جمعه , 31 فروردین 1403
افزایش سرعت گوشی

آموزش و بررسی روش های بالا بردن سرعت گیم در گوشی + معرفی برنامه های تقویت کننده

یا تا به حال برای شما پیش آمده که هنگام بازی کردن، گوشی شما هنگ کند یا سرعت آن کم شود؟ ممکن است کند شدن سرعت بازی، برای شما آزار دهنده باشد. تمام گوشی ها مخصوصا گوشی های اندروید، پس از استفاده کردن و گذشت مدتی، دچار مشکل می شوند و ممکن است شما را از برنامه ای که در حال استفاده کردن هستید، خارج کند و یا گوشی تان هنگ کند و برنامه ها و بازی های شما، مثل سابق اجرا نشود. برنامه ها و بازی هایی وجود دارند که ممکن است برای گوشی شما بسیار سنگین باشد و باعث کند شدن سرعت بازی شود.در اولین ترفند ها، از طریق تنظیمات موبایل، سرعت را افزایش می دهیم و در ترفند های بعدی، به معرفی اپلیکیشن هایی برای بالا بردن سرعت گیم، می پردازیم.


فهرست مطالب


مراحل افزایش سرعت بازی از طریق تنظیمات گوشی

برای افزایش سرعت بازی در گوشی های شیائومی، می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد “Settings” شوید.
  2. گزینه “Special features” را انتخاب کنید.
  3. مورد اول “Game Turbo” را انتخاب کنید.
  4. روی علامت “+” ضربه بزنید.
  5. بازی مورد نظر خود را برای افزایش سرعت، انتخاب کنید.

1- تغییر refresh rate نمایشگر:

شما برای افزایش سرعت بازی در موبایل خود، می توانید refresh rate نمایشگر خود را تغییر دهید یا همان نرخ نو سازی موبایل را تغییر بدهید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بوت نشدن کامپیوتر رابخوانید. اگر نرخ نو سازی نمایشگر شما افزایش پیدا کند، انیمیشن ها با سرعت بیشتر و بهتری به اجرا در می آیند. برای اکثر گوشی ها با سیستم عامل اندروید، می توانید از این روش برای افزایش سرعت بازی، استفاده کنید. در ادامه به روش بالا بردن fps گوشی می پردازیم. در ابتدا باید از پشتیبانی گوشی شما از fps، مطمئن شوید. اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کرد، می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد “Settings” شوید.
  2. گزینه “Display” یا همان “صفحه نمایش” را انتخاب کنید.
  3. گزینه “Motion smoothness” یا همان “نرمی و هموار حرکت” را انتخاب کنید.
  4. در صفحه ای که باز می شود، گزینه بیشترین نرخ را انتخاب کنید. (90 هرتز یا 120 هرتز)
  5. در نهایت برای ذخیره شدن تغییرات، گزینه “Apply” را انتخاب کنید.
مطالعه بیشتر
چگونه سایت خودمان را با وردپرس در کمترین زمان بسازیم؟

2- فعال کردن قابلیت Force 4x

اگر گوشی شما این قابلیت را پشتیبانی کند، از این روش نیز می توانید برای افزایش بازی خود، استفاده کنید. این قابلیت، در واقع قدرت گرافیکی را افزایش می دهد در نتیجه کیفیت و سرعت بازی شما، افزایش پیدا می کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صدای زیاد فن لپ تاپ رابخوانید.قابلیت Force 4x، به دلیل استفاده زیاد از باتری، غیر فعال است اما شما با روش زیر می توانید این قابلیت را فعال کنید:

  1. وارد “Settings” شوید.
  2. گزینه “About Phone” را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه “Build Number” را 7 بار پشت سر هم و به صورت پیاپی، ضربه بزنید.
  4. با این کار، شما به عنوان یک توسعه دهنده شناخته می شوید.
  5. سپس روی گزینه developer options”” ضربه بزنید.
  6. اکنون گزینه “”force4x MSAA را فعال کنید.
افزایش سرعت بازی از طریق تنظیمات گوشی

3- پاک کردن فایل های اضافی:

هر چقدر فایل های گوشی شما بیشتر باشد، سرعت اجرای برنامه ها و بازی ها کاهش می یابد و در مواقعی ممکن است گوشی شما هنگ کرده و کند عمل کند. شما می توانید با حذف کردن موارد اضافی در موبایل خود، باعث افزایش سرعت بازی شوید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ویرایش فایل pdf آنلاین رابخوانید.با طی مراحل زیر می توانید فایل های اضافی را حذف کنید:

  1. وارد “Settings” شوید.
  2. گزینه “About Phone” را انتخاب کنید.
  3. گزینه “Storage” را انتخاب می کنید.
  4. گزینه “Free Up Space” را انتخاب کنید.
  5. اکنون موارد و فایل هایی که مورد استفاده شما قرار نمی گیرد و فقط حافظه گوشی شما را پر کرده، انتخاب کنید.
  6. پس از انتخاب برنامه ها، روی گزینه “Free Up” ضربه بزنید.
  7. اکنون فایل های اضافی گوشی شما، حذف شده و باعث افزایش سرعت بازی می شود.
پاک کردن فایل های اضافی

4- استفاده از شبکه اینترنت پر سرعت:

استفاده کردن از یک شبکه اینترنت پر سرعت، می تواند در افزایش سرعت بازی های آنلاین، اثر بخش باشد. به دلیل اینکه دیتا موبایل هنگام بازی، دائما دریافت و ارسال می شود، در نتیجه سرعت اینترنت، می تواند تاثیر زیادی در افزایش سرعت بازی بگذارد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله حذف نرم افزار در ویندوز 10 رابخوانید.

مطالعه بیشتر
کاهش صدای بلند فن لپ تاپ | راهکار ها و روش های کم کردن صدای فن لپتاپ

معرفی اپلیکیشن های تقویت کننده

اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که تقویت کننده و افزایش سرعت بازی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

برنامه Game Booster – Speed Up Phone

Game Booster – Speed Up Phone، برنامه ای بسیار قدرتمند برای افزایش سرعت بازی شما است. Game Booster حافظه تلفن شما را آزاد می کند و برنامه های استفاده نشده را می بندد تا بهترین محیط را برای بازی اندروید شما ارائه دهد. این برنامه همچنین دارای “Mood Game” است که در آن می توانید محیط تلفن انتخاب شده را برای بازی خود اعمال کنید. Game Booster حافظه موبایل شما را آزاد می کند و تجربه بازی پر سرعتی را در اختیار شما قرار می دهد.

برنامه افزایش سرعت بازی و برنامه ها

این برنامه، برنامه افزایش سرعت بازی است و آن را می توانید به صورت رایگان استفاده کنید. این برنامه هیچ آگهی تبلیغاتی برای شما نشان نمی دهد و تنها برای سیستم های اندروید قابل استفاده است. این اپلیکیشن، برنامه های اضافی که در حال اجرا هستند ولی استفاده نمی شود را می بندد و با این کار، سرعت بازی بسیار افزایش پیدا می کند و با خیال راحت تری به بازی خود به خصوص بازی های آنلاین، ادامه می دهید. علاوه بر افزایش سرعت بازی، این اپلیکیشن، سرعت برنامه های دیگر را نیز افزایش می دهد. روند استفاده از این برنامه به این صورت است که شما برنامه مد نظر خود برای افزایش سرعت انتخاب می کنید، روی آن کلیک می کنید. بعد از این که این اپلیکیشن رم موبایل شما را خالی کرد، با سرعت بیشتری بازی می کنید.

مطالعه بیشتر
دلایل بوت نشدن سیستم چیست؟ + آموزش ترفندهای برطرف کردن “بوت نشدن ویندوز”

برنامه Game Booster 4x Faster

این نرم افزار، عملکرد و سرعت بازی را افزایش می دهد. البته در برخی گوشی ها، این نرم افزار به صورت پیش فرض نصب و در حال اجرا می باشد. این برنامه، اعلان ها را خاموش می کند و گوشی را بهینه سازی می کند. این روند باعث افزایش سرعت بازی می شود و همچنین از قطع بازی، جلوگیری می کند.

برنامه Game Booster 4x Faster

برنامه افزایش سرعت Super Clean-Master of Cleaner‏

این برنامه نیز یک تقویت کننده بازی بوده و برنامه تمیز کننده حرفه ای است که برای اندروید قابل استفاده است. این برنامه، فایل های غیر قابل استفاده را حذف کرده، حافظه را تقویت می کند، قابلیت قفل برنامه را دارد، CPU را خنک می کند، برنامه ها را مدیریت می کند، اعلان ها را پاک می کند، یک آنتی ویروس است و باتری را در حالت بهینه نگه داری می کند تا صرفه جویی شود. این برنامه پس از به روز رسانی، قابلیت های جذاب دیگری را به خود اضافه کرده است. مثل افزودن کارکرد تصویر زمینه و همچنین پیشرفت بهینه سازی و قابلیت تمیز کنندگی برای کاربران. همان طور که در بالا گفته شد، این نرم افزار قابلیت های فوق العاده جذابی دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

برنامه Total Cleaner Lite برای افزایش سرعت

Total Cleaner Lite، نرم افزاری است که باعث تقویت موبایل شما و همچنین تقویت نرم افزار ها و بازی های موجود در گوشی می شود. با نصب این برنامه و استفاده از آن، کارکرد موبایل خود را تقویت می کنید تا باعث بهینه سازی باتری شود. همچنین این برنامه فایل هایی که هیچ استفاده ای ندارند را پاک می کند و به برنامه ها و بازی های موبایلی، سرعت می بخشد.

برنامه Total Cleaner Lite برای افزایش سرعت

معرفی بازی هایی که نیاز به سرعت دارند

برخی بازی های موبایلی هستند که بسیار سنگین و پر حجم بوده و نیاز به سرعت دارند. بنابراین اگر قصد بازی کردن با همچین بازی های سنگینی را دارید، ترفند هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، می تواند بسیار مفید باشد و باعث افزایش سرعت بازی شما شود. برخی اپلیکیشن های معرفی شده، علاوه بر سرعت بخشیدن به بازی شما، کارایی های فوق العاده جذاب دیگری مانند بهینه سازی باتری، ویروس کشی، مدیریت برنامه ها و… را دارند که در عملکرد گوشی شما بسیار تاثیر گذار هستند. در ادامه برخی بازی های سنگین را معرفی می کنیم که برای بازی کردن با آن ها، استفاده از ترفند ها و روش های گفته شده در این مقاله، بسیار تاثیر گذار بوده و به آن ها سرعت می بخشد.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

بازی Marvel Future Revolution

یکی از بهترین بازی های رایگان گوشی است. این بازی یک بازی جنگی و هیجان انگیز پسرانه است که پیشنهاد می شود برای بازی کردن، از ترفند های افزایش سرعت بازی، استفاده کنید. بازی Dead Cells، بازی Telling Lies، بازی PUBG، بازی Alien Isolation، بازیMARVEL FutureRevolution، بازی Huntdown، جزو بهترین بازی های آیفون هستند که می توانید از اپلیکیشن های تقویت کننده برای بالا بردن سرعت گیم، استفاده کنید. از برنامه های اندرویدی که سنگین هستند و حجم بالایی داشته و نیاز به سرعت دارند، می توان به بازی های کال آف دیوتی موبایل، بازی فورتنایت، بازی پابجی موبایل، بازی کلش آف کلنز، بازی Among Us، بازی Harry Potter و… اشاره کرد که جزو بهترین بازی های اندروید به حساب می آید.

بنابراین در این دنیایی که تکنولوژی بسیار گسترده شده و همچنان شاهد پیشرفت های آن هستیم، انتظار می رود ترفند ها و روش های جدید تری به روز شوند که علاوه بر افزایش کارایی های گفته شده در این مقاله، بتواند نیاز های دیگر را برطرف کند.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با روش های بالا بردن سرعت گیم در گوشی آشنا شدید.همچنین از برنامه های تقویت کننده آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا می‌توان با ترفندهای خاصی سرعت بازی در گوشی اندروید را بالا برد؟

بله، روش‌های متعدد و البته ساده‌ای وجود دارد که شما می‌توانید عملکرد گوشی اندرویدی خود را تا حد زیادی ارتقاء دهید، برای مثلا اگر فایل‌های اضافی در گوشی خود را از طریق Storage پاک کنید، عملکرد گیمینگ گوشی بهتر خواهد شد و در این مقاله روش‌هایی این چنینی دیگری آورده شده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مطالعه بیشتر
بررسی مشخصات گوشی های سری A سامسونگ + معرفی بهترین گوشی سامسونگ سری A
اینترنت چقدر در سرعت بازی تاثیرگذارست؟

اگر از بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنید، سرعت اینترنت رابطه مستقیمی با اجرای روان و سریع بازی دارد پس قبل از هرچیزی بهترست اینترنت خود را بررسی کنید و سعی کنید از بهترین و پرسرعت‌ترین اینترنت استفاده کنید تا تجربه لذت‌بخش‎‌تری در گیم و بازی‌های آنلاین داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما

خرید لباس کودک از فروشگاه اینترنتی کیدلو

خرید لباس کودک و راهنمای آن در فروشگاه اینترنتی لباس کودک کیدلو

ست لباس بچه گانه و لباس کودک قیمت مناسب را می توانید از فروشگاه اینترنتی کیدلو تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید