده اثر انگشت می پیوندند. به علاوه ، این دستگاه از طریق بی سیم4   G LTE در دسترس است تا بتوانید کار خود را در هر کجا و هر زمان که بخواهید انجام دهید.

specter x360

با داشتن لپ تاپ های پریمیوم مانند HP 13 Spectre x360 مفهوم تکنولوژی را حس خواهید نمود. با توجه به این که جدید ترین مدل کوچکتر و نازک تر از مدل قبلی خود است. باید بگویم ، هرچند که وقتی x360 قدیمی و جدید کنار هم قرار داشته باشند ، تفاوت اندازه چشمگیر بود. طراحی به روز شده تقریبا همه حاشیه های بالا و پایین را از بین می برد و به میزان زیادی اندازه را کاهش دهد. به نظر می رسد شگفت انگیز است.

3. لپ تاپ اداری – بهترین 2 در یک قابل جدا سازی Microsoft Surface Pro 6

اگر به دنبال یک رایانه با ویندوز هستید که به عنوان یک لپ تاپ ویندوز دو در یک می شود ، Surface Pro همچنان به در چشم همه به دلبری مشغول است.این لپ تاپ های قدرتمند از پردازنده 8Genel Intel Core و ماندگاری بالای باتری بهره می برند. مایکروسافت اخیراً Pro 7 را به روز کرده است ، پرش از سیستم و دستگاه

surface 6

 Good The Surface Pro 6 به پردازنده های چهار هسته ای جدید از افزایش چشمگیر عملکرد خوبی برخوردار است. گزینه جدید با رنگ سیاه جالب به نظر می رسد.هنوز هم بهترین kickstand و صفحه کلید برای رایانه های لوحی ویندو را عرضه می کند.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین برند های لپ تاپ استوک در بازار ایران

سخن پایانی

شما در این مقاله با لپ تاپ اداری آشنا شدید. همچنین از مشخصات مهم هنگام خرید آنها آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ های اداری بازار کدام هستند؟

لپ تاپ دل مدل XPS 13 2. لپ تاپ اچ پی مدل Spectre X360 13 3. لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro 4. لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 5 5. لپ تاپ لنوو مدل V15 6. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X543MA

تفاوت اصلی اپ تاپ های اداری با معمولی در چیست؟

یک لپ تاپ اداری در طول عمر باتری، سرعت و قدرت کارآمدتر هستند تا با یک هفته کاری 40 ساعته هماهنگی داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

معرفی بازی های پرطرفدار PS2

 پلی استیشن با ایجاد نوآوری و تغییرات بزرگ در صنعت کنسول و بازی‌های ویدیویی، به …

دیدگاهتان را بنویسید