جمعه , 31 فروردین 1403
اپل واچ سری 3

مهم‌ترین امکانات جدید اپل واچ 3؛ آیا گجت پوشیدنی جدید اپل ارزش قیمت آن را دارد؟

سری سوم از انواع ساعت هوشمند اپل واچ چندی پیش همراه آیفون‌های جدید رونمایی شد و از نظر به‌روزرسانی سخت‌افزاری، جهش‌های به مراتب بزرگ‌تری نسبت به اسمارت واچ های قبلی این شرکت داشت. با عرضه‌ نسخه سوم این ساعت هوشمند، اپل سری دوم گجت پوشیدنی خود را از خط تولید خارج کرد و مشتریان تنها بین اپل واچ سری اول و ساعت هوشمند اپل واچ 3 حق انتخاب خواهند داشت. قیمت ساعت اپل واچ 3 به مراتب‌ بیشتر از دیگر گزینه‌های موجود می‌باشد، همین فاکتور شاید خرید ساعت اپل واچ سری اول را انتخابی دور از تصور به حساب نیاورد.

حالا کسانی که قصد خرید ساعت هوشمند را دارند، کدام مدل از سری اپل واچ برای آن‌ها گزینه بهتری محسوب می‌شود؟

سرعت

بازارگرمی اصلی کوپرتینویی‌ها برای ساعت هوشمند اپل واچ 3 حول قابلیت اتصال LTE بوده که قابل درک است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین پاوربانک وایرلس را بخوانید.هر چند که استفاده از قابلیت مذکور هنوز در کشور ما میسر نیست اما ویژگی‌ای که ساعت مچی‌ شما را بدون وجود وای-فای یا آیفون‌تان در اطراف آن همواره به اینترنت وصل کند حتی می‌تواند فاکتور بسیار مهمی برای خرید ساعت هوشمند نیز محسوب شود؛ اما به نظر می‌رسد این مهم‌ترین قابلیت تازه‌ سری سوم اپل واچ نیست.

مهم‌ترین قابلیت جدید ساعت اپل واچ 3 یا Apple Watch Series 3 سرعت پردازش آن می‌باشد. اپل واچ 2 و پردازنده‌ دو هسته‌ای S2 با تمام سرعتش، به گرد پای اپل واچ 3 که به پردازنده‌ دو هسته‌ای S3 مجهز شده و 70% سریع‌تر از S2 است هم نمی‌رسد.

سرعت اپل واچ

یک تراشه‌ جدید و مخصوص برای اتصالات بی‌سیم نیز اضافه شده که اپل اسمش را W2 گذاشته است. W2 که هم از وای-فای و هم از بلوتوث پشتیبانی می‌کند؛ کارایی وای-فای را 85% افزایش می‌دهد و مصرف باتری وای-فای و بلوتوث را هم 50% پایین می‌آورد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین سه پایه های دوربین را بخوانید.

مطالعه بیشتر
گجت پوشیدنی چیست؟ + معرفی بهترین گجت های پوشیدنی سال 2023

ساعت هوشمند اپل واچ 3

این‌طور بگوییم که اگر قبلا با انواع ساعت اپل واچ کار کرده‌اید و سرعت بارگذاری و کند بودنش خیلی رضایت بخش نبوده، پس حتما سری سوم اپل واچ را امتحان کنید! بهبود خیلی زیاد و ملموسی را در این زمینه مشاهده خواهید کرد.

ساعت Apple Watch 3

اپل واچ 3 نه تنها رابط کاربری خیلی پر زرق و برقی دارد، بلکه اپلیکیشن‌ها هم در کسری از ثانیه باز می‌شوند؛ به گونه‌ای که کار کردن با این اسمارت واچ برای شما لذت‌بخش خواهد بود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله استریم چیست را بخوانید. طرفداران سرسخت اپل که تجربه کار با دو نسل قبلی را داشته‌اند، هنگام استفاده از ساعت Apple Watch 3 به شدت مجذوب همراهی یک نرم‌افزار بهینه در کنار سخت‌افزار قدرتمند می‌شوند.

LTE

درست است که بهره‌مندی از این قابلیت بزرگ و جدید اپل 3 در کشور ما مقدور نیست، اما بررسی آن خالی از لطف نخواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، LTE قاعده‌ بازی را عوض کرده و مقدار زیادی از فروش آن به خاطر همین قابلیت کاربردى خواهد بود! این مهم که کاربر بتواند آیفون‌ خود را درون ماشین‌اش بگذارد، به پیاده‌روى برود و ارتباط مخابراتی همچنان برقرار باشد یا اگر شارژ اسمارت‌فون به هنگام کار با ساعت هوشمند تمام شود و هنوز توانایی برقراری تماس‌های اضظراری وجود داشته باشد، احساس خیلی خوبی‌ برای یک کاربر به همراه خواهد داشت.

ویژگی‌ای که موجب شود کاربر بدون نیاز به آیفون، به هنگام ورزش از قابلیت‌های واچ استفاده کند از کاربردهای خیلی خوب آن به حساب می‌آید؛ چون اکثر دارندگان این ساعت‌ها برای مدیریت تناسب اندام از آن استفاده می‌کنند. اما تمام راهکار‌های اپل برای ایجاد یک محیط یکپارچه جهت نیاز کم‌تر ساعت هوشمند خود به گوشی بوده است؟ خیر.

LTE

Apple Watch series 3

قابلیت آنلاین گوش دادن به موسیقی و اپلیکیشن جدید رادیو را در نسخه‌ بتای watchOS 4.1 هم بررسی شده که هر دو عملکرد خیره‌ کننده‌ای داشته‌اند. کاربران می‌توانند بررسی کم و کیف پیاده‌روی‌ خود را نیز با اپلیکیشن Nike Run Club Plus که از GPS کمک می‌گیرد پیگیری کنند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  بهترین مانیتور های خمیده برای گیم را بخوانید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید ماوس گیمینگ + مقایسه و بررسی ماوس سیم دار و بی سیم(وایرلس) + معرفی بهترین ماوس مخصوص بازی

حافظه 16 گیگابایتی

تمام مدل‌های دارای قابلیت LTE واچ 3، 16 گیگابایت حافظه‌ داخلی دارند که دو برابر حافظه داخلی مدل‌های بدون LTE وسری اول است. داشتن حافظه‌ بیشتر برای گوش دادن آفلاین موسیقی به کار می‌آید.

پخش موزیک آنلاین و رادیو

نسخه‌ بتای سیستم‌عامل watchOS 4.1 اپلیکیشن موزیک آپدیت‌شده‌ و یک اپلیکیشن رادیوی جدید به همراه خود دارد. مخصوصا این قابلیت‌ها برای کسانی که به طور مداوم ورزش می‌کنند از جذابیت دو چندانی برای آن‌ها برخوردار است.

Siri حرف می‌زند

شاید داشتن صدای دستیار صوتی Siri روی کاغذ چیز خیلی خاصی به نظر نیاید، اما به نظر متخصصین، ویژگی جدید سیری بر روی ساعت‌ هوشمند اپل 3، آن را فعال‌تر و مفیدتر کرده است و ضمنا بیشتر به نسخه‌ کامل روی iOS شبیه‌ می‌باشد.

بند ساعت اپل واچ Sport Loop

از دلایل انتخاب بند Sport Loop و مزایای آن نسبت به بندهای رسمی می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

بند ساعت اپل واچ Sport Loop

واچ فیس Explorer

کسانی که اپل مجهز به LTE می‌خرند به طور انحصاری به واچ فیس Explorer دسترسی خواهند داشت.

  • راحت باز و بسته می‌شود.
  • نسبت به بندهای اسپورت fluoroelastomer فضای بیشتری برای تنفس پوست دارند.
  • بعد از خیس شده سریعا حالت مرطوب خود را از دست می‌دهد.

قابلیت‌های اضافی برگرفته از اپل واچ 2

  • صفحه‌ دوبرابر روشن‌تر (1000 نیت)
  • ضد آب تا عمق پنجاه متری
  • GPS (و GLONASS در سری سوم)
  • پشت بدنه از جنس سرامیک (فقط در نسخه‌ی LTE)

کدام ویژگی‌ها یا مشکلات ساعت اپل واچ 3 خیلی به مذاق کاربران خوش نیامده؟

مشکلات برقراری ارتباط LTE

برخی انتقادهای اولیه به واچ 3 در مورد ارتباط نامنظم یا ضعیف LTE وجود دارد. اپل گزارشاتی مبنی بر وجود مشکلات متعددی در بخش برقراری با دریافت تماس تلفی داشته است.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید ماوس بی سیم را بخوانید.

مشکلات برقراری ارتباط LTE

مشکلات LTE اپل واچ 3

در این اواخر اپل نیز نسخه‌ watchOS 4.0.1 را منتشر کرده است تا مشکلات ارتباط LTE را در ساعت 3 برطرف کند. این به‌روزرسانی احتمالا قسمتی از مشکلات را حل خواهد کرد اما به نظر می‌رسد برخی ایرادها هنوز هم به هنگام استفاده از سیم‌کارت‌های اپراتورهای نا‌آشنا با این دستگاه وجود دارد.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra - با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

کوک دیجیتال قرمز

Digital Crown قرمز اپل واچ 3 برای ایجاد تمایز بین مدل‌های LTEدار و فاقد آن می‌باشد. وجود همچین وجه تمایزی شاید به مذاق تمام کاربران اپل واچ خوش نیاید.

پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث فقط برای نسخه‌های LTE

پشتیبانی اپل واچ از اپ‌ها همواره با کمبودها و اتخاذ سیاست‌های عجیب اپل روبه‌رو بوده است.عجیب نیست که در حال حاضر اکثر اپ‌های App Store از قابلیت اتصال LTE پشتیبانی و بهره‌برداری نمی‌کنند.

عمر باتری اپل واچ 3 هنگام استفاده از LTE

عمر باتری در هنگام استفاده از LTE برای تماس تلفنی به شکل قابل‌ انتظاری ضعیف است. اپل ذکر کرده که در مواقع تماس تلفنی شارژ باتری فقط یک ساعت دوام می‌آورد.از سویی دیگر؛ تماس‌های تلفنی و به طور کلی استفاده از LTE با ساعت زیاد نیست. مثل نمک برای خوشمزه‌تر کردن غذا. مقدار کمش خوب است، اما زیادش فقط غذا را خراب می‌کند!

عمر باتری اپل واچ 3 هنگام استفاده از LTE

جمع‌بندی

اپل سری 3 همان چیزی‌ است همیشه سعی می‌کرد باشد. اگر علاقه‌مندید به خرید ساعت هوشمند که هم برای ورزش به کارتان بیاید و علاوه بر آن قابلیت‌های متفاوتی هم داشته باشد اپل گزینه‌ مناسب شماست. سرعت اپل واچ 3 به لطف سخت‌افزار قدرتمند آن می‌تواند شک و تردید را در انتخاب آن برطرف کند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با اپل واچ 3 آشنا شدید. همچنین از مهمترین امکانات آن آشنا شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید