جمعه , 31 فروردین 1403
شماره مجازی

شماره مجازی چیست؟ آموزش جامع ساخت شماره مجازی + بررسی کاربرد و معرفی برنامه های ساخت شماره مجازی

در دنیای امروز، تقریباً هر فردی نیاز به داشتن حساب‌های متعدد در فضای مجازی دارد. اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که برای دسترسی به ویژگی‌های مختلف آن‌ها، به ساختن حساب‌ کاربری نیازمندیم؛ اما افرادی هستند که دوست ندارند اطلاعات شخصی آن‌ها، از جمله شماره تلفن همراه، فاش شود. در این حالت، می‌توانید از شماره مجازی استفاده کنید. اگر جزو آن دسته هستید، در مقاله امروز به شما روشی آموزش داده می‌شود که می‌توانید بدون وارد کردن شماره واقعی خود، در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف ثبت نام و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.


فهرست مطالب


شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی شماره‌ای است که محدود به یک مکان ثابت نیست. از شماره‌های مجازی می‌توان برای برقراری یا دریافت تماس با هر دستگاهی از جمله تلفن‌ همراه یا تلفن‌ نرم‌افزاری استفاده کرد. این گزینه برای کارمندان در اداره یا کسانی که در خانه کار می‌کنند بسیار مناسب است. در حال حاضر کاربران عمومی از شماره‌ مجازی برای ساخت حساب کاربری استفاده می‌کنند.می‌توانید انتخاب کنید کدام دستگاه‌ها از شماره مجازی تماس بگیرند و در صورت لزوم آن‌ها را تغییر بدهید؛ این قابلیت مرهون انعطاف‌پذیری شماره مجازی است که باعث افزایش سطح ناشناس ماندن کاربر در مقایسه با تلفن ثابت می‌شود.

شماره مجازی

در چند سال اخیر، شماره تلفن‌های مجازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. مشاغل، صرف نظر از اینکه دفاتر آن‌ها در کجا واقع شده است، از شماره‌های مجازی برای پذیرش تماس مشتریان در سراسر جهان استفاده می‌کنند. این فناوری به آن‌ها خطوط ارتباطی یکسانی با مشتریانشان می‌دهد. روشی برای تمایز بین شماره تلفن مجازی و استاندارد وجود ندارد.

مزایای استفاده از شماره مجازی چیست؟

دلایل زیادی برای استفاده از شماره مجازی وجود دارد؛ اما در این بخش تنها مهم‌ترین آن‌ها ذکر شده است:

مطالعه بیشتر
دانشمندان بزرگ ریاضی ایران و جهان که به پیشرفت تکنولوژی کمک کرده اند!

1- دسترسی به شماره تلفن در هر جایی که هستید

شماره‌های مجازی به شما امکان می‌دهند از هر مکانی پاسخگو باشید. برای مثال، فرض کنید از شماره مجازی برای کسب‌وکار خود استفاده کرده‌اید اما اکنون در محل کار حضور ندارید؛ این فناوری به شما اجازه می‌دهد حتی از داخل خانه پاسخگو باشید و با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

2- ایجاد اعتماد و کاهش هزینه

شماره‌ مجازی به دلیل استفاده از بستر اینترنت برای برقراری ارتباط، در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. در گذشته باید برای برقراری تماس از راه دور هزینه اضافه پرداخت می‌کردید؛ اما اکنون دیگر نیازی به این کار نیست. همچنین این فناوری می‌تواند باعث افزایش اعتماد مشتریان به کسب‌وکار شما شود.

3- حرفه‌ای‌تر به نظر رسیدن

مطمئناً هیچکس دوست ندارد غیر حرفه‌ای به نظر برسد. اگر در کسب‌وکار خود از شماره معمولی، آدرس Gmail یا هر چیزی شبیه آن‌ها استفاده کنید، غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسید. شماره‌های مجازی به مشاغل امکان می‌دهند که برای بخش‌های مختلف مانند خدمات مشتری، پشتیبانی اصلی یا پشتیبانی فنی، شماره تلفن‌های متعددی ایجاد کنند که نشانه حرفه‌ای بودن است.

4- انعطاف‌پذیری شماره مجازی

در هر جای دنیا می‌توان استفاده کرد. همه کاربران شماره‌های مجازی این امکان را دارند که ازطریق اپلیکیشنی در گوشی هوشمند خود تماس تلفنی برقرار کنند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله خالی شدن باتری گوشی را بخوانید.همین امکانات جذاب است که انعطاف‌پذیری آن را بالاتر می‌برد.

5- شماره تلفن‌های متعدد

سیستم‌های تلفن مجازی به شما امکان می‌دهند بیش از یک شماره تلفن داشته باشید. حتی می‌توانید با استفاده از آن در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. گاهی برای کسب‌وکار نیازمند تلفن‌های متعدد هستید که به بخش‌های مختلف متصل شوند.

داشتن انعطاف پذیری

با استفاده از شماره‌ مجازی به‌راحتی و ارزان به این قابلیت دسترسی پیدا می‌کنید.

6- استفاده شماره مجازی آسان است

یکی دیگر از نقاط قوت این شماره‌ها، استفاده آسان است. بسته به این‌که از کدام برنامه‌ها برای ساخت یک شماره تلفن مجازی استفاده می‌کنید؛ تمامی مراحل این‌کار بسیار ساده بوده و هیچ مشکلی برای شما، ایجاد نخواهند کرد.

مطالعه بیشتر
آموزش غیرفعال کردن اینترنت 5G گوشی های آیفون، سامسونگ و شیائومی

7- رفع برخی محدودیت‌ها

با استفاده از آن، می‌توانید برخی از محدودیت‌ها را به‌راحتی رفع کنید. به عنوان مثال، تلگرام به هر کاربر اجازه می‌دهد تنها یک اکانت در این برنامه داشته باشد. استفاده از این شماره‌ها، باعث می‌شود به تعداد دل‌خواه، حساب کاربری ساخته و با همه آن‌ها نیز به صورت هم‌زمان، کار کنید.

چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟

اکنون که درباره ماهیت کلی شماره مجازی و مزایای آن صحبت کردیم، زمان آن فرارسیده است که متوجه شویم اصلا چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم. برای جواب دادن به این سؤال، موارد مختلفی وجود دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها اشاره شده است.

داشتن حریم خصوصی

مهم‌ترین دلیل برای استفاده از شماره مجازی، حفظ حریم خصوصی و افزایش امنیت است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف برای ورود کاربر، شماره تلفن آن‌ها را در خواست می‌کنند. پیام‌رسان‌ها یکی از مواردی هستند که برای ارائه خدمات، به شماره کاربر نیاز دارند؛ متأسفانه برخی از این پلتفرم‌ها، مانند واتساپ، شماره اصلی فرد را به دیگران نشان می‌دهند و این مسئله حریم خصوصی را زیر سؤال می‌برد.

همچنین وب‌سایت‌هایی وجود دارند که برای ثبت نام، به شماره نیاز دارند. ممکن است در گشت‌وگذار اینترنتی خود به وب‌سایت‌های کلاهبردار که پس از ثبت نام شماره کاربر را دراختیار افراد دیگر قرار می‌دهند برخورد کنید. درنتیجه بهتر است ازآن برای ورود به آن‌ها استفاده کرد.

داشتن چند اکانت مختلف

ممکن است صاحب کسب‌وکار باشید و برای ارتباط با مشتریان نیاز به داشتن حسابی به غیر از حساب اصلی خود دارید. در این لحظه است که شماره مجازی به کمک می‌آید. بدین شکل دیگر نیازی نیست با استفاده از شماره شخصی خود به مشتریان پیام بدهید و اطلاعات خود را افشا کنید.

مطالعه بیشتر
جستجوی پیشرفته گوگل با 20 ترفند ساده و کاربردی

شماره مجازی چگونه کار می‌کند؟

شماره‌های مجازی به سیم‌کارت یا آدرس فیزیکی نیاز ندارند و از فناوری ایمن اینترنت برای برقراری تماس تلفنی واقعی بین مردم استفاده می‌کنند. در عوض، شماره‌های مجازی ازطریق پروتکل Voice Over Internetا(VoIP) تماس را دریافت می‌کنند؛ این همان فناوری است که برای برقراری تماس و ارسال پیام ازطریق اپلیکیشن‌هایی مانند iMessage، واتساپ یا Google Voice استفاده می‌شود.

موارد استفاده از شماره مجازی چیست؟

موارد متعددی برای استفاده از آن وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

شماره تلفن کسب‌وکار

همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد، می‌توان از شماره مجازی در ارتباط‌گیری بهتر با مشتری استفاده کرد. این روش آسان، کم‌هزینه، ایمن و منعطف است.

ساخت حساب‌ کاربری

می‌توان با استفاده از آن ، در اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌هایی که برای ورود به شخص نیاز دارند، حساب کاربری ساخت. از این طریق دیگر نیازی نیست نگران امنیت شماره تلفن واقعی خود باشید.

مزایای شماره مجازی

در ایران بسیاری از کاربران برای ورود به حساب‌های تگرام، واتساپ و اپل آی‌دی خود از شماره‌ی مجازی استفاده می‌کنند.

ثبت نام در وب‌سایت‌

مانند گزینه قبلی، بعضی از وب‌سایت‌ها برای ارائه خدمات به اطلاعات شخصی کاربر از جمله شماره تلفن او نیاز دارند. آن می‌تواند راه‌ حل مناسب و ایمنی برای استفاده از خدمات آن وب‌سایت‌ها بدون فاش کردن اطلاعات اصلی باشد.

تفاوت شماره مجازی و معمولی چیست؟

میلیون‌ها شماره تلفن وجود دارد که می‌توانید از بین‌ آن‌ها انتخاب کنید. آن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • شماره مجازی
  • شماره معمولی

اما تفاوت این دو چیست و چگونه می‌توان تصمیم گرفت کدام یک می‌تواند کاربری بهتری برای ما داشته باشد؟

بیایید با شماره تلفن‌های معمولی شروع کنیم. شماره تلفن‌های سنتی معمولاً توسط شرکت تلفن محلی نصب و ارائه می‌شود. شرکت‌های تلفن معمولاً خطوط تلفن را به آدرس خیابان محل نصب آن اختصاص می‌دهند. تلفن سنتی نیاز به خطوط تلفن دارد که در سراسر ساختمان هستند. نصب خطوط مخابراتی همیشه آسان و عملی نیست.

مطالعه بیشتر
12 قانون موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی

ساخت شماره مجازی چگونه است؟

پیش از هر آموزشی، باید این مسئله را بدانید که برای ساخت شماره مجازی دو حالت کلی وجود دارد که یکی رایگان و دیگری پولی است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صدای زیاد فن لپ تاپ را بخوانید.رهر کدام از این دو دسته می‌توانند امکانات خوبی ارائه بدهند و باید بنا به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

برای اینکار روش‌های مختلفی وجود دارد که اصلی‌ترین آ‌ن‌ها خرید شماره مجازی ازطریق وب‌سایت‌های ارائه دهنده خدمات و استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت آن است. در این مقاله این دو روش به‌طور کامل و با معرفی سرویس‌های متعدد آموزش داده می‌شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله حذف نرم افزار در ویندوز 10 را بخوانید.به‌طور کلی برای تأیید هویت حساب‌های کاربری اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف از جمله تلگرام و واتساپ مورد استفاده می‌گیرد.

معرفی برنامه های ساخت شماره مجازی 

شما می‌توانید بر حسب علاقه خود، از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.از آن‌جایی که ما در حال صحبت در خصوص شماره تلفن مجازی همراه هستیم؛ طبیعی است که برنامه‌های که در ادامه معرفی می‌شوند، باید برای تلفن همراه دانلود و نصب شوند:

1. برنامه Textnow

این اپلیکیشن، یک شمراه با کد کشورهای آمریکا یا کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از Textnow تماس‌ها به جای آن‌که از طریق خطوط سنتی مخابرات منتقل شوند، در بستر اینترنت برقرار می‌شوند. این برنامه، برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های Textnow می‌توان به موارد زیر، اشاره کرد:

  • برقراری و دریافت‌ تماس‌های صوتی
  • ارسال و دریافت تصاویر
  • ارسال و دریافت ویدیو
  • امکان استفاده از کالر آیدی
  • برخورداری از قابلیت کنفرانس
  • امکان شخصی‌سازی پس زمینه

استفاده از این اپلیکیشن، کاملا رایگان بوده و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای شما، به همراه نخواهد داشت. البته در صورتی که از تبلیغات زیاد آن خسته شده‌اید، می‌توانید اشتراک سالانه Textnow را نیز خریداری کنید.

مطالعه بیشتر
ترفندهای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

2. برنامه TextPlus

این اپلیکیشن نیز، با کد کانادا و آمریکا را در اختیار شما قرار می‌‌دهد که از طریق آن، می‌توانید با سراسر جهان تماس بگیرد. امکان ارسال و دریافت پیامک هم از دیگر ویژگی‌های طلایی برنامه TextPlus محسوب می‌شود. این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است.

برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن، عبارتند از:

  • امکان ارسال و دریافت پیام‌های تصویری
  • امکان تغییر صدای زنگ و پیامک
  • شخصی‌سازی تم‌ها
اکانت مجازی

خوشبختانه تمامی امکانات اپلیکیشن TextPlus کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

3. برنامه NextPlus برای ساخت شماره مجازی

اگر می‌خواهید از یک برنامه ساخت آن رایگان و در عین حال، سرگرم کننده استفاده کنید، ما به شما NextPlus را پیشنهاد می‌دهیم. این اپلیکیشن، برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک به سراسر جهان را کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. همانند دو برنامه قبلی، NextPlus نیز قابلیت استفاده در هر دو سیستم عامل محبوب را دارد.

مهم‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن، عبارتند از:

  • ارسال و دریافت نامحدود تماس‌ها و پیامک‌ها
  • تماس رایگان از هر نقطه از جهان
  • سازگار با تمام دستگاه‌های اندروید و آیفون
  • ویژگی‌های جالب و متنوع

استفاده از NextPlus کاملا رایگان است؛ اما در عوض، تعدادی بنر و تبلیغات در محیط اپلیکیشن، برای شما به نمایش درخواهند آمد.

4. برنامه ۲ndLine

این برنامه، یک شماره تلفن همراه دوم از کشورهای آمریکا و کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد. ۲ndline بیشتر برای متخصصین موبایل و فریلنسرهای طراحی شده است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بوت نشدن کامپیوتر را بخوانید. اما بدون شک، می‌تواند نیازهای تمامی کاربران را برای ساخت شماره مجازی، برآورده کند.

قابلیت های مهم ۲ndline عبارتند از:

  • امکان برقراری تماس‌های صوتی
  • امکان استفاده از ایموجی، استیکر و گیف
  • ارسال و دریافت پیام‌های تصویری
  • برخورداری از کالر آیدی
  • امکان تنظیم صدای زنگ و پیامک

5. برنامه Safeum

اگر به دنبال یک اپلیکیشن کاملا ایمن برای ساخت آن هستید، پیشنهاد اول ما به شما، قطعا Safeum خواهد بود. این برنامه، تماس‌های صوتی، پیامک، تصویری و ویدیویی را با بالاترین ضریب امنیت، رمزنگاری می‌کند. خوشبختانه Safeum هم، برای اندروید و iOS در دسترس است.

مطالعه بیشتر
کاهش صدای بلند فن لپ تاپ | راهکار ها و روش های کم کردن صدای فن لپتاپ

در ادامه، شما را با بهترین قابلیت‌های اپلیکیشن Safeum بیشتر آشنا خواهیم کرد:

  • چت‌های گروهی رمزنگاری شده
  • استفاده از ۳ شماره تلفن به صورت همزمان در یک دستگاه
  • تماس صوتی و تصویری رایگان
  • امکان پاک کردن تاریخچه چت و گفتگو

سخن پایانی 

شما دراین مقاله با شماره مجازی و مزایای آن آشنا شدید.همچنین از برنامه های مورد استفاده برای ساخت آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

شماره مجازی چیست؟‌

شماره مجازی شماره‌ای است که محدود به یک مکان ثابت نیست و وجود حقیقی ندارد. از شماره‌های مجازی می‌توان برای برقراری یا دریافت تماس با هر دستگاهی از جمله تلفن‌ همراه یا تلفن‌ نرم‌افزاری استفاده کرد. از محبوب‌ترین کاربردهای شماره مجازی، ساخت اکانت تلگرام، اپل آیدی یا عضو شدن در سایت‌های معروف مختلف مانند آمازون و… است.

علت استفاده از شماره های مجازی چیست؟

حریم خصوصی و امنیت : زمانی که برای ثبت نام در یک برنامه شماره خود را وارد می کنید احراز هویت شما از طریق آن صورت می گیرد و دیگر نیازی به وارد کردن ایمیل یا اطلاعات دیگر نیست. در بعضی از برنامه ها زمانی که به یک فرد پیامی ارسال می کنید شماره شما به او نشان داده می شود و قطعاً این برای شما مسئله ای آزار دهنده خواهد بود. برای مثال در برنامه های واتس اپ و وایبر به راحتی شماره های افراد نمایش داده می شوند. یا در تلگرام اگر شما شماره فردی را در مخاطبین خود ذخیره کرده باشید تلگرام شماره شما را هم به او نشان خواهد داد.

پیشنهاد ما به شما

تشخیص طلا با آبلیمو: راز شناسایی طلای واقعی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خرید طلا، اصالت آن برایتان …

دیدگاهتان را بنویسید