جمعه , 31 فروردین 1403

قیمت و مشخصات گلکسی A53 سامسونگ 5G؛ پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در سراسر جهان

تقریبا همه ما با گوشی‌های سری A سامسونگ و محبوبیت آن‌ها در سراسر جهان آشنا هستیم. خانواده‌ای پرطرفدار که به دلیل عرضه قابلیت‌های منحصر به فرد در کنار قیمت استثنایی خود به شهرت رسیده است. هدف سامسونگ از ارائه گوشی‌های سری A، رفع نیاز افرادی است که به دنبال یک گوشی با قابلیت‌های خوب هستند اما توانایی پرداخت هزینه‌های بالا را ندارند. گلکسی A53 یکی از اعضای پرفروش این خانواده است که در کنار قیمت مناسب خود، ویژگی‌های بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

طراحی و کیفیت ساخت

برای طراحی و ظاهر گوشی گلکسی A53 نمی‌توان تفاوت فاحشی بین آن و گوشی‌های گلکسی A52 یا A52s شاهد بود. با وزن 189 گرمی خود در دسته گوشی‌های میان رده سامسونگ قرار دارد که در استفاده‌های طولانی‌مدت فشاری انگشتان و مچ دست شما را تهدید نخواهد کرد. در ساخت قاب پشتی دستگاه از پلاستیک مات استفاده شده است و پلاستیک براق در قسمت فریم آن دیده می‌شود. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش تنها در لبه پایینی کمی قطور است و در سه لبه دیگر متعادل دیده می‌شوند. برای محافظت از صفحه‌نمایش از لایه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده کرده‌اند.

این گوشی پرفروش را در ابعاد 159.6 در 74.8 در 8.1 میلی‌متر طراحی کرده‌اند که تنها نسبت به نسل قبلی خود به اندازه 0.3 میلی‌متر باریک‌تر شده است. همچنین این گوشی نسبت به گلکسی A52 انحنای کم‌تری در سطح قاب پشتی و صفحه‌نمایش خود دارد. این محصول سامسونگ به دلیل برخورداری از گواهینامه IP67 تا حد زیادی در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. در قاب پشتی گوشی Galaxy A53 یک ماژول مستطیل شکل برای قرارگیری چهار دوربین دیده می‌شود که به A52 بسیار شباهت دارد و تنها بیرون‌زدگی آن به اندازه 0.2 کاهش پیدا کرده است. در این گوشی دیگر خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیست و در لبه پایینی تنها یک درگاه USB 2.0 Type-C قرار داده شده است.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین گوشی برای فیلمبرداری + بررسی برترین محصولات 2022

گلکسی A53 5G سامسونگ 128 رم 6

صفحه‌نمایش

در بخش نمایشگر گوشی گلکسی A53 ما شاهد بهترین نمایشگرها در بین گوشی‌های میان رده هستیم. این نمایشگر یک پنل با اندازه 6.5 اینچ با فناوری سوپر امولد را شامل می‌شود که قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل است. تراکم پیکسلی در هر اینچ نمایشگر برابر با 405 پیکسل بر اینچ است. تصاویر با نرخ 120 هرتز تازه‌سازی می‌شوند و نسبتی برابر با 20:9 دارند. اگرچه بین پنل گلکسی A53 با نسل قبلی هیچ تفاوتی وجود ندارد؛ اما می‌تواند مورد رضایت بسیاری از کاربران باشد. می‌توان گفت قابلیت‌هایی که نمایشگر دارد با توجه به قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A53 در نوع خود بهترین هستند.

نکته‌ای که در مورد این صفحه‌نمایش وجود دارد، عدم تطبیق‌پذیری خودکار آن بین حالت‌های تازه‌سازی است و شما می‌توانید به صورت دستی آن را در یکی از دو حالت 60 و 120 هرتز تنظیم کنید. می‌دانید که با نرخ نوسازی 120 هرتز میزان مصرف انرژی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. از دیگر قابلیت‌های مثبت صفحه‌نمایش می‌توان به حداکثر روشنایی 800 نیتی آن اشاره کرد که به شما اجازه استفاده از گوشی موبایل در زیر تابش مستقیم نور خورشید را می‌دهد.

گلکسی A53 5G سامسونگ 128 رم 8

سخت‌افزار

برای قلب تپنده این میان رده پرفروش از تراشه اگزینوس 1280 استفاده کرده‌اند و دیگر از مدل‌های اسنپدراگون خبری نیست. این تراشه، دو هسته Cortex A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز را شامل می‌شود. نکته عجیب این‌که این تراشه در گوشی گلکسی A33 نیز مورداستفاده قرار گرفته است. برای پردازش‌های گرافیکی در کنار این پردازنده مرکزی از GPU مدل Mali-G68 ساخت شرکت Arm استفاده کرده‌اند. اگزینوس 1280 از اتصال به باندهای شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تخصصی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

شما می‌توانید بیشتر بازی‌ها را با کمک این گوشی انجام دهید، اما تجربه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد کمی متفاوت‌تر از گلکسی A33 است. یکی از نکات مثبت این تراشه 5 نانومتری این است که در مقابل داغ شدن بیش از اندازه مقاومت خوبی دارد و می‌تواند مقدار حرارت را تا حد زیادی کنترل کند. سامسونگ این گوشی را در سه نسخه زیر ازنظر حافظه داخلی و رم عرضه کرده است که شما در صورت نیاز می‌توانید حافظه آن را از طریق کارت میکرو اس دی ارتقاء دهید:

  • رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت
  • رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایت
  • رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت

رابط کاربری و نرم‌افزار

سامسونگ گوشی گلکسی A53 خود را با رابط کاربری One UI 4.1 و سیستم‌عامل اندروید 12 راه‌اندازی کرده است که تنها تفاوت‌های جزئی با نسخه 4 رابط کاربری One UI دارد. در نسخه قبلی این رابط کاربری ما شاهد قابلیت RAM پلاس بودیم که در آن کاربر می‌توانست مقدار 4 گیگابایت از حافظه گوشی را به عنوان یک رم اضافه مورداستفاده قرار دهد. در حالی که در نسخه 4.1 امکان انتخاب این رم بین مقدارهای 2، 4، 6 و 8 گیگابایت وجود دارد. از دیگر قابلیت‌های جدید این رابط کاربری می‌توان به Smart Widgets اشاره کرد که امکان ادغام چند ویجت را فراهم می‌کند. این قابلیت شبیه به Smart Stacks در گوشی‌های اپل است.

دوربین

در ماژول مستطیل شکل قاب پشتی چهار لنز دیده می‌شود که ترکیب آن هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد. دوربین اصلی یک لنز 64 مگا پیکسلی با قابلیت لرزش گیر اپتیکال، فوکوس خودکار PDAF و سنسور 1/1.7 اینچ است. در کنار این دوربین اصلی ما شاهد لنزهای اولتراواید 12 مگا پیکسلی، ماکرو 5 مگا پیکسلی، لنز عمق سنجی 5 مگا پیکسلی هستیم. دوربین اصلی توانایی ثبت تصاویر با کیفیت بسیار بالا را دارد به‌خصوص اگر شرایط نوری مناسب باشد شما می‌توانید عکس‌های دقیق با جزئیات زیاد را ثبت کنید. کنتراست و طیف رنگی عکس‌های ثبت‌شده بسیار مناسب هستند. تنها در محیط‌های کم‌نور و تاریک می‌توان گفت که عکس‌ها در بخش جزئیاتشان چندان ایده‌ال نخواهند بود. عملکرد دوربین اولترا واید در محیط‌هایی با نور مناسب قابل‌قبول بوده و در مورد دوربین‌های تشخیص عمق و ماکرو نمی‌توان شاهد عملکردی مناسب بود.

مطالعه بیشتر
بررسی بهترین گوشی های موبایل اچ تی سی + تاریخچه و مشخصات آن ها

گلکسی A53 5G سامسونگ 256 رم 8

دوربین سلفی گوشی که در حفره‌ای در جلوی نمایشگر قرار گرفته است یک لنز با کیفیت 32 مگا پیکسل و سنسور 1/ 2.8 است. دوربین سلفی توانایی ثبت عکس‌هایی با جزئیات کافی را دارد که در شرایط نوری ضعیف با کمی نویز همراه خواهند بود. عملکرد قابلیت HDR دوربین سلفی در حد قابل قبولی است.

باتری

تأمین نیروی موردنیاز گلکسی A53 توسط یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر صورت می‌گیرد که تنها به اندازه 500 میلی‌آمپر نسبت به نسل قبلی خود افزایش ظرفیت داشته است. در روزهایی که کارهای زیادی برای انجام دادن هست، باتری گوشی می‌تواند نهایت تا یک روز شارژ را نگه دارد که در روزهای معمولی این مقدار به یک روز و نیم افزایش خواهد یافت. یک شارژر سریع 25 واتی وظیفه تأمین نیروی باتری را به عهده دارد که یک ساعت و نیم پر شدن کامل باتری زمان می‌برد.

سخن آخر

با توجه به آنچه در این مطلب گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که گلکسی A53 یک میان رده همه چیز تمام است که می‌تواند نیازهای کاربران خود را تا حد زیادی برآورده کند. برای آگاهی از قیمت گوشی سامسونگ می‌توانید به سایت فروشگاه گوشی شاپ سری بزنید و سفارش خود را ثبت کنید. گوشی شاپ یک فروشگاه آنلاین معتبر است که به دلیل برخورداری از نماد اعتماد الکترونیک نیازی نیست در مورد کیفیت محصولات آن نگرانی داشته باشید. اگر برای گوشی موردنظر خود به دنبال لوازم جانبی مانند قاب، شارژر، گلس و موارد دیگر هستید، گوشی‌ شاپ می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

مطالعه بیشتر
آموزش و بررسی روش های بالا بردن سرعت گیم در گوشی + معرفی برنامه های تقویت کننده

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید