جمعه , 10 فروردین 1403
بهترین لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ + معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای روزمره

بیشتر نیازهای ما امروزه توسط ابزارهای دیجیتال مانند لپ تاپ و موبایل رفع می‌شوند. و زندگی امروزی را از این ابزارها نمیتوان جدا دانست. سرعت پیشرفت و استفاده از این موارد ابزارها روز به روز در حال افزایش هست بخصوص با ظهور بیماری مانند کرونا. با وجود چنین مسائلی استفاده از لپ تاپ های روزمره بصورت قابل توجه‌ای افزایش داشته و خرید لپ تاپ روزمره توسط کابران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده بیشتر از لپ تاپ روزمره برای موضوعاتی مانند تماشای فیلم، وبگردی و مصارف معمولی و خانگی صورت می‌گیرد.انتخاب لپ تاپ برای امور روزمره میان این همه مدل مختلف اینطور به نظر می‌رسد که برای بسیاری از کاربران کار پیچیده‌ای به نظر برسد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم برای راحتی کاربران و اینکه زودتر به لپ تاپ مورد نیازشان برسند.


فهرست مطالب


راهنما خرید لپ تاپ برای کارهای روزمره

1- پردازنده لپ تاپ

مهم‌ترین فاکتور در خرید لپ‌تاپ با قیمت مناسب، پردازنده آن است. شرکت‌های اینتل و ای ام دی رقابت تنگاتنگی در ارائه قوی‌ترین پردازنده‌ها برای لپ‌تاپ، با یکدیگر دارند. البته به تازگی شرکت اپل نیز با پردازنده‌های سری M1 به جنگ این دو شرکت بزرگ وارد شده است.

  • پردازنده اینتل

شرکت Intel طیف وسیعی از پردازنده‌ها را عرضه می‌کند و سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارد. برای کاربران مبتدی، امور سبک و وبگردی پردازنده‌های Celeron، Pentium و Core i3 را وارد بازار کرده است. این پردازنده‌ها با فرکانس پایین، تعداد هسته کم و حافظه کش نسبتا کم قیمت تمام شده پایین‌تری دارند. به همین دلیل به سخت‌افزار ارزان‌تری نیز نسبت به دیگر پردازنده‌ها نیاز دارند.

  • پردازنده ای ام دی

شرکت AMD برای رقابت با پردازنده‌های اینتل، سی پی یو Ryzen 3 را به بازار عرضه کرد. که تا پیش از این کار، کفه ترازو کاملا به سمت اینتل سنگینی می‌کرد. با پردازنده رایزن 3، ای ام دی نیز توانست سهمی از لپ‌تاپ‌های پایین‌رده را به خود اختصاص دهد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله اشتباهات خرید لپ‌‌تاپ را بخوانید.

 بهترین لپ تاپ

برای خرید لپ‌تاپ‌های میان‌رده و نیمه‌حرفه‌ای، رقابت این دو شرکت بسیار نزدیک و تنگاتنگ است. شرکت اینتل با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 که پسوند U یا G دارند در این بخش حضور قدرتمندی دارد. در آن سمت نیز شرکت AMD با طراحی CPU‌های Ryzen 5 و Ryzen 7 با پسوند U توانست رقابت خود را با شرکت اینتل حفظ کند.

در  بخش لپ‌تاپ‌های بالارده بخصوص لپ‌تاپ گیمینگ پردازنده‌های AMD توانسته‌اند برتری محسوسی نسبت به اینتل پیدا کنند. در این بخش Intel با سی‌پی‌یو Core i7 و Core i9 با پسوند H و سری گران‌قیمت Xeon حضور دارد.  شرکت ای ام دی با معماری جدید پردازنده‌های خود توانسته بهتر از رقیب سنتی خود عمل نماید. با عرضه CPU‌های Ryzen 5، Ryzen 7، Ryzen 9 با کد‌های H و HS قدرتی بسیار فراتر از پردازنده‌های Intel را به مشتریان ارائه دهد.

مطالعه بیشتر
اقتصادی‌ترین و بهترین لپ تاپ هایی که می‌توانید داشته باشید! – شهر فافا

2- حافظه رم

بر خلاف باور عموم که عملکرد رم را مربوط به سرعت لپ‌تاپ خود می‌دانند. وظیفه اصلی رم با تعریف عامیانه تعداد برنامه‌ایست که شما به صورت همزمان می‌توانید اجرا کنید. اگر در حین اجرای یک برنامه یا باز‌کردن چند نرم‌افزار سیستم شما هنگ می‌کند و یا بسیار کند‌تر از حالت عادی نرم‌افزار را اجرا می‌کند، این یعنی رم شما ناکافی است. در زمان خرید لپ‌تاپ به دو پارامتر در انتخاب رم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

عدد اول که همه ما نام آن را شنیده‌ایم حجم رم است. رم‌های لپ‌تاپ با ظرفیت 4GB برای امور ساده، 8 و 12 گیگابایت برای انجام امور روزمره، رم 16 تا 32 گیگابایت برای امور پردازشی و تحلیلی عرضه می‌شوند. دومین پارامتر  سرعت رم (باس رم) می‌باشد که سرعت فراخوانی دیتا از حافظه به پردازنده را مشخص می‌کند. این عدد با واحد مگاهرتز (MHz) نمایش داده می‌شود. برای مثال یک رم DDR4 3200MHz سرعتی بیشتر از رم DDR4 2666MHz دارد.

3- حافظه داخلی

حافظه لپ‌تاپ می‌تواند از نوع HDD (حافظه مکانیکی)، SSD (حافظه‌ جامد) و حافظه ترکیبی که هر دو حافظه را بر روی مادربرد خود دارند، باشد. همان‌طور که اشاره شد حافظه SSD به دلیل گرانی انتخاب مناسبی برای لپ‌تاپ‌های پایین‌رده و اقتصادی نیستند. در لپ‌تاپ میان‌رده نیز حضور یک حافظه 128GB اس اس دی در کنار یک حافظه HDD برای نصب ویندوز و برنامه‌های کاربردی و تخصصی کفایت می‌کند.

اما اگر مهندس، گیمر و یا طراح هستید حتما لپ‌تاپی با حافظه SSD به میزان 256GB و بالاتر فکر کنید چرا که این حافظه‌ها سنگین‌ترین نرم‌افزارها را به سرعت می‌خوانند و سپس ذخیره می‌کنند. در کنار قیمت گران‌تر، یکی از بزرگترین اشکالات حافظه‌های SSD قابلیت ضعیف آن‌ها در بازیابی اطلاعات در صورت از بین رفتن آن‌هاست پس حتما از اطلاعات خود بکاپ تهیه نمائید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله دلیل اصلی روشن نشدن لپ تاپ را بخوانید.

4- کارت گرافیک

بسیاری از خریداران در زمان خرید لپ‌تاپ به کارت گرافیک توجه ویژه‌ای دارند. چرا که این بخش از لپ‌تاپ نیز مانند پردازنده قابلیت ارتقاء ندارد. در مورد گرافیک با توجه به اینکه باتری زیادی را مصرف می‌نماید، اگر کار گرافیکی خاصی با لپ تاپ خود ندارید و یا گیمر نیستید، لازم نیست کارت گرافیک قوی برای لپ‌تاپ خود انتخاب نمایید. البته بسیاری از لپ‌تاپ‌ها یک کارت گرافیک مجتمع با پردازنده دارند و با استفاده از حافظه رم امور ساده گرافیکی 2‌بعدی، پخش فیلم و فوتوشاپ ساده را انجام می‌دهند.

اگر شما نیز کاربری روزمره با لپ‌تاپ خود دارید به گرافیکی بیش از این گرافیک‌ها نیاز ندارید. اما اگر می‌خواهید لپ‌تاپ شما برای انجام کارهای گرافیکی، از رم لپ‌تاپ استفاده نکند و همچنان کار گرافیکی سنگینی انجام نمی‌دهید، گرافیک‌های سری MX شرکت Nvidia Geforce و یا سری R شرکت AMD Radeon برای شما کفایت می‌کند. این گرافیک‌های 64 بیتی که 2GB و یا نهایتا 4GB حجم گرافیکی دارند از نوع DDR3 و یا DDR5 بوده و به راحتی از پس تمام امور گرافیکی 2 بعدی بر می‌آیند.

مطالعه بیشتر
مزایا خرید لپ تاپ استوک چیست؟ + معرفی فروشگاه‌های برتر فروش لپتاپ استوک

اما اگر یک کاربر امور گرافیکی سنگین هستید و یک لپ‌تاپ مالتی مدیا می‌خواهید یا از آن سو، طرفدار پر و پا قرص بازی‌های گرافیکی هستید باید انتخاب‌های گران‌تری داشته باشید. گرافیک مورد نیاز طراح‌ها و گیمرهای حرفه‌ای عبارتست از گرافیک‌های GDDR5 و GDDR6 که 128 یا 192 یا 256 بیت پهنای باند دارند. این گرافیک‌ها در شرکت انویدیا از سری GTX و یا RTX هستند و در شرکت رادئون نیز با پیشوند RX شناخته می‌شوند. حجم این گرافیک‌ها 4GB، 6GB و یا 8GB بوده و هرچه حجم، بیت و نسل آنها بالاتر باشد گرافیک قدرت بیشتری دارد. برای مثال یک گرافیک 6GB RTX 2060 از یک گرافیک 4GB GTX 1650 قوی‌تر است.

در مورد گرافیک‌های ساخت شرکت انویدیا، سری Quadro نیز تولید می‌شود که مخصوص طراحان و سه ‌بعدی‌سازان است و برای بازی و گیمرها به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. همچنین برخی گرافیک‌های این شرکت با پسوند Ti شناخته می‌شوند که نسبت به مدل پایه فرکانس و تعداد هسته گرافیکی بالاتری دارند و قدرت آنها 20 درصد بیشتر از مدل پایه است.

5- صفحه نمایش

  • اندازه

در انتخاب صفحه‌نمایش لپ‌تاپ چند پارامتر اهمیت دارد. اولین پارامتر اندازه صفحه‌نمایش است. اگر شخصی هستید که با لپ‌تاپ خود حمل و نقل زیادی دارید سایزهای 12 تا 14 اینچ صفحه‌نمایش انتخاب مناسبی است. اگر دیدن فیلم و انجام کارهای گرافیکی، کار با نرم‌افزار‌های مالی و همچنین بازی از کاربری‌های شما محسوب می‌شود، صفحه‌نمایش‌های 15.6 اینچ و 17.3 اینچ انتخاب مناسبی برای شماست.

  • پنل تصویر

پس از اندازه صفحه‌نمایش، نوع پنل تصویر پارامتر بسیار مهمی محسوب می‌شود. پنل رتینا در حال حاضر بهترین نوع پنل لپ‌تاپ است که در مک‌بوک‌های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آن صفحه‌نمایش‌های OLED قرار دارد که به دلیل گران بودن بر روی برخی لپ‌تاپ‌های ریزر از آنها استفاده شده است.

 بهترین لپ تاپ

سه نوع رایج پنل تصویر به ترتیب کیفیت عبارتند از IPS، TN و TFT که هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد.پنل‌های IPS زاویه دید 178 درجه داشته و شدت روشنایی بالایی دارند، پس برای طراحان و کسانی که به کیفیت صفحه‌نمایش خود اهمیت می‌دهند (مانند گیمرها) مناسب هستند. به دلیل نسبتا گران بودن این پنل از آن‌ها بر روی آلترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت استفاده می‌شود. پس از آن پنل TN وجود دارد که زاویه دید و روشنایی آن کمتر از پنل‌های IPS است اما تصاویر قابل‌قبولی را نمایش می‌دهد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های مناسب معماری و رندرینگ را بخوانید.

پایین‌ترین نوع پنل تصویر نیز پنل TFT است که هم زاویه دید کمی دارد (از کنار تصاویر کاملا تاریک و سیاه است) و هم شدت نور آن‌ها کمتر از پنل‌های قبلی است. بنابراین برای لپ‌تاپ‌های پایین‌رده و اقتصادی انتخاب مناسبی هستند.

  • رزولوشن تصویر
مطالعه بیشتر
قیمت لپ تاپ دانش آموزی ارزان + 20 مدل ارزان، با کیفیت + قیمت روز

پس از اندازه و پنل نمایشگر، سومین پارامتر رزولوشن تصویر است. بالاترین کیفیت در حال حاضر 4K QHD بوده که با رزولوشن 3840×2160 تعداد پیکسل زیادی را تولید می‌کند. و برای طراحان انتخاب ایده‌آلی است اما برای گیمرها پیشنهاد نمی‌شود (چرا که برای تولید این تعداد پیکسل به کارت گرافیک در اجرای بازی فشار زیادی وارد می‌گردد). دومین رزولوشن Full HD بوده که بیشترین هوادار را در بین خریداران لپ‌تاپ دارد. تعداد پیکسل این رزولوشن 1920×1080 می‌باشد. پایین‌ترین رزولوشن حال حاضر بازار لپ‌تاپ نیز HD بوده که 1366×768 پیکسل دارد. و برای لپ‌تاپ‌های پایین‌رده و ارزان‌قیمت گزینه مناسبی است

نکته بعدی در انتخاب صفحه‌نمایش لمسی و غیرلمسی بودن آن است. پیشنهاد ما این است که اگر لپ‌تاپ Hybrid نبود (قابلیت تبدیل شدن به تبلت را نداشت) به سراغ گزینه‌های تاچ نروید. چرا که این آپشن بلا استفاده مانده و فقط قیمت تمام شده لپ‌تاپ شما را افزایش می‌دهد. پارامتر بعدی مات یا براق بودن صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش‌های براق رنگ‌ها را زنده‌تر نمایش می‌دهند. اما نقطه ضعف بزرگ آن‌ها بازتاب نور محیط بر روی صفحه است. که باعث می‌شود در دیدن نمایشگر دچار مشکل شوید. این مشکل در محیط‌های باز و پرنور بیشتر می‌شود. و باعث می‌شود تا کاربر نتواند به خوبی تصاویر را مشاهده کند پس پیشنهاد ما صفحه‌نمایش مات است.

نرخ بروزرسانی تصویر (Refresh Rate) مورد دیگری است که این روزها و به خصوص به دلیل اهمیت آن در لپ‌تاپ‌های گیمینگ، بر سر زبان‌ها افتاده است. هرچه نرخ به‌روزرسانی تصویر که با واحد هرتز نمایش داده می‌شود، بیشتر باشد نمایشگر در سرعت‌های بالای تصویر، عملکرد بهتری داشته و کمتر تار می‌شود. شدت روشنایی (با واحد nits) دیگر مولفه یک نمایشگر است که برای طراحان و به خصوص کسانی که در محیط‌های باز و پر نور با لپ‌تاپ خود کار می‌کنند، بسیار موثر است. اخرین مورد نیز تاخیر زمانی است که به صورت کسری از ثانیه نمایش داده می‌شود. این مورد نیز برای گیمرها بسیار کلیدی است. زیرا تاخیر زمانی بالا در زمان بازی‌های آنلاین آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

6- پورت‌ها و ارتباطات

پورت‌های یک لپ‌تاپ در طول روز بارها به کار شما خواهند آمد. پس اگر از پورت‌ها استفاده خاصی دارید (همچون پورت VGA برای دانشجویانی که می‌خواهند لپ‌تاپ خود را به ویدئو پرژکتور قدیمی دانشگاه وصل کنند) حتما در زمان خرید به آن توجه کنید. وجود پورت‌های USB Type A بر اتصال موس، کیبورد، هارد اکسترنال و … برای یک لپ‌تاپ ضروری می‌باشد. همچنین با فراگیرشدن پورت USB Type C در خرید خود به وجود این پورت نیز دقت نمائید. در مورد ارتباطات یک لپ‌تاپ نیز وجود Wifi و بلوتوث برای ارتباط با اینترنت و وسایل دیگر کاملا ضروری می‌باشد. پس در زمان خرید لپ‌تاپ به نسل و نوع این ارتباطات نیز توجه کنید.

7- سیستم خنک کننده

یکی از مهم‌ترین اجزای لپ‌تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ سیستم خنک‌کننده آن است. این سیستم در تعیین راندمان سخت‌افزار شما و البته عمر بلند مدت آن تاثیر به‌سزایی دارد. وجود یک سخت‌افزار قوی بدون سیستم خنک‌کننده مناسب باعث می‌گردد تا لپ‌تاپ بیش از حد گرم شده و عملکرد آن کاهش محسوسی یابد. در لپ‌تاپ گیمینگ و لپ‌تاپ‌های مهندسی و مالتی‌مدیا، این مسئله بیش از پیش حائز اهمیت است. خصوصا در این نوع کاربری‌ها که لپ‌تاپ مدت زمان زیادی به صورت High Performance مشغول فعالیت است.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی معماری + معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب مهندسی معماری

برای لپ‌تاپ‌های خانگی، لپ‌تاپ اقتصادی و میان‌رده و همچنین آلترابوک‌ها وجود یک فن کافی است. اما برای لپ‌تاپ‌هایی که قدرت پردازش و گرافیک بالایی دارند، حتما لپ‌تاپ باید به دو فن مجزا (در برخی موارد 4 فن) مجهز باشد. حتی برخی شرکت‌ها از لوله‌های مسی برای خنک‌کننده لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل قیمت لپ‌تاپ‌های گیمینگ از لپ‌تاپ‌هایی که مشخصات یکسانی با آن‌ها دارند، گران‌تر است.

8- باتری

ظریفت باتری لپ‌تاپ معمولا به صورت وات‌ساعت (WHr) و یا میلی‌آمپر ساعت (mAhr) نمایش داده می‌شود. هرچه این عدد بیشتر باشد شارژدهی باتری بالاتر خواهد بود و دیرتر به سراغ شارژر خود خواهید رفت. ساختار باتری نیز از کنار هم قرارگرفتن چند سلول شارژی ساخته می‌شود. که بسته به سایز لپ‌تاپ از دو سلولی تا هشت سلولی وجود دارد. اما پارامتر تعیین‌کننده در شارژدهی ظرفیت این سلول‌هاست که در بالا به آن اشاره شد.

9- بدنه و کیفیت ساخت

یکی دیگر از موارد مهم در خرید یک لپ‌تاپ، جنسه بدنه آن است. لپ‌تاپ‌ها معمولا از سه جنس آلومینیوم، پلاستیک و یا کربن ساخته می شوند. لپ‌تاپ‌های ساخته شده با کربن از شرکت لنوو و سری محبوب ThinkPad X1 این شرکت را شامل می‌شوند. و در باقی موارد لپ‌تاپ از فلز، پلاستیک فشرده و یا ترکیبی از این دو ساخته شده‌اند. اگر لپ‌تاپی از فلز ساخته شود وزن و ضخامت کمتری نسبت به مدل پلاستیکی خود خواهد داشت. اما از طرفی قیمت تمام شده آن نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین لپ‌تاپ‌های اقتصادی، خانگی و میان‌رده بیشتر از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند. در مورد کیفیت ساخت نیز استفاده از متریال مناسب، تاچپد و صفحه‌کلید با کیفیت، طراحی ارگونومیک قاب و … در عمر و کارایی لپ‌تاپ تاثیر بسزایی خواهند داشت پس در زمان خرید حتما به آنها توجه نمایید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های مناسب حسابداری را بخوانید.

معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای روزمره

1- لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 R1502ZA-CA

میخوایید به روز ترین لپ تاپ روزمره و با یه بودجه کم تهیه کنید ولی تو انتخاب لپ تاپتون موندید قطعا بهترین مدل لپ تاپ ایسوس سری Vivobook هست که با یه مشخصات خوب و طراحی زیبا چشم نواز هستش و در کنار قدرت بالای پردازنده Core i3 این قیمت مناسبش هست که جذابش میکند. R1502ZA-CA با طراحی عالی و رنگی خاص درخشش دو چندانی را برای شما خواهد داشت. مطمئناً این دستگاه چهره ویژه‌ای به کسب و کار شما خواهد بخشید.

اگر در حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارید و به قولی تریدر هستید از R1502ZA-CA غافل نشوید. رم 8 گیگابایتی در کنار SSD PCIe سرعت را به طور دیگری برای شما معنی خواهد کرد. با پنل صفحه نمایش WV کیفیت و وضوح بالایی را تجربه کنید و با قابلیت های جذاب این صفحه نمایش NanoEdge چشمان خود را سالم نگه دارید. همچنین با لولای 180 درجه این لپ تاپ میتونید به راحتی اطلاعات صفحه نمایش را با اطرافیان خودتون به اشتراک بگذارید.

مطالعه بیشتر
بررسی و معرفی 11 قابلیت جالب و مخفی، امکانات کاربردی و ترفندهای ویندوز 10

مشخصات ایسوس VivoBook 15 R1502ZA-CA :

  • وزن: 1.7 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i3 1215U
  • حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
  • صفحه نمایش: “15.6 FULL HD WV

2- لپ تاپ روزمره V15-XF

اگر با لپ تاپتون زیاد سر و کار دارید و همش در حال نگاه کردن به صفحه نمایش لپ تاپ هستید. و دنبال لپ تاپی ارزان قیمت با پردازنده Core i3 که قدرت مناسبی داره می‌گردید. قطعا این مدل انتخاب مناسبی هستش. چون لپ تاپV15-XF  با صفحه نمایش 15.6” و وضوح تصویر Full HD تصویر واضحی را به کاربر ارائه می دهد. لپ تاپ لنوو برای خنک کننده دستگاه V15 از یک فن که در بالای مادربرد قرار گرفته استفاده کرده است.

 بهترین لپ تاپ

خروجی فن نیز در زیر لولاهای اتصال صفحه نمایش قرار دارد. علاوه بر این با وزن نسبتا مناسب 1.7 کیلوگرم، این مدل را میتوان گزینه مناسبی برای حمل و نقل و جا به جایی در نظر گرفت. این لپ تاپ برای وب گردی و دیدن فیلم،کاربران امور تحلیلی سبک، حسابداران، دانش آموزان و کارهای روز مره مناسب می باشد.

مشخصات لنوو V15-XF :

  • وزن: 1.7 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i3 1115G4
  • حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
  • صفحه نمایش: “15.6 FULL HD TN

3- لپ تاپ اچ پی HP 255-G8-C

یکی از مدل های جذاب که بخواییم بهش بپردازیم لپ تاپ HP 255-GB هستش که با یه ظاهر جذاب و کلاسیک و یه پردازنده Ryzen 3 برای خیلی از کاربران جذاب هست، مخصوصا اون دسته از افرادی که دنبال لپ تاپ روزمره با پردازنده AMD می گردند. در کنار ویژگی های این لپ تاپ اقتصادی که خیلی ها رو متعجب کرده باید گفت که کیبورد این لپ تاپ نیز حس خوبی منتقل می کند و راحتی خاصی هنگام استفاده دارد.

در بخش درگاه های این محصول با 2 عدد پورت USB 3و یک عدد USB Type-C، یک پورت HDMI، یک جک 3.5 میلی متری ،  درگاه حافظه و پورت LAN می توانید از لحاظ اتصالات جانبی کامل خیال خود را راحت کنید. از نظر باتری و شارژدهی این دستگاه شما می توانید تا ۳ ساعت روی آن حساب کنید. با در نظر گرفتن قیمت،پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، امور مالی  و دانش آموزان می باشد.

مشخصات اچ پی HP 255-G8-C :

  • وزن: 1.74 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 3 5300U
  • حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
  • صفحه نمایش: “15.6 FULL HD TN
مطالعه بیشتر
چه لپتاپ هایی برای ترید مناسب است (+10 نکته هنگام خرید)

4- لپ تاپ لنوو IdeaPad 3-CAC

مگر می‌شود حرف از لپ تاپ های روزمره و اقتصادی باشد و نامی از لنوو آورده نشود. سری IdeaPad لنوو همیشه و هر جا جایگاه ویژه‌ای در لیست انتخاب بهترین‌ لپ تاپ ها با بهترین قیمت ها دارند.از ظاهر ساده و زیبای این مدل که بگذریم بیا یه پردازنده کور آی 3 که قدرت مناسبی داره، با یه صفحه نمایش مناسب که تصویر واضحی ارائه میده همچنین در کنار حافظه سرعت بالای SSD خود یک حافظه HDD داره که برای ذخیره اطلاعات مناسب هستش.

نکته ویژه و بسیار قابل توجه این مدل آیدیاپد وزن سبک آن است که راحتی تمام و کامل را در جا‌به‌جایی‌ها برای کاربر دارد. لپ تاپ IP3-CAC برای مهندسان آماتور، کاربران امور تحلیلی متوسط و همچنین کاربران خانگی می باشد.

مشخصات لنوو IdeaPad 3-CAC :

  • وزن: 1.7 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i3 1115G4
  • حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
  • صفحه نمایش: “15.6 FULL HD TN

5- بهترین لپ تاپ روزمره Aspire 3 A315-58G-30KZ-A

لپ تاپ A315-58G-30KZ-A یکی از لپ تاپ‌های باریک ایسر می‌باشد. که با توجه به کانفیگ مناسب از قیمت معقولی برخوردار است. این لپ تاپ با وزن سبک برای حمل و نقل نیز گزینه خوبی به شمار می‌آید. صفحه کلید این لپ تاپ با فضای کافی در بین کلیدها راحتی در حین کار را برایتان به ارمغان می‌آورد. تاچپد دقیق این لپ تاپ از فناوری چندلمسی بهره می‌برد. اسپیکرهای این لپ تاپ در زیر دستگاه قرار گرفته اند و از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار هستند.

بلندی صدای بلندگو ها نیز بالا بوده و می توان از نظر صدا امتیاز نسبتا بالایی به آن داد. در بخش فنی لپ تاپ ایسر با بهره گیری از یک پردازنده کم مصرف، و کارت گرافیک متوسط انتخاب مناسبی برای، کاربران خانگی، امور گرافیکی 2بعدی و دانشجویان می باشد.

مشخصات ایسر Aspire 3 A315-58G-30KZ-A :

  • وزن: 1.14 کیلوگرم
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i3 1115G4
  • حافظه رم: 8 گیگابایت DDR4
  • صفحه نمایش: “15.6 FULL HD TFT

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنما خرید لپ تاپ آشنا شدید. همچنین با بهترین لپ تاپ های مناسب کاربری روزمره آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ برای خانه، مسافرت، سر کار یا هر سه کدام است؟

لپ تاپ های کاربری روزمره ویژگی های خاصی همانند وزن کم، شارژدهی بالا و پردازنده قدرتمند دارند. این لپ تاپ ها برای موارد ذکر شده بهترین انتخاب هستند.

چرا شارژدهی و وزن لپ تاپ برای کاربری روزمره مهم است؟

اگر شما مدام مجبور باشید یک لپ تاپ سنگین 2.5 کیلوگرمی را با خود حمل کنید و همانند یک کامیون پرمصرف مدام مجبور باشید آن را به منبع تغذیه خودش متصل کنید، قطعا تجربه کاربری خوبی به شما دست نمی‌دهد. بنابراین وزن و شارژدهی لپ تاپ مناسب کاربری روزمره بسیار با اهمیت است.

پیشنهاد ما به شما

معرفی بازی های پرطرفدار PS2

 پلی استیشن با ایجاد نوآوری و تغییرات بزرگ در صنعت کنسول و بازی‌های ویدیویی، به …

دیدگاهتان را بنویسید