پنجشنبه , 30 فروردین 1403

12 قانون موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی

جالب است بدانید که  امروزه 90 درصد از تصمیمات خرید مربوط به خرید های اینترنتی می باشد که بخش قابل توجهی از آن منجر به خرید می شود. امروزه کمتر کسی را می توان یافت که تجربه خرید های اینترنتی نداشته باشد و به دلایلی افراد ترجیح می دهند که محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی تهیه نمایند. این سبک از زندگی به خصوص بعد از شیوع کرونا رواج پیدا کرد و به همین دلیل طراحی سایت فروشگاهی اهمیت یافت. با تیم طراحی سایت وبیمو همراه باشید تا مهم ترین نکات سایت فروشگاهی را در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

این روزها اگر پای صحبت صاحبان فروشگاه ها بنشینید ، خواهید دید که از کاهش میزان فروش خود بسیار گله دارند. هرچند که یکی از دلایل میزان خرید مردم، کاهش توان اقتصادی است اما، مهم تر از آن، تمایل زیاد کاربران به تهیه اینترنتی محصولات است. چرا که نیازی نیست که در کوچه و خیابان و در فروشگاه های مختلف به دنبال محصول مورد نظر خود بگردند. کاربران در خانه و یا محل کار خود، با دست در داشتن یک گوشی ، به ده ها سایت دسترسی داشته و از بین صدها محصول متنوع ، دست به انتخاب می زنند. در واقع تمایل زیاد افراد به خرید های اینترنی باعث شده است که کسب و کارها با مصرف کنندگان همگام شده و خواه یا ناخواه ، کسب و کار خود را در بستر اینترنت بنا کنند. به خصوص با فیلترینگ فضاهای مجازی میزان تقاضای طراحی سایت فروشگاهی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. به خصوص سایت های فروشگاهی که جنبه نمایشی و زیبایی دارند. مانند طراحی سایت پوشاک و طراحی سایت طلا. تیم طراحی سایت وبیمو با تحقیقات فراوان، چندی از مهم ترین گام های موفقیت آمیز در طراحی سایت فروشگاهی را جمع آوری کرده است. نکاتی که موفق ترین سایت های فروشگاهی مانند torob, amazon,webimo,divar,gilasak  و … بکار گرفته اند. در صورت تمایل به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هرگز این مقاله را از دست ندهید.

مطالعه بیشتر
موارد لازم برای یک کمپ عالی

12 گام طلایی برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی

دارای صفحات ساده و کاربرپسند

سادگی یکی از اصلی ترین اصول طراحی سایت است. طراحی سایت باید به گونه ای باشد که کاربر با ورود به آن سردرگم نشود و به راحتی به بتواند به بخش های مختلف آن دسترسی داشته باشد و اگر محصولات متنوعی دارید حتما از دسته بندی استفاده کنید. فرض کنید یک قصد ایجاد یک وب سایت لوازم آرایشی دارید. می توانید محصولات خود را بر اساس فاکتورهای مختلف مانند برند، پوست و مو، شوینده ها، مراقبتی و … دسته بندی کنید. طراحی سایت لوازم آرایشی وبیمو با ارائه مشاورهای فراوان، وب سایتی استاندارد در اختیار افراد قرار می دهد.

رعایت نکات سئو و بهینه سازی سایت

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد و به این معناست که که با فعالیت های منظم، باعث شوید که ربات های گوگل امتیاز خوبی برای سایت فروشگاهی شما در نظر گرفته و در نتیجه در هنگام جستجوی کاربران در خطوط اول ظاهر شوید. طبیعتا وب سایت فروشگاهی شما در چنین شرایطی شانس بیشتری برای بازدید و در نتیجه فروش بیشتر خواهید داشت. به عنوان مثال اگر قصد شما شما طراحی سایت پوشاک و لباس است وبیمو توصیه می کند که محتواهای جذاب و تخصصی درباره برندها و جزئیات لباس ها ارائه کنید و تنوع کافی داشته باشید.

سازگاری با مرورگرهای مختلف

درست است که اکثر کاربران فقط با گوگل به جستجو می پردازند. اما از تیم طراحی سایت فروشگاهی بخواهید که وب سایت را طوری طراحی کنند که فقط مختص مرورگر خاصی نبوده و با همه موتورهای جستجو سازگاری داشته باشد. 

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع قیمت جرثقیل سقفی: هر آنچه باید بدانید

اگه دوست داری با امکانات و ویژگی های سایت حوزه کاری خودت آشنا بشی حتما وارد سایت وبیمو به آدرس https://webimo.org  شو.

بررسی سایت وبیمو

دارای امکانات و مشخصات فنی استاندارد و همه جانبه

شرکت طراحی وب سایت موظف است تا تمامی امکانات و مشخصات فنی لازم را با استانداردترین روش ها برای شما بکار بگیرد. امکاناتی که در طراحی سایت فروشگاهی وبیمو خواهید دید، ارائه بهترین هاست و دامنه، نکات امنیتی بالا، امکان دسته بندی و جستجو پیش رفته، پشتیبانی همه جانبه، وب سایت چند زبانه، فاکتور، سبد خرید و … خواهد بود.

آسان شدن فرایند خرید برای کاربران

طبق یک بررسی از شرکت آمازون، 60 درصد از خریداران در نیمه کار، فرایند خرید را رها می کنند و علت آن سخت و طولانی بودن فرایند خرید برای آنان است. تیم طراحی سایت وبیمو بر اساس سالها تجربه خود، توصیه می کند که در حد امکان فرایند خرید را کوتاه کرده تا فروش بیشتری داشته باشید.

روش های مختلف نحوه ارسال

هدف بخش زیادی از کاربران از خرید های اینترنتی این است که به فروشگاه های بزرگ یا به بعضی محصولات در منطقه یا شهرستان خود دسترسی ندارند. بنابراین روش های ارسال مختلف داشته باشید تا افراد بتوانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

دسترسی به تمامی راه های ارتباطی

تمامی راه های ارتباطی مانند امکان چت، موقعیت مکانی یا لوکیشن، شماره تماس و … را در بخش های مختلف وب سایت و در معرض دید قرار دهید.

امکان روش های مختلف پرداخت

برای پرداخت روش های مختلفی در نظر بگیرید تا افراد بتوانند به خواست خود یکی از آنها را انتخاب کنند. در این صورت خواهید دید که روز به روز بر تعداد مشتریان شما افزوده شده و مشتریان ثابت پیدا خواهید کرد.

مطالعه بیشتر
شانس قهرمانی تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا 2023

برگزاری کمپین مناسبتی برای فروش

فرقی ندارید که ایده شما چیست. قصد طراحی سایت لوازم پزشکی ، لوازم آرایشی ، طلا، پوشاک و … را دارید یا هر سایت فروشگاهی دیگر. توصیه وبیمو به شما این است که در مناسبت های خاص، با توجه به حوزه فعالیت خود،کمپین هایی در نظر گرفته و فروش ویژه داشته باشید.

ترفندهای مختلف قیمت گذاری

فرق 495 هزار تومان با 500 هزار تومان فقط 5 هزار تومان است. اما از نظر روانی، فرق آن ها از دید مشتری، به اندازه ی 100 هزار تومان خواهد بود. این یک قیمت گذاری هوشمندانه است که تمامی وبسایت های موفق آنرا به کار میگیرند.

تبلیغات های مختلف کلیکی، بنری و …

تبلیغات همیشه یکی از تاثیر گذار ترین ترفندها در فروش بوده است و در بازه های زمانی مختلف، تغییر کرده است.درگذشته از مجلات و روزنامه ها و بیلبوردها استفاده می شده است. اما در حال حاضر، اینترنت مانند ویترینی جهانی و ارزان قیمت، یکی از مهم ترین ابزار تبلیغات، محسوب می شود.

اطمینان خاطر به مشتری (بازگشت وجه، گواهینامه و …)

در طراحی سایت فروشگاهی، وبیمو توصیه می کند که حتما ریسک مشتری را از بین ببرید. به عنوان مثال، به مشتری اطمینان خاطر بدهید که در صورت تمایل، وجه پرداختی قابل بازگشت خواهد بود. به علاوه تمامی گواهی نامه ها و مجوز های لازم را ضمیمه وبسایت بکنید تا حس اعتماد مشتری جلب شود.

  • نمایش رضایت مشتریان و …
  • صفحات واکنش گرا یا ریسپانسیو
  • رعایت نکات امنیتی وبسایت

سخن پایانی

موفقیت در هر کاری نیازمند تحقیقات گسترده و بکارگیری تکنیک های استاندارد است. طراحی سایت فروشگاهی مانند پوشاک، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و … به تنهایی منجر به موفقیت نمی شود و باید نکات مهمی را مد نظر داشت. وبیمو در این مقاله چندی از مهم ترین نکاتی را که بزرگترین وب سایت ها سرلوحه خود قرار داده اند را مطرح کرده است تا در طراحی وب سایتتان بکار گیرید.

مطالعه بیشتر
چگونه سایت خودمان را با وردپرس در کمترین زمان بسازیم؟

منبع : https://webimo.org

پیشنهاد ما به شما

تشخیص طلا با آبلیمو: راز شناسایی طلای واقعی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خرید طلا، اصالت آن برایتان …

دیدگاهتان را بنویسید