شنبه , 1 اردیبهشت 1403
Galaxy S21

بررسی Galaxy S21 Ultra 5G (برترین گوشی سامسونگ !)

گلکسی اس 21 اولترا 5 جی که در کنار گوشی‌های گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس سامسونگ ثابت می‌کند که گاهی اوقات باید کاری را دو بار انجام دهید تا آن را درست انجام دهید. این گوشی همچنین به لطف بهبودهایی که به دست آورده است، شمار زیادی از مشتریان را جذب خواهد کرد. اضافه شدن پشتیبانی از S-Pen ، این اولین گوشی گلکسی اس است که از قلم پشتیبانی می کند . احتمالاً چشم کاربران گلکسی نوت را به خود جلب خواهد کرد که به دنبال گزینه ای متفاوت هستند. به طور کلی، S21 Ultra یک به روز رسانی بزرگ از نظر سخت افزار و نرم افزار نسبت به S20 Ultra است. و وقتی قیمت کمتری را در نظر بگیرید، همه چیز منطقی است. و به همین دلیل است که Samsung Galaxy S21 Ultra جایزه انتخاب سردبیران CNET را دریافت کرد.

بررسی طراحی Galaxy S21 Ultra 5G

من طراحی S21 Ultra را کاملاً متفاوت نمی‌دانم، اما این گوشی بهترین رنگ مشکی را دارد که تا به حال روی یک تلفن دیده‌ام. این رنگ مشکی فانتوم نام دارد و دیدن آن به صورت حضوری به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چرا سامسونگ یک ویدیوی تقریباً سه دقیقه‌ای تهیه کرده و سیاه‌ترین رنگ مشکی را توضیح می‌دهد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی اچ تی سی را بخوانید. S21 Ultra همچنین در رنگ نقره‌ای فانتوم عرضه می‌شود و روکش‌های فانتوم با نسخه محدود در رنگ‌های تیتانیوم، قهوه‌ای و سرمه‌ای وجود دارد که فقط در وب‌سایت سامسونگ یافت می‌شود.S21 Ultra سنگین تر از S20 Ultra سال گذشته و iPhone 12 Pro Max است.

طراحی Galaxy S21 Ultra 5G

صفحه نمایش روشن تر و پشتیبانی از قلم S-Pen

یکی از چشمگیرترین نمایشگرهایی است که من دیده ام. رزولوشن Wide Quad HD و نرخ نوسازی متغیر بین 10 تا 120 هرتز دارد که با توجه به آنچه روی صفحه نمایش است تعیین می شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله خالی شدن باتری گوشی را بخوانید.می توان آن را روی 120 هرتز بدون رزولوشن بالای S20 Ultra تنظیم کرد. صفحه نمایش 6.8 اینچی روشن است و کنتراست فوق العاده ای دارد. پوشش جلو و عقب Corning’s Gorilla Glass Victus است. زیر صفحه نمایش یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بزرگتر وجود دارد .

مطالعه بیشتر
بررسی بهترین گوشی های موبایل اچ تی سی + تاریخچه و مشخصات آن ها

گلگسی Galaxy S21

این نمایشگر از S-Pen نیز پشتیبانی می کند. من رویکرد iPad Pro-Apple Pencil را دوست دارم که سامسونگ در S21 Ultra اتخاذ کرد. بدون S-Pen، همچنان می‌توانید از S21 Ultra لذت ببرید. اما اگر در مورد S-Pen کنجکاو هستید، می توانید یک S-Pen جدید بخرید یا یک قلم قدیمی پیدا کنید و استفاده کنید. کارهای زیادی مانند کشیدن، یادداشت برداری و امضای اسناد را می توانید انجام دهید .

من عاشق ویرایش عکس ها و انجام تنظیمات با S-Pen هستم. چند نکته در مورد S-Pen در این گوشی وجود دارد. گوشی با S-Pen همراه نیست و از بلوتوث یا عملکرد حرکتی پشتیبانی نمی کند. به عنوان مثال، اگر S-Pen خود را جا بگذارید، S21 Ultra نمی تواند برای شما اعلان ارسال کند. همچنین، Ultra دارای یک اسلات داخلی برای ذخیره نگهداری S-Pen نیست. سامسونگ قاب‌هایی را برای گوشی می‌فروشد که دارای محفظه S-Pen است.

بررسی دوربین Galaxy S21 Ultra 5G

سیستم دوربین S21 Ultra چندین به روز رسانی قابل توجه دریافت کرد. چهار دوربین پشتی وجود دارد: یک دوربین عریض، یک دوربین اولتراواید و دو دوربین تله فوتو. سنسور زمان پرواز در S20 Ultra از بین رفته است. در جای خود یک ماژول فوکوس خودکار لیزری قرار دارد. سنسور 108 مگاپیکسلی در دوربین اصلی جدید است و فوکوس خودکار بهتری هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها دارد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی سامسونگ گلکسی A52s را بخوانید. حتی یک ابزار تقویت‌کننده فوکوس جدید وجود دارد که روی صفحه ظاهر می‌شود تا به فوکوس سریع‌تر تلفن کمک کند.

بررسی دوربین

گلگسی اس 21 اولترا

به نظر می رسد این ابزار برای انجام این کار به نمای گسترده تری تغییر می کند. دوربین‌های تله‌فوتو دوگانه مزایای زیادی را به همراه دارند. یکی 3 برابر و دیگری 10 برابر بزرگنمایی دارد. این به این معنی است که وقتی بزرگنمایی می کنید، دو مکان در محدوده زوم شما وجود دارد که در آن تصویر برش داده نمی شود و بهترین کیفیت تصویر را می گیرید.

مطالعه بیشتر
معرفی و بررسی هفت مشکل رایج گوشی های اچ تی سی 10 + راه حل بر طرف کردن آنها

مزیت دیگر ثبات است. این دو دوربین برای کمک به بزرگنمایی، حتی در زوم 100 برابری، آسان‌تر و ثابت‌تر جفت شده‌اند. در 30 برابر یا بالاتر، راهنمای بزرگنمایی ظاهر می شود که به شما کمک می کند نقطه خاصی را که در آن زوم کرده اید پیدا کنید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله معایب گوشی شیائومی نوت8 را بخوانید. می‌توانید آن را قفل کنید تا دوربین‌ها حرکت نکنند، که راهنما را زرد می‌کند. این کار کاملاً خوب است. بدیهی است که باید مراقب باشید که گوشی را بیش از حد جابه‌جا نکنید، اما نسبت به S20 Ultra سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر است.عکس‌های S21 Ultra عالی و با جزئیات خوب هستند. یک حالت 108 مگاپیکسلی وجود دارد.در زیر چندین عکس که با S21 Ultra گرفته شده ، آمده است.

گلگسی Galaxy S21

در نور کم، حالت شب S21 Ultra فوق العاده است. شعله‌ور شدن روی لنز به حداقل می‌رسد و عکس‌ها بدون نویز تصویر یا لکه‌گیری کاهش‌دهنده نویز روشن به نظر می‌رسند. در زیر چند عکس در حالت شب وجود دارد.

گلگسی Galaxy S21

اکنون گزینه ای برای تغییر تن رنگ به روشن یا طبیعی دارید که بسیار عالی است. سامسونگ قابلیت گرفتن عکس های رنگی 12 بیتی خام را اضافه کرده است. یک ویژگی ویدیویی جدید به نام Director’s View وجود دارد که به شما یک پیش نمایش تصویری کوچک از فیدهای ویدیویی دریافتی از تمام دوربین های تلفن ها ارائه می دهد. همانطور که ضبط می کنید، می توانید بین آنها جابجا شوید.

در Director’s View، یک راه‌اندازی ولاگر وجود دارد که در صورت عکاسی عمودی، یک نمای ویدیویی کنار هم یا یک نمای پشته‌ای به شما می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید با دوربین سلفی خود را ضبط کنید و با هر یک از دوربین‌های عقب نشان دهید که چه چیزی می‌بینید یا به آن واکنش نشان می‌دهید. پس از مدتی استفاده از آن، برخی افراد قطعاً وارد این ویژگی خواهند شد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مقایسه گوشی s22 با آیفون 13 را بخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی تخصصی گوشی Nothing Phone 1 : با موبایل متفاوت کمپانی «ناتینگ» آشنا شوید

نقطه ضعف Director’s View این است که ویدیوی نهایی به جای 4k یا 8k با کیفیت HD ذخیره می شود. می توان S21 Ultra و دوربین های آن را از نظر کیفیت در مقابل iPhone 12 Pro Max و Google Pixel 5 قرار داد. هر گوشی رویکرد متفاوتی برای عکاسی دارد و برای افراد مختلف جذاب خواهد بود.

بررسی پردازنده،حافظه و رم Galaxy S21 Ultra 5G

S21 Ultra تراشه جدید Qualcomm Snapdragon 888 به همراه 12 گیگابایت رم یا 16 گیگابایت در گران ترین مدل که 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز دارد تامین می شود. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی وجود دارد. من به راحتی یک روز و نیم را با یک بار شارژ می گذرانم. تست‌های باتری در S21 Ultra برای پخش مداوم ویدیو در حالت هواپیما به طور متوسط ​​22 ساعت و 57 دقیقه با نرخ تازه‌سازی تنظیم شده روی Auto 120 هرتز انجام شد. این در واقع یک ساعت کمتر از دوام S20 Ultra در همان آزمایش است.

بررسی پردازنده،حافظه و رم

پشتیبانی از اندروید 11 و 5G

گلکسی اس 21 اولترا اندروید 11 را با لایه بالایی OneUI 3.1 سامسونگ اجرا می کند. و من آن را بسیار دوست دارم. اکنون می‌توانم به‌جای نسخه‌های سامسونگ، فید Google Pay یا Google Discover News را به‌طور پیش‌فرض انتخاب کنم. ظاهر همه چیز از تنظیمات گرفته تا پنجره های پاپ آپ تمیز و مدرن است. و با تلفنی به این بزرگی، OneUI کمک می کند تا استفاده از یک دست راحت تر شود.

در آخر، Galaxy S21 Ultra دارای 5G است و از 6 و mmWave 5G پشتیبانی می کند. شما نباید Ultra را برای 5G آن دریافت کنید. اما با بهبود شبکه های 5G، سرعت و اتصال 5G شما نیز بهتر می شود.

مطالعه بیشتر
بررسی مشخصات گوشی های سری A سامسونگ + معرفی بهترین گوشی سامسونگ سری A

سخن پایانی

شما دراین مقاله با گوشی سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G آشنا شدید.همچنین از کابرد، کارایی و امکانات آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

پیشنهاد ما به شما

گلکسی تب اس

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra – با غول نازک و با ظرافت سامسونگ آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، مجهز بودن به نمایشگرهایی بزرگ و با …

دیدگاهتان را بنویسید