جمعه , 10 فروردین 1403
کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند ؟

کیف پول ارز دیجیتال یک راه امن است که کاربران می توانند دارایی ها و سرمایه های دیجیتال خود را در آن ذخیره کنند. می توان از آن برای ارسال و دریافت پول به راحتی استفاده کرد و به کنترل کامل روی دارایی های رمزنگاری کمک کرد. یک برنامه کیف پول رمزنگاری را می توان برای ارسال و دریافت وجوه روی گوشی هوشمند نصب کرد. با راه‌اندازی یک کیف پول رمزنگاری قوی، می‌توانید در درازمدت درآمد قابل توجهی داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

این نرم افزار یا برنامه ای است که به راحتی می توان آن را بر روی یک دستگاه سازگار دانلود کرد. موجودی ، هزینه های مختلف شما را پیگیری می کند و به کاربران اجازه می دهد بیش از 100 ارز دیجیتال را همزمان نگه دارند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بوت نشدن کامپیوتر را بخوانید.کیف پول ارز دیجیتال را می توان دانلود و بر روی گوشی هوشمند نصب کرد. می توان از آن برای خریدهای روزانه، به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت استفاده کرد .

کیف پول ارز دیجیتال

ویژگی های کیف پول رمز نگاری شده

  • تبدیل سریع از فیات به ارز دیجیتال و بالعکس.
  • خروج خودکار از سیشن پس از اجرای تراکنش برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز.
  • دسترسی نامحدود به تاریخچه تراکنش برای کاربران برای تعیین الگوی مخارج خود.
  • یک اسکنر کد QR منحصر به فرد برای پرداخت سریع و ایمن.
  • اعلان‌های فشار بی‌درنگ برای مشاهده فعالیت 24×7.
  • انکار خودکار پرداخت های تکراری برای جلوگیری از کلاهبرداری استرداد وجه.
  • محافظت در برابر تورم و رکود اقتصادی.
  • تحت تأثیر هیچ گونه مقررات دولتی نیست.
  • نرخ های مقرون به صرفه برای پردازش تراکنش ها زیرا دخالت اشخاص ثالث وجود ندارد.
  • اطلاعات زمان واقعی قیمت گذاری در مورد انواع مختلف ارزهای دیجیتال ارائه خواهد شد.
  • لیستی از آدرس های کیف پول که اغلب استفاده می شود در یک لیست جداگانه نمایش داده می شود تا تراکنش ها را سریعتر پردازش کند.
  • اقدامات امنیتی مانند حفاظت از رمز عبور و پین در دسترس خواهد بود.
  • یک تسهیلات ردیابی در زمان واقعی برای پرداخت ها.
  • حالت های چندگانه اجرای تراکنش از طریق NFC، کدهای QR یا URL بیت کوین.
مطالعه بیشتر
با خرید دستگاه کش لس، مالیات خود را کنترل کنید و سرمایه خود را افزایش دهید!

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

  • تمام سوابق تراکنش ها را در شبکه بلاک چین تغییرناپذیر ذخیره می کند.
  • این برنامه در قالب یک برنامه نرم افزاری حاوی کلیدهای خصوصی و عمومی شما عمل می کند.
  • وقتی شخصی رمزارزهای خود را به کیف پول کاربر دیگری می فرستد، مالکیت سکه ها یا توکن های دیجیتال را به آدرس کیف پول گیرنده منتقل می کند.
  • کلید خصوصی ذخیره شده در کیف پول شما باید با آدرس عمومی ارز اختصاص داده شده برای باز کردن وجوه و استفاده از آنها برای اهداف مختلف مطابقت داشته باشد.
  • کلید عمومی برای دریافت وجوه استفاده می شود و می توان آن را در دفتر کل توزیع شده جستجو کرد.
  • کلید خصوصی برای امضای تراکنش ها و اثبات مالکیت کلید عمومی مربوط به کاربر استفاده می شود.

انواع کیف پول رمزنگاری شده ؟

کیف پول های رومیزی را می توان دانلود کرد و روی رایانه شخصی یا لپ تاپ استفاده کرد. آنها فقط از طریق رایانه ای که در ابتدا روی آن نصب شده است قابل دسترسی هستند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صدای زیاد فن لپ تاپ را بخوانید. آنها عمدتاً امن هستند مگر در مواردی که ویروس یا حمله هکر به رایانه شما وارد شود. این امر منجر به از دست رفتن تمام سرمایه شما می شود. نمونه های محبوب کیف پول دسکتاپ Armory و Bitcoin Knots هستند.

انواع کیف پول رمزنگاری شده

به کیف پول مجازی برای ارز دیجیتال ، کیف پول آنلاین نیز گفته می شود. آنها بر روی ابر کار می کنند و می توان از هر مکانی با استفاده از هر دستگاهی بدون هیچ محدودیتی به آنها دسترسی داشت.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت را بخوانید. استفاده از آنها بسیار راحت است زیرا کلیدهای خصوصی را می توان به صورت آنلاین ذخیره کرد. اما، گاهی اوقات آنها در برابر حملات هک و احتمال سرقت آسیب پذیر هستند زیرا به طور غیر مستقیم توسط شخص ثالث کنترل می شوند.

مطالعه بیشتر
صدرامهاب؛ تولیدکننده دستگاه تصفیه فاضلاب کارواش فلزی و پلی اتیلن

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های تلفن همراه را می توان از طریق یک برنامه در تلفن هوشمند خود استفاده کرد. آنها توسط خرده فروشی ها و سوپرمارکت ها برای پردازش پرداخت های مختلف پذیرفته می شوند.آنها معمولاً دارای امکانات ذخیره سازی محدودی نسبت به کیف پول های رومیزی هستند. برخی از کیف پول های تلفن همراه معروف عبارتند از Green Address، Bither و BitGo.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله حمله USB چیست رابخوانید.

کیف پول های سخت افزاری کمی متفاوت از کیف پول های نرم افزاری مانند کیف پول دسکتاپ، موبایل و آنلاین هستند، زیرا کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت آنلاین ذخیره نمی کنند، بلکه آنها را روی یک دستگاه سخت افزاری مانند USB ذخیره می کنند. آنها اقدامات امنیتی قوی دارند زیرا به صورت آنلاین ذخیره می شوند و تراکنش ها نیز می توانند به صورت آنلاین انجام شوند. آنها می توانند ارزهای دیجیتال مختلف را پشتیبانی کنند و به طور یکپارچه با چندین رابط وب سازگار هستند. برخی از کیف پول های سخت افزاری معروف Trezor، Ledger Nano S و KeepKey هستند.

انواع  ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی کیف پول کاغذی سندی است که حاوی یک کلید خصوصی و عمومی است که برای مدیریت ارزهای دیجیتال شما استفاده می شود.

برترین کیف پول ارز دیجیتال

حالا که می‌دانیم کیف پول‌ها چه انواعی دارند و ما بر چه اساسی باید آنها را انتخاب کنیم، می‌توانیم با چند نمونه از برجسته‌ترین کیف پول‌های بازار آشنا شویم. توجه داشته باشید که کیف پول‌های برتر محدود به گزینه‌هایی که معرفی می‌کنیم نمی‌شوند و اختیار دارید طبق نیازهای خود از ده‌ها کیف پول معتبر دیگر نیز استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
چگونه مدل دقیق و مشخصات لپ تاپ خود را بدانیم – راه های تشخیص مدل و مشخصات دقیق لپ تاپ + دانلود نرم افزار کمکی

سخن پایانی

شما در این مقاله با کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدید.همچنین از نحوه یکارایی آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

درباره تأثیر یادگیری زبان جدید بر مغز بیشتر بدانید!

وقتی به یادگیری یک زبان جدید می‌پردازیم، اکثراً به هدف ارتقای مهارت‌های زبانی خود فکر …

دیدگاهتان را بنویسید