جمعه , 10 فروردین 1403
گوشی برای فیلمبرداری

معرفی بهترین گوشی برای فیلمبرداری + بررسی برترین محصولات 2022

از وقتی گوشی‌های همراه مجهز به دوربین عکاسی و فیلمبرداری شدند، تکنولوژی موبایل در مرحله رقابتی‌تری قرار گرفت. بهترین گوشی برای فیلمبرداری مشخصه‌های خاص و مهمی دارد که در اینجا با اصلی‌ترینِ آنها آشنا خواهید شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در راهنمای خرید موبایل، نوع لنز و سنسورهای به کار رفته روی دوربین است. بهترین گوشی از نظر فیلمبرداری 2022 از لنز و سنسور با تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است. برخی از این دوربین‌ها چنان از کیفیت بالای تصویری برخوردار هستند که کاربران مجازی، محتوای تصویری را فقط و فقط با دوربین گوشی ضبط می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید یکی از این افراد باشید و ولاگتان را با بهترین کیفیت ضبط کنید، پس باید به دوربین گوشی اهمیت دهید. قبل از معرفی بهترین گوشی برای فیلمبرداری، بهتر است از ویژگی‌ این دوربین‌ها بدانیم.


فهرست مطالب


بهترین گوشی برای فیلمبرداری چه نوع دوربین‌هایی دارد؟

همه شرکت‌‌های تولید کننده تلفن همراه در ارتقا تکنولوژی دوربین و لنز و سنسورها با هم رقابت دارند. بهترین دوربین گوشی 2022 در فیلمبرداری، دوربینی است که هم لنز مناسبی داشته باشد و هم از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها پیروی کند. در اینجا به چند مورد از مشخصه‌های بهترین گوشی برای فیلمبرداری اشاره کرده‌ایم.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله گوشی های ضد آب را بخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی بهترین گوشی های موبایل اچ تی سی + تاریخچه و مشخصات آن ها

سنسور

تاثیر حسگرها یا سنسورهای بهترین گوشی از نظر فیلمبرداری 2022 را دست کم نگیرید. وظیفه سنسور چیست؟ نور دریافت شده از لنز را به سیگنال الکترونیکی تبدیل می‌کند. این سیگنال‌ها برای ساخت تصویر استفاده می‌شوند. نور در تصویر بسیار مهم است. هرچه نور مناسب تری از طریق حسگرها دریافت شود، تصویر از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد شد. در مرحله بعد باید بدانیم این تصاویر چه طور به فیلم تبدیل می‌شوند؛ دوربین موبایل از سنسورهای کوچکی تشکیل شده‌ است. این سنسورها کمک می‌کنند از طریق نور تصاویر پشت سر هم تشکیل شوند. چون ذهن انسان نمی‌تواند پانزده عکس در هر ثانیه را از هم تشخیص بدهد، با پخش پشت سر هم تصاویر، چشم آن‌ها را به صورت ویدیو می‌بیند. دوربین‌های پیشرفته می‌توانند تعداد فریم‌های بیشتری را ثبت کنند. تعداد این فریم‌ها هر چه بیشتر باشند، فیلم اسلوموشن می‌شود. البته قابلیت اسلوموشن هم یکی از امکانات ویژه دوربین‌های گوشی جدید است.

دیافراگم برای فیلمبرداری

دیافراگم‌ در درون لنز قرار دارد. آن‌ها مقدار نور محیط را کنترل و وارد سنسورها می‌کنند و بر عمق میدان تاثیر می‌گذارند. بهترین گوشی برای فیلمبرداری از انواع دیافراگم‌ها در لنز و دوربین‌ها تشکیل شده‌اند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله عملکرد گوشی s22 با آیفون 13 را بخوانید.

لنز دوربین فیلمبرداری

کیفیت دوربین فقط به سنسور نیست، هر چه اندازه عدسی بزرگ‌تر باشد نور بیشتری برای تشکیل تصویر عبور می‌کند. این روزها بهترین گوشی از نظر فیلمبرداری 2022، مجهز به چند دوربین است و هر کدام از این دوربین‌ و لنزها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

مطالعه بیشتر
بررسی Galaxy S21 Ultra 5G (برترین گوشی سامسونگ !)

لرزشگیر

آخرین نکته در مورد بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری این است که اغلب این گوشی‌ها دارای لرزشگیر هستند. کنترل لرزش دست هنگام فیلمبرداری کمی سخت است و جدیدترین گوشی‌ها به این نوع فناوری دست یافته‌اند.

آیا آیفون 13 پرومکس بهترین گوشی برای فیلمبرداری است؟

آیفون 13 را در لیست بهترین گوشی برای فیلمبرداری قرار دادیم تا با ویژگی‌های بهترین گوشی های 2022 از نظر فیلمبرداری آشنا شویم. تمامی مدل‌های Apple iPhone 13 به جز چند مورد، دارای ویژگی‌های مشترکی هستند.

آیا آیفون 13 پرومکس بهترین گوشی برای فیلمبرداری است؟

آیفون 13 در هر چهار مدل جدید قابلیت Cinematic Mode قرار داده است. حالت سینمایی یا Cinematic Mode حالتی است که هنگام ضبط فیلم و حرکت، فوکوس به طور خودکار روی سوژه جا به جا و سپس پس‌زمینه محو می‌شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مشکلات گوشی اچ تی سی را بخوانید.حالت سینمایی نه تنها Apple iPhone 13 را در لیست بهترین گوشی از نظر فیلمبرداری 2022 قرار داه است، بلکه می‌توان فیلم‌های کوتاه و اثرات سینمایی مهمی نیز خلق کرد.

مزایای دوربین آیفون 13:

  • پشتیبانی از Smart HDR 4
  • پشتیبانی از Cinematic Mode
  • استفاده از گزینه Photographic Styles
  • پشتیبانی از Night mode Portraits
  • حالت فیلمبرداری ProRes که امکان ضبط ویدیوها خام را برای مونتاژ در برنامه‌های حرفه‌ای در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون می‌گذارد.

معایب دوربین آیفون 13:

  • ثبت غیرطبیعی رنگ و نور
  • کنتراست‌های نامتوازن

بهترین گوشی سامسونگ برای فیلمبرداری؛ گلکسی اس 22 اولترا

Galaxy S22 Ultra بهترین گوشی سامسونگ برای فیلمبرداری است. این گوشی سامسونگ چهار دوربین شامل اصلی، فوق عریض، تله فوتو، پریسکوپ و یک دوربین سلفی دارد. کیفیت هر کدام از این دوربین‌ها به صورت زیر است:

  • دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8
  • دوربین فوق عریض: 12 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2
  • دوربین تله فوتو: 10 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • دوربین پریسکوپ: 10 مگاپیکسل و دیافراگم 4.9
  • دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل
بهترین گوشی سامسونگ برای فیلمبرداری؛ گلکسی اس 22 اولترا

یکی از ویژگی‌های اصلی بهترین گوشی برای فیلمبرداری قدرت زوم این دوربین‌ها است. مدل گلکسی اس 22 اولترا از قدرت زوم بالایی برخوردار است.

مطالعه بیشتر
معرفی و بررسی مشخصات گوشی آ 54 سامسونگ - Samsung A54

مزایای دوربین گوشی گلکسی S22 Ultra:

  • ثبت تصاویر با بهترین کیفیت در نور کم
  • ضبط فیلم با کیفیت بالا و HDR
  • فوکوس هوشمند و اتوماتیک در تشخیص سوژه‌ها
  • بزرگنمایی با حفظ کیفیت

معایب دوربین گوشی سامسونگ اس 22 اولترا:

  • موردی در این باره ثبت نشده است!

می 10 و بهترین گوشی شیائومی برای فیلمبرداری

اگر به دنبال بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2022 با قیمت مناسب هستید، مدل Mi 10 شیائومی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. می 10 بهترین گوشی شیائومی برای فیلمبرداری است. زیرا دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل کیفیت دارد و دارای فلش دوگانه برای ثبت تصاویر است. اما مزایا و معایب این گوشی شیائومی چیست؟

می 10 و بهترین گوشی شیائومی برای فیلمبرداری

مزایای استفاده از دوربین Mi 10 شیائومی:

  • دارای چهار دوربین با سنسور 108 مگاپیکسل
  • ضبط ویدیو با کیفیت 8K
  • مجهز به لرزشگیر الکترونیکی تصویر
  • قابلیت ثبت تصاویر پانوراما
  • دارای حالت HDR
  • پشتیبانی از قابلیت فوکوس خودکار

معایب استفاده از دوربین می 10 شیائومی:

  • ثبت غیرطبیعی رنگ‌ها
  • حالت کنتراست بالا یا تیرگی رنگ‌ها نسبت به حالت طبیعی

کدام شرکت بهترین گوشی برای فیلمبرداری را تولید کرده است؟

در بررسی‌های انجام شده برای بهترین گوشی برای فیلمبرداری به این نتیجه رسیدیم که گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا به نسبت آیفون 13 از نوردهی قوی‌تری برخوردار است. هرچه عملکرد دیافراگم در نوردهی کنترل شده باشد، تصاویر هم از رنگ‌های بهتری برخوردار هستند و هم این که جزییات بیشتری ثبت خواهند کرد. در تصویربرداری نور شب هم می‌توان مدل گلکسی اس 22 را به دلایل گفته شده در الویت قرار داد. همان طور که در (وب‌سایت Samsung) اشاره شده است، این گوشی با حالت Super HDR رنگ‌ و نور را در قوی‌ترین حالت ممکن، ثبت می‌کند.

مطالعه بیشتر
کیس گیمینگ ، از تحقیقات اولیه تا خرید نهایی

جمع بندی

با ویژگی‌های بهترین مدل گوشی برای فیلمبرداری آشنا شدیم. علاوه بر آشنایی با مدل‌های این گوشی‌ها و عملکرد لنز و سنسورها، حالا خوب می‌دانیم یک دوربین خوب چه ویژگی‌هایی دارد یا بهترین گوشی از نظر فیلمبرداری 2022 و در سال‌های بعد چه قابلیت‌ها و امکاناتی خواهند داشت.

سخن پایانی

شما دراین مقاله با بهترین گوشی برای فیلمبرداری آشنا شدید.همچنین از بهترین محصولات 2022 آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بهترین گوشی برای فیلمبرداری کدام مدل است؟

تمامی مدل های ذکر شده بهترین دوربین های فیلمبرداری را در اختیار دارند.
آیفون همیشه بهترین دوربین را ارائه داده است و اینبارهم با حالت سینمایی خود را با دوربین های عکاسی برابر میداند.
و اما شیائومی می 11 اولترا بصورت تخصصی برای دوربین ساخته شده است و کیفیت بی نظیری دارد.

آیا مگاپیکسل در کیفیت تاثیر دارد؟

اگر فک می کنید هرچه مگاپیکسل دوربین بیشتر باشد، کیفیت دوربین گوشی هم بیشتر است سخت در اشتباه هستید.
بعنوان مثال آیفون 13 پرو مگاپیکسل از لنزهای 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که از گوشی های ارزان قیمت هم پایین تر است اما بهترین کیفیت را دارد.

پیشنهاد ما به شما

گوشی Samsung

چگونه گوشی Samsung را به تلویزیون وصل کنیم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید با اتصال گوشی Samsung به تلویزیون خود از تماشای عکس‌ها و …

دیدگاهتان را بنویسید