پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403
تبلت ویندوزی

راهنمایی خرید تبلت ویندوزی

افرادی که برای اغلب کارهایشان از لپ تاپ شان استفاده می کنند، ممکن است پس از مدتی تصمیم به به خرید یک تبلت ویندوزی بگیرند. چرا که در تبلت های ویندوزی ما دیگر با مشکل وزن بالا و مشکلاتی از قبیل حمل و نقل دشوار لپ تاپ ها روبرو نیستیم.

ویندوز RT اولین سیستم عامل ویندوزی برای گوشی های هوشمند

استقبال بیش از پیش مردم از تبلت های اندرویدی و آی او اس، توجه شرکت های بزرگ تولید و عرضه کننده لپ تاپ ها را به حوزه تولید تبلت ها جلب کرده است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی را بخوانید.در ابتدای کار کمپانی مایکروسافت نسخه خاصی از ویندوز را تحت عنوان ویندوز RT روانه بازار کرد. این سیستم عامل مبتنی بر معماری پردازنده های ARM بود.در همان زمان بسیاری از برند های مطرح گوشی سازی هم تبلت هایی را با سیستم عامل ویندوز روانه بازار کردند. اما از آن جایی که این سیستم عامل، رقبای قدری همچون آیپد داشت، فرصت و شانسی برای موفقیت نیافت.

تبلت های SURFACE

مایکروسافت که تا آن زمان تجربه ساخت تبلت در سطح جهانی را نداشت، با معرفی تبلت هایی مبتنی بر ویندوز دسکتاپ موسوم به SURFACE، مسیر جدیدی را برای خود و همچنین فعالان این بازار ترسیم کرد.

تبلت های SURFACE

پس از آن برند هایی از قبیل ایسر، لنوو، ایسوس و… هم تصمیم به تولید تبلت های قدرتمند گرفتند تا دنیای تبلت ها شاهد یک پیشرفت چشمگیر باشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ استوک بخریم یا نه را بخوانید.

مطالعه بیشتر
خرید لپ تاپ های مناسب حسابداری به همراه قیمت

چرا تبلت ویندوزی بخریم؟

  • یکی از مهمترین دلایل برتری تبلت ها نسبت به لپ تاپ ها، قابلیت جابجایی آسان تر، وزن کمتر و صفحه نمایش لمسی شان می باشد. البته بسیاری از لپ تاپ های امروزی که به لپ تاپ های 1 in 2 معروف اند هم از صفحه نمایش لمسی بهره مند هستند.
  • برخی از تبلت های ویندوزی مجهز به قلم های لمسی هستند و این قابلیت می تواند یکی از دلایل برتری این تبلت ها نسبت به لپ تاپ های ویندوزی به شمار آید.
    با به همراه داشتن یک تبلت ویندوزی، همواره یک کتابخانه بزرگ همراه شما خواهد بود. از مزیت های دیگر تبلت های ویندوزی نسبت به لپ تاپ ها این است که مطالعه کتاب های الکترونیکی و مقالات علمی و فناوری در این تبلت ها راحت تر از لپ تاپ هاست.
تبلت ویندوزی

تبلت ویندوزی

بهره مندی تبلت ها از مجموعه عظیم و بسیار کاربردی مایکروسافت آفیس، یکی دیگر از برتری های محسوس تبلت های ویندوزی نسبت به سایر تبلت ها می باشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین سیستم کامپیوتر خانگی را بخوانید. تصور کنید برای یک قرار کاری مهم نیاز به گرد آوری مطالب و ارائه آن در قالب یک فایل پاور پوینت دارید! یک تبلت ویندوزی گزینه بسیار خوبی برای انجام کارهایی از این دست می باشد.

  • برتری دیگر تبلت های ویندوزی نسبت به لپ تاپ ها این است که اگر در دانشگاه و یا در محیط کار خود، نیاز به یادداشت برداری از موضوعی خاصی پیدا کردید، خیلی راحت و بی سر و صدا و بدون نیاز به فشردن دکمه های فیزیکی کیبورد لپ تاپ تان، می توانید مطالب را در تبلت ویندوزی خود تایپ نمایید. البته ناگفته نماند که در تبلت های ویندوزی شما می توانید از یک کیبورد فیزیکی هم بهره مند شوید.
  • تبلت های ویندوزی برای افرادی که اغلب اوقات در حال حرکت هستند بسیار مناسب هستند.
مطالعه بیشتر
بهترین لپ تاپ های مهندسی ( آذر 1401)

معرفی بهترین تبلت های ویندوزی

وقتی صحبت از خرید تبلت ویندوزی به میان می آید، این سوال در ذهن مخاطبین نقش می بندد که اگر قصد خرید یک تبلت را داشته باشیم، بهترین تبلت های ویندوزی در بازار کدامند؟

ما در ادامه به معرفی و بررسی چند نمونه از تبلت های ویندوزی مطرح بازار خواهیم پرداخت:

1- تبلت مایکروسافت Surface Pro X

1- تبلت مایکروسافت Surface Pro X

این تبلت را می توان جزو پیشگامان تبلت های مبتنی بر پردازنده ARM دانست. در این تبلت امکان نصب برنامه های 32 بیتی ویندوز در محیط شبیه سازی شده بر بستر ARM64 وجود دارد.این تبلت فوق باریک فقط 5.3 میلی متر ضخامت دارد و باریک ترین تبلت مايکروسافت می باشد.سایز صفحه نمایش این تبلت 13 اینچی و دارای چگالی پیکسلی 267 و نسبت 3 به 2 می باشد. همچنین پشتیبانی از سیم کارت و قلم لمسی هم در این تبلت به چشم می خورد.قابلیت پشتیبانی از کیبورد هم از دیگر مشخصه های این تبلت می باشد. در تبلت Surface Pro X، دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی برای تماس های ویدئویی در دسترس است.

2- تبلت مایکروسافت Surface pro 7

بدون شک غول مرحله آخر تبلت های مایکروسافت، Surface Pro 7 می باشد. ترکیبی زیبا و هماهنگ از راحتی تبلت و قدرت لپ تاپ؛ صفحه نمایش 12.3 اینچی درخشان با چگالی پیکسلی 267 پیکسل بر اینچ و بهره مندی از قلم لمسی از مشخصات این تبلت می باشند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ های لمسی 2022 را بخوانید.

پردازنده گرافیکی تبلت مایکروسافت Surface pro 7

مضاف بر این، پردازنده گرافیکی iris و پردازنده قدرتمند سری i core اینتل، همه و همه نشان از این دارد که با تبلتی در حد و اندازه لپ تاپ های قدرتمند امروزی مواجه هستیم. این به آن معنی است که امکان اجرای نرم افزارهای بی نظیر ویندوزی مثل فتوشاپ، کورل، تری دی مکس و… در این تبلت وجود دارد.

 تبلت ویندوزی مایکروسافت

CPU و RAM تبلت مایکروسافت Surface pro 7

قلب تپنده این تبلت، پردازنده قدرتمند Core i7 اینتل به همراه رم 16 گیگابایتی LPDDR4x می باشد. مشخصاتی که حتی برای کامپیوترهای رومیزی هم بسیار قدرتمند به حساب می آیند. همچنین برای قسمت CPU و RAM دو انتخاب دیگر نیز موجود می باشد که به ترتیب پردازنده Core i3 و Core i5 و حافظه رم 4 و 8 گیگابایتی می باشند.

مطالعه بیشتر
بدون شارژر لپ تاپتان را شارژ کنید! - استفاده از شارژر لپ تاپ دیگر

حافظه داخلی تبلت مایکروسافت Surface pro 7

حافظه داخلی Surface Pro 7 در 4 ظرفیت 128، 256، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی در دسترس می باشد. همچنین این تبلت دارای دو دوربین پشتی و سلفی هم می باشد. دوام باطری این تبلت ویندوزی، 12 ساعت اعلام شده است که زمان قابل توجهی می باشد.

تبلت های ویندوزی در مسیر پیشرفت…

در مقاله امروز مبیت مگ به تبلت ها و مشخصات آنها پرداختیم. تبلت هایی که شما را در انجام کارهای نیمه سنگین و سنگین تنها نمی گذارند و مطمئنا از انتخاب آنها پشیمان نخواهید شد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمایی خرید تبلت ویندوزی آشنا شدید.همچنین از مشخصات و نکات خرید آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید