شنبه , 1 اردیبهشت 1403
لپ تاپ رندرینگ

راهنمای خرید لپ تاپ های مناسب معماری و رندرینگ + معرفی بهترین لپتاپ های مناسب رندرینگ 2023

فن آوری های زیادی وجود دارند که به سطحی از رندر سه بعدی نیاز دارند. ممکن است بخواهید یک طرح معماری ایجاد کنید و آن را به برخی از خریداران احتمالی نشان دهید. ممکن است فقط یک تجربه بازی بهتر بخواهید.افرادی که در حرفه های مهندسی یا پردازش تصویر مشغول به کار هستند، سراغ لپ تاپ های پر قدرتی می روند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در هر صورت، صرف نظر از اینکه چه قصدی دارید یا از چه نرم افزاری استفاده می کنید، قبل از اینکه بتوانید به طور موثر رندر بگیرید، باید حداقل از لپ تاپ رندرینگ مناسب با سخت افزاری خاصی استفاده کنید.


فهرست مطالب


لپ تاپ رندرینگ چیست؟

مدل‌سازی‌های سه بعدی و رندرینگ مناسب از پروژه‌های سنگین گرافیکی، جزو فعالیت‌های سنگین و فشرده لپ تاپ محسوب می‌شوند که اگر حرفه و شغل شما به این عوامل بستگی دارد، بهتر است در انتخاب لپ تاپ، دقت لازم را به خرج دهید. به طور کلی، ممکن است شما از بهترین نرم‌افزارها و ابزارهای مخصوص معماری سه بعدی و طراحی و مدل سازی استفاده کنید. نرم‌افزارهایی که رندرینگ مناسب این پروژه‌های سنگین را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهند، ولی توجه داشته باشید برای درست ران شدن این نرم‌افزارها و استفاده راحت از تمامی فیچرهای آن‌ها، نیاز دارید که سخت افزار متناسب با کاربری این نرم‌افزارهای سنگین را نیز در اختیار داشته باشید.

لپ تاپ رندرینگ

در گذشته، فقط استودیوهای حرفه‌ای قادر به ارائه رندر تصاویر سه بعدی و یا پروژه‌های سنگین گرافیکی بوده‌اند ولی در جهان امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مخصوصاً صنعت ساخت لپ تاپ، لپ تاپ رندرینگ در اختیار عموم مردم قرار گرفته است که کاربران گرافیک حرفه‌ای می‌توانند با تهیه این لپ تاپ ها، بهترین نتایج را از پروژه‌های خود به دست آورند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپ دانشجویان پزشکی را بخوانید.

مطالعه بیشتر
اشتباه رایج هنگام خرید لپ‌‌تاپ و راه‌های پیشگیری از آنها

نرم افزارهای مورد استفاده در رندرینگ و مهندسی کدام است؟

نرم افزارهای زیادی در حوزه طراحی و پردازش تصویر وجود دارد. به اختصار به چند مورد پرکاربرد اشاره می کنیم.

1- نرم افزارهای مهندسی و برنامه نویسی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم برای اغلب کارهای مهندسی و برنامه نویسی نیازی به کارت گرافیک مجزا نیست. بلکه عمل اصلی پردازش توسط CPU انجام می گیرد. در پایین به دو نرم افزار پر کاربرد MATLAB و Visual Studio اشاره می کنیم که بیشترین استفاده را در رشته های مهندسی دارند.

2- نرم افزارهای طراحی

اغلب کارهای طراحی با نرم افزارهایی نظیر AutoCAD و ۳D MAX صورت می گیرد. به این دلیل که آموزش های فراوان دارند و کار کردن با آنها بسیار راحت است. در جدول پایین به بررسی حداقل سیستم مورد نیاز این نرم افزارهای اشاره می کنیم.

3- نرم افزارهای طراحی صنعتی

نرم افزارهای CATIA ویا Solid Works در بین طراحان قطعات صنعتی بسیار پر طرفدار هستند. در جدول پایین می توانید حداقل سیستم مورد نظر این نرم افزارها را مشاهده نمایید.

4- نرم افزارهای انیمیشن سازی و پردازش تصویر

برای کسانی که مشغول حرفه های پردازش تصویر و انیمیشن سازی هستند، نرم افزارهای زیادی در بازار موجود است اما محبوب ترین آنها lumion و MAYA است. اغلب شرکت های انیمشن سازی در جهان نیز با همین نرم افزارها بیشتر انیمیشن های خود را ساخته اند.

مهمترین مشخصات یک لپ‌ تاپ مناسب رندرینگ چیست؟

هر برنامه رندر سه بعدی نیازهای کمی متفاوت خواهد داشت، اما برخی از اجزای کلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله:

مادربرد

مادربرد در واقع قلب مرکزی لپ تاپ شماست. همه اجزای سیستم در مادربرد به هم متصل می‌شوند. انواع حافظه، سوکت، کانکتور و غیره روی مادربرد قرار دارد.هرچه قابلیت‌های مادربرد بیشتر باشد و عملکرد قوی‌تری داشته باشد، لپ‌ تاپ شما نیز قوی‌تر خواهد بود. نوع و مدل مادربرد معمولا در مشخصات لپ تاپ‌ها ذکر نمی‌شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ استوک بخریم یا نه را بخوانید.

پردازنده

CPU شما واحد پردازش مرکزی شما است که گاهی اوقات پردازنده شما نامیده می شود. این جزء اصلی بسیاری از رایانه ها است و برای اجرای دستورالعمل های یک برنامه رایانه ای استفاده می شود.در حالی که شما چیزی نسبتاً قدرتمند می‌خواهید، این مهم‌ترین مؤلفه برای رندر سه‌بعدی نیست، و می‌توانید یک CPU متوسط ​​ بخرید، تا زمانی که سایر اجزای شما بهینه باشند. یک پردازنده 4.0 گیگاهرتز ایده آل است .

مطالعه بیشتر
معرفی و بررسی بهترین سیستم کامپیوتر خانگی قدرتمند تا 15 میلیون تومان

کارت گرافیک لپ تاپ مناسب رندرینگ

GPU یک واحد پردازش گرافیکی است و همانطور که از نام آن پیداست، شباهت هایی به CPU دارد که وظیفه پردازش محاسبات خاص را بر عهده دارد. تفاوت این است که GPU ها در پردازش گرافیک و محاسبات پیچیده تخصص دارند.بهترین راه برای فکر کردن در مورد آن این است که CPU ها در انجام چندین کار و بسیاری از انواع کارها خوب هستند، در حالی که GPU ها در انجام سریع چند نوع خاص از وظایف خوب هستند.

کارت گرافیک مناسب

پردازنده‌های گرافیکی برای رندر سه بعدی حیاتی هستند و باید یکی از بزرگترین اولویت‌های شما باشند. یک NVIDIA GTX 1060 یا بالاتر (یا معادل آن از یک برند دیگر) برای بسیاری از برنامه ها کافی است.

حافظه کارت گرافیک

همچنین باید به حافظه خاص کارت گرافیک خود نگاه کنید. در حالت ایده آل، 6 گیگابایت یا بیشتر حافظه کارت گرافیک یا بیشتر نیاز دارید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید رایانه‌تان سریع‌تر کار کند. برای مثال، بسیاری از افراد می‌توانند با پاک کردن داده‌های غیرضروری، کاهش تعداد برنامه‌هایی که به طور همزمان اجرا می‌شوند، عملکرد رایانه‌شان را بهبود ببخشند .

رم لپ تاپ مناسب رندرینگ

شما همچنین باید مقداری رم برای رندرهای سه بعدی خود اختصاص دهید، به خصوص اگر سازه های معماری پیچیده را رندر می کنید. باز هم، نیازهای شما به درخواست شما بستگی دارد.شما می توانید RAM را به عنوان حافظه کوتاه مدت دستگاه خود در نظر بگیرید. برای ذخیره اطلاعات برای رندر استفاده می شود و به ویژه برای برنامه های 360 درجه و/یا VR مهم است.

حافظه ذخیره سازی

برای اطمینان از ذخیره‌سازی مطمئن همه خروجی‌های حاصل از عملیات طراحی و رندرینگ در لپ تاپ به یک حافظه ذخیره‌سازی قابل‌اعتماد و باکیفیت نیاز دارید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ویژگی های لپ تاپ گیمینگ را بخوانید.

حافظه ذخیره سازی

سه نوع فناوری ذخیره‌سازی تاکنون ارائه شده است: SSD ،HDD و NVME SSD.لپ تاپ با یک ترابایت NVME SSDدر صورتی که محدودیت بودجه ندارید روی فناوری NVME SSD سرمایه‌گذاری کنید. این فناوری برخلاف HDD و SSD از سرعت بسیار بالاتری برخوردار است.

مطالعه بیشتر
گرید بندی لپ تاپ استوک چیست؟ + گرید بندی لپ تاپ استوک چگونه انجام می شود و به چه معنی است؟

مانیتور یا نمایشگر

برای انتخاب بهترین مانیتور لپ‌ تاپ، به وضوح تصویر، اندازه تصویر و تفکیک رنگ دقت کنید.برای کاربردهای مربوط به طراحی سه‌ بعدی و رندرینگ، از آنجایی که خروجی کار بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود، تعداد رنگ بیشتر و توانایی تفکیک آن، برای نمایش بهتر خروجی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مانیتور یا نمایشگر

برای این کاربردها وضوح یا رزولوشن حداقل 1080p و تفکیک رنگ sRGB توصیه می‌شود. همچنین اندازه صفحه نمایش 15 یا 17 اینچی بهترین گزینه است.

کیبورد و تاچ‌پد

کیبورد و تاچ‌پد مناسب معمولاً به سلیقه خریدار متکی است. اما در انتخاب آن‌ها، کیفیت بالا را در نظر بگیرید. ابعاد آن‌ها نیز در استفاده‌های طولانی‌مدت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای تاچ‌پد مشخصه‌های زیر توصیه می‌شود:

  • کلیک‌های نرم و راحت
  • اسکرول با سرعت بالا که امکان کنترل سریع و جستجوی آسان صفحات را به کاربر بدهد
  • نکاتی در مورد انتخاب کیبورد:
  • بهره مندی از نور پس‌زمینه، استفاده از کیبورد را در شب و در نور کم میسر می‌کند
  • راحتی، ارگونومی مناسب در طراحی، سبک بودن و تایپ آسان
  • وجود کلیدهای کنترل مدیا روی کیبورد، شامل ولوم صدا، تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش و غیره

سیستم خنک کنندگی لپ تاپ های رندرگیری

سیستم خنک‌ کننده برای کاهش دمای پردازنده و کارت گرافیک استفاده می‌شود. پردازنده مهم‌ترین جزء در لپ‌ تاپ است و ممکن است در اثر اجرای نرم‌افزارها و عملیات گرافیکی سنگین، داغ شود. دلیل این مسئله هم مصرف انرژی بیشتر توسط آن است.بنابراین سیستم خنک‌کننده باید بتواند دمای پردازنده را طی عملیات رندرینگ و طراحی سه‌ بعدی کاهش دهد. برای انتخاب لپ تاپ با سیستم خنک کننده مناسب، به طراحی ورودی و خروجی‌های هوا نیز توجه کنید.

سیستم عامل (OS)

سیستم عامل اولین نرم‌افزاری است که روی سخت‌افزار لپ تاپ نصب می‌شود. در واقع این سیستم عامل است که سایر نرم‌افزارها را اجرا می‌کند. همچنین مدیریت و تنظیمات نرم‌افزارها نیز در سیستم عامل صورت می‌گیرد.برای انتخاب سیستم عامل مناسب برای طراحی سه‌ بعدی و رندرینگ، سه گزینه وجود دارد: ویندوز، Mac OS و لینوکس.

مطالعه بیشتر
هنگام خرید لپ تاپ باید به چه مشخصاتی توجه کنیم؟ + معرفی بهترین لپ تاپ های تا ۶۰ میلیون در سال ۲۰۲۳

اکثر نرم‌افزارهای طراحی سه‌ بعدی نسخه‌های منتشر شده‌ای برای هر سه سیستم عامل ارائه داده‌اند نظیر: Blender، 3Ds Max، Unity و غیره و برخی نیز تنها برای ویندوز و Mac نسخه اختصاصی دارند نظیر Photoshop، Premiere و After effects. در نهایت توصیه می‌شود برای دسترسی بهتر از لپ تاپ ویندوزی استفاده کنید.

تست لپ تاپ مناسب رندرینگ برای کاربردهای مختلف چگونه است؟

اکثر پلتفرم‌های نرم‌افزاری، بازی‌ها و سایر برنامه‌ها مشخصات خاصی را برای محصول خود توصیه می‌کنند، و بسیاری از آنها به شما این فرصت را می‌دهند که دستگاه خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا آن را به خوبی اجرا می کند یا خیر.

تست رندرینگ

به عنوان مثال، هنگام دانلود یک محصول نرم افزاری، ممکن است به شما بگوید که آیا دستگاه شما حداقل مشخصات توصیه شده را دارد یا خیر. همچنین ممکن است نشانگرهایی برای مشخصات “حداقل” و مشخصات “بهینه” یا “توصیه شده” مشاهده کنید.

اگرهنگام رندرینگ حداقل های ممکن را رعایت نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

در برخی موارد، رایانه شما ممکن است فیریز شود یا بسیار کند کار کند. اگر این بدتر شود، کامپیوتر ممکن است خراب شود. در موارد دیگر، ممکن است از چند مشکل اساسی در عملکرد رنج ببرید. به عنوان مثال، ممکن است شاهد لکنت یا نرخ فریم متناقض باشید، یا رندرهای خاصی آنطور که باید دقیق نباشند.برای مثال، می‌توانید رم را با چیزی قدرتمندتر معاوضه کنید، و می‌توانید یک کارت گرافیک جدید نصب کنید. در موارد دیگر، بهتر است از ابتدا شروع کنید.

آیا لپ تاپ گیمینگ برای رندرینگ و معماری مناسب است؟

ممکن است از اینکه لپ تاپ گیمینگ برای رندرینگ سه بعدی مناسب است تعجب کنید. پاسخ های کوتاه و بلندی برای این سوال وجود دارند. بطور خلاصه, یک لپ تاپ گیمینگ به شرط اینکه دارای کارت گرافیکی قدرتمند باشد برای بیشتر رندرینگ های سه بعدی مناسب است. پس بنابراین اگر به کلیه ویژگی ها واقف شدید می توانید با یک لپ تاپ گیمینگ شروع کنید.

اما زمانیکه صحبت از پیشرفته ترین رندرینگ سه بعدی می شود, حتی یک لپ تاپ گیمینگ نیز می تواند آنرا اجرا کند. در این سطح, ما در مورد یک نرم افزار حرفه ای و رندرینگ AI-assisted صحبت می کنیم. این لپ تاپ ملزم به داشتن شخصی سازی بیشتر و پردازنده قوی تری نسبت به لپ تاپ گیمینگ است.

مطالعه بیشتر
قیمت لپ تاپ دانش آموزی ارزان + 20 مدل ارزان، با کیفیت + قیمت روز

در لپ تاپ های بازی سی پی یو از اهمیت بالایی برخوردار نیست. بنابراین, لپ تاپ های بازی پردازنده و یا سی پی یوی قویی در اختیار ندارند. بنابراین در این مورد بجای آن باید بدنبال یک لپ تاپ ورک استیشن باشید. این نوع از کامپیوترها پردازنده و کارت گرافیکی قدرتمندی را برای اجرای رندرینگ سه بعدی در اختیار دارند.

معرفی بهترین لپتاپ های مناسب رندرینگ 2023

1- لپ تاپ ایسوس ZenBook Pro Duo

اگر بدنبال یک لپ تاپ رندرینگ عالی هستید این لپ تاپ ورک استیشن را امتحان کنید. در تمامی جنبه ها چه از پردازنده قوی گرفته و چه از سرعت بالا, این یک لپ تاپ قوی است.زمانیکه صحبت از سرعت و عملکرد می شود پردازنده Intel Core i9 به همان خوبی است که فکرش را می کنید.اگر قصد دارید تا تمامی رندرینگ های خود را در خانه انجام دهید لپ تاپ ZenBook Pro Duo ارزش در نظر گرفتن را دارد. هشت هسته ای بودن آن قدرت کافی را برای رندرینگ و طراحی مورد نیاز شما مهیا می کند.علاوه بر این, در این لپ تاپ شما داری فرکانس باور نکردنی پردازشگر 50 هرتز و فن آوری چند رشته ای هستید.

لپ تاپ ایسوس ZenBook Pro Duo
  • یک لپ تاپ حرفه ای با ویژگی ها و مشخصات عالی
  • قدرت و سرعت فوق العاده بالا با فضای زیاد ذخیره سازی
  • بسیار گران

2- لپ تاپ MSI GL65 Leopard

این لپ تاپ باورنکردنی دارای ویژگی های تاثیر گزار و صفحه نمایشی خارق العاده است.صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD آن برای کار در طراحی های دقیق و پیچیده ایده آل است. با گستره 100% sRBG رنگ, طراحی های شما زنده, واضح و شگفت انگیز به نظر می رسند!کارت گرافیکی قدرتمند این لپ تاپ به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با انواع مدل های سه بعدی چه از معماری گرفته تا انیمیشن کار کنید.

ترکیب پردازنده 2.6 گیگاهرتزی Intel Core i7 با کارت گرافیکی NVIDIA منجر به این شده تا شما ترکیبی شگفت انگیز را در اختیار داشته باشید.در بخش حافظه نیز ناامید نخواهید شد. زمانیکه این لپ تاپ را خریداری می کنید شما یک حافظه 512 گیگابایتی SSD را با آپشن ارتقای آن در صورت لزوم در اختیار خواهید داشت.

لپ تاپ رندرینگ MSI GL65 Leopard
  • یک لپ تاپ مقرون به صرفه
  • فضای ذخیره سازی زیاد و صفحه نمایش عالی
  • باتری آن تنها برای 4 ساعت کاردهی دارد
مطالعه بیشتر
علت کند شدن لپ تاپ چیست؟ ٥ راه حل عملی برای افزایش سرعت لپ تاپ

3- لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar

لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar لپ تاپ فوق العاده دیگر رندرینگ 2023 است.اگرچه این لپ تاپ بعنوان لپ تاپ گیمینگ به فروش می رسد, اما برای طراحی 3 بعدی یک انتخاب عالی است. این لپ تاپ قادر به اجرای تمامی طراحی های سه بعدی و نیازهای رندرینگ شماست.

ویژگی قابل توجه آن صفحه نمایش 17.3 اینچی آن است. صفحه نمایش بزرگتر به شما کمک می کند تا تمامی طراحی های خود را با جزئیات عالی مشاهده کنید.رفرش ریت 300 هرتز عالی پرسرعت آن از هرگونه لگ در هنگام کار با طراحی سه بعدی جلوگیری می کند. با در اختیار داشتن کارت گرافیکی NVIDIA GeForce GTX این لپ تاپ در کارهای گرافیکی و انیمیشن بسیار عالی عمل می کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar
  • صفحه نمایش FHD با رفرش ریت بالا
  • سیستم خنک کننده هوشمند از داغ کردن لپ تاپ جلوگیری می کند
  • این لپ تاپ کمی سنگین است

سخن پایانی

شما در این مقاله با لپ تاپ مناسب رندرینگ آشنا شدید.همچنین از ویژگی ها و مشخصات آنها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا دراسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

برای خرید بهترین لپ تاپ برای رندرینگ و بهترین لپ‌تاپ برای کارهای 3D به چه چیزی باید توجه کنیم؟

در حالت کلی برای خرید بهترین لپ تاپ برای رندرینگ و کارهای 3D باید به سخت افزار توجه کنید. ما محصولاتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل ۱۶ گیگابایت رم دارند و حداقل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت. اگر حافظه داخلی SSD باشد قطعا سرعت و کیفیت بیشتری را تجربه می‌کنید. سعی کنید محصولی را خریداری کنید که صفحه نمایش آن حداقل ۳۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند و از جدیدترین و بهترین پردازنده‌های اینتل، AMD یا اپل استفاده کند.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب کدام است؟

لپ تاپ HP Pavilion 15 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید با قیمت مناسب برای کارهای گرافیکی تهیه کنید.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ مناسب تدوین

راهنما خرید بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو در سال 2023 + معرفی لپ تاپ های مناسب تدوین و ادیت فیلم

ویرایش فیلم یا همان ادیت و تدوین فیلم با لپ تاپ یکی سوالاتی است که …

دیدگاهتان را بنویسید