پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403
همزن برقی دستی

راهنمای خرید همزن برقی دستی + معرفی انواع همزن دستی

از آنجایی که همزن های برقی بسیار گران هستند و هزینه تعمیر آنها بسیار گزاف است بیشتر افراد فکر خرید همزن دستی را در سر دارند. زیرا در این روز ها که ویروس کرونا گسترش عظیمی داشته، بسیاری از مردم برای کاهش روند انتقال در خانه نان و کیک می پزند و به همزن احتیاج دارند. راهنمای خرید همزن دستی به شما کمک می کند تا با این ابزار بهتر آشنا شوید و بتوانید به راحتی برای خود یک همزن دستی انتخاب کنید. قبل از اینکه به معیار های مهم در انتخاب همزن بپردازیم، بهتر است انواع همزن دستی را بشناسید.


فهرست مطالب


معرفی انواع همزن دستی

1- همزن بالونی یا پاپیونی

همزن بالونی یا پاپیونی برای هم زدن تخم مرغ و خامه کاملا مناسب است اما اگر می خواهید مواد سفت تر همانند خمیر را هم بزنید به سراغ مدل های دیگر بروید زیرا این همزن توانایی همزدن آنها را ندارد.

همزن برقی دستی

2- همزن فرانسوی

همزن فرانسوی یکی از معروف ترین همزن های دستی به شمار می آید. این همزن دارای یک دسته بلند بوده که برای هم زدن مواد داخل قابلمه و ظرف های بلند کاملا مناسب است. اما ما هم زدن مواد سفت را با این همزن پیشنهاد نمی کنیم زیرا خمیر و مواد به همزن می چسبد و شستن آن سخت خواهد شد.

همزن برقی دستی

3- همزن کتل

اگر می خواهید یک مخلوط یکدست از مواد داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم از همزن کتل استفاده نمایید. این همزن همانند همزن فرانسوی، یک دسته بلند دارد که برای هم زدن مواد در عمق ظروف کاربرد دارد.

همزن برقی دستی

4- همزن تخت

همزن تخت برای همزدن مواد در ظروف تقریبا مسطح و یا کم عمق مناسب است. هم زدن با همزن تخت به گونه است که مواد از ظرف به بیرون نخواهد ریخت و محیط اطراف شما کثیف نمی شود.

5- همزن ماریپیچی

همزن مارپیچی به گونه ای طراحی شده که به راحتی می توان با آن مواد سفت را هم زد. این همزن برای هم زدن مواد در ظروف کم عمق کاملا مناسب است.

همزن برقی دستی

6- همزن خمیر

همزن خمیر ظاهری عجیب و غریب دارد اما برای هم زدن خمیر و مواد سفت بسیار کاربردی است.

مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت برند قابلمه لایف اسمایل + آشنایی با تاریخچه آن

نکات مهم و راهنمای خرید همزن دستی

در این بخش به نکات مهم و راهنمای خرید همزن دستی اشاره خواهیم کرد. در خرید همزن دستی باید موضوعات و نکاتی را لحاظ کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟ را بخوانید.

جنس همزن دستی

استیل ضد زنگ بهترین متریال برای جنس همزن دستی است زیرا این فلز زنگ نخواهد زد و به راحتی سالیان زیاد می توانید از آن استفاده کنید. از ویژگی های استیل ضد زنگ این است که با هیچ موادی حتی مواد اسیدی ترکیب نخواهد شد و با خیال راحت می توانید برای مخلوط کردن همه خوراکی ها از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید برخی از مواد را داخل قابلمه تفلون هم بزنید و بلافاصله آن را برای پخت روی اجاق گاز قرار دهید، به شما پیشنهاد می کنیم، از همزن های نایلونی و یا سیلیکونی استفاده نمایید. برخورد همزن های فلزی به سطح قابلمه تفلون باعث می شود تا کف قابلمه خط بیفتد. البته همزن های سیلیکونی و یا نایلونی کیفیت پایین تری نسبت به همزن های استیل دارند به این دلیل که همزن های سیلسکونی خاصیت ارتجاعی دارند و سرعت همزدن را کاهش می دهند. به همین منظور بهتر است قبل از ریختن مواد داخل قابلمه، آن را در ظرف دیگری با همزن فلزی هم بزنید و بعد از اتمام کار آن را داخل قابلمه مورد نظر بریزید. در این صورت هم سرعت هم زدن بیشتر می شود هم قابلمه تفلون شما آسیب نمی بیند.

راحتی کار با همزن دستی

اگر برای خرید همزن دستی به فروشگاه مراجعه می کنید حتما آن را در دست خود بگیرید و راحتی کار با همزن دستی بررسی کنید تا به اصطلاح خوش دست باشد. دسته همزن یکی از مهم ترین قسمت های این ابزار است. اگر دسته همزن ساختار خوبی نداشته باشد نمی توان آن را به راحتی در دست گرفت و در نتیجه کارکردن با آن سخت خواهد شد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید تلویزیون شیائومی را بخوانید.

مطالعه بیشتر
بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی + معرفی انواع برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

ما به شما پیشنهاد می کنیم که از خرید همزن هایی که دسته فلزی دارند پرهیز کنید زیرا استفاده از آن نسبتا سخت تر بوده و از لبه ظروف و یا قابلمه سر می خورند. اما همزن هایی که دسته پلاستیکی دارند، سر نمی خورد و راحت تر حمل می شوند. همزن دستی باید طوری طراحی شده باشد که جای زیادی در آشپزخانه و یا کابینت نگیرد و به راحتی بتوان آن را در ماشین ظرفشویی شستشو داد.

انعطاف پذیری همزن دستی

یکی دیگر از مهم ترین نکات در راهنمای خرید همزن دستی، انعطاف پذیری همزن دستی است. اگر همزن دستی کمی قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی داشته باشد، سرعت کار با آن افزایش پیدا می کند و خیلی راحت می توان از آن استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که همزن های بسیار سبک و منعطف ممکن است به خوبی کار نکند. زیرا اگر از همزن های سبک و بسیار انعطاف پذیر برای هم زدن مواد سفت و خمیری استفاده شود، همزن لابه لای خمیر فرو می رود و خارج کردن آن دشوار است.

راهنمای خرید همزن برقی دستی

1- پایه همزن برقی دستی

منظور من، آن طرفی از همزن برقی دستی می باشد که هنگام عدم استفاده از همزن روی پیشخوان می گذارید. اگر پایه بیش از حد کوچک باشد، همزن برقی دستی به کرات واژگون می شود! کاملا” واضح است که این مسئله می تواند باعث خرابی همزن شود.

حتماً مدلی را خریداری کنید که دارای لبه های خیلی منحنی یا گرد به سمت پایه نباشد. بهترین مورد زمانی است که شکل بدنه همزن مستقیماً در یک سطح کاملاً صاف پایین می رود.برخی از طراحان اغلب سعی می کنند همزن شکل زیبایی داشته باشد و یک قوس کوچک ابتکاری را به زیر پایه همزن اضافه می کنند. خیلی نا کارامد است. یک تغییر جزئی در یک سطح کاملاً صاف ممکن است تبعات چندانی نداشته باشد.

بهترین راه تست کردن آن است.همزن را روی یک سطح صاف قرار دهید و با فشار دادن آن با مقادیر مختلف نیرو، پایداری آن را آزمایش کنید.پایداری پایه شامل زاویه خروج سیم برق از همزن برقی دستی نیز می شود.ممکن است بی فایده به نظر برسد، اما اگر زاویه خیلی زیاد باشد، پایداری همزن را در حالت ایستاده به خطر می اندازد. اطمینان حاصل کنید که سیم مانع از پایداری نمی شود.

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع خرید ماشین ظرف شویی بوش 2022

2. شکل سری ها (تیغه ها)

اتصالات سری صرفا” اتصالات سری هستند، درست است؟ اما من به این نتیجه رسیده ام که موارد بیشتری در مورد آن ها وجود دارد!

شوهر عزیزم پارسال یک یخچال نو خریداری کرد. و از اینکه به شدت به یک همزن برقی دستی جدید نیاز دارم، اطلاع داشت. من در مورد لوازمی که می خرم بسیار نکته سنج هستم و او این را می داند.خانم فروشنده فروشگاه لوازم خانگی، یک همزن برقی دستی بوش را به شدت توصیه و پیشنهادی به وی داده بود که نمی توانست رد کند.

من در مورد خرید ناگهانی او تردید داشتم، اما معلوم شد که یکی از بهترین همزنهای دستی است که تا بحال داشته ام و بسیاری از معیارها را برآورده می کند، اما دلیل اصلی که من این همزن برقی دستی را بسیار دوست دارم وجود انحنای کوچک منحصر به فردی در اتصالات سری همزن می باشد.

این دستگاه ها همه چیز را در حداقل 30 درصد زمان کمتر آماده می کنند. شگفت انگیز است! تصور می‌کنم که وجود یک انحنای ظریف در حین هم زدن، مواد را خیلی بیشتر هم می‌زند و فرآیند خامه‌زنی/هم زدن را تسریع می‌کند.

این مزیت کوچک در طی یک سال گذشته باعث صرفه جویی زیادی در زمان من شده است. لطفاً توجه داشته باشید که این ویژگی ضروری نیست، فقط یک “ترجیح” بسیار مفید است.می‌دانم که همزنهای دستی بوش همه جا در دسترس نیستند، بنابراین اگر نمی‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید، زیاد نگران نباشید. همزنهای دستی شگفت انگیز زیادی وجود دارد! من نظر خود را در انتهای پست با شما در میان می گذارم.

3. وزن همزن برقی دستی

آیا تا به حال یک رویه کیک را در 7 دقیقه آماده کرده اید؟ یا خمیری که باید 5 دقیقه زده شود؟

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید گوشت کوب برقی + نکات قابل توجه در حین خرید گوشت کوب برقی چیست؟

حتی سبک ترین همزن برقی دستی هم بعد از حدود 2 دقیقه ممکن است سنگین به نظر برسد. از طرف دیگر، اگر یک همزن برقی دستی فوق‌العاده سبک داشته باشید که راحت می افتد، کمکی نمی‌کند. می دانم که دارم اغراق می کنم، اما همه ما یک el-cheapo داشته ایم که 5-10 بار در روز واژگون می شود.

جالب نیست. مخصوصاً زمانی که روی سری ها خمیر وجود دارد و روی پیشخوان پخش می شوداز نظر من، وزن ایده آل یک همزن برقی دستی باید حدود 680 گرم (1.5 پوند ) بدون هر گونه اتصالاتی باشد. البته می توانید وزن خود را تا 650 گرم کاهش دهید، اما هر چیزی سبک تر از آن بیش از حد کم دوام خواهد بود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بررسی کیفیت ماشین های ظرفشویی ال جی را بخوانید.

وزن همزن برقی‌دستی لزوما روی جعبه ذکر نمی شود، پس حتما ترازوی خود را همراه داشته باشید تا بتوانید آن را در فروشگاه وزن کنید! ممکن است غیر عادی به نظر برسد، اما زمانی که به آن فکر می کنید، تا حدی نیاز به سختگیرانه می باشد.

4. وات همزن برقی دستی

شما همزنهای دستی قدرتمندی را در بازار می یابید، اما ما که قصد نداریم از آن برای به حرکت درآوردن اقیانوس استفاده کنیم.

از طرف دیگر، شما یک همزن نسبتاً قدرتمند می خواهید که بخوبی کار کند. من اخیراً یک ویدیوی یوتیوب توسط Cupcake Jemma را تماشا کردم که در آن آنها همزن های برقی مختلف مورد بررسی قرار گرفتند. بسیار آگاهی بخش بود! متوجه شدم که وات بالاتر به معنای کیفیت بیشتر نیست!

همزن برقی دستی

وات به میزان برق مصرفی همزن شما اشاره دارد، نه میزان خروجی آن! یک همزن با وات پائین تر اغلب به این معناست که تجهیزات داخل همزن برقی دستی شما از کیفیت بهتری برخوردارند، و لذا برای کار کردن به وات کمتری نیاز دارند. بنابراین وات بالاتر به معنای کیفیت بیشتر نیست! با توجه به تجربه من، 350 وات برای یک همزن برقی‎‎‌دستی ایده آل است. اما در نهایت، این تصمیم شما به شما بستگی دارد. تاکنون 350 وات بهترین کارایی را برای من داشته است.

مطالعه بیشتر
راهنمای خرید بهترین جارو برقی رباتیک + آشنایی با نکات تاثیرگذار در قیمت جارو برقی هوشمند

5. تنظیمات سرعت همزن برقی دستی

وجود گزینه سرعت توربو ضرورتی ندارد. همزن برقی دستی کنونی من فاقد آن است و واقعا” یک ثانیه را هم از دست نداده ام. در واقع مهمتر این است که سرعت پائین در همزن شما واقعا” کم باشند. من 2 همزن برقی دستی داشتم که در حالت “کمترین سرعت” واقعاً سریع بودند! در صورت امکان سعی کنید این مورد را در فروشگاه تست کنید. بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید کولر گازی (پرقدرت) در سال 2022 

6. قیمت همزن برقی دستی

فیلم “نیمه شب در پاریس” را تماشا کرده اید؟ مادر راشل مک آدامز چند بار می‌گوید: «هر چقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری. جنس ارزان نامرغوب است!». اما من واقعاً حس نمی کنم که این مطلب درست باشد.

برخی از برندهای معروف همزنهای دستی خیره کننده ای دارند، که بسیار سنگین و غیر کاربردی هستند. خیلی عجیب اما واقعیت است: هنگام خرید همزن برقی دستی، قیمت همیشه تضمین کننده کیفیت نمی باشد. این مشخصات هستند که کیفیت همزن برقی دستی را تعیین می کنند.

 7. جهت چرخش سری ها

این نکته فوق العاده حائز اهمیت است. به طور کلی، ما چیزها برای ترکیب شدن آنها با هوا، هم می زنیم. بنابراین مهم است که مواد اولیه برخلاف گرانش حرکت کنند، یعنی از پایین شروع و به بالا ختم شود. راهنمای خرید یخچال فریزر

برای انجام این کار، جهت چرخش باید از قسمت داخلی به سمت بیرون بوده و مواد اولیه را به بالا هدایت کند. اگر جهت چرخش از بیرون به سمت داخل باشد، پس مواد اولیه به اجبار پایین می‌روند و در نتیجه هوای کمتری وارد مخلوط می‌شود. به نحوی همزن برقی‌دستی را مانند مته در مقابل خود نگه دارید، لازم است همزن چپ خلاف جهت عقربه های ساعت و همزن سمت راست در جهت عقربه های ساعت بچرخد.

نتیجه گیری

  • حالت پایدار همزن برقی دستی مد نظر خود را بررسی کنید. جدا” در این مورد کوتاهی نکنید. می توانید در هر مورد دیگری کوتاهی کنید، اما در مورد این یکی نه.
  • سعی کنید یک همزن با اتصالات سری منحنی تهیه کنید تا باعث صرفه جویی در زمان هم زدن شود. (این ضروری نیست، فقط یک امتیاز خوب محسوب می شود)
  • وات بالاتر به معنای کیفیت بهتر نمی باشد. اغلب وات کمتر نشان دهنده تجهیزات بهتر داخل همزن برقی دستی است. از نظر من 350 وات ایده آل است.
  • یک همزن برقی دستی تهیه کنید که خیلی سنگین نباشد. 680 گرم (1.5 پوند ) عالی است.
  • به دنبال زیبایی نباشید، به دنبال کارایی باشید. تقریبا هر روز از این همزن برقی دستی استفاده خواهید کرد. زیبایی یک امتیاز است. همزنهای دستی زیبا از برندهای معروف هزینه بسیار بیشتری را نیز برای شما در پی خواهند داشت.
  • همیشه مشخصات دستگاه را بخوانید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. براساس حقایق تصمیم بگیرید و نه برند تجاری!
    جهت چرخش سری ها را بررسی کنید – باید از سمت داخل به بیرون باشد.
  • خیلی ایده آل گرا نباشید. گاهی اوقات باید تصمیم قطعی بگیرید. بهترین چیزی که با پول خود می توانید تهیه کنید چیست ؟ مادامیکه همزن شما دوام بیاورد، نباید مشکلی وجود داشته باشد.
مطالعه بیشتر
ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ + مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنما خرید همزن دستی و همزن برقی دستی آشنا شدید. همچنین از نکات مهم هنگام خرید آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

قیمت انواع همزن برقی چند است؟

قیمت انواع همزن برقی به عوامل متعددی همچون برند شرکت سازنده، نوع همزن، توان، تعداد سری، کاسه دار بودن یا بدون کاسه بودن، سرعت موتور، تولید صدا و … بستگی دارد، اما در حالت کلی رنج قیمت انواع همزن برقی از 100 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می باشد

تفاوت همزن برقی و مخلوط کن در چیست؟

همزن های برقی می توانند با سرعت مختلف تنظیم شوند ولی مخلوط کن ها این ویژگی را ندارند. همچنین مخلوط کن ها تیغه مخصوصی برای ورز دادن خمیر، بریدن و تکه تکه کردن مواد ندارد ولی همه این موارد در همزن های برقی وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

نقد و بررسی تلویزیون های شیائومی سال 2023

تلویزیون شیائومی 4X اندروید 65 اینچ مدل Mi TV 4X 65 تلویزیون شیائومی MI 4X …

دیدگاهتان را بنویسید