جمعه , 10 فروردین 1403

گرید بندی لپ تاپ استوک چگونه انجام می‌شود و به چه معنی است؟

اگر قصد خرید لپ تاپ استوك دارید حتما کلمه گرید بندی به گوشتان خورده است. گرید معرف درجه کیفی لپتاپ است. به عبارت دیگر میزان کارکرد و تمیز بودن لپ تاپ استوک را با گرید بندی آن مشخص می‌کنند. در ادامه سعی می‌کنیم تا تک تک به بررسی درجه بندی‌های مختلف بپردازیم (سعی داریم که به صورت تصویری نیز این موارد را پوشش دهیم).

گرید تازه یا New

  • محصول تازه و بدون کارکرد است.
  • ممکن است قبل از ارسال برای تست از حالت پلمب خارج شود.
لپ تاپ تازه

دقت داشته باشید که ممکن است برای تست، چک کردن گارانتی یا مواردی این چنینی پلمپ کارتن لپ تاپ تازه را باز کرده باشند. به صورت کلی لپ تاپ تازه دارای کارتن است و لوازم همراه آن اصل (original) هستند. یکی از راه‌هایی که می‌توان به تازه بودن دستگاه پی برد، بررسی لوازم جانبی آن است. به دلیل بالا بودن قیمت لپ تاپ تازه اغلب کاربران سراغ لپتاپ‌های استوک می‌روند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما مقاله راهنما خریدن لپ تاپ استوک را بخوانید.

لپ تاپ استوک اپن باکس یا گرید Open Box

  • گرید اپن باکس لپ تاپ‌هایی هستند که از کارتن در آورده شده‌اند.
  • این لپ تاپ‌ها در حد تست روشن شده‌اند.
  • ممکن است نمایشگاهی با کارکرد در حد چند روز باشند.
  • این گرید با محصول صفر و آکبند تقریبا تفاوتی ندارد.
  • در ضمن لپ تاپ‌های این گروه از بقیه گریدها گرانتر می‌باشند.
مطالعه بیشتر
آموزش و بررسی روش های بالا بردن سرعت گیم در گوشی + معرفی برنامه های تقویت کننده

اگر بخواهیم به صورت تخصصی به بررسی درجه بندی لپ تاپ استوک بپردازیم، باید از گرید اپن باکس شروع کنیم. این دسته از لپ تاپ‌ها ممکن است دارای کارتن باشند (غالبا کارتن دارند اما ممکن است برخی از آنها فاقد جعبه باشند). این سری از لپتاپ‌ها بسیار کم کارکرد هستند. اصطلاحی وجود دارد که به آنها لپ تاپ استوک نمایشگاهی نیز می‌گویند.

لپ تاپ استوک با گرید A++

  • لپ تاپ‌های گرید ++A از نظر کیفیت چیزی از گرید اپن باکس کم ندارد.
  • گرید ++A فاقد کارتن بوده و نسبت به لپ تاپ‌های اپن باکس بیشتر کار کرده‌اند.
  • امکان خط و خش جزیی در بدنه دستگاه وجود دارد.

برخی از لپ تاپ های استوک به دلیل وجود خط و خش جزئی روی بدنه آنها درجه کیفی که دریافت می‌کنند ++A می‌باشد. این نوع لپ تاپ‌ها هیچ مشکلی ندارند و حتی ممکن است بسیار کم کار کرده باشند اما هنگام جابه‌جایی یا زمانی که در ویترین بوده‌اند، به صورت جزئی خط و خش پیدا کرده‌اند. به همین دلیل با قیمتی پایین‌تر از لپتاپ اپن باکس به فروش می‌رسند.

لپ تاپ استوک گرید A+

  • لپ تاپ‌های با گرید +A کارکرد بیشتری نسبت به A++ داشته‌اند.
  • میزان کارکرد دستگاه کاملا معلوم نیست ولی با توجه به ظاهر می توان کارکرد دستگاه را تشخیص داد.
  • سلامت هارد و باتری بیشتر از 90 درصد و موارد استثنا 80 درصد است.
  • همچنین امکان وجود خط و خش‌ روی بدنه محصول وجود دارد.
لپ تاپ استوک با گرید A+

لپ تاپ‌های گرید +A معمولا مدت زمان بیشتری نسبت به موارد قبلی کار کرده‌اند. ابدا مشکل سخت افزاری ندارند و کاملا سالم هستند. در برخی از موارد می‌توان خط و خش‌های واضحی را روی دستگاه دید. همچنین ممکن است که سلامت باتری آنها حدود ٩٠ درصد یا پایین‌تر باشد.

مطالعه بیشتر
ویزای نامزدی امریکا چقدر طول میکشد

لپ تاپ استوک گرید A

  • این مدل کاملا سالم هستن.
  • کارکرد بیشتری نسبت به مدلهای دیگر دارند یا اینکه بر روی ظاهرشان خط و خش بیشتری وجود دارد.
  • سلامت باتری و هارد بیشتر از 80 درصد است.
  • امکان دارد که قطعه ای از دستگاه تعویض شده باشد و یا معیوب باشد.

لپتاپ استوک گرید b

لپ تاپ هایی که به عنوان لپ تاپ های گرید B شناخته می شوند دستگاه هایی کاملا تست شده می باشند که از نظر عملکردی بی نقص می باشند. تفاوت این دسته با دسته ی قبل در این است که سایش های این دسته به مراتب بیشتر است .چه از نظر تعداد و چه شدت سایش ها. بر روی صفحه نمایش این دسته از لپ تاپ ها خط و خش های سطحی می تواند دیده شود ولی این دسته نباید کوچکترین مشکلی در تصویردهی خود داشته باشند.

بررسی لپ تاپ های Refurbished یا گرید R

هنگام ساخت برخی از لپ تاپ‌ها دچار مشکل می‌شوند یا در نمایندگی فروش با مشکلاتی مواجه می‌شوند. به همین دلیل این لپ تاپ ها را به کارخانه سازنده باز می‌گردانند. پس از رفع کردن مشکل آن، لپ تاپ را با گرید بندی R یا ریفربیشد به فروش می‌رسانند. رایجترین مشکل مربوط به لپتاپ‌های ریفربیشد به باتری یا عدم همخوانی رم آنها برمی‌گردد.


آبیدر استوک چه لپ تاپ‌هایی را به فروش می‌رساند

ما در آبیدر استوک مفتخریم که لپ تاپ‌های استوک با گرید بندی ++A و بالاتر را به خریداران عزیز ارائه دهیم. حتی گاها امکان دارد که دستگاه‌های تازه در فروشگاه موجود شوند. قبل از ثبت سفارش می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید و عکس واقعی دستگاه را مشاهده نمایید. با این کار از کیفیت لپ تاپ مد نظر خود اطمینان حاصل می‌کند.

مطالعه بیشتر
لپ تاپ صنعتی چیست؟

همچنین برای هر دستگاهی که از آبیدر استوک تهیه نمایید، یک هفته مهلت تست داده می‌شود تا از سلامت و عمکرد سخت افزاری لپتاپ مطمئن شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب ” راهنمای تست لپ تاپ استوک و دست دوم ” را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

گرید بندی لپ تاپ استوک بر چه اساسی انجام میشود؟

با توجه به مدت زمان کارکرد لپ تاپ و وضعیت ظاهری لپ تاپ از متغیر است. پایین‌ترین رده کیفی معمولا گرید b می‌باشد و بالاترین رده ++A یا در برخی موارد اپن باکس می‌باشد.

آیا می توان با توجه به درجه بندی لپ تاپ میزان کارکرد آن را تشخیص داد؟

تعیین دقیق میزان عملکرد لپ تاپ بسیار سخت است. اما می‌توان با توجه به ظاهر لپ تاپ و درجه کیفیت آن تا حدی میزان کارکردن آن را تخمین زد.

پیشنهاد ما به شما

درباره تأثیر یادگیری زبان جدید بر مغز بیشتر بدانید!

وقتی به یادگیری یک زبان جدید می‌پردازیم، اکثراً به هدف ارتقای مهارت‌های زبانی خود فکر …

دیدگاهتان را بنویسید