شنبه , 1 اردیبهشت 1403
ردمی نوت 8 پرو

معرفی گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی + نقد و بررسی مشخصات و معایب گوشی ردمی نوت 8 پرو

در دنیای امروز وقتی حرف از گوشی به گوش می خورد، نام برندهای معروف در ذهن افراد نمایان می شود. یکی از این برندهایی که بر ذهن بیشتر افراد جامعه حک شده است، برند شیائومی است که ردمی نوت 8 پرو یکی از بهترین محصولات اقتصادی این برند است. این شرکت نو پا که از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده است، در همان اوایل کار سهم بزرگی از بازار کشور خود را به خود اختصاص داد.گوشی های موبایل شیائومی به سرعت در جهان نام و آوازه بزرگی برای خود پیدا کردند و خود را وارد رقابت با برندهای مطرحی نظیر سامسونگ و … کرد. یکی از محصولات این شرکت که فروش فوق العاده ای را تجربه کرده است، گوشی ردمی نوت 8 پرو است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت این گوشی می پردازیم.


فهرست مطالب


معرفی گوشی ردمی نوت 8 پروشیائومی

همانطور که میدانید گوشی های میان رده مورد توجه اکثریت جوامع مختلف است و با توجه به کیفیت و قیمت مناسبی که دارند، آمار فروش بالایی را رقم میزنند. برند شیائومی در کنار گوشی های پرچمدار، گوشی های قدرتمند میان رده را نیز وارد بازار میکند. در سال ۲۰۱۹ گوشی ردمی نوت 8 پرو با امکانات خوب و قیمت مناسب به بازار عرضه شد و با توجه به قابلیت هایی که داشت، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. در ادامه با مشخصات کلی این گوشی قدرتمند و پرطرفدار آشنا میشوید.

برند شیائومی در کنار گوشی های پرچمدار، گوشی های قدرتمند میان رده را نیز وارد بازار میکند. در سال ۲۰۱۹ گوشی ردمی نوت 8 پرو با امکانات خوب و قیمت مناسب به بازار عرضه شد و با توجه به قابلیت هایی که داشت، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.البت برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی اچ تی سی را بخوانید.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی تخصصی گوشی Poco X5 Pro شیائومی + بررسی طراحی جدید با عملکرد بهتر در مقایسه با نسل قبلی

محتویات جعبه گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی چیست؟

برخی از افراد بعد از خرید گوشی به دنبال جعبه آن میرونند تا محتویات آن را بررسی کنند و گاهی کم و کسری احساس میکنند. شاید به نظر زیاد مهم نیاید، اما مجهز بودن این جعبه دلگرمی زیادی به کاربر از نظر خرید گوشی میدهد. از محتویات جعبه گوشی ردمی نوت 8 پرو می توان به دفترچه راهنما، کابل شارژر، شارژر ۱۸ واتی، قاب محافظ و سوزن سیم کارت اشاره کرد.

محتویات جعبه گوشی شیائومی

حتما شما به دنبال هدفون نیز هستید، اما در این جعبه مانند گذشته هدفون جاگذاری نمیشود. در کل قیمت جعبه بسیار عالی است اما نبود هدفون میتوان گفت کار را خراب میکند و کمی ناخوشایند است. البته نبود هدفون روندی است که شرکت های تولید کننده اسمارت فون اخیرا در تمامی محصولات شان اتخاذ کرده اند.

بررسی سخت افزار گوشی ردمی نوت 8 پرو

قبل از خرید تلفن همراه، حتماً باید اطلاعاتی در مورد سخت افزار محصول به دست آورید تا مشخص شود که تلفن همراه مورد نظر شما قادر به برآورده کردن نیاز های تان خواهد بود یا خیر. گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 علاوه بر اینکه دوربین متفاوتی دارد، دارای سخت افزاری پر قدرت و متفاوت نیز می باشد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله خالی شدن باتری گوشی را بخوانید. رابط کاربری این تلفن همراه MIUI 12 بر پایه اندروید ۹ است که عملکردی کاملا روان و نرم دارد. همه افراد می توانند از این محصول باکیفیت استفاده کنند چرا که کوچک ترین هنگی ندارد. گوشی ردمی نوت 8 پرو 128 به سیستم مدیا تک مجهز شده است.

پردازنده گوشی ردمی نوت 8 پرو شامل یک کلاستر است که حداکثر سرعت ۲.۰۵ گیگا هرتز را ارائه می دهد و همین مورد خیال کاربر را از کارکرد خوب گوشی راحت می کند. این گوشی از لحاظ سخت افزاری فوق العاده است و شما می توانید بازی های سنگین را بدون کوچک ترین ایرادی در آن تجربه نمایید. البته ممکن است برخی از بازی های خیلی سنگین و دارای گرافیک بالا، کمی با مکس و کندی اجرا شوند که امری طبیعی است. در کل، ردمی نوت 8 پرو دارای مشخصات سخت افزاری قابل قبولی بوده و شما کاربران عزیز هنگام استفاده از آن راحت و راضی خواهید بود.

مطالعه بیشتر
بررسی مشخصات گوشی S23 Ultra سامسونگ + استاندارد پرچم‌داران ۲۰۲۳ با الفبای سامسونگ

بررسی مشخصات نرم افزاری ردمی نوت 8 پروشیائومی

1. پردازنده

شامل یک کلاستر است که حداکثر سرعت ۲.۰۵ گیگا هرتز را ارائه می دهد. شما می توانید بازی های سنگین را بدون کوچک ترین ایرادی در آن تجربه نمایید. البته ممکن است برخی از بازی های خیلی سنگین و دارای گرافیک بالا، کمی با مکس و کندی اجرا شوند که امری طبیعی است.

2. دوربین 64 مگاپیکسلی

  • یکی از فاکتور های مهم هنگام خرید گوشی، با کیفیت بودن دوربین گوشی است تا عکس ها و فیلم های با کیفیتی ضبط شود .در ردمی نوت 8 پرو 128 یک دوربین ۴ گانه به همراه یک فلش LED تعبیه شده است .لازم به ذکر است که دوربین اصلی این محصول ۶۴ مگاپیکسل به همراه دیافراگم F/1.9 است. همچنین دوربین فوق عریض این دستگاه دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به همراه گشودگی دیافراگم F/2.2 است. قدرت بالای دوربین گوشی ردمی نوت 8 پرو از جمله بهترین نقاط قوت این محصول به حساب می آید. ناگفته نماند که دوربین ماکرو این محصول دارای یک سنسور ۲ مگاپیکسلی به همراه گشودگی دیافراگم F/2.4 بوده است.
  • دوربین چهارم این محصول دارای عمق سنج دو مگاپیکسلی به همراه گشودگی دیافراگم F/2.4 است. با استفاده از دوربین این تلفن همراه میتوانید عکس HDR، عکس پانوراما و عکی حالت شب بگیرید. دوربین سلفی این محصول ۲۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم F/2.0 است .
  • همچنین دوربین سلفی این دستگاه قادر به ضبط ویدیو های با کیفیت فول اچ دی ۳۰ فریم بر ثانیه میباشد.. گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 نیز از این قاعده مستثنا نیست. با استفاده از این تلفن همراه، در فضا های باز و بسته، در جاهایی که نور کم و یا زیاد باشد میتوانید تصاویری بسیار با کیفیت و با تمام جزئیات ثبت کنید.

3. سخت افزاری

گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 علاوه بر اینکه دوربین متفاوتی دارد، دارای سخت افزاری پر قدرت و متفاوت نیز می باشد. رابط کاربری این تلفن همراه MIUI 12 بر پایه اندروید ۹ است که عملکردی کاملا روان و نرم دارد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بررسی گوشی s21 ultra را بخوانید.

دوربین گوشی ردمی نوت 8 پرو

4. نمایشگر

یکی از مهم ترین قسمت های تلفن همراه، نمایشگر آن است. صفحه نمایش ردمی نوت 8 پرو IPS LCD بوده و وضوح آن تقریباً مشابه نسخه قبلی است. در صورتی که کیفیت صفحه نمایش گوشی بالا باشد، کاربران هنگام استفاده از دستگاه احساس راحتی میکنند.رزولوشن این محصول ۲۳۴۰× ۱۰۸۰ پیکسل و کیفیت تصاویرش فول اچ دی میباشد. ردمی نوت 8 پرو دارای حداقل حاشیه بوده و حتی دوربین سلفی آن نیز در بریدگی قطره ای شکل قرار داده شده است .این محصول از ویژگی فیلتر نور آبی هم برخوردار است.

مطالعه بیشتر
نقد و بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ 5 (Z Flip 5) سامسونگ

5. باتری و اسپیکر

باتری یکی دیگر از قسمت های خیلی مهم تلفن همراه است که افراد هنگام خرید به آن اهمیت زیادی میدهند. ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر است که میتواند نیاز های کاربران مختلف را حداقل برای یک روز برآورد کند. باتری این گوشی توانایی شارژ سریع ۱۸ وات را داردبدون شک این باتری قدرتمند یکی از نقاط قوت این دستگاه به حساب می آید . درست است که اسپیکر گوشی شیائومی نوت 8 پرو 128 گیگ صدای چندان بلندی ندارد، اما کیفیت و شفافیت اسپیکر این دستگاه، بسیار قدرتمند و ستودنی است.

بررسی مشخصات طراحی گوشی ردمی نوت 8 پرو

  • گوشی باید علاوه بر داشتن سخت افزار و دوربین پر قدرت، آن گوشی خوش دست و زیبا باشد. این محصول از شیشه طراحی شده است که به همین دلیل از زیبایی بسیار بالایی برخوردار است.
  • برند شیائومی برای کاهش دادن وزن این محصول از شاسی های پلاستیکی استفاده نموده است. شیائومی در طراحی گوشی ردمی نوت 8 پرو تمرکز و دقت زیادی به کار برده است.
  • شیائومی در این مدل از محصولات خود نیز همانند اغلب مدل های دیگر، سنسور اثر انگشت را در پشت گوشی تعبیه کرده است.
  • این دستگاه را در رنگ های سفید، خاکستری، صدفی و سبز تیره میتوانید بیابیاین مدل از برند شیائومی برای نخستین بار از گواهینامه IP52 پشتیبانی میکند.
  • به این معنا که گوشی ردمی نوت 8 پرو 128 گیگ در مقابل مایعات مقاومت زیادی داشته و قادر به مقاوم بودن در مقابل عرق کردن و قطرات باران میباشد.

معایب گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی چیست؟

1- نمایشگر LCD ردمی نوت ۸ پرو

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین بازی‌ های چند نفره در سال 2024

رای محصولی با چنین قیمتی، انتظار داشتن قابلیت‌های مطلوب کمی دور از منطق به نظر می‌رسد. با این اوصاف، نمایشگر LCD، هرچند نه خیلی آزاردهنده اما برای ردمی نوت ۸ پرو نقطه ضعف محسوب می‌شود!از دلایل این امر، عدم نمایش رنگ سیاه به غلظت و کیفیت نمایشگرهای LED است. همین مسئله موجب می‌شود وقتی گوشی را روی حالت تاریکی یا دارک مد قرار می‌دهید، تاثیر چندان زیادی روی بهبود وضعیت باتری حس نشود.

همچنین نمایشگر همیشه روشن نیز در در این گوشی جایی نخواهد داشت. چرا که این قابلیت تنها برای نمایشگر‌های امولد در دسترس است.از طرفی نمایشگرهای LED ذاتا کم مصرف‌تر از LCDها هستند و در نتیجه کاربر می‌تواند مدت زمان بیشتری با گوشی خود کار کند.بکارگیری نمایشگر LCD قطعا در رقم خوردن چنین قیمت شگفت‌انگیزی بی‌تاثیر نبوده اما در طرف مقابل در انتخاب برخی از کاربران می‌تواند عامل تاثیرگذاری باشد.

2- کیفیت پایین دو لنز دوربین

یکی از نقاط قوتی که بعد از خرید ردمی نوت ۸پرو متوجه آن خواهید شد، کیفیت دوربین بالای آن است. اما این کیفیت بالا ظاهرا تنها مربوط به دوربین اصلی و در برخی موارد دوربین فوق عریض است. بسیاری از کاربران از کیفیت دو لنز دیگر رضایت کافی ندارند.همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، نباید انتظار کیفیت بالایی را در بخش‌های مختلف از این محصول داشت. اما دوربین ماکرو و سنسور سنجش عمق در این گوشی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و نباید خیلی روی کیفیت آن‌ها حساب کرد.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این گوشی بسیار خوب است. هرچند لرزشگیر اپتیکال در آن وجود ندارد، اما می‌توان نتایج رضایت‌بخشی از آن گرفت. در طرف مقابل اما دوربین فوق عریض این گوشی صرفا برای عکاسی در مناسب‌ترین شرایط نوری طراحی شده و نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مقایسه آیفون ها را بخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی Galaxy S21 Ultra 5G (برترین گوشی سامسونگ !)

3- پردازنده ضعیف نوت ۸ پرو

یکی دیگر از نقاط ضعفی که ممکن است کاربران زیادی را نسبت به ردمی نوت 8 پرو بدبین کند، استفاده شیائومی از پردازنده مدیاتک Helio G90T است! این پردازنده طبق ادعای مدیاتک می‌تواند به اندازه اسنپدراگون ۸۴۵ قدرتمند باشد، اما این ادعا تنها روی کاغذ صحیح است!

ردمی نوت 8 پرو

طبق بررسی‌های صورت گرفته، مدیانک Helio G90T در اجرای بازی‌ها بسیار سریع و خوب عمل می‌کند. دقایقی را هم به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. اما بعد از گذشت زمان بیشتر، هم از نظر عملکرد افت می‌کند و هم کمی بیشتر از دیگر پردازنده‌ها داغ می‌کند.مسلما تجربه گیمینگ با ردمی نوت ۸ پرو از دیگر گوشی‌های این سری بهتر است، اما افت عملکرد پردازنده می‌تواند نکته دلسردکننده‌ای باشد‍‍ که شاید شما را از خرید این گوشی منصرف کند.

4- نمایش تبلیغ در رابط کاربری MIUI

یکی از نکات آزار دهنده رابط کاربری MIUI، نشان دادن تبلیغات‌ زیاد است! البته راه‌هایی برای کاهش آن وجود دارد، اما هیچ راهی برای اینکه رسما از شر آن‌ها خلاص شوید دیده نمی‌شود. شیائومی از راه تبلیغات درآمد زیادی کسب می‌کند اما این بدان معنا نیست که کاربر به شکل آزاردهنده‌ای با این تبلیغات مواجه شود.

برخی از شرکت‌های بزرگ همچون آمازون نیز رویه مشابهی را در پیش می‌گیرند. اما محصولات بدون تبلیغ خود را با قیمت بیشتری روانه بازار می‌کند. با این اوصاف قیمت بسیار خوب محصولات شیائومی باعث شده کاربر تا حدودی با تبلیغات آن نیز کنار بیاید.همانطور که اشاره شد، راهی برای کاهش حجم تبلیغات در رابط کاربری ردمی نوت ۸ پرو وجود دارد و می‌توانید با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت روش‌های زیادی را برای حل مشکل خود پیدا کنید.

جمع‌بندی‌ مشکلات شیائومی نوت ۸ پرو

ردمی نوت ۸ پرو محصولی بسیار ایده‌آل و باکیفیت است که با قیمت خوب خود، تمام نیازهای کاربران را در آن محدوده قیمتی مرتفع می‌سازد. چهار دلیل ذکر شده در این مقاله صرفا به این معنا نیست که این گوشی نقاط ضعف آزاردهنده‌ای دارد. چرا که برای برخی از کاربران این موارد به هیچ عنوان اهمیت خاصی ندارد.بنابراین نمی‌توان این مسائل و مشکلات را هرچند کوچک، انکار کرد. تصمیم نهایی با شماست. اگر عملکرد پایدار پردازنده، کیفیت بالای دوربین و نمایشگر برای شما مسئله‌ای مهم است و نمی‌خواهید بعد از روشن کردن گوشی با برنامه‌های بلااستفاده و تبلیغات مزاحم مواجه شوید، بهتر است با صرف هزینه بیشتر به فکر خرید محصولات بهتر از شرکت‌های دیگر باشید. در غیر این صورت به کیفیت بالای این محصول شک نکنید.

مطالعه بیشتر
معرفی بهترین برنامه ویرایش عکس اندروید و IOS برای افراد مبتدی و حرفه ای

سخن پایانی

شما در این مقاله با معرفی گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی آشنا شدید.همچنین از مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری آن آگاه شدید.امیدواریم این مقاله را بپسندید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح نمایید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

قیمت گوشی شیائومی در کدام سری‌ مقرون به صرفه‌ترست و ارزش خرید بالایی دارد؟

از بین مدل‌های گوشی شیائومی، سری ردمی نوت همیشه جزء گوشی‌های محبوب و پرفروش این شرکت محسوب می‌شود. قیمت گوشی شیائومی در این سری نیز به نسبت امکانات و در مقایسه با هم‌رده‌های خود از برندهای دیگر هم بسیار مقرون به صرفه‌ترست. بعد از فروش بسیار عالی محصولات خط تولید ردمی نوت، این شرکت حساب ویژه‌ای روی این خط تولید باز کرده و هر ساله سعی می‌کند امکاناتی که در این مدل‌ها ارائه می‌دهد را به نحو قابل‌توجهی ارتقاء دهد.

سرعت اجرای بازی در ردمی نوت 8 پرو بیشتر است یا ردمی نوت 9 پرو؟

به طور کلی سرعت اجرای بازی به عواملی چون حافظه رم بالا ، نوع پردازنده، سرعت کلاک بالا پردازنده، تعداد هسته های بالا پردازنده، نانومتر پایین پردازنده و واحد گرافیکی بستگی دارد. گوشی ردمی نوت 9 پرو از پردازنده اسنپدراگون 720G هشت نانومتری بهره می‌برد و ردمی نوت 8 پرو از پردازنده 12 نانومتری مدیاتک Helio G90T استفاده کرده است. گوشی ردمی نوت 8 پرو با توجه به دارا بودن مشخصات بهتر از نظر سخت افزاری سرعت بهتری برای اجرای بازی‌ها دارد.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید