چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403
خرید بهترین جارو برقی رباتیک

راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

جاروبرقی رباتیک وسیله ای است که به طور خودکار و برنامه ریزی شده، عملیات نظافت تمامی نقاط منزل را انجام می دهد. مسلما نحوه عملکرد جاروبرقی هوشمند با جاروبرقی معمولی فرق دارد. اما از طرفی استفاده از جاروبرقی هوشمند، فعالیت نظافت را برای بسیاری از افراد آسان کرده است. راهنمای خرید اصولی به شما کمک می کند تا بتوانید در تهیه این وسیله، هوشمندانه عمل کنید. امروزه خرید اینترنتی جارو برقی رباتیک در میان بسیاری از افراد رایج است. تنها کافی است با اطلاعات دقیقی که از محصول مورد نظر به دست می آورید، جهت خرید بهترین و با کیفیت ترین آن اقدام نمایید. اگر شما جز افرادی هستید که مصمم به خرید این محصول هستید، با ما همراه باشید تا شما را با نحوه کارکرد و موارد مهم تاثیر گذار جهت خرید آن آشنا کنیم.


فهرست مطالب


معرفی 3 مزیت استفاده از جارو برقی رباتیک

جاروبرقی‌ هوشمند یکی از بهترین جاروبرقی‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر برای تمیزکاری منزل خود از این جاروبرقی استفاده می‌کنید به‌راحتی می‌توانید استراحت کرده و به بقیه کارهای خود رسیدگی کنید. جاروبرقی‌ کاربردی هوشمند مزایایی دارد، این مزایا شامل:

1- جاروبرقی رباتیک همه نقاط منزل حتی ریزترین نقاط را می‌تواند به‌خوبی تمیز کند.
2- این نوع جاروبرقی شاید در ظاهر کوچک باشد؛ اما کارکرد فوق‌العاده‌ای دارد.
3- جاروبرقی هوشمند به دلیل اینکه ظاهر کوچکی دارند می‌توانند زیر مبل‌ها را هم بدون اینکه کنار بکشید تمیز کند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید تلویزیون شیائومی + آشنایی با ویژگیهای تلویزیون اولد شفاف شیائومی از نگاه نزدیک‌تر

جارو برقی رباتیک چقدر تمیز می کند؟

قبل از خرید ممکن است سوالاتی در زمینه چگونگی عملکرد این محصول در ذهن خریدار به وجود بیاید. در این مواقع حتما از منابع اطلاعاتی مختلف برای آشنایی بیشتر جهت خرید آن کمک بگیرید. اگر چه نحوه نظافت جاروبرقی هوشمند با جارو برقی معمولی تفاوت دارد، اما آن چیزی که در نظر خریدار با اهمیت جلوه می کند، مربوط به قدرت مکش آن است.

 خرید بهترین جارو برقی رباتیک

البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید جارو شارژی ایستاده و خانگی را بخوانید. در پاسخگویی به این سوال باید بگوییم که بعضی جاروبرقی های رباتیک کف پارکت یا موکت را تمیز می کنند و قدرت بعضی مدل های دیگر در نظافت فرش است.

جارو برقی رباتیک چگونه کار می کند؟

اگر می خواهید با نحوه کار کردن جارو برقی هوشمند آشنا شوید باید درباره ساختار و نحوه مکش آن اطلاعات کسب نمایید. در ابتدا باید بدانید که برس های کناری این محصول باعث می شود که گرد و غبار روی زمین به سمت برس اصلی هدایت شود. لاستیک های غلتان موجود در جارو برقی، گرد و غبارها را جمع آوری کرده و در نهایت از طریق ورودی هوا به داخل مخزن می کشند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید چای ساز بوش را بخوانید.

جارو برقی رباتیک چقدر شارژ نگه می دارد؟

یکی از دغدغه های اصلی خریداران، در مورد طول مدت شارژ این محصول است. تجربه بسیاری از استفاده کنندگان این محصول، گویای این مورد است که جارو برقی هوشمند به مدت 1 ساعت می تواند شارژ نگه دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید چای ساز فکر را بخوانید.

ناگفته نماند که طراحی پیشرفته بعضی جاروبرقی های هوشمند به گونه ای است که بعد از اتمام شارژ، خودشان به سمت منبع تغذیه جهت فعالیت مجدد می روند.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید گوشت کوب برقی + نکات قابل توجه در حین خرید گوشت کوب برقی چیست؟

آیا جارو برقی رباتیک، فرش را هم تمیز می کند؟

دغدغه اصلی بسیاری از خریداران هنگام تهیه این محصول هوشمند این است که آیا جارو برقی رباتیک قابلیت نظافت فرش را هم دارد یا خیر؟ در پاسخگویی به این سوال باید بگوییم: بله اما نه در همه موارد.

  • بعضی مدل های جارو برقی هوشمند، گرد و غبار را از پارکت اتاق به راحتی جمع آوری می کنند.
  • مدل های متفاوتی از جاروبرقی های رباتیک وجود دارند که تنها برای نظافت فرش ها به کار می روند.

نکاتی که باید پیش از خرید جارو برقی هوشمند بدانید

اگر قصد خرید جارو برقی هوشمند را دارید باید قبل از خرید آن، چندین نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید یک خرید مناسب و مطلوبی داشته باشید. در خرید جاروبرقی باید به نحوه کارکرد آن فکر کنید اگر این موضوع را موردتوجه خود قرار دهید می‌توانید تأثیر زیادی بر خرید جاروبرقی داشته باشید.

این بخش از مقاله را به نکات کاربردی در زمان خرید جارو برقی هوشمند اختصاص می‌دهیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید لذت خرید جاروبرقی رباتیک با امکانات ایده‌آل و متناسب با نیازهایتان را تجربه کنید. چند نکات طلایی خرید جاروبرقی هوشمند عبارت‌اند از:

1- وجود حسگرها در جارو برقی

بهترین ویژگی یک جاروبرقی رباتیک می‌تواند وجود حسگر در آن باشد. جاروبرقی هوشمند باید بتواند در طول مسیر همه اشیا و موانع را مورد تشخیص قرار دهد.

ممکن است با خود بگویید این کار چطور امکان دارد؟ وجود حسگرها این امکان را به جاروبرقی می‌دهد که موانع را تشخیص دهد.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ 2023

2- کنترل کردن جاروبرقی از راه دور

جارو برقی‌های هوشمند همان طور که از اسمشان پیداست به طور هوشمندانه کار می‌کنند، یعنی توسط یک سیستمی مدیریت و کنترل می‌شوند. شما با استفاده از وای فای می‌توانید به سیستم هوشمند جاروبرقی دسترسی و از راه دور آن را کنترل کنید. برخی از جاروبرقی‌های رباتیک، فقط امکان کنترل از راه دور را دارند، اما در انتخاب جاروبرقی رباتیک، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که امکان برنامه ریزی خودکار را هم داشته باشد.بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: بررسی ویژگی های زودپز روگازی

3- قدرت بالای مکش

یکی از نکات مهم در انتخاب جارو برقی، قدرت مکش آن است. زمانی که جاروبرقی از نظر مکش قدرت بالایی داشته باشد می‌تواند سطوح را به‌راحتی تمیز کند. پس لازم است این نکته را هم در خرید جاروبرقی هوشمند در اولویت قرار دهید.

4- کیفیت برس جارو برقی

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک می‌تواند کیفیت برس‌های جارو باشد. برای تمیزکردن حاشیه‌های خانه بهتر است از برس‌هایی استفاده کنید که کیفیت خوبی داشته باشند.

5- طول عمر باتری

مصرف انرژی در جارو برقی هم جزء مواردی است که باید در خریدکردن به آن توجه کنید. اگر یک جاروبرقی توانایی کارکرد بالایی داشته باشد کمتر به شارژ کردن نیاز پیدا می‌کند و همین موضوع باعث افزایش طول عمر باتری و صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود. پس اگر قصد خرید جاروبرقی رباتیک دارید این نکته را هم به لیست اولویت‌های خرید اضافه کنید.

6- امکان زمان‌بندی فعالیت جارو برقی

یکی از بهترین ویژگی که می‌توان برای خرید جارو برقی رباتیک گفت، امکان زمان‌بندی فعالیت جاروبرقی است. از مزیت‌های کالاهای هوشمند می‌توان به برنامه‌ریزی‌کردن توسط سیستم هوشمند اشاره کرد. این موضوع ممکن است کمی برای شما نامفهوم باشد، اما اصلاً نگران نباشید هدف ما، کمک کردن به شما در خرید جاروبرقی هوشمند است.

برای توضیح بهتر حالت زمان‌بندی جاروبرقی از یک مثال ساده استفاده می‌کنیم؛ بر فرض مثال ممکن است شما برخی از ساعات روز را در منزل حضور نداشته باشید و بخواهید که منزل شما تمیز باشد، در این صورت می‌توانید سیستم هوشمند جاروبرقی را طوری تنظیم کنید که در زمان حضور نداشتن شما سطوح مختلف خانه را تمیز کند.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید کولر گازی (پرقدرت) در سال 2023 + بررسی عوامل موثر در تعیین ظرفیت کولرگازی

7- کیفیت بالای فیلتر

در خرید جارو برقی‌های هوشمند حتماً ویژگی کیفیت فیلترهای جارو را در نظر بگیرید. یکی از اجزای مهم و اصلی جاروبرقی‌ها فیلترهای موجود در آن‌هاست. برخی از افراد ممکن است، دچار بیماری‌های آسم یا به موادی حساس باشند در این صورت حتماً باید از جاروبرقی‌هایی استفاده کنید که فیلتر آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

برای انتخاب یک فیلتر مناسب و با کیفیت می‌توانید از فیلترهای هپا استفاده کنید. فیلترهای هپا راندمان بالایی دارند و می‌توانند گردوخاک موجود در سطوح مختلف را تا 99.7% پاکسازی کنند. این‌گونه فیلترهای جاروبرقی قابلیت جمع‌آوری ذرات ریز را دارند.

8- ارتفاع و نوع چرخ‌های جاروبرقی

برخی از سطوح دارای ارتفاع بلندی هستند. برای این گونه سطوح باید از جارو برقی‌های رباتیک استفاده کنید که دارای چرخ‌های بزرگ‌تری هستند. اگر سطح منزل شما خالی از فرش است، می‌توانید جاروبرقی‌هایی را انتخاب کنید که چرخ‌های کوچک‌تری دارند و برای سطوح بدون فرش مناسب هستند.

آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

  1. قدرت مکش بالا:

اولین سوالی که هنگام خرید باید از فروشنده بپرسید در مورد قدرت مکش جارو برقی هوشمند است. مسلما کیفیت این محصول با قدرت مکش بالای آن مشخص می شود. قدرت مکش جارو برقی هوشمند 400 تا 600 پاسکال در نظر گرفته شده است.

  1. ابعاد:

حتما قبل از خرید به سایز و ابعاد بدنه این محصول توجه نمایید و آن محصولی را جهت خرید انتخاب نمایید که از سایز مناسبی برخوردار باشد. معمولا جارو برقی هوشمندی که سایز کوچک تری دارد به راحتی از میان وسایل و زیر مبل عبور می کند و نظافت محیط را بهتر انجام می دهد.

  1. قابلیت برنامه ریزی جهت نظافت خودکار:
مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید ماشین ظرف شویی بوش 2022

اگر شما قصد خرید جارو برقی هوشمند را دارید، باید به این نکته توجه نمایید که آیا این محصول مجهز به سیستم برنامه ریزی جهت نظافت روزانه است یا خیر؟ سیستم برنامه ریزی این محصول به شما این امکان را می دهد که تعداد روزهای نظافت در هفته را مشخص کنید و در برنامه جارو برقی هوشمند ثبت نمایید.

  1. مدل:

همانطور که می دانیم جارو برقی های هوشمند انواع مختلفی دارند و از قدرت مکش متفاوتی در نظافت برخوردار هستند. به عنوان مثال ممکن است شما محصولی را خریداری نمایید که قدرت مکش آن در جاروکشی فرش با موکت متفاوت باشد.

  1. قابلیت کنترل از راه دور:

بعضی از مدل های جارو برقی رباتیک مجهز به سیستم کنترل از راه دور هستند. شما می توانید از طریق نصب اپلیکیشن بر روی گوشی، برنامه نظافت دستگاه را مشخص کنید.

  1. خدمات پس از فروش:

حتما قبل از خرید این مدل جارو برقی نسبت به ضمانت آن از فروشنده مورد نظر اطمینان کسب نمایید. گارانتی کالا تضمین می کند که شرکت سازنده تعهد لازم جهت تعمیر هرگونه خرابی دستگاه را دارد.

روش های نگهداری از جارو برقی رباتیک چگونه است؟

بعد از خرید جارو برقی هوشمند، باید نسبت به یک سری اصول نگهداری از آن آگاه باشید تا بتوانید به موقع از استهلاک آن جلوگیری کنید. در ذیل به مواردی از اصول نگهداری از جارو برقی هوشمند می پردازیم:

  • توجه داشته باشید که تمیز کردن جارو برقی هوشمند باید با توجه به میزان استفاده از آن انجام شود. اما به طور معمول بهتر است که این کار هر 7 روز یک بار انجام شود.
  • برس های کناری و میانی و همچنین فیلترهای جاروبرقی، قابلیت شستشو با آب را دارند. اما قبل از شستشوی کیسه جارو برقی توجه داشته باشید که حتما قبل از نصب، کاملا خشک شود.
  • گاهی ممکن است برس های کناری جاروبرقی تغییر فرم دهد. جهت جلوگیری این مشکل، آنها را به مدت کمتر از 10 ثانیه در آب جوشانده شده قرار دهید تا شکل آن به حالت اولیه برگردد.
  • برای تمیز کردن سطح بدنه جارو برقی، حتما از دستمال خشک استفاده نمایید.
مطالعه بیشتر
نقد و بررسی ویژگی های روشنایی ( پاشنه آشیل) تلویزیون اولد ال جی + معرفی و مقایسه سه مدل تلویزیون اولد ال جی GX، CX و BX

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنما خرید جارو برقی رباتیک آشنا شدید. همچنین از نکات مهم در خرید آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین ویژگی‌هایی که یک جاروبرقی رباتیک می‌تواند داشته باشد چیست؟

در خرید جاروبرقی رباتیک چندین ویژگی وجود دارد که بسیار مهم است. این ویژگی‌ها می‌تواند نوع چرخ‌ها، قدرت مکش، برند، فیلتر، پردازنده، قدرت عملکرد و مدت زمان شارژ و خیلی از ویژگی‌های دیگر باشد. اگر همه نکات را برای خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید قطعاً می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.

کدام برند برای انتخاب یک جاروبرقی هوشمند می‌تواند بهتر باشد؟

در خرید جاروبرقی رباتیک، شما باید همه ویژگی‌های برندهای مختلف را در نظر بگیرید و راهنمای خرید آن‌ها را مشاهده کنید. در هنگام خرید از یک مشاور متخصص در این حوزه مشاوره بگیرید تا بتوانید لذت یک خرید فوق‌العاده موفقی را تجربه کنید.

پیشنهاد ما به شما

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

تلویزیون شیائومی 4X اندروید 65 اینچ مدل Mi TV 4X 65 تلویزیون شیائومی MI 4X …

دیدگاهتان را بنویسید