پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403
لپ تاپ استوک صنعتی

لپ تاپ صنعتی چیست؟

همه ی ما می دانیم که لپ تاپ ها به عنوان وسایلی هستند که به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد ، همین خصوصیت لپ تاپ ها سبب شده تا در بسیاری از موقعیت ها از آنها استفاده شود. امروزه انواع مختلفی از لپ تاپ ها ساخته می شود به گونه ی که بتوان برای مشاغل متفاوت از اداره ها و آموزشگاهها تا معادن و دکل ها مخابراتی از آنها استفاده کرد.معمولا برخی از افراد فکر می کنند که لپ تاپ های صنعتی و لپ تاپ صنعتی استوک ، سنگین هستند و ظاهری زمخت دارند و فقط در برابر ضربه و فشار مقاومت از خود نشان میدهند ولی این تصور اشتباه می باشد و لپ تاپ های صنعتی تعریف دیگری داشته اند که در ادامه به آنها پرداخته ایم ( با زوم تک همراه باشید).

لپ تاپ صنعتی

لپ تاپ های صنعتی را می توان با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی در محیط های پر خطر استفاده نمود.این لپ تاپ ها در برابر رطوبت ، خش ، ضربه و …. مقاوم می باشند و معمولا نسبت به دیگر لپ تاپ ها از نظر ظاهری مقاوم تر می باشند وبدنه آنها نيز از فلز آلومينيوم تيتانيوم ساخته شده است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی را بخوانید.برخی از لپ تاپ های صنعتی را می توان در ميدان‌هاي مغناطيسي استفاده کرد بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید ، البته باز هم تاکید می کنیم این لپ تاپ ها تنها ویژگی ضخامتی ندارند بلکه دارای خصوصیت های منحصر به فرد دیگری نیز هستند.

لپ تاپ صنعتی

برخی از لپ تاپ های صنعتی می توانند تا مدت زمان زیادی روشن بمانند و برای کارهای بسیار طولانی ساخته شده اند و البته در آنها از سیستم خنک کنندگی بسیار قوی استفاده شده است و علاوه بر آن دارای باتری های دومی نیز می باشند به گونه ی که گاهی می توانند تا 10 ساعت بدون برق کارکنند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ مدیریتی  را بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای کامل تست لپ تاپ استوک و دست دوم هنگام خرید

تقسیم بندی لپ تاپ های صنعتی

عموما این لپ تاپ ها به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از :

لپ تاپ های صنعتی فوق العاده مقاوم: این نمونه لپ تاپ استانداردهای ویژه نظامی را داشته اند که از لحاظ فنی از دیگر لپ تاپ ها مقاوم تر می باشند.

بی بی سی میکرو به تمام کودکان 11 و 12 ساله انگلستان کامپیوتر میکرو بیت میدهد
لپ تاپ های صنعتی بسیارمقاوم: این لپ تاپ قابلیت تبدیل شدن به تبلت را نیز دارند و برای استفاده در مصارف حمل و نقل ، نظامی ، فرودگاهی و مهندسی مناسب می باشند. در برخی از شرایط باید از لپ تاپ های استفاده کرد که بتوانند در شرایط مختلف آب و هوایی کار کنند به همین دلیل در چنین وضیعتی می توان از لپ تاپ های صنعتی که قادر به کار در دمای منفی 20 درجه تا 60 درجه سانتی گراد باشند ، استفاده کرد.

لپ تاپ های صنعتی فوق العاده مقاوم

لپ تاپ صنعتی مقاوم : این گروه لپ تاپ ها نسبت به دیگر گروه ها دارای درصد حفاظتی پایین تری می باشند،معمولا برای برنامه ریزی های در سایت و مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته نباید فراموش کرد که به دلیل دارا بودن پورتهای سریال برای مهندسین در مناطق عملیاتی گزینه های مناسبی می باشند.

بازار لپ تاپ های صنعتی

با اینکه نمونه های زیادی از این لپ تاپ ها برای مصارف صنعتی واقعا مناسب هستند و مقاومت و استحکام زیادی دارند ولی با استقبال خوبی در بازار روبرو نشده اند.به گفته فعالان بازار ، لپ تاپ های صنعتی با برندهای TOSHIBA ، HP،IBM LENOVO، FUJITSU SIEMENS ، PANASONIC در بازار داخلی وجود دارند که هر کدام از آنها چند مدل از لپ تاپ های صنعتی را به بازار عرضه کرده اند.

مطالعه بیشتر
راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی و خانگی

ابتدا با آگاهی از تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی و خانگی ، بهترین لپ تاپ را میتوان تهیه کرد.با در نظر گرفتن این تفاوت ها هم در زمان و هم در هزینه میتوان هوشمندانه تر عمل کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ های لمسی 2022  را بخوانید.در ادبیات کامپیوتر دو اصطلاح لپ تاپ بیزینسی و لپ تاپ مشتری پسند وجود دارد.

تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی و خانگی

لپ تاپ استوک صنعتی چیست؟

لپ تاپ های استوک صنعتی برای محیط های کاری و کارهای سنگین کاربرد دارند. عمر طولانی تر، کیفیت بالاتر، سرعت و مقاومت بالاتری دارند. لپ تاپ های استوک صنعتی در هر مکانی مانند کارگاهها و کارخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند.

این لپ تاپ ها در برابر رطوبت، خش، ضربه مقاوم هستند. بدنه این نوع لپ تاپ از جنس تیتانیوم یا فلز هستند که مهمترین تفاوت آنها با لپ تاپ های معمولی است.

از قابلیت های دیگر لپ تاپ صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان طولانی روشن ماندن.
  • کارکردن طولانی بدون وقفه.
  • جان سخت بودن.
  • استاندارد ضد ضربه و افتادن از ارتفاع.
  • تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی و خانگی

تفاوت در طراحی ظاهری:

  • درطی گذشت سالها شاهد زیبایی و نازکی و وزن کم این لپ تاپ ها بوده ایم.
  • مورد دیگر تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی صفحه نمایشگر این لپ تاپ ها است که به صورت مات هستند.
  • این نوع صفحه نمایشگر ها رفلکس نوری ندارند.
  • صفحه نمایشگرهای مات در محیط های باز و نور آفتاب به راحتی قابل استفاده هستند.
  • کاربران به راحتی در محیط های بیرون میتوانند با این لپ تاپ ها کار کنند.
  • تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی و خانگی
تفاوت در طراحی ظاهری

تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی با خانگی چیست؟

  • لپ تاپ های استوک صنعتی فاقد نرم افزارهای اضافی میباشد که باعث اشغال هارد و رم میشود.
  • لپ تاپ های خانگی مملو از نرم افزارهای متنوعی هستند که کاربر معمولی برای کارهای مختلف از آنها استفاده خواهند کرد.
  • نصب سیستم عامل پروفشنال تحت شبکه بر روی لپ تاپ های بیزینسی واجب است.
  • اغلب لپ تاپ های معمولی بدون سیستم عامل به کاربران ارائه داده میشوند که خود کاربران باید این نرم افزارهای را نصب کنند.
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری + معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسی معماری

تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی و خانگی

باتری دستگاه

عمر طولانی و تغییر بعضی از قطعات مانند رم و هارد در لپ تاپ های صنعتی که روی لپ تاپ های خانگی که کاربر فقط برای فیلم و موسیقی و اینترنت از آن استفاده میکند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین لپتاپ های برنامه نویسی 2022 را بخوانید.

قیمت دستگاه

تفاوت دیگر لپ تاپ های صنعتی با خانگی در مورد قیمت این لپ تاپ ها میباشد. قیمت لپ تاپ های صنعتی گرانتر از لپ تاپ های خانگی میباشد. ولی مطمئنا عمر بالاتری و طولانی تری نسبت به لپ تاپ های خانگی دارند.

امنیت دستگاه

دیگر تفاوت لپ تاپ های صنعتی با خانگی امنیت بالای آنها میباشد که دارای نرم افزار ضد سرقت میباشند

امنیت دستگاه

انتخاب بهترین لپ تاپ استوک صنعتی

در باب تفاوت لپ تاپ استوک صنعتی و خانگی باید گفته شود که ظاهر و طراحی لپ تاپ های خانگی زیباتر و متنوع تر هستند. اما باید این را در نظر داشت که اگر دنبال لپ تاپ های حرفه ای هستید باید از لحاظ کیفیت، سرعت پردازش و استحکام بدنه و قطعات به آن اهمیت دهید. با انتخاب این گزینه ها نیز دردسر کمتری را برای خودتان رقم زده اید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با لپ تاپ صنعتی آشنا شدید .همچنین از نقاوت آن با لپ تاپ خانگی آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید