شنبه , 1 اردیبهشت 1403
خرید پلوپز

راهنمای خرید پلوپز + معرفی بهترین برندهای پلوپز

برنج در کشور ما جزو پرمصرف‌ترین مواد غذایی است و به جرات می‌توان گفت که همه ما در هفته چند وعده برنج مصرف می کنیم. یکی از مواردی که در طعم و عطر برنج تأثیر به سزایی دارد مدل پخت آن است. اگر وقت کافی برای پختن غذا ندارید و زمان برای شما خیلی مهم است، خرید پلوپز می‌تواند کمک بزرگی برای‌تان باشد. در ادامه قصد داریم به انواع پلوپز بپردازیم و شما را بیشتر با این محصول آشنا کنیم.


فهرست مطالب


معرفی انواع پلوپز

پلوپز یکی از لوازم آشپزخانه است که می‌تواند به شما در تهیه سریع‌تر و بهتر غذا کمک کند. به کمک پلوپز شما می‌توانید برنج را در حالت‌های مختلف تهیه کنید و حتی در برخی مدل‌ها به تهیه خورشت و دیگر غذا‌ها بپردازید. پلوپزها با توجه به کارایی انواع متفاوتی دارند که در ادامه در مورد انواع آن توضیح داده‌ایم. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید یخچال فریزر را بخوانید.

پلوپز ساده

پلوپزهای ساده تنها یک کار انجام می‌دهند و به همین دلیل هم نسخه پایه و استاندار پلوپز‌ها به حساب می‌آیند. مانند مدل‌های پیشرفته پلوپز قابلیت های کاربردی متعددی ندارند و شما نمی‌توانید زمان پخت، مدل پخت و تنظیمات این‌چنینی را مشخص کنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید تلویزیون شیائومی را بخوانید.

خرید پلوپز

پلوپز ساده از قسمت پایین حرارت ایجاد می‌کند و معمولا در بسیاری از نسخه‌ها دارای قابلیت گرم کردن غذا است. ناگفته نماند که این مدل‌ها به دلیل کارایی ساده ارزان‌ترین نسخه‌های پلوپز به حساب می‌آیند.

پلوپز چندکاره

پلوپزهای چندکاره به نوعی کار چند محصول کاربردی را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهند و تنها مزیت‌شان فقط آماده‌سازی برنج نیست. این دستگاه‌ها می‌توانند غذاها را بخارپز کنند و به شما کمک کنند تا سوپ، خورشت، پاستا تهیه کنید. برخی از مدل‌های پلوپز چندکاره به شما امکان می‌دهد تا ته‌دیگ که یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در کشورمان است را هم تهیه کنید و حتی میزان خشک شدن ته‌دیگ را مشخص کنید.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید همزن برقی دستی + معرفی انواع همزن دستی

به نوعی می‌توان گفت پلوپز چندکاره هم پلوپز است و هم آرام‌ پز و هم می‌تواند نقش بخارپز را ایفا کند. در واقع پلوپز چندکاره همان مولتی کوکر است. تفاوت پلوپز و مولتی کوکر چیست؟ این تفاوت در همین تعداد کاری است که دستگاه انجام می دهد. این مدل‌ها قیمت بالاتری نسبت به پلوپزهای ساده دارند ولی به دلیل کارایی زیاد ارزش خرید پلوپز چندکاره یا مولتی کوکر بالاتر است. شما در بسیاری از مدل‌های پلوپز چندکاره می‌توانید برای پخت غذا زمان مشخص کنید و به تنظیمات این‌چنینی دسترسی داشته باشید.

راهنما خرید پلوپز

در خرید هر محصولی نکات مهمی وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید. در ادامه این نکات مهم را در مورد پلوپز ذکر می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین محصول ممکن برای خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

انتخاب نوع پلوپز

در بالا چهار نوع مختلف پلوپز را به شما معرفی کردیم که شما بر اساس بودجه و میزان استفاده خود باید یکی از مدل‌ها را گزینش کنید.

خرید پلوپز

به طور کلی اما بر اساس قیمت و امکانات پلوپز چندکاره بیشترین ارزش خرید را دارد و پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن استفاده نرمال این مدل را خریداری کنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نقد و بررسی ماشین ظرفشویی سامسونگ را بخوانید.

کیفیت محصول و قابلمه

در انتخاب پلوپز به کیفیت ساخت بدنه و به خصوص جنس قابلمه داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشید. ظرف داخلی باید به گونه‌ای باشد که بعد از مدتی آسیب نبیند و خط و خش به خود جذب  نکند. بسیاری از مدل‌ها دارای ظرف تفلون و نچسب هستند تا شما به راحتی بتوانید برنج، ته‌دیگ و دیگر مواد غذایی را از ظرف خارج کنید و پس از آن به راحتی ظرف را بشویید. درباره راهنمای جامع خرید کولر گازی (پرقدرت) در سال 2022 بیشتر بخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی + معرفی انواع برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

حجم ظرف

یکی از نکات مهم در خرید پلوپز این است که بر اساس تعداد اعضای خانواده باید پلوپزی تهیه کنید که بتوانید با آن برای همه افراد برنج، خورشت یا غذاهایی مثل پاستا تهیه کنید. اگر برای مهمانی پلوپز تهیه می‌کنید حتما به سراغ مدل‌های با حجم و ظرفیت بیشتر بروید. به عنوان مثال پلوپز پارس خزر ظرفیت های متعددی بر حسب نیاز مشتری دارد.

انواع سایز پلوپز با توجه به برند آن متفاوت است و براساس تعداد نفرات به تک نفره، دو نفره، 4 نفره و … تقسیم می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ و از خرید کدام پشیمان نخواهیم شد را بخوانید.

وجود امکاناتی چون تایمر و برنامه پخت متنوع

اگر به سراغ پلوپز‌های چندکاره می‌روید حتما توجه داشته باشید که محصول بتواند چندین نوع غذا را آماده کند. برخی از مدل‌ها می‌توانند در تهیه 16 نوع غذا به شما کمک کنند. گذشته از این مورد پلوپز باید تایمر داشته باشد و شما بتوانید زمان برای آن مشخص کنید تا حتی در صورت نبودن در خانه پلوپز سر زمان روشن و خاموش شود.

قابلیت پخت تهدیگ

اگر برای شما هم پختن ته‌ دیگ اهمیت ویژه‌ای دارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های ایرانی مانند پلو پز پارس خزر بروید؛ چرا که ته‌ دیگ پلوپزهای ایرانی برشته تر است و بیشتر شبیه به تهدیگ برنج پخته شده در قابلمه می شود.

دکمه ته دیگ در پلوپز دیجیتال در هر برندی متفاوت است. مثلا در پلو پز دیجیتال پارس خزر روی مانیتور می توانید انتخاب کنید، در پلوپز تفال به اسم crust می توانید دکمه تهدیگ را پیدا کنید.

بهترین برند پلوپز کدام است؟

فیلیپس

فیلیپس یک برند هلندی است که در سال 1891 در Eindhoven هلند پایه‌گذاری شده و در سال 1997 ساختمان اصلی به Amsterdam منتقل شده است. این برند حالا 131 سال قدمت دارد و طبیعی است که محصولات بسیار خوب و باکیفیتی تولید کند. محصولات خانگی فیلیپس در سرتاسر جهان به فروش می‌رسند و در صورت خرید از این برند می‌توانید از کیفیت بسیار عالی پلوپز خود مطمئن باشید.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی ماشین ظرفشویی سامسونگ + نحوه ی کاربرد مواد شوینده و امکانات ماشین ظرفشویی سامسونگ

فلر

فلر یک برند آلمانی است که در سال 1994 شروع به فعالیت در زمینه ساخت لوازم خانگی کرده است. همان‌طور که همه ما می‌دانیم کشور آلمان از نظر صنعت بسیار پیشرفته است و تعجبی ندارد و یک برند خانگی از این کشور اروپایی کیفیت بسیار خوبی داشته باشد. لوازم خانگی فلر علاوه بر کیفیت به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا با نیاز کاربران همسو باشند و در عین کارایی به ساده‌ترین شکل ممکن کار کنند.

شیائومی

شیائومی به غیر از گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی در زمینه لوازم خانگی نیز فعالیت دارد و محصولات جذابی هم تولید می‌کند که یکی از آن‌ها پلوپز است. همچنین برند شیائومی زیربرندهای زیادی دارد که برخی از آن‌ها در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کنند و کیفیت مناسبی هم دارند.

پاناسونیک

برند پاناسونیک به حد کافی در ایران شناخته شده است و می‌دانیم که چندین سال است لوازم خانگی این برند میهمان خانه‌های ما هستند. این برند ژاپنی در سال 1935 شروع به فعالیت کرده و این یعنی بیشتر از 87 سال است که فعال بوده و محصولات باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. پلوپزهای پاناسونیک کیفیت و عملکرد بسیار خوبی دارند و این برند قطعا جزو بهترین برند پلوپز به حساب می‌آید.

مولینکس

بعد از فلند و آلمان نوبت به یک برند فرانسوی یعنی مولینکس می‌رسد. این شرکت در سال 1937 توسط Jean Mantelet پایه گذاری شده و حالا بیشتر از 80 سال است که لوازم خانگی باکیفیتی را تولید و روانه بازار جهانی می‌کند. این برند فرانسوی از سال‌های دور در کشور حضور داشته و جایگاه ویژه‌ای بین کاربران ایرانی دارد تا حدی که نام این برند به محصولات خاصی نسبت داده می‌شد.

بوش

بوش هم یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های لوازم خانگی آلمان و به نوعی کل جهان است. این برند در سال 1886 توسط Robert Bosch در Stuttgart پایه گذاری شد. این سازنده در سال 1906 برای اولین بار پا به عرصه جهانی گذاشت و حالا 136 سال است که در زمینه لوازم خانگی و ابزار برقی فعالیت می‌کند. محصولات BOSCH کیفیت ساخت مثال‌زدنی دارند و کارایی آن‌ها نیز بسیار خوب است و در صورت خرید پلوپز از بوش از عملکرد بی‌نقص آن رضایت خواهید داشت.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید تلویزیون سونی 4k برای بازی + بررسی قابلیت‌های مهم تلویزیون سونی برای گیمینگ

پارس خزر

پارس خزر یک برند ایرانی است که در سال 1347 با همکاری توشیبا ژاپن در رشت پایه‌گذاری شد. نام شرکت پارس توشیبا بود که در سال 1361 به پارس خزر تغییر نام داد و این سازنده حالا بیشتر از 50 سال است که در زمینه تولید لوازم خانگی مانند آب میوه گیری، غذاساز و … تجربه دارد. این تجربه باعث شده تا پارس خزر به یک برند قابل اعتماد برای خرید انواع لوازم خانگی تبدیل شود.


تولیپس

شرکت تولیپس یکی از زیربرندهای صنایع الکتریکی ناسیونال ایران است. ایران ناسیونال یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده ایرانی است و به احتمال زیاد آن را می‌شناسید. تولیپس مدتی است که فعالیت خود را زیر نظر ایران ناسیونال آغاز کرده و لوازم خانگی مانند پلوپز، چای ساز و … در دسته بندی‌های مختلف تولید می‌کند.

میگل

میگل هم یک برند ایرانی است که تلاش می‌کند لوازم خانگی باکیفیتی را مطابق با استاندارهای اروپا برای کاربران داخلی با بهترین قیمت تولید کند. این برند طی چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها و دشواری ورود برندهای خارجی و همچنین قیمت بالای لوازم خانگی خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفته و مردم نیز از کیفیت محصولات رضایت داشته‌اند.

در خرید پلوپز به این نکات توجه کنید

پس از این‌که با توجه به نکات بخش قبل نوع و اندازه پلوپزتان را انتخاب کردید، خوب است که قبل از خرید پلوپز نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • قسمت بیرونی بدنه پلوپز نباید داغ شود. اگر کیفیت ساخت پلوپز خوب نباشد ممکن است حرارت آن به بدنه بیرونی هم منتقل شود و باعث شود نتوانید به‌راحتی با آن کار کنید. این مشکل حتی ممکن است باعث سوختگی انگشتان شما هم بشود.
  • شست‌وشوی ظرف داخل پلوپز ساده و راحت باشد. به دو مورد دقت کنید؛ اول اینکه ظرف پلوپز قابل جدا شدن باشد (که در اکثر پلوپز‌ها همین‌طور است) و دیگر این‌که جنس آن به گونه‌ای باشد که برنج به آن نچسبد که هم شست‌وشوی آن آسان باشد و هم ته‌دیگ خوش‌طعم و رنگی که پلوپز برای‌تان آماده کرده به‌راحتی از ظرف جدا شود.
  • بهتر است پلوپز موردنظرتان تایمر و گرم‌کن داشته باشد. وجود تایمر به شما این امکان را می‌دهد که شروع کار دستگاه را برای هر ساعتی که می‌خواهید تنظیم کنید. گرم‌کن هم بعد از آماده شدن غذا آن را برای‌تان گرم نگه می‌دارد تا تشریف بیاورید و نوش‌جان کنید! به این ترتیب هم می‌توانید زمان‌تان را به خوبی مدیریت کنید و هم موقعی که می‌خواهید غذا را صرف کنید، تازه، گرم، باکیفیت‌ و آماده خوردن باشد.
  • استفاده از آن ساده باشد. شاید اصلی‌ترین دلیل برای خرید یک پلوپز این باشد که یک کار تکراری را ساده‌تر می‌کند. اگر کار کردن با تنظیمات پلوپز سخت باشد دلیل اصلی خرید آن زیر سوال می‌رود! پس قبل از خرید دقت کنید که کار کردن با مدل موردنظرتان پیچیده نباشد. اگر دستگاه موردنظرتان دفترچه راهنمای کامل و جامعی همراه خود داشته باشد که چه بهتر!
  • ظرفی که برنج‌تان را در آن دم می‌کنید از چه جنسی است؟ اینکه ظرف پلوپز از چه جنسی باشد ارتباط مستقیمی با کیفیت پخت و راحتی شست‌‌وشو دارد. بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند که جنس ظرف پلوپز از استیل ضد زنگ با روکش نچسب باشد که هم دوام خوبی دارد هم همان‌طور که گفتیم شست‌وشوی آن راحت‌تر است. البته باید به کیفیت مواد نچسب استفاده شده در ظرف هم دقت کنید. ممکن است جنس بدنه ظرف خوب باشد اما روکش نچسب آن زود خراب شود و مشکل‌ساز شود.
  • اگر ته‌دیگ برای‌تان مهم است سراغ مدل‌هایی بروید که این‌ کار را بهتر انجام می‌دهند. دستگاه‌هایی که حالت‌های مختلف برای رنگ ته‌دیگ دارند و تمرکز بیشتری روی آن دارند را مد نظرتان قرار دهید. برخی از افراد معتقدند که برندهای ایرانی در درست کردن ته‌دیگ موفق‌ترند. آن‌ها می‌گویند از آنجایی که ته‌دیگ بین ایرانی‌ها هواداران بی‌شماری دارد، برندهای ایرانی روی کیفیت ته‌دیگ درست شده توسط دستگاه‌‌های‌ تولیدی‌شان، تمرکز خوبی داشته‌اند.
  • پلوپزی را انتخاب کنید که دوام داشته باشد. پلوپز یک دستگاه کاربردی است که زیاد از آن استفاده خواهد شد. اگر شما هم زیاد برنج درست می‌کنید باید دقت داشته باشید که دستگاهی را انتخاب کنید که دوام بالایی داشته باشد. بهترین راه برای فهمیدن میزان دوام یک پلوپز، این است که به نظرات خریداران آن توجه کنید. می‌توانید از دوستان و آشنایانی که پلوپز دارند هم بپرسید که در مدتی که با دستگاه‌شان کار کرده‌اند از دوام و کارایی آن راضی بوده‌اند یا نه.
  • بهتر است سراغ رنگ‌های تیره بروید! از آنجایی که پلوپز دستگاهی است که ممکن است در طول هفته چند بار از آن استفاده کنید، بهتر است رنگ بدنه نسبتا تیره‌ای داشته باشد. چرا که اگر رنگ بدنه آن روشن باشد به دلیل تعدد استفاده ممکن است رنگ آن به مرور زمان تغییر کند و یا آثار لکه‌ها روی آن باقی بماند.
مطالعه بیشتر
راهنمای خرید یخچال فریزر + بررسی نکات مهم درانتخاب یک یخچال فریزر مناسب

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنما خرید پلوپز آشنا شدید. همچنین از نکات مهم هنگام خرید پلوپز آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

کدام پلوپزها می‌توانند ته‌د یگ بهتری تهیه کنند؟

اگر برای شما تهیه ته‌دیگ اهمیت ویژه‌ای دارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های ایرانی بروید؛ چرا که ته‌دیگ بیشتر مربوط به فرهنگ ایران است و اگر پلوپز خارجی تهیه کنید حتی اگر قابلیت تهیه ته‌دیگ وجود داشته باشد به خوبی محصولات داخلی عمل نمی‌کند.

تفاوت پلوپز و مولتی کوکر چیست؟

این تفاوت در همین تعداد کاری است که دستگاه انجام می دهد. این مدل‌ها قیمت بالاتری نسبت به پلوپزهای ساده دارند ولی به دلیل کارایی زیاد ارزش خرید پلوپز چندکاره یا مولتی کوکر بالاتر است.

پیشنهاد ما به شما

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

تلویزیون شیائومی 4X اندروید 65 اینچ مدل Mi TV 4X 65 تلویزیون شیائومی MI 4X …

دیدگاهتان را بنویسید