جمعه , 10 فروردین 1403
لپ تاپ دانشجویی

معرفی بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی 1402

متأسفانه لپ‌تاپ دیگر کالایی نیست که به‌راحتی بتوان آن را تهیه کرد. حالا برای خرید لپ‌تاپ نو، در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید ۸ میلیون تومان هزینه کنید. در چنین وضعیتی، دانشجویان قشری هستند که بیشترین سختی را متحمل می‌شوند؛ کسانی که به‌دلیل وضعیت تحصیلی مجبور هستند لپ تاپ دانشجویی تهیه کنند؛ ولی اکثرشان نمی‌توانند چند ۱۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ مناسب بپردازند.دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هر یک از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش از حد خرید به‌خصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار می‌انجامد.

بهترین لپ تاپ دانشجویی

ابتدا در نظر داشته باشید که لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ویژگی های لپ تاپ گیمینگ رابخوانید. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، به موارد زیر توجه کنید:

بهترین لپ تاپ دانشجویی
  • پردازنده مرکزی یا CPU مهم‌ترین عنصر در خرید لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. اول پردازنده را انتخاب کنید و سپس با توجه به آن لپ‌تاپ‌های مناسب خود را بیابید.
  • با وجود گزینه‌‌های ارزان‌تر مجهز به پردازنده‌های سلرون و پنتیوم” اما پیشنهاد ما حداقل مدل‌های مجهز به Core i3 است تا اگر در آینده نیاز به اموری با توان پردازشی بیشتر داشتید، با مشکل حادی مواجه نشوید.
  • در صورتی که بودجه زیادی ندارید، می‌توانید مدلی با ۴ گیگابایت رم خریداری کنید تا در آینده ۴ گیگابایت رم دیگر به آن بیافزایید.
  • حافظه‌ی SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر دارد. با توجه به نبود SSD و استفاده از هارددیسک‌های معمولی در اکثر لپ‌تاپ‌های این رده‌ی قیمتی، قویا پیشنهاد می‌کنیم افزودن SSD و جایگزین کردن آن با هارددیسک‌ را پس از خرید لپ‌تاپ برنامه‌ریزی کنید.
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید لپ تاپ + معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای روزمره

توجه داشته باشید که در رده‌ی قیمتی لپ‌تاپ اقتصادی، یکی از راهکارها می‌تواند خرید لپ تاپ دست دوم با سخت‌افزار قوی‌تر از لپ تاپ نو باشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین لپتاپ های برنامه نویسی 2023 را بخوانید. اما ما این راهکار را برای کسانی که دانش سخت‌افزاری چندانی ندارند، به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم، به‌ویژه اگر شخص فروشنده، فرد آشنا و معتمدی نباشد.

1. بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۸ میلیون تومان

در این بازه‌ی قیمتی، لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارد که اکثرشان هم مشخصات کم‌وبیش یکسانی دارند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ استوک صنعتی را بخوانید.در‌این‌میان، مدل‌هایی هستند که در‌مقایسه‌با سایر مدل‌ها، ارزش خرید بیشتری دارند و تجربه‌ی کاربری بهتری را دراختیارتان قرار می‌دهند.

IdeaPad 1 لنوو

IdeaPad 1 لنوو

اگر بودجه‌ای که برای خرید لپ‌تاپ در نظر گرفته‌اید زیر ۱۰ میلیون تومان است، احتمالاً می‌دانید که باید انتخاب خود را از بین لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های دو هسته‌ای، نمایشگرهای کوچک HD با رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی کم‌ظرفیت، انجام بدهید.

2. بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۰ میلیون تومان

VivoBook R465FA ایسوس

رده‌ی قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان، جایی است که می‌توان لپ‌تاپی با پردازنده‌های Core i3 اینتل را خریداری کرد و بعدها با هزینه‌ی ناچیز و اضافه کردن حافظه‌ی SSD و کمی رم بیشتر، تا چند سال از لپ‌تاپ به‌خوبی استفاده کرد.

3. بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۳ میلیون تومان

لنوو V15

لنوو V15

لپ‌تاپ «لنوو V15» کمی خود را از دیگر لپ‌تاپ‌هایی که تابه‌اینجا معرفی شده جدا می‌کند و با هزینه‌ای معقول سرعت و قدرت پردازشی قابل‌قبولی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. وجود دو درگاه USB 3.0، جک هدفون یا میکروفون و وزن ۱٫۸۵ کیلوگرمی آن‌را نیز می‌‌توان مدنظر قرار داد.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra - با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

4. بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۵ میلیون تومان

افرادی که قدرت پردازنده‌های سلرون و پنتیوم برایشان کافی نیست و می‌خواهند لپ‌تاپی بخرند که هم بتوانند سال‌های بیشتری با آن کار کنند و هم کارهای سنگین‌تری مثل ویرایش عکس و اجرای برخی نرم‌افزارهای مهندسی را انجام دهند، باید به سراغ لپ‌تاپ‌هایی در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومان یا بیشتر بروند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ های لمسی 2022 را بخوانید. با افزایش ۲۰ درصدی قیمت، بزرگ‌ترین تغییر، افزایش چشمگیر قدرت پردازشی است.

لنوو تینک بوک 15

«تینک بوک 15 لنوو» کامل‌ترین لپ تاپ در بازه‌ی ۱۵ میلیون تومان محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از نسل یازدهم پردازنده‌ی Core i3 با پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics بهره می‌برد که در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD NVMe تجربه‌ی خوب و روانی ارائه می‌دهد.

5. بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۸ میلیون تومان

اچ پی مدل EF2126WM-A

اچ پی مدل EF2126WM-A

لپ‌تاپ «اچ‌پی مدل EF2126WM-A» یکی از قدرتمندترین و زیباترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی بازار است که می‌توان در پردازش‌های نسبتاً سنگین نیز روی آن حساب کرد؛ البته باید توجه کنید که این دستگاه همچنان فاقد گرافیک مجزا است.

6. بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۲۰ میلیون تومان

به بازه قیمتی ۲۰ میلیون تومان می‌رسیم که احتمالاً از دسترس بیشتر دانشجویان خارج است.

ThinkBook 15 G2 لنوو

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها در رده‌ی قیمت ۲۰ میلیون تومان می‌تواند «تینک‌بوک لنوو مدل 15 G2» باشد؛ چراکه با پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i5 اینتل و گرافیک انویدیا MX450 ترکیب خوبی از قدرت‌پردازشی و گرافیکی را دارد.

مطالعه بیشتر
راهنمای کامل تست لپ تاپ استوک و دست دوم هنگام خرید

7. بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۲۳ میلیون تومان

لنوو IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad Gaming 3

اگر توان پردازشی و گرافیکی نسبتاً بالایی نیاز دارید و می‌توانید بودجه‌ی خود را تا حدود ۲۲ میلیون تومان افزایش دهید، لنوو یک پیشنهاد بسیار مناسب برای شما دارد. لپ‌تاپ IdeaPad 3 لنوو که پسوند گیمینگ را به‌دوش می‌کشد، از پردازنده‌‎ی Core i5 11300H اینتل به همراه گرافیک GTX 1650 بهره می‌برد که این گرافیک را می‌توان در اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی یافت.

همچنین وجود هشت گیگابایت رم پرسرعت DDR4، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت SSD و نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ IPS با وضوح FHD، ارزش خرید لپ‌تاپ لنوو را افزایش می‌دهد. از نظر درگاه‌ها هم لنوو برای آیدیاپد 3 گیمینگ، کم نگذاشته و دو درگاه USB 3.0، به‌همراه یک درگاه تایپ C در نظر گرفته است.

سخن پایانی

شما در این مقاله با بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی آشنا شدید.همچنین از مشخصات و کاربرد آن ها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

معرفی بازی های پرطرفدار PS2

 پلی استیشن با ایجاد نوآوری و تغییرات بزرگ در صنعت کنسول و بازی‌های ویدیویی، به …

دیدگاهتان را بنویسید