پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403
لپ تاپ مناسب مهندسی معماری

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری + معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسی معماری

مهندسان معماری برای انجام کارهای خود به لپ تاپ قوی نیاز دارند. با پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌ها قدرتمند ترین لپ تاپ‌ها را برای اجرای نرم افزارهای پیشرفته معماری معرفی کرده‌اند. مورد اول، که مهم ترین نیاز مهندسین معماری است، پردازنده لپ تاپ است. لپ تاپ های معماری، نیاز به پردازنده‌ای قوی و پیشرفته دارند، در غیر این صورت، قادر به اجرا کردن برنامه‌های مورد نیاز شما نخواهند بود. از دیگر موارد، باتری به کار رفته در لپ تاپ می‌باشد. رشته مهندسی معماری، از دسته رشته‌هایی هست که ایجاب می‌کند گاهی اوقات، شما ساعات متوالی پای سیستم خود بنشینید و به کار با سیستم خود مشغول باشید. همین امر موجب می‌شود که طول نگهداری شارژ باتری لپ تاپ شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

از دیگر مواردی که طی این مطلب، در نظر گرفته شده است، صفحه نمایش لپ تاپ است، که حداقل باید فول اچ دی باشد. تا بتواند آن طور که باید تصاویر را به خوبی برای شما به نمایش بگذارد. برخورداری از هارد SSD نیز از دیگر معیارهایی هست که ما در این مطلب، در نظر داشته‌ایم. چرا که بدون وجود هارد SSD، سرعت لپ تاپ تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و کار را برای شما سخت می‌کند. در این مقاله، شما ویژگی‎‌ های لپ تاپ معماری برای تهیه لپ تاپ مناسب را خواهید خواند. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.


فهرست مطالب

مطالعه بیشتر
چگونه مدل دقیق و مشخصات لپ تاپ خود را بدانیم – راه های تشخیص مدل و مشخصات دقیق لپ تاپ + دانلود نرم افزار کمکی

پردازنده در لپ تاپ مهندسی معماری

یکی از مهم ترین قسمت‌ها در بهترین لپ تاپ مهندسی معماری پردازنده آن می‌باشد. شما برای رسیدن به عملکرد مناسب حداقل به یک پردازنده Core i3 نسل پنجم یا رقیب آن Ryzen 3 نیاز دارید. در حالی که، برای داشتن بیشترین بهره وری، پردازنده‌های Core i5 و Core i7 از شرکت اینتل و رقبای آنها Ryzen 5 و Ryzen 7 پیشنهاد می‌شوند. زیرا با آنها اکثر نرم افزارهای سنگین طراحی رشته‌های معماری قابل اجرا خواهند بود. دانشجویان معماری یا یک مهندس حرفه ای از نرم افزارهایی مانند Autocad استفاده می‌کنند، برای کار کردن با این نرم افزارها بهتر است حداقل از یک پردازنده 8 هسته ای یا بالاتر با سرعت عملکرد 2.5 تا 2.9 استفاده کنید تا هیچ مشکلی نداشته باشید.

نمایشگر لپ تاپ برای معماری

لپ تاپی را انتخاب کنید که از نمایشگر حداقل 15.6 اینچی که Full HD است، برخوردار باشد. یک نمایشگر 15 اینچی حداقل ابعادی است که می‌تواند برای یک معمار استفاده شود. بعلاوه، یک لپ تاپ با نمایشگر 17 اینچی به کاربر دید وسیع تری می‌دهد و کاربر می‌تواند خیلی دقیق تر روی جزئیات تمرکز کند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله اشتباهات خرید لپ‌‌تاپ را بخوانید.

لپ تاپ مناسب مهندسی معماری

برای افرادی که نگران رزولوشن نمایشگر خود هستند، ما پیشنهاد یک نمایشگر FHD با رزولوشن 1920*1080  را می‌دهیم. برای اجرای نرم افزارهای پیشرفته، بهتر است که از نمایشگرهای 2K یا 4K استفاده کنید. برای انتخاب یک گزینه با قیمت مناسب، نمایشگر با رزولوشن 1920*1080  بهترین انتخاب لپ تاپ مورد نیاز معماری است.

گرافیک لپ تاپ برای معماری

اگر معمار باشید حتما برایتان پیش می‌آید بخواهید از نرم افزارهای سنگینی مثل V-RAY، Maya، Blender و 3d max استفاده کنید. برای اجرای برنامه‌های 3 بعدی نیاز به یک کارت گرافیک عالی دارید. بنابراین یک لپ تاپ مناسب برای معماری به حداقل گرافیک Radeon RX 560X، Radeon RX 550، GTX 960 و Ti1650 1050 برای سطوح متوسط و گرافیک‌های 1660Ti یا RX 580  یا RX 5500 M یا NVIDIA Quadro یا AMD Fire Pro در سطوح حرفه‌ای برای پردازش بدون اشکال نیاز دارد. برای طراحی‌های معماری، گرافیک‌های پیشرفته بسیار مورد نیاز هستند.

بنابراین شما به یک گرافیک مجزا احتیاج خواهید داشت. حداقل 2 گیگ رم برای گرافیک‌های مجزا نیاز است. پیشنهاد می‌شود حافظه گرافیک‌تان 4 یا 6 گیگ باشد. در محیط نرم افزارهای خیلی پیشرفته حافظه گرافیکی 4 گیگ عملکرد را روان‌تر می‌کند. و به حافظه 3 بعدی این امکان را می‌دهد تا بسیار راحت‌تر عملیات رندرگیری را انجام دهد.

مطالعه بیشتر
اقتصادی‌ترین و بهترین لپ تاپ هایی که می‌توانید داشته باشید! – شهر فافا

رم:

داشتن رم کافی برای اجرای بهتر برنامه‌ها توسط CPU بسیار ضروری ست. اگر لپ تاپ شما CPU  و GPU قوی داشته باشد، اما رم کافی نداشته باشد. نمی‌تواند از پس پردازش و اجرای برنامه‌های سنگین بر بیاید. یک لپ تاپ های مهندسی معماری باید حداقل 8 گیگ رم داشته باشد. بهترین گزینه ها از لپ تاپ لنوو و لپ تاپ ایسوس را می‌توانید در مقاله‌های آینده ما ببینید.

ظرفیت حافظه:

فایل های معماری معمولا فضای زیادی برای ذخیره احتیاج دارند. هاردهای HDD فضای زیاد و قیمت کمی دارند. اما متاسفانه سرعت سیستم شما را به شدت پایین می‌آورند. و گزینه مناسبی برای لپ تاپ طراحی معماری نیستند. حافظه SSD نسبت به HDD برای لپ تاپ های عمران و معماری مناسب تر است. SSD ها سریع تر هستند.

و برای ذخیره اطلاعات نیز بهتر هستند. اس اس دی با ظرفیت 256 گیگ برای دانشجویان معماری کافی است. اما یکی دیگر از مواردی که باید مورد نظر قرار داد، میزان حافظه براساس نیاز شماست. اما مبلغی که باید برای خرید لپ تاپ بپردازید با افزایش میزان حافظه بالا خواهد رفت.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله دلیل اصلی روشن نشدن لپ تاپ را بخوانید.

وزن و عمر باتری

داشتن یک لپ تاپ قابل حمل و قوی که در تمام روز شما را همراهی کند بسیار لازم است. زمانی که روی پروژه‌های معماری کار می‌کنید، لپ تاپ پردازش سنگین تری انجام می‌دهد. و عمر باطری کمتر از حالت عادی باقی می‌ماند. برای رسیدن به بهترین عملکرد، باید تعادلی بین چیزی که نیاز دارید ( RAM,GPU,CPU) و وزنی که می‌خواهید سیستمتان داشته باشد،  برقرار شود.

مطالعه بیشتر
لپ تاپ گیمینگ با معمولی چه تفاوتی دارد؟

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسی معماری 

برای شناخت بهترین لپ تاپ برای معماری باید بدانید از چه نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنید. با توجه به اینکه اکثر این نرم‌افزارها 3 بعدی هستند و به گرافیک سنگینی نیاز دارند داشتن پردازنده و گرافیک مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید بهترین لپ تاپ برای طراحی معماری ست. در این مقاله قصد داریم چند مدل از بهترین لپ تاپ‌های مهندسی معماری را به شما معرفی کنیم. با تهیه یکی از این مدل‌ها می‌توانید مطمئن باشید نرم افزارهای مورد نیازتان برای انجام وظیفه به عنوان یک معمار به خوبی شما را همراهی خواهند کرد.

1- بهترین لپ تاپ مهندسی معماری بازه قیمتی 25-30 میلیون تومان

اولین گزینه برای خرید لپ تاپ معماری از برند ایسر مدل Aspire7 A715-75G-52C2-A می‌باشد. این مدل از لپ تاپ‌های ایسر با کیبورد جزیره‌ای فضای مناسبی برای کاربر ایجاد می‌کند. تاچپد آن برای انجام فرامین چند لمسی کاملا مناسب است. نمایشگر آن FULL HD و IPS می‌باشد که باعث افزایش زاویه دید و وضوح تصاویر و رنگ‌ها می‌شود.

لپ تاپ مناسب مهندسی معماری

البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های مناسب معماری و رندرینگ را بخوانید.این لپ تاپ حدود 2 کیلو و 150 گرم وزن دارد. مشخصات فنی این لپ تاپ مناسب اجرای نرم افزارهای سبک مهندسی معماری است. مشخصات کلی این لپ تاپ را در کادر زیر مشاهده کنید.

مشخصات لپ تاپ Aspire7 A715-75G-52C2-A :

  • وزن: 2.15 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i5 10300H
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه اس اس دی: 1 ترابایت
  • پردازنده گرافیکی: GEFORCE GTX 1650

 2- Dell Vostro 15 3500 

این لپ‌تاپ مجهز به کیبورد جزیره‌ای می‌باشد و به خاطر فاصله مناسب بین دکمه‌ها دقت کار بسیار بالا می‌رود. از لحاظ نمایشگر نیز مناسب کارهای معماری می‌باشد. به خاطر داشتن پنل IPS و FULLHD می‌توانید تصاویر را با وضوح بالا ببنید. کیفیت و روشنایی این نمایشگر حتی در فضاهای بسته نیز به اندازه است.

لپ تاپ مناسب مهندسی معماری

همچنین ابعاد نمایشگر که 15 اینچی است نیز بسیار برای طراحی‌های معماری مناسب است. با توجه به وزن 2 کیلو و 15 گرمی آن نسبتا برای حمل و نقل مناسب است. پورت های این دستگاه کاملا مناسب و به اندازه هستند.

مطالعه بیشتر
راهنمایی خرید تبلت ویندوزی

مشخصات لپ تاپ Dell Vostro 15 3500 :

  • وزن: 1.78 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i5 1135G7
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه اچ دی دی: 1 ترابایت
  • حافظه اس اس دی: 256 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: GEFORCE MX330

3- لپ تاپ Lenovo IdeaPad 5 Pro-BA در بازه قیمتی 30-35 میلیون تومان

نمایشگر این لپ‌تاپ با پنل IPS و SRGB صد در صد به صورت کاملا حرفه‌ای در هنگام انجام وظایف به عنوان یک مهندس معمار عملکرد شما را بهینه می‌کند. این لپ‌تاپ که دارای دوربین مادون قرمز برای ورود بدون لمس می‌باشد در تسریع عملیات شما موثر است.

باتری این دستگاه با سیستم شارژ سریع زمان شارژ بیشتری را به شما می‌دهد که این برای یک مهندس معمار که حمل و نقل لپ‌تاپ برایش اهمیت دارد مزیت بزرگی‌ست. کیبورد بهبود‌یافته و با سوئیچ‌های نرم و دقیق این لپ‌تاپ تجربه انجام امور را برایتان لذت‌بخش می‌کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های مناسب حسابداری را بخوانید.

مشخصات لپ تاپ IdeaPad 5 Pro-BA :

  • وزن: 1.9 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 5 5600H
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه اس اس دی: 1 ترابایت
  • پردازنده گرافیکی: GEFORCE GTX 1650

4- Lenovo IdeaPad Gaming 3-LC

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-LC از شرکت لنوو است که با ظاهری جذاب و وزن نسبتا سبک بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ طرفداران زیادی دارد. این لپ‌تاپ با وجود اینکه از سخت‌افزار یک لپ‌تاپ گیمینگ بهره می‌برد اما کاملا مناسب حمل و نقل می‌باشد. و برای مهندسان که همواره نیاز دارند لپ‌تاپ خود را حمل کنند گزینه مناسبی‌ست. یکی از جلوه‌های زیبای این لپ‌تاپ نورپردازی آن است که برای کاربران جذاب است.

باتری این لپ‌تاپ برای انجام کارهای روزانه 2-4 ساعت به شما شارژدهی می‌دهد، تا برای انجام پروژه‌های خود بتوانید روی آن حساب کنید. صفحه نمایش 15.6 اینچی آنIPS Full HD با زاویه دید 178 درجه است. و برای کارهای گرافیکی و طراحی بسیار مناسب است.

مطالعه بیشتر
بررسی نکات مهم در خرید کارت گرافیک + معرفی بهترین کارت گرافیک گیمینگ (در سال 1402، 2023)

مشخصات لپ تاپ IdeaPad Gaming 3-LC :

  • وزن: 2.25 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i5 11300H
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه اچ دی دی: 1 ترابایت
  • حافظه اس اس دی: 512 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: GEFORCE GTX 1650

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری آشنا شدید. همچنین از معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسی معماری آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ ها برای معماری چه مشخصاتی دارند؟

بستگی به نرم افزار هایی که شما قصد دارید با آنها کار کنیم این مشخصات متفاوت است اما وزن کم، پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند و همچنین شارژدهی مناسب از ویژگی ها و مشخصات لپ تاپ های مناسب معماری است.

چقدر رم و حافظه برای یک لپ تاپ مناسب معماری مناسب است؟

هیچ عدد دقیقی نمی‌توان ارائه داد اما 16 گیگابایت رم به همراه حداقل 512 گیگابایت حافظه SSD می‌تواند در اجرای نرم افزار هایی همانند اتوکد و مایا و… شما را همراهی کند.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید